24.4.19

3. כיצד תוכלו להבדיל בין המשיח האמיתי ומשיחי שקר?

דברי אלוהים רלוונטיים:
אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם נקרא משיח, ולכן המשיח שיכול להעניק לבני אדם את האמת נקרא אלוהים.
אין בכך שום דבר מוגזם, מפני שהוא מחזיק במהות אלוהים ובטבעו של אלוהים ובחוכמה בעבודתו – דברים שהאדם לא יכול להשיג. מי שמכנה את עצמו משיח אבל לא יכול לעשות את עבודתו של אלוהים הוא רמאי. המשיח הוא לא רק התגלמות אלוהים על פני האדמה, אלא הבשר והדם שאלוהים בחר כדי לבצע ולהשלים את עבודתו בקרב בני האדם. הבשר והדם האלה לא ניתנים להחלפה על ידי כל אדם, אלא רק על ידי מי שיכול לשאת באופן הולם את עבודתו של אלוהים על פני האדמה, ולבטא את טבעו של אלוהים, ולייצג את אלוהים נאמנה ולספק לאדם חיים. במוקדם או במאוחר, כל משיחי השקר האלה ייפלו, מפני שעל אף שהם טוענים שהם המשיח, אין להם דבר ממהותו של המשיח. על כן אני אומר שהאדם לא יכול להגדיר את אמיתות המשיח – אלוהים עצמו משיב ומחליט עליה.
מתוך 'רק המשיח של אחרית הימים יכול להראות לאדם את דרך חיי הנצח' ב'הדבר מופיע בבשר'
מי שהוא התגלמות האל יחונן גם במהותו של אלוהים, ומי שהוא התגלמות האל יחונן גם בביטויו של אלוהים. מכיוון שאלוהים הופך לבשר, הוא יביא את העבודה שעליו לעשות, ומכיוון שאלוהים הופך לבשר, הוא יבטא את מה שהוא ויהיה מסוגל להביא לאדם את האמת, להעניק לאדם חיים ולהראות לאדם את הדרך. בשר ודם שלא ניחנים במהותו של אלוהים הם ודאי לא אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם. אין ספק בכך. כדי להבין אם זו התגלמותו של אלוהים כבשר ודם, על האדם להכריע זאת על פי הטבע שהיא מבטאת והדברים שהיא אומרת. כלומר, יש לשפוט אם מדובר בהתגלמותו של אלוהים כבשר ודם ואם זו הדרך הנכונה רק על פי המהות. אם כן, המפתח להכרעה[א] אם מדובר בהתגלמותו של אלוהים הוא שימת לב למהות (עבודתו, דבריו, טבעו ועוד הרבה) ולא למראה החיצוני. אם האדם רואה רק את המראה החיצוני ומתעלם מהמהות, הדבר מעיד על הבורות והתמימות של האדם.
מתוך ההקדמה ל'הדבר מופיע בבשר'
האל בהתגלמותו כבשר ודם נקרא המשיח, והמשיח הוא הבשר שעוטה רוח האל. בשר זה שונה מכל אדם העשוי בשר ודם. הבדל זה נובע מהעובדה שהמשיח הוא לא בשר ודם, אלא התגלמותה של רוח האל. יש בו גם אנושיות רגילה וגם אלוהות מוחלטת. אף בן אדם אינו ניחן באלוהות של המשיח. האנושיות הרגילה שלו מקיימת את כל הפעילויות הרגילות שלו בבשר, בעוד שהאלוהות שלו מבצעת את העבודה של אלוהים עצמו. בין אם זה האנושיות או האלוהות שלו, שתיהן מתמסרות לרצונו של האב שבשמיים. מהותו של המשיח היא הרוח, כלומר, האלוהות. לכן, המהות שלו היא של אלוהים בכבוד ובעצמו. מהות זו לא תפריע לעבודתו, ואין הוא יכול לעשות דבר שיהרוס את עבודתו שלו, והוא גם לעולם לא ישמיע מילים שהן נגד רצונו שלו...
...
...למרות שהמשיח מייצג את אלוהים עצמו בהתגלמותו כבשר ודם ומבצע באופן אישי את העבודה שעל אלוהים עצמו לעשות, הוא לא מתכחש לקיומו של אלוהים שבשמיים ולא מתרברב במעשיו שלו. במקום זאת, הוא נשאר חבוי בתוך בשרו בענווה. מלבד המשיח, אלה הטוענים באופן שקרי שהם עצמם המשיח חסרים את האיכויות שלו. כשהם מוצגים זה לצד זה, עם היהירות והשבח העצמי של משיחי שקר אלה, מיד מתברר איזה בשר הוא המשיח האמיתי. ככל שהם שקריים יותר, כך משיחי שקר אלו יותר מתפארים בעצמם, ויותר מסוגלים להונות את האדם באותות ובמופתים. משיחי השקר לא ניחנים באיכויות של אלוהים. המשיח לא נגוע בכל אלמנט השייך למשיחי השקר. אלוהים הופך לבשר ודם רק כדי להשלים את העבודה כבשר ודם, לא כדי לאפשר לכל בני האדם לראות אותו. במקום זאת, הוא נותן לעבודה להוכיח את זהותו, ומאפשר למה הוא מגלה להעיד על מהותו. מהותו אינה מופרכת; זהותו לא נלקחה באופן שרירותי; היא נקבעת על ידי עבודתו והמהות שלו...
העבודה והביטוי של המשיח קובעים את מהותו. הוא מסוגל להשלים בלב שלם את מה שהופקד בידיו. הוא מסוגל לעבוד את אלוהים שבשמיים בלב שלם, ובלב שלם לשאוף לקיים רצונו של אלוהים האב. כל זה נקבע על ידי המהות שלו. וכך גם ההתגלות הטבעית שלו נקבעת על ידי המהות שלו. הסיבה לכך שההתגלות הטבעית שלו נקראת כך היא משום שהביטוי שלו אינו חיקוי, או תוצאה של חינוך על ידי אדם, או תוצאה של שנים רבות של טיפוח על ידי אדם. הוא לא למד זאת או לבש זאת; במקום זאת, הדבר טבוע בתוכו.
מתוך 'מהותו של המשיח היא ציות לרצון האב שבשמיים' ב'הדבר מופיע בבשר'
אם יקום בהווה אדם שיכול לעשות אותות ומופתים, לגרש שדים, לרפא חולים ולעשות נסים רבים, ואם אדם זה יטען שהוא ישוע השב לעולם, אזי אדם זה יהיה זיוף וחיקוי של ישוע ומעשה ידיהן של רוחות רעות. זכרו זאת! אלוהים לא חוזר על אותה העבודה פעמיים. שלב עבודתו של ישוע כבר הושלם, ואלוהים לעולם לא יוציא לפועל שוב את שלב העבודה הזה. עבודתו של אלוהים לא מתיישבת עם תפיסותיהם של בני האדם. לדוגמה, התנ"ך חזה את ביאת המשיח, אך התברר שישוע בא, ולכן לא ייתכן שיבוא שוב משיח נוסף. ישוע כבר בא פעם אחת, ולכן לא ייתכן שהפעם ישוע יבוא שוב. יש שם אחד לכל עידן, וכל אחד מהשמות האלה מאופיין על ידי העידן. לפי תפיסותיהם של בני האדם, אלוהים תמיד חייב לעשות אותות ומופתים, תמיד חייב לרפא חולים ולגרש שדים, ותמיד חייב להיות בדיוק כמו ישוע. אולם הפעם אלוהים אינו כזה כלל וכלל. אם באחרית הימים אלוהים שוב יעשה אותות ומופתים, ושוב יגרש שדים וירפא חולים – אם הוא יעשה בדיוק את שעשה ישוע – אז אלוהים יחזור על אותה העבודה פעמיים, ועבודתו של ישוע תאבד כל חשיבות או משמעות. לכן אלוהים מוציא לפועל שלב עבודה אחד בכל עידן. מיד עם השלמת כל שלב בעבודתו של אלוהים, רוחות רעות מחקות אותו, ולאחר שהשטן מתחיל להתחקות אחר עקבותיו של אלוהים, אלוהים משנה את שיטתו. עם השלמת שלב בעבודתו של אלוהים, רוחות רעות מחקות אותו. הדברים האלה חייבים להיות ברורים לכם.
מתוך 'הכרת עבודתו של אלוהים כיום' ב'הדבר מופיע בבשר'
יש בני אדם שרוחות רעות משתלטות עליהם ואשר קוראים בעקשנות, "אני אלוהים!" אולם בסופו של דבר, הם לא יכולים להישאר על עומדם, מכיוון שהם פועלים מטעם הישות הלא נכונה. הם מייצגים את השטן, ורוח הקודש לא שמה לב אליהם. בלי קשר לשאלות כמה תרוממו את עצמכם וכמה חזק תקראו, אתם בכל זאת יצירים נבראים וישויות ששייכות לשטן. אני לא קורא לעולם, "אני אלוהים, אני בנו האהוב של אלוהים!" אולם העבודה שאני עושה היא עבודתו של אלוהים. האם עליי לצעוק? אין צורך ברוממות. אלוהים עושה את עבודתו בעצמו ואין לו צורך בכך שהאדם יעניק לו מעמד או תואר כבוד. מעבר לכך, די בעבודתו כדי לייצג את זהותו ומעמדו. לפני הטבלתו, ישוע היה אלוהים עצמו, הלא כן? הוא היה אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם, הלא כן? הרי לא ניתן לומר שהוא הפך לבנו היחיד של אלוהים רק לאחר שנישאה עליו עדות? האם לא היה אדם בשם ישוע זמן רב לפני שהוא החל את עבודתו? אתם לא יכולים לברוא נתיבים חדשים או לייצג את רוח האל. אתם לא יכולים לבטא את עבודתה של רוח האל או את הדברים שהיא אומרת. אתם לא יכולים לעשות את עבודתו של אלוהים עצמו או את עבודתה של רוח האל. אתם לא יכולים להביע את החוכמה והפלא של אלוהים ואת היותו בלתי נתפס, ולא טבע כלשהו שבאמצעותו אלוהים ממיט על האדם ייסורים. אם כך, אין חשיבות לטענותיכם החוזרות ונשנות על כך שאתם אלוהים. יש לכם רק השם ואין לכם דבר מהמהות. אלוהים עצמו הגיע, אך איש לא מזהה אותו. אך על פי כן, הוא ממשיך בעבודתו ועושה זאת כשהוא מייצג את רוח האל. בין אם תקראו לו אדם או אלוהים, האדון או המשיח, ובין אם תקרא לה אחות, הכל נכון. אולם העבודה שהוא עושה היא עבודתה של רוח האל והיא מייצגת את עבודתו של אלוהים עצמו. לא אכפת לו באיזה שם האדם מכנה אותו. האם השם הזה יכול לקבוע את עבודתו? יהיה אשר יהיה השם שבו תכנו אותו, מנקודת מבטו של אלוהים, הוא התגלמותה של רוח האל כבשר ודם. הוא מייצג את רוח האל והיא מאשרת אותו. אתם לא יכולים לפנות את הדרך לעידן חדש, אתם לא יכולים לשים קץ לישן, ואתם לא יכולים לפתוח עידן חדש או לעשות עבודה חדשה. לפיכך, אתם לא יכולים להיקרא בשם אלוהים!
מתוך 'תעלומת ההתגלמות (1)' ב'הדבר מופיע בבשר'
אם בן אדם קורא לעצמו אל, אבל הוא לא מסוגל להביע את הוויית האלוהיות, לעשות את עבודתו של אלוהים עצמו או לייצג את אלוהים, הרי שאין ספק שהוא לא האל. זאת משום שאין לו מהות האל, ואין בו הדברים שאלוהים יכול להשיג מעצם מהותו.
מתוך 'ההבדל בין כהונת האל בהתגלמותו וחובת האדם' ב'הדבר מופיע בבשר'
האם בין משיחי השקר, נביאי השקר ומוליכי השולל האלה אין גם כאלה שמכונים בשם אלוהים? ומדוע הם אינם אלוהים? מפני שהם אינם מסוגלים לעשות את עבודתו של אלוהים. בשורש מהותם הם בני אדם, המוליכים אנשים שולל, ולא אלוהים, ולפיכך אין להם זהות של אלוהים.
מתוך 'בנוגע לתארים וזהות' ב'הדבר מופיע בבשר'
השיתוף של האדם:
אנו שחווינו את עבודת אלוהים באחרית הימים ראינו בבירור עובדה אחת: בכל פעם שאלוהים מוציא לפועל שלב חדש בעבודתו, השטן ורוחות רעות שונות הולכים בעקבותיו, ומחקים ומזייפים את עבודתו כדי להוליך בני אדם שולל. ישוע ריפא חולים וגירש שדים, ולכן גם השטן ורוחות רעות מרפאים חולים ומגרשים שדים. רוח הקודש נתנה לאדם את מתנת הלשונות, ולכן גם הרוחות הרעות גורמות לבני האדם לדבר ב"לשונות" שאיש אינו מבין. עם זאת, על אף שהרוחות הרעות עושות דברים שונים שיש בהם כניעה לצורכי האדם, ומבצעות פעולות על-טבעיות מסוימות כדי להוליך את בני האדם שולל, הן לעולם לא יהיו מסוגלות להעניק לאדם את האמת מפני שלא הן ולא השטן ניחנו באמת. רק מתוך נקודה זו אפשר להבחין בין המשיח האמיתי לבין משיחי השקר.
...רוח אלוהים שהתגלמה כבשר ודם עובדת בצניעות ובסתר, וחווה את כאב האדם ללא שביב של תלונה. כמו המשיח, אלוהים מעולם לא התהדר ולא התרברב, ועוד פחות מכך התבצר בעמדתו או נהג בצדקנות, מה שמקרין לחלוטין את הכבוד והקדושה של אלוהים. הדבר מעיד על המהות המכובדת והעילאית של חיי אלוהים, ואף מראה שהוא התגלמות האהבה. עבודתם של משיחי השקר והרוחות הרעות היא ההפך הגמור מעבודת המשיח: לפני כל דבר אחר, רוחות רעות תמיד זועקות שהן המשיח, והן אומרות שאם לא תקשיב להן, לא תוכל להיכנס למלכות. הן עושות כל שביכולתן כדי לגרום לבני אדם לפגוש אותן – הן מתרברבות, מתהדרות ומתפארות או שהן עושות אותות ומופתים כדי להוליך בני אדם שולל – ולאחר שבני האדם הולכו שולל וקיבלו את עבודתן, הם מתמוטטים בלי להוציא הגה, מכיוון שחלף זמן רב מאז שניתנה להם האמת. קיימות דוגמאות רבות מאוד לכך. מכיוון שמשיחי השקר אינם האמת, הדרך או החיים, אין להם נתיב, ובמוקדם ובמאוחר מי שהולך בעקבותיהם יושפל. אולם אז כבר יהיה מאוחר מדי לחזור, ולכן הדבר החשוב ביותר הוא להכיר בכך שרק המשיח הוא האמת, הדרך והחיים. ברור שמשיחי שקר ורוחות רעות אינם מחזיקים באמת; בלי קשר למה שהם אומרים או כמה ספרים הם כותבים, האמת אינה ברשותם. אין בכך שום ספק. רק המשיח מסוגל לבטא את האמת, וזהו המפתח להבחנה בין משיח אמיתי לבין משיחי שקר. יתרה מכך, המשיח מעולם לא הכריח בני אדם לקבל אותו או להכיר בו. עבור המאמינים בו, האמת הופכת להיות ברורה יותר ויותר, והדרך שבה הם הולכים הופכת להיות מבריקה יותר ויותר. דבר זה מוכיח שרק המשיח מסוגל להושיע את בני האדם, שכן המשיח הוא האמת. משיחי שקר יכולים רק לחקות כמה מילים או לומר דברים ההופכים שחור ללבן. הם אינם מחזיקים באמת, והם יכולים להמיט על בני אדם רק חושך, הרס ועבודת רוחות רעות.
משיתופיהם של בכירים
כיצד ניתן לזהות משיחי שקר? זה פשוט מאוד. אתה אומר להם: "קדימה, דברו. מה הופך אתכם למשיח? אמרו משהו לגבי מה ששייך לאלוהים ומה שאלוהים הנו, ואם אינכם יכולים לומר, תוכלו להביע זאת בכתב. כתבו כמה מילים המובעות על ידי האלוהות – קדימה, כתבו משהו בשבילי. אין לכם שום בעיה לחקות כמה מילות אנושות. אמרו עוד משהו. דברו במשך שלוש שעות וראו אם אתם יכולים לעשות זאת. דברו אתי על האמת במשך שלוש שעות. דברו על מה שאלוהים הנו ועל שלב זה של עבודתו. דברו למעני בצורה ברורה. נסו ותראו. אם אינכם יכולים לדבר, אתם מזויפים, אתם רוח רעה. המשיח האמיתי יכול לדבר במשך ימים בלי בעיות. המשיח האמיתי ביטא מעל מיליון מילים, ועדיין לא סיים. אין גבול לכמה שהוא יכול לדבר. הוא יכול לדבר בכל עת או בכל מקום, ודבריו אינם יכולים להיכתב על ידי אדם כלשהו בכל העולם. האם דבריו יכולים להיכתב על ידי מישהו שאינו אלוהי? האם אדם שאינו אלוהי יכול לומר דברים אלה? אתם משיחי השקר חסרי אלוהות, ורוח האלוהים אינה שורה בתוככם. כיצד תוכלו לומר את דברי אלוהים? תוכלו לחקות חלק מדברי אלוהים, אך לאורך כמה זמן תוכלו לעשות זאת? כל מי ששכל בראשו יכול לשנן מספר מילים, לכן דברו במשך שעה, שוחחו על האמת במשך שעתיים – נסו ותראו". אם תתעקש איתם באופן זה, הם יסירו את המסכות שלהם, יוכו הלם, ויימלטו תוך זמן קצר. האין זה המקרה? מה דעתך, האין זה כך? אמור להם זאת: "המשיח הוא האמת, הדרך והחיים, לכן בטאו בפניי את אמיתות המשיח כדי שאוכל לשמוע או לקרוא אותן. אם אתם יכולים, אתם המשיח, ואם אינכם יכולים, אתם רוח רעה! קל להבדיל בין משיח אמיתי לבין משיחי שקר. משיחי שקר וצוררי המשיח נטולי אמת. מי שניחן באמת הוא המשיח, ומי שהאמת לא ברשותו אינו המשיח". האין זה המקרה? אמור להם: "אם אינכם יכולים לבטא מה המשיח הנו או מה אלוהים הנו, ואתם אומרים שאתם המשיח, אזי אתם משקרים. המשיח הוא האמת – בואו נראה כמה מילות אמת אתם יכולים לבטא. אם אתם מחקים כמה משפטים, אינכם אומרים אותם בעצמכם, אלא אתם פשוט מעתיקים אותם. אתם גנבתם אותם, הם חיקוי". הנה, זה כל מה שנדרש כדי לזהות משיחי שקר. ...בואו נדבר על עובדה: איך אלוהים הופיע כשהוא הופיע. כשאלוהים החל לעבוד, הוא לא אמר שהוא אלוהים. הוא לא אמר זאת. הוא ביטא מילים רבות, וכאשר הוא ביטא מאות אלפי מילים, הוא עדיין לא אמר שהוא אלוהים. מאות אלפי מילים – זה ספר שלם באורך שלוש מאות או ארבע מאות עמודים – והוא עדיין לא אמר שהוא אלוהים. כמה אנשים שזכו להארה מרוח הקודש ונעשו נאורים אמרו: "הו, אלה דברי אלוהים. זהו קולה של רוח הקודש!" בהתחלה הם האמינו שמדובר בקולה של רוח הקודש. מאוחר יותר הם אמרו שמדובר בקולן של שבע הרוחות, של הרוח המועצמת שבעתיים. הם קראו לזה "קולן של שבע הרוחות" או "אמירותיה של רוח הקודש". בזה הם האמינו בהתחלה. רק מאוחר יותר, לאחר שאלוהים אמר מילים רבות, מאות אלפי מילים, הוא החל לשאת עדות אודות ההתגלמות והופעת הדבר בבשר. או אז בני אדם החלו לדעת, ואמרו: "הו! אלוהים התגלם כבשר ודם! זוהי התגלמותו של אלוהים המדברת אלינו!" ראה עד כמה נסתרת וצנועה עבודתו של אלוהים. בסופו של דבר, לאחר שאלוהים סיים לבטא את כל המילים שהיה חייב לבטא, הוא עדיין לא אמר שהוא אלוהים כשעבד והטיף, עדיין לא אמר: "אני אלוהים! עליכם להקשיב לי". הוא מעולם לא דיבר כך. אולם משיחי שקר אומרים שהם המשיח עוד לפני שביטאו מספר מילים. האין הם זיוף? אלוהים האמיתי נסתר וצנוע, הוא בשום פנים ואופן אינו מתרברב. לעומתו, השטן והרוחות הרעות אוהבים להתרברב, וזוהי דרך נוספת לזהותם.
מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'
כעת, אם בני אדם מנסים להוליך אותך שולל, שים לב אם הם מסוגלים לבטא את קולו של אלוהים. בדרך זו תוכל לאשר אם הם ניחנו במהות אלוהית. אם הם אינם מסוגלים לדבר על מה ששייך לאלוהים ומה שאלוהים הנו, ואינם מסוגלים לבטא את הדברים ואת קולו של אלוהים, הם ללא ספק נטולי המהות של אלוהים, ולכן הם מזויפים. יש שאומרים: "פגשנו בני אדם שאומרים דברים שאיש אינו יכול לומר. הם גם יכולים לנבא נבואות ולדבר בלי להתבלבל על דברים שאיש אינו יכול לדעת או לראות. אם כן, האם הם אלוהים?" כיצד תוכל להבדיל כאשר מדובר בבני אדם כאלה? כפי שנאמר כאן, אם הם אלוהים, הם חייבים להיות מסוגלים לדבר על מה ששייך לאלוהים ומה שאלוהים הנו, ואף להיות מסוגלים לדבר על תעלומותיה של מלכות האלוהים. רק על מישהו כזה ניתן יהיה לומר שהוא התגלמותו של אלוהים. אם קיימים אנשים שיכולים לדבר על דברים שאחרים אינם יודעים, שיכולים לומר להם את עתידם ושיכולים לומר מה יקרה לארצות מסוימות, הם אינם דוברים בהכרח את דברי אלוהים. רוחות רעות מסוגלות גם הן לעשות דברים אלה. לדוגמה, אם היום תשאל אותם: "מה יקרה לי בעתיד?" הם יאמרו לך איזה מין אסון ייחת עליך או מתי תמות או מה יקרה למשפחתך. במקרים רבים דברים אלה מתגשמים. אך להיות מסוגל לדבר על דברים כאלו אינו מה שאלוהים הנו ואינו חלק מעבודתו של אלוהים. נקודה זו חייבת להיות ברורה לך. אלה הם העניינים הפעוטים שהרוחות הרעות מצטיינות בהם. אלוהים אינו עוסק בדברים כאלה. ראה מה אלוהים עושה בכל פעם שהוא מתגלם כבשר ודם. אלוהים עושה את עבודת הושעת האנושות, הוא אינו מנבא מה יקרה לבני האדם, כמה זמן הם יחיו, כמה ילדים יהיו להם או מתי ייחת עליהם אסון. האם אלוהים ניבא אי-פעם דברים כאלה? לא. עכשיו, מה דעתך, האם אלוהים יודע דברים כאלה? ברור שהוא יודע, משום שהוא ברא את השמיים ואת הארץ ואת כל הדברים. רק אלוהים מכיר אותם בצורה הטובה ביותר, ואילו הידע של הרוחות הרעות מוגבל. מה הרוחות הרעות מסוגלות לדעת? הרוחות הרעות יודעות את גורלותיהם של אדם, מדינה או אומה. הן אינן יודעות דבר אודות ניהולו של אלוהים. הן אינן יודעות מה יהיה סופה של האנושות או מהו היעד האמיתי של האנושות, ופחות מכך הן יודעות מתי יגיע העולם לקצו ומלכות האלוהים תגיע או איך ייראו הנופים היפים של המלכות. הן אינן יודעות דבר על כך, אף לא רוח אחת יודעת. רק אלוהים יודע דברים כאלה, ולכן אלוהים הוא יודע כול, ואילו ידיעתן של הרוחות הרעות מוגבלת ביותר. אנו יודעים שהנביאים הגדולים ביותר בעולם דיברו על מה שיהיה באחרית הימים, וכיום דבריהם התגשמו. עם זאת, הם לא ידעו איזו עבודה אלוהים יעשה במהלך אחרית הימים, ופחות מכך הם ידעו מה אלוהים רוצה להשיג, כיצד תמומש מלכות אלף השנים או מי ייכנס למלכות האלוהים וישרוד. יתרה מכך, הם לא ידעו דבר על מה שיקרה במלכות האלוהים לאחר מכן. אין רוח רעה שיודעת דברים כאלה; רק אלוהים עצמו יודע, ולכן הרוחות הרעות אינן מסוגלות כלל לדעת דבר כלשהו הקשור לתוכנית הניהול של אלוהים. אם תשאל אותן: "מהו גורלי? מהי יקרה למשפחתי?" חלק מהרוחות הרעות יהיו מסוגלות לתת לך תשובה ברורה. אך אם תשאל אותן: "מה יהיה בעתיד היעד שלי באמונה באלוהים? האם אשרוד?" הן לא ידעו לענות. הידע של הרוחות הרעות מוגבל מאוד. אם רוח רעה יכולה לומר לא יותר מכמה דברים מוגבלים, האם היא יכולה להיות אלוהים? לא, היא רוח רעה. כאשר רוח רעה יכולה לספר לבני אדם דברים שהם אינם יודעים, לספר להם על עתידם, ואף לספר להם על האדם שהיו בעבר ועל דברים שעשו בעבר, אם יש מי שחושב שדבר זה הוא אלוהי באמת, האין הוא מגוחך? הדבר מוכיח שאתה בור גמור בכל הנוגע לאלוהים. אתה תופס את כישוריהם הקטנים של הרוחות הרעות כמשהו מאוד אלוהי, ומתייחס אליהן כמו לאלוהים. האם אתה יודע דבר על היותו של אלוהים כול יכול? לכן, אם אנו מכירים היום את כול-יכולתו ואת עבודתו של אלוהים, שום רוח רעה, בלי קשר לאותות ולמופתים שהיא תעשה, לא תוכל להוליך אותנו שולל, מכיוון שיש לפחות דבר אחד שאנו יכולים להיות בטוחים לגביו: הרוחות הרעות אינן האמת, הן אינן מסוגלות לעשות את עבודת אלוהים, הן אינן הבורא, הן אינן מסוגלות להושיע את האנושות, והן יכולות רק להשחית את האנושות.
מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'
הערות שוליים:
א. בטקסט המקורי נכתב "באשר לשאלה."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

3. כיצד תוכלו להבדיל בין המשיח האמיתי ומשיחי שקר?

דברי אלוהים רלוונטיים:
אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם נקרא משיח, ולכן המשיח שיכול להעניק לבני אדם את האמת נקרא אלוהים.
אין בכך שום דבר מוגזם, מפני שהוא מחזיק במהות אלוהים ובטבעו של אלוהים ובחוכמה בעבודתו – דברים שהאדם לא יכול להשיג. מי שמכנה את עצמו משיח אבל לא יכול לעשות את עבודתו של אלוהים הוא רמאי. המשיח הוא לא רק התגלמות אלוהים על פני האדמה, אלא הבשר והדם שאלוהים בחר כדי לבצע ולהשלים את עבודתו בקרב בני האדם. הבשר והדם האלה לא ניתנים להחלפה על ידי כל אדם, אלא רק על ידי מי שיכול לשאת באופן הולם את עבודתו של אלוהים על פני האדמה, ולבטא את טבעו של אלוהים, ולייצג את אלוהים נאמנה ולספק לאדם חיים. במוקדם או במאוחר, כל משיחי השקר האלה ייפלו, מפני שעל אף שהם טוענים שהם המשיח, אין להם דבר ממהותו של המשיח. על כן אני אומר שהאדם לא יכול להגדיר את אמיתות המשיח – אלוהים עצמו משיב ומחליט עליה.
מתוך 'רק המשיח של אחרית הימים יכול להראות לאדם את דרך חיי הנצח' ב'הדבר מופיע בבשר'
מי שהוא התגלמות האל יחונן גם במהותו של אלוהים, ומי שהוא התגלמות האל יחונן גם בביטויו של אלוהים. מכיוון שאלוהים הופך לבשר, הוא יביא את העבודה שעליו לעשות, ומכיוון שאלוהים הופך לבשר, הוא יבטא את מה שהוא ויהיה מסוגל להביא לאדם את האמת, להעניק לאדם חיים ולהראות לאדם את הדרך. בשר ודם שלא ניחנים במהותו של אלוהים הם ודאי לא אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם. אין ספק בכך. כדי להבין אם זו התגלמותו של אלוהים כבשר ודם, על האדם להכריע זאת על פי הטבע שהיא מבטאת והדברים שהיא אומרת. כלומר, יש לשפוט אם מדובר בהתגלמותו של אלוהים כבשר ודם ואם זו הדרך הנכונה רק על פי המהות. אם כן, המפתח להכרעה[א] אם מדובר בהתגלמותו של אלוהים הוא שימת לב למהות (עבודתו, דבריו, טבעו ועוד הרבה) ולא למראה החיצוני. אם האדם רואה רק את המראה החיצוני ומתעלם מהמהות, הדבר מעיד על הבורות והתמימות של האדם.
מתוך ההקדמה ל'הדבר מופיע בבשר'
האל בהתגלמותו כבשר ודם נקרא המשיח, והמשיח הוא הבשר שעוטה רוח האל. בשר זה שונה מכל אדם העשוי בשר ודם. הבדל זה נובע מהעובדה שהמשיח הוא לא בשר ודם, אלא התגלמותה של רוח האל. יש בו גם אנושיות רגילה וגם אלוהות מוחלטת. אף בן אדם אינו ניחן באלוהות של המשיח. האנושיות הרגילה שלו מקיימת את כל הפעילויות הרגילות שלו בבשר, בעוד שהאלוהות שלו מבצעת את העבודה של אלוהים עצמו. בין אם זה האנושיות או האלוהות שלו, שתיהן מתמסרות לרצונו של האב שבשמיים. מהותו של המשיח היא הרוח, כלומר, האלוהות. לכן, המהות שלו היא של אלוהים בכבוד ובעצמו. מהות זו לא תפריע לעבודתו, ואין הוא יכול לעשות דבר שיהרוס את עבודתו שלו, והוא גם לעולם לא ישמיע מילים שהן נגד רצונו שלו...
...
...למרות שהמשיח מייצג את אלוהים עצמו בהתגלמותו כבשר ודם ומבצע באופן אישי את העבודה שעל אלוהים עצמו לעשות, הוא לא מתכחש לקיומו של אלוהים שבשמיים ולא מתרברב במעשיו שלו. במקום זאת, הוא נשאר חבוי בתוך בשרו בענווה. מלבד המשיח, אלה הטוענים באופן שקרי שהם עצמם המשיח חסרים את האיכויות שלו. כשהם מוצגים זה לצד זה, עם היהירות והשבח העצמי של משיחי שקר אלה, מיד מתברר איזה בשר הוא המשיח האמיתי. ככל שהם שקריים יותר, כך משיחי שקר אלו יותר מתפארים בעצמם, ויותר מסוגלים להונות את האדם באותות ובמופתים. משיחי השקר לא ניחנים באיכויות של אלוהים. המשיח לא נגוע בכל אלמנט השייך למשיחי השקר. אלוהים הופך לבשר ודם רק כדי להשלים את העבודה כבשר ודם, לא כדי לאפשר לכל בני האדם לראות אותו. במקום זאת, הוא נותן לעבודה להוכיח את זהותו, ומאפשר למה הוא מגלה להעיד על מהותו. מהותו אינה מופרכת; זהותו לא נלקחה באופן שרירותי; היא נקבעת על ידי עבודתו והמהות שלו...
העבודה והביטוי של המשיח קובעים את מהותו. הוא מסוגל להשלים בלב שלם את מה שהופקד בידיו. הוא מסוגל לעבוד את אלוהים שבשמיים בלב שלם, ובלב שלם לשאוף לקיים רצונו של אלוהים האב. כל זה נקבע על ידי המהות שלו. וכך גם ההתגלות הטבעית שלו נקבעת על ידי המהות שלו. הסיבה לכך שההתגלות הטבעית שלו נקראת כך היא משום שהביטוי שלו אינו חיקוי, או תוצאה של חינוך על ידי אדם, או תוצאה של שנים רבות של טיפוח על ידי אדם. הוא לא למד זאת או לבש זאת; במקום זאת, הדבר טבוע בתוכו.
מתוך 'מהותו של המשיח היא ציות לרצון האב שבשמיים' ב'הדבר מופיע בבשר'
אם יקום בהווה אדם שיכול לעשות אותות ומופתים, לגרש שדים, לרפא חולים ולעשות נסים רבים, ואם אדם זה יטען שהוא ישוע השב לעולם, אזי אדם זה יהיה זיוף וחיקוי של ישוע ומעשה ידיהן של רוחות רעות. זכרו זאת! אלוהים לא חוזר על אותה העבודה פעמיים. שלב עבודתו של ישוע כבר הושלם, ואלוהים לעולם לא יוציא לפועל שוב את שלב העבודה הזה. עבודתו של אלוהים לא מתיישבת עם תפיסותיהם של בני האדם. לדוגמה, התנ"ך חזה את ביאת המשיח, אך התברר שישוע בא, ולכן לא ייתכן שיבוא שוב משיח נוסף. ישוע כבר בא פעם אחת, ולכן לא ייתכן שהפעם ישוע יבוא שוב. יש שם אחד לכל עידן, וכל אחד מהשמות האלה מאופיין על ידי העידן. לפי תפיסותיהם של בני האדם, אלוהים תמיד חייב לעשות אותות ומופתים, תמיד חייב לרפא חולים ולגרש שדים, ותמיד חייב להיות בדיוק כמו ישוע. אולם הפעם אלוהים אינו כזה כלל וכלל. אם באחרית הימים אלוהים שוב יעשה אותות ומופתים, ושוב יגרש שדים וירפא חולים – אם הוא יעשה בדיוק את שעשה ישוע – אז אלוהים יחזור על אותה העבודה פעמיים, ועבודתו של ישוע תאבד כל חשיבות או משמעות. לכן אלוהים מוציא לפועל שלב עבודה אחד בכל עידן. מיד עם השלמת כל שלב בעבודתו של אלוהים, רוחות רעות מחקות אותו, ולאחר שהשטן מתחיל להתחקות אחר עקבותיו של אלוהים, אלוהים משנה את שיטתו. עם השלמת שלב בעבודתו של אלוהים, רוחות רעות מחקות אותו. הדברים האלה חייבים להיות ברורים לכם.
מתוך 'הכרת עבודתו של אלוהים כיום' ב'הדבר מופיע בבשר'
יש בני אדם שרוחות רעות משתלטות עליהם ואשר קוראים בעקשנות, "אני אלוהים!" אולם בסופו של דבר, הם לא יכולים להישאר על עומדם, מכיוון שהם פועלים מטעם הישות הלא נכונה. הם מייצגים את השטן, ורוח הקודש לא שמה לב אליהם. בלי קשר לשאלות כמה תרוממו את עצמכם וכמה חזק תקראו, אתם בכל זאת יצירים נבראים וישויות ששייכות לשטן. אני לא קורא לעולם, "אני אלוהים, אני בנו האהוב של אלוהים!" אולם העבודה שאני עושה היא עבודתו של אלוהים. האם עליי לצעוק? אין צורך ברוממות. אלוהים עושה את עבודתו בעצמו ואין לו צורך בכך שהאדם יעניק לו מעמד או תואר כבוד. מעבר לכך, די בעבודתו כדי לייצג את זהותו ומעמדו. לפני הטבלתו, ישוע היה אלוהים עצמו, הלא כן? הוא היה אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם, הלא כן? הרי לא ניתן לומר שהוא הפך לבנו היחיד של אלוהים רק לאחר שנישאה עליו עדות? האם לא היה אדם בשם ישוע זמן רב לפני שהוא החל את עבודתו? אתם לא יכולים לברוא נתיבים חדשים או לייצג את רוח האל. אתם לא יכולים לבטא את עבודתה של רוח האל או את הדברים שהיא אומרת. אתם לא יכולים לעשות את עבודתו של אלוהים עצמו או את עבודתה של רוח האל. אתם לא יכולים להביע את החוכמה והפלא של אלוהים ואת היותו בלתי נתפס, ולא טבע כלשהו שבאמצעותו אלוהים ממיט על האדם ייסורים. אם כך, אין חשיבות לטענותיכם החוזרות ונשנות על כך שאתם אלוהים. יש לכם רק השם ואין לכם דבר מהמהות. אלוהים עצמו הגיע, אך איש לא מזהה אותו. אך על פי כן, הוא ממשיך בעבודתו ועושה זאת כשהוא מייצג את רוח האל. בין אם תקראו לו אדם או אלוהים, האדון או המשיח, ובין אם תקרא לה אחות, הכל נכון. אולם העבודה שהוא עושה היא עבודתה של רוח האל והיא מייצגת את עבודתו של אלוהים עצמו. לא אכפת לו באיזה שם האדם מכנה אותו. האם השם הזה יכול לקבוע את עבודתו? יהיה אשר יהיה השם שבו תכנו אותו, מנקודת מבטו של אלוהים, הוא התגלמותה של רוח האל כבשר ודם. הוא מייצג את רוח האל והיא מאשרת אותו. אתם לא יכולים לפנות את הדרך לעידן חדש, אתם לא יכולים לשים קץ לישן, ואתם לא יכולים לפתוח עידן חדש או לעשות עבודה חדשה. לפיכך, אתם לא יכולים להיקרא בשם אלוהים!
מתוך 'תעלומת ההתגלמות (1)' ב'הדבר מופיע בבשר'
אם בן אדם קורא לעצמו אל, אבל הוא לא מסוגל להביע את הוויית האלוהיות, לעשות את עבודתו של אלוהים עצמו או לייצג את אלוהים, הרי שאין ספק שהוא לא האל. זאת משום שאין לו מהות האל, ואין בו הדברים שאלוהים יכול להשיג מעצם מהותו.
מתוך 'ההבדל בין כהונת האל בהתגלמותו וחובת האדם' ב'הדבר מופיע בבשר'
האם בין משיחי השקר, נביאי השקר ומוליכי השולל האלה אין גם כאלה שמכונים בשם אלוהים? ומדוע הם אינם אלוהים? מפני שהם אינם מסוגלים לעשות את עבודתו של אלוהים. בשורש מהותם הם בני אדם, המוליכים אנשים שולל, ולא אלוהים, ולפיכך אין להם זהות של אלוהים.
מתוך 'בנוגע לתארים וזהות' ב'הדבר מופיע בבשר'
השיתוף של האדם:
אנו שחווינו את עבודת אלוהים באחרית הימים ראינו בבירור עובדה אחת: בכל פעם שאלוהים מוציא לפועל שלב חדש בעבודתו, השטן ורוחות רעות שונות הולכים בעקבותיו, ומחקים ומזייפים את עבודתו כדי להוליך בני אדם שולל. ישוע ריפא חולים וגירש שדים, ולכן גם השטן ורוחות רעות מרפאים חולים ומגרשים שדים. רוח הקודש נתנה לאדם את מתנת הלשונות, ולכן גם הרוחות הרעות גורמות לבני האדם לדבר ב"לשונות" שאיש אינו מבין. עם זאת, על אף שהרוחות הרעות עושות דברים שונים שיש בהם כניעה לצורכי האדם, ומבצעות פעולות על-טבעיות מסוימות כדי להוליך את בני האדם שולל, הן לעולם לא יהיו מסוגלות להעניק לאדם את האמת מפני שלא הן ולא השטן ניחנו באמת. רק מתוך נקודה זו אפשר להבחין בין המשיח האמיתי לבין משיחי השקר.
...רוח אלוהים שהתגלמה כבשר ודם עובדת בצניעות ובסתר, וחווה את כאב האדם ללא שביב של תלונה. כמו המשיח, אלוהים מעולם לא התהדר ולא התרברב, ועוד פחות מכך התבצר בעמדתו או נהג בצדקנות, מה שמקרין לחלוטין את הכבוד והקדושה של אלוהים. הדבר מעיד על המהות המכובדת והעילאית של חיי אלוהים, ואף מראה שהוא התגלמות האהבה. עבודתם של משיחי השקר והרוחות הרעות היא ההפך הגמור מעבודת המשיח: לפני כל דבר אחר, רוחות רעות תמיד זועקות שהן המשיח, והן אומרות שאם לא תקשיב להן, לא תוכל להיכנס למלכות. הן עושות כל שביכולתן כדי לגרום לבני אדם לפגוש אותן – הן מתרברבות, מתהדרות ומתפארות או שהן עושות אותות ומופתים כדי להוליך בני אדם שולל – ולאחר שבני האדם הולכו שולל וקיבלו את עבודתן, הם מתמוטטים בלי להוציא הגה, מכיוון שחלף זמן רב מאז שניתנה להם האמת. קיימות דוגמאות רבות מאוד לכך. מכיוון שמשיחי השקר אינם האמת, הדרך או החיים, אין להם נתיב, ובמוקדם ובמאוחר מי שהולך בעקבותיהם יושפל. אולם אז כבר יהיה מאוחר מדי לחזור, ולכן הדבר החשוב ביותר הוא להכיר בכך שרק המשיח הוא האמת, הדרך והחיים. ברור שמשיחי שקר ורוחות רעות אינם מחזיקים באמת; בלי קשר למה שהם אומרים או כמה ספרים הם כותבים, האמת אינה ברשותם. אין בכך שום ספק. רק המשיח מסוגל לבטא את האמת, וזהו המפתח להבחנה בין משיח אמיתי לבין משיחי שקר. יתרה מכך, המשיח מעולם לא הכריח בני אדם לקבל אותו או להכיר בו. עבור המאמינים בו, האמת הופכת להיות ברורה יותר ויותר, והדרך שבה הם הולכים הופכת להיות מבריקה יותר ויותר. דבר זה מוכיח שרק המשיח מסוגל להושיע את בני האדם, שכן המשיח הוא האמת. משיחי שקר יכולים רק לחקות כמה מילים או לומר דברים ההופכים שחור ללבן. הם אינם מחזיקים באמת, והם יכולים להמיט על בני אדם רק חושך, הרס ועבודת רוחות רעות.
משיתופיהם של בכירים
כיצד ניתן לזהות משיחי שקר? זה פשוט מאוד. אתה אומר להם: "קדימה, דברו. מה הופך אתכם למשיח? אמרו משהו לגבי מה ששייך לאלוהים ומה שאלוהים הנו, ואם אינכם יכולים לומר, תוכלו להביע זאת בכתב. כתבו כמה מילים המובעות על ידי האלוהות – קדימה, כתבו משהו בשבילי. אין לכם שום בעיה לחקות כמה מילות אנושות. אמרו עוד משהו. דברו במשך שלוש שעות וראו אם אתם יכולים לעשות זאת. דברו אתי על האמת במשך שלוש שעות. דברו על מה שאלוהים הנו ועל שלב זה של עבודתו. דברו למעני בצורה ברורה. נסו ותראו. אם אינכם יכולים לדבר, אתם מזויפים, אתם רוח רעה. המשיח האמיתי יכול לדבר במשך ימים בלי בעיות. המשיח האמיתי ביטא מעל מיליון מילים, ועדיין לא סיים. אין גבול לכמה שהוא יכול לדבר. הוא יכול לדבר בכל עת או בכל מקום, ודבריו אינם יכולים להיכתב על ידי אדם כלשהו בכל העולם. האם דבריו יכולים להיכתב על ידי מישהו שאינו אלוהי? האם אדם שאינו אלוהי יכול לומר דברים אלה? אתם משיחי השקר חסרי אלוהות, ורוח האלוהים אינה שורה בתוככם. כיצד תוכלו לומר את דברי אלוהים? תוכלו לחקות חלק מדברי אלוהים, אך לאורך כמה זמן תוכלו לעשות זאת? כל מי ששכל בראשו יכול לשנן מספר מילים, לכן דברו במשך שעה, שוחחו על האמת במשך שעתיים – נסו ותראו". אם תתעקש איתם באופן זה, הם יסירו את המסכות שלהם, יוכו הלם, ויימלטו תוך זמן קצר. האין זה המקרה? מה דעתך, האין זה כך? אמור להם זאת: "המשיח הוא האמת, הדרך והחיים, לכן בטאו בפניי את אמיתות המשיח כדי שאוכל לשמוע או לקרוא אותן. אם אתם יכולים, אתם המשיח, ואם אינכם יכולים, אתם רוח רעה! קל להבדיל בין משיח אמיתי לבין משיחי שקר. משיחי שקר וצוררי המשיח נטולי אמת. מי שניחן באמת הוא המשיח, ומי שהאמת לא ברשותו אינו המשיח". האין זה המקרה? אמור להם: "אם אינכם יכולים לבטא מה המשיח הנו או מה אלוהים הנו, ואתם אומרים שאתם המשיח, אזי אתם משקרים. המשיח הוא האמת – בואו נראה כמה מילות אמת אתם יכולים לבטא. אם אתם מחקים כמה משפטים, אינכם אומרים אותם בעצמכם, אלא אתם פשוט מעתיקים אותם. אתם גנבתם אותם, הם חיקוי". הנה, זה כל מה שנדרש כדי לזהות משיחי שקר. ...בואו נדבר על עובדה: איך אלוהים הופיע כשהוא הופיע. כשאלוהים החל לעבוד, הוא לא אמר שהוא אלוהים. הוא לא אמר זאת. הוא ביטא מילים רבות, וכאשר הוא ביטא מאות אלפי מילים, הוא עדיין לא אמר שהוא אלוהים. מאות אלפי מילים – זה ספר שלם באורך שלוש מאות או ארבע מאות עמודים – והוא עדיין לא אמר שהוא אלוהים. כמה אנשים שזכו להארה מרוח הקודש ונעשו נאורים אמרו: "הו, אלה דברי אלוהים. זהו קולה של רוח הקודש!" בהתחלה הם האמינו שמדובר בקולה של רוח הקודש. מאוחר יותר הם אמרו שמדובר בקולן של שבע הרוחות, של הרוח המועצמת שבעתיים. הם קראו לזה "קולן של שבע הרוחות" או "אמירותיה של רוח הקודש". בזה הם האמינו בהתחלה. רק מאוחר יותר, לאחר שאלוהים אמר מילים רבות, מאות אלפי מילים, הוא החל לשאת עדות אודות ההתגלמות והופעת הדבר בבשר. או אז בני אדם החלו לדעת, ואמרו: "הו! אלוהים התגלם כבשר ודם! זוהי התגלמותו של אלוהים המדברת אלינו!" ראה עד כמה נסתרת וצנועה עבודתו של אלוהים. בסופו של דבר, לאחר שאלוהים סיים לבטא את כל המילים שהיה חייב לבטא, הוא עדיין לא אמר שהוא אלוהים כשעבד והטיף, עדיין לא אמר: "אני אלוהים! עליכם להקשיב לי". הוא מעולם לא דיבר כך. אולם משיחי שקר אומרים שהם המשיח עוד לפני שביטאו מספר מילים. האין הם זיוף? אלוהים האמיתי נסתר וצנוע, הוא בשום פנים ואופן אינו מתרברב. לעומתו, השטן והרוחות הרעות אוהבים להתרברב, וזוהי דרך נוספת לזהותם.
מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'
כעת, אם בני אדם מנסים להוליך אותך שולל, שים לב אם הם מסוגלים לבטא את קולו של אלוהים. בדרך זו תוכל לאשר אם הם ניחנו במהות אלוהית. אם הם אינם מסוגלים לדבר על מה ששייך לאלוהים ומה שאלוהים הנו, ואינם מסוגלים לבטא את הדברים ואת קולו של אלוהים, הם ללא ספק נטולי המהות של אלוהים, ולכן הם מזויפים. יש שאומרים: "פגשנו בני אדם שאומרים דברים שאיש אינו יכול לומר. הם גם יכולים לנבא נבואות ולדבר בלי להתבלבל על דברים שאיש אינו יכול לדעת או לראות. אם כן, האם הם אלוהים?" כיצד תוכל להבדיל כאשר מדובר בבני אדם כאלה? כפי שנאמר כאן, אם הם אלוהים, הם חייבים להיות מסוגלים לדבר על מה ששייך לאלוהים ומה שאלוהים הנו, ואף להיות מסוגלים לדבר על תעלומותיה של מלכות האלוהים. רק על מישהו כזה ניתן יהיה לומר שהוא התגלמותו של אלוהים. אם קיימים אנשים שיכולים לדבר על דברים שאחרים אינם יודעים, שיכולים לומר להם את עתידם ושיכולים לומר מה יקרה לארצות מסוימות, הם אינם דוברים בהכרח את דברי אלוהים. רוחות רעות מסוגלות גם הן לעשות דברים אלה. לדוגמה, אם היום תשאל אותם: "מה יקרה לי בעתיד?" הם יאמרו לך איזה מין אסון ייחת עליך או מתי תמות או מה יקרה למשפחתך. במקרים רבים דברים אלה מתגשמים. אך להיות מסוגל לדבר על דברים כאלו אינו מה שאלוהים הנו ואינו חלק מעבודתו של אלוהים. נקודה זו חייבת להיות ברורה לך. אלה הם העניינים הפעוטים שהרוחות הרעות מצטיינות בהם. אלוהים אינו עוסק בדברים כאלה. ראה מה אלוהים עושה בכל פעם שהוא מתגלם כבשר ודם. אלוהים עושה את עבודת הושעת האנושות, הוא אינו מנבא מה יקרה לבני האדם, כמה זמן הם יחיו, כמה ילדים יהיו להם או מתי ייחת עליהם אסון. האם אלוהים ניבא אי-פעם דברים כאלה? לא. עכשיו, מה דעתך, האם אלוהים יודע דברים כאלה? ברור שהוא יודע, משום שהוא ברא את השמיים ואת הארץ ואת כל הדברים. רק אלוהים מכיר אותם בצורה הטובה ביותר, ואילו הידע של הרוחות הרעות מוגבל. מה הרוחות הרעות מסוגלות לדעת? הרוחות הרעות יודעות את גורלותיהם של אדם, מדינה או אומה. הן אינן יודעות דבר אודות ניהולו של אלוהים. הן אינן יודעות מה יהיה סופה של האנושות או מהו היעד האמיתי של האנושות, ופחות מכך הן יודעות מתי יגיע העולם לקצו ומלכות האלוהים תגיע או איך ייראו הנופים היפים של המלכות. הן אינן יודעות דבר על כך, אף לא רוח אחת יודעת. רק אלוהים יודע דברים כאלה, ולכן אלוהים הוא יודע כול, ואילו ידיעתן של הרוחות הרעות מוגבלת ביותר. אנו יודעים שהנביאים הגדולים ביותר בעולם דיברו על מה שיהיה באחרית הימים, וכיום דבריהם התגשמו. עם זאת, הם לא ידעו איזו עבודה אלוהים יעשה במהלך אחרית הימים, ופחות מכך הם ידעו מה אלוהים רוצה להשיג, כיצד תמומש מלכות אלף השנים או מי ייכנס למלכות האלוהים וישרוד. יתרה מכך, הם לא ידעו דבר על מה שיקרה במלכות האלוהים לאחר מכן. אין רוח רעה שיודעת דברים כאלה; רק אלוהים עצמו יודע, ולכן הרוחות הרעות אינן מסוגלות כלל לדעת דבר כלשהו הקשור לתוכנית הניהול של אלוהים. אם תשאל אותן: "מהו גורלי? מהי יקרה למשפחתי?" חלק מהרוחות הרעות יהיו מסוגלות לתת לך תשובה ברורה. אך אם תשאל אותן: "מה יהיה בעתיד היעד שלי באמונה באלוהים? האם אשרוד?" הן לא ידעו לענות. הידע של הרוחות הרעות מוגבל מאוד. אם רוח רעה יכולה לומר לא יותר מכמה דברים מוגבלים, האם היא יכולה להיות אלוהים? לא, היא רוח רעה. כאשר רוח רעה יכולה לספר לבני אדם דברים שהם אינם יודעים, לספר להם על עתידם, ואף לספר להם על האדם שהיו בעבר ועל דברים שעשו בעבר, אם יש מי שחושב שדבר זה הוא אלוהי באמת, האין הוא מגוחך? הדבר מוכיח שאתה בור גמור בכל הנוגע לאלוהים. אתה תופס את כישוריהם הקטנים של הרוחות הרעות כמשהו מאוד אלוהי, ומתייחס אליהן כמו לאלוהים. האם אתה יודע דבר על היותו של אלוהים כול יכול? לכן, אם אנו מכירים היום את כול-יכולתו ואת עבודתו של אלוהים, שום רוח רעה, בלי קשר לאותות ולמופתים שהיא תעשה, לא תוכל להוליך אותנו שולל, מכיוון שיש לפחות דבר אחד שאנו יכולים להיות בטוחים לגביו: הרוחות הרעות אינן האמת, הן אינן מסוגלות לעשות את עבודת אלוהים, הן אינן הבורא, הן אינן מסוגלות להושיע את האנושות, והן יכולות רק להשחית את האנושות.
מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'
הערות שוליים:
א. בטקסט המקורי נכתב "באשר לשאלה."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה