2.5.19

4. כיצד תוכלו להבדיל בין הדרך האמיתית והדרך השקרית – בין הכנסייה האמיתית והכנסייה השקרית?

דברי אלוהים רלוונטיים:
מהו העיקרון היסודי ביותר של חיפוש דרך האמת? עליכם לבחון אם מדובר בעבודתה של רוח הקודש ואם הדברים הנאמרים מביעים את האמת כפי שנטען, וכן להכריע מה המשמעות הגלומה בהן מבחינתכם.
היכולת להבחין בין דרך האמת לדרך הכזב מצריכה מספר היבטים של ידע בסיסי, שהיסודי בהם הוא ההבחנה אם מדובר בעבודתה של רוח הקודש. זאת משום שמהות אמונתו של האדם באלוהים היא האמונה ברוח האל, ואפילו אמונתו באל בהתגלמותו כבשר ודם נובעת מכך שהבשר והדם מגלמים את רוחו של אל, ולפיכך גם אמונה כזו היא עדיין אמונה ברוח האל. יש הבדלים בין רוח האל לבין בשרו ודמו, אך מכיוון שהבשר והדם מקורם ברוח, והם למעשה דבר האל שהפך לבשר ודם, הרי שהאדם מאמין במהות הטבעית של אלוהים. אם כן, בהבחנתכם אם מדובר בדרך האמת, ראשית עליכם לבדוק אם מדובר בעבודתה של רוח הקודש, ולאחר מכן עליכם לבדוק אם יש אמת בדרך זו. האמת היא טבע החיים של האנושיות הרגילה, כלומר הדברים שנדרשו מהאדם כשאלוהים ברא אותו בראשית בעיקר, כל המאפיינים של האנושיות הרגילה (לרבות ההיגיון האנושי, התובנות, החוכמה והידע הבסיסי של הקיום האנושי). כלומר, עליכם לבדוק אם דרך זו מובילה את האדם לחיים של אנושיות רגילה, אם האמת הרלוונטית נדרשת מתוקף המציאות של האנושיות הרגילה, אם האמת הזו מעשית ואמיתית ואם העיתוי נכון. אם ישנה אמת, הרי שהיא יכולה להוביל את האדם לחוויות רגילות ואמיתיות. יתר על כן, האדם הופך לרגיל מאי-פעם, ההיגיון האנושי של האדם הופך לשלם יותר, חיי האדם כבשר בדם וחייו הרוחניים הופכים מסודרים יותר מאי-פעם ורגשותיו הופכים לרגילים מאי-פעם. זהו העיקרון השני. יש עיקרון אחד נוסף, שהוא שמא האדם מכיר את אלוהים יותר ויותר ושמא חוויית עבודה ואמת כאלה יכולה לעורר בו אהבה לאלוהים, ולקרב אותו לאלוהים יותר מאי-פעם. כל אלה מאפשרים למדוד אם אכן מדובר בדרך האמת. יש צורך בסיסי לקבוע אם הדרך הזו מציאותית ולא על-טבעית ואם היא יכולה לספק את חיי האדם. אם היא הדרך עומדת בעקרונות אלה, ניתן להסיק שמדובר בדרך האמת. ...כשמדובר בעבודתה של רוח הקודש, האדם הופך אף לרגיל יותר ואנושיותו הופכת אף רגילה יותר. לאדם יש ידע הולך וגדל בנוגע לטבעו, שהושחת על ידי השטן, ובנוגע למהות האדם, וכמיהתו לאמת הולכת וגוברת. במילים אחרות, חיי האדם מתפתחים עוד ועוד וטבעו המושחת של האדם מסוגל עם הזמן ליותר ויותר שינויים – פירוש כל הדברים האלה הוא שאלוהים הופך לחיי האדם. אם דרך כלשהי לא מסוגלת לחשוף את הדברים שהם עצמם מהותו של האדם, לא מסוגלת לשנות את טבעו של האדם ויתר על כן, לא מסוגלת להביאו בפני אלוהים או להעניק לו הבנה אמיתית של אלוהים, והיא אפילו הופכת את אנושיותו לעלובה יותר ואת ההיגיון שלו לחריג יותר, הרי שזו אינה דרך האמת וייתכן שמדובר בעבודתה של רוח רעה או בדרך הישנה. במילים אחרות, זו לא עבודתה הנוכחית של רוח הקודש. אתם מאמינים באלוהים מזה שנים כה רבות, אך אין לכם שמץ של מושג בנוגע לעקרונות ההבחנה בין דרך האמת ודרך הכזב, או בנוגע לחיפוש אחר דרך האמת. רוב בני האדם אפילו לא מתעניינים בעניינים אלה – הם פשוט נוהים אחר הרוב וחוזרים על דברי הרוב. כיצד אפשר לומר שאלה הם בני אדם המחפשים אחר האמת? וכיצד יוכלו בני אדם כאלה למצוא את דרך האמת? אם תתפסו את עקרונות המפתח האלה, יהיה אשר יהיה, לא יוליכו אתכם שולל.
מתוך 'רק מי שמכיר את אלוהים ואת עבודתו יכול לְרַצות את אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'
כל מי שנמצא בזרם של רוח הקודש ניחן בנוכחותה של רוח הקודש ובמשמעת שלה, ומי שלא נמצא בזרם של רוח הקודש נתון לפקודתו של השטן ונעדר את עבודתה של רוח הקודש. בני אדם הנמצאים בזרם של רוח הקודש הם אלה שמקבלים את עבודתו החדשה של אלוהים, אלה שמשתפים פעולה בעבודתו החדשה של אלוהים. אם מי שנמצא בתוך הזרם הזה לא מסוגל לשתף פעולה ולא יכול להנהיג את האמת שהאל דורש כיום, תוטל עליו משמעת, ובמקרה הגרוע ביותר רוח הקודש תנטוש אותו. מי שיקבל את העבודה החדשה של רוח הקודש יחיה בתוך הזרם של רוח הקודש ויזכה לטיפול ולהגנה מצד רוח הקודש. מי שנכון להנהיג את האמת את מי שנכון ליישם את האמת; ורוח הקודש מטילה משמעת ואף מענישה, את מי שאינו נכון ליישם את האמת. בלי קשר לסוג שאליו משתייכים בני האדם האלה, כל עוד הם בתוך הזרם של רוח הקודש, אלוהים יישא באחריות על כל מי שיקבל את עבודתו החדשה למען שמו. מי שמאדיר את שמו של אלוהים ונכון להנהיג את דבריו יזכה בברכתו, ומי שיתמרד בו ולא ינהיג את דבריו יקבל ממנו עונש. ...מצבו של מי שלא מקבל את העבודה החדשה שונה: בני האדם האלה נמצאים מחוץ לזרם של רוח הקודש, והמשמעת והתוכחה של רוח הקודש לא חלות עליהם. בני האדם האלה חיים כל היום בבשר ודם, והם חיים בדעתם, וכל מעשיהם הם על פי הדוקטרינה שמפיק הניתוח והמחקר של מוחם שלהם. אלה לא הדרישות של עבודתה החדשה של רוח הקודש, וקל וחומר שאין זה שיתוף פעולה עם אלוהים. מי שלא מקבל את עבודתו החדשה של אלוהים נעדר את נוכחותו של אלוהים, ויתרה מזאת, הוא לא נהנה מברכתו ומהגנתו של אלוהים. רוב דבריהם ומעשיהם של בני אדם כאלה נאחזים בדרישות העבר של עבודת רוח הקודש. הם מגלמים לא אמת אלא דוקטרינה. די בדוקטרינה הזו ובתקנים האלה כדי להוכיח כי הדבר היחיד שמאחד אותם הוא הדת. הם אינם עם נבחר או מושאי עבודתו של אלוהים. לאסיפת כל בני האדם האלה אפשר לקרוא כנס דת גדול, אך אי-אפשר לקרוא לה כנסייה. זוהי עובדה שלא ניתן לשנות.
מתוך 'עבודת האל ונוהגו של האדם' ב'הדבר מופיע בבשר'
מדוע נאמר שנוהלם של אנשי הכנסיות הדתיות מיושן? הסיבה לכן היא שמה שהם מנהיגים מנותק מהעבודה שנעשית כיום. בעידן החסד, מה שהם הנהיגו היה נכון, אך היות שהעידן הזה חלף ועבודתו של אלוהים השתנתה, הנוהג שלהם הלך והתיישן. הוא נותר מאחור והוחלף בעבודה החדשה ובאור החדש. עבודתה של רוח הקודש הלכה והעמיקה על סמך תשתיתה המקורית. אולם בני האדם האלה עדיין תקועים בשלב המקורי של עבודת האל, והם עדיין דבקים בנוהגים הישנים ובאור הישן. עבודתו של אלוהים יכולה להשתנות מן הקצה אל הקצה תוך שלוש או חמש שנים. על כן, האם אין זה ייתכן שתמורות משמעותיות אף יותר יתרחשו במהלך אלפיים שנה? אם לאדם אין נוהג חדש או אור חדש, פירוש הדבר שהוא לא עמד בקצב של עבודתה של רוח הקודש. זהו חסרונו של האדם. לא ניתן להתכחש לקיומה של עבודתו החדשה של אלוהים, משום שכיום, מי שדבק בעבודתה המקורית של רוח הקודש נצמד לנוהגים מיושנים. עבודתה של רוח הקודש תמיד מתקדמת, וכל מי שמצוי בזרם של רוח הקודש חייב אף הוא ללכת ולהעמיק וללכת ולהשתנות. אסור לו לעצור באף שלב. רק מי שלא מכיר את עבודתה של רוח הקודש יישאר בעבודתה המקורית ולא יקבל את העבודה החדשה של רוח הקודש. רק המרדנים לא יהיו מסוגלים לזכות בעבודתה של רוח הקודש. אם נוהגו של האדם לא יעמוד בקצב של עבודתה החדשה של רוח הקודש, נוהגו של האדם יהיה לבטח מנותק מהעבודה של היום, ולבטח לא יעלה בקנה אחד עם העבודה של היום. בני אדם מיושנים כאלה פשוט אינם מסוגלים להגשים את רצון האל, וקל וחומר שהם לא יהפכו לבני האדם האחרונים שיישאו עדות על אלוהים. יתרה מזאת, לא ניתן יהיה להשלים את כל עבודת הניהול בקרב קבוצה כזו של בני אדם. זאת משום שמי שציית בעבר לחוקי יהוה, ומי שנשא בעבר את עול הצלב, אך אינו יכול לקבל את שלב העבודה הנוגע לאחרית הימים, עשה הכל לשווא ואין כל תועלת למעשיו. ...אם האדם נותר תקוע בשלב אחד, הדבר מוכיח שהוא לא מסוגל לעמוד בקצב של עבודת האל ושל האור החדש. הדבר לא מוכיח שתוכנית הניהול של אלוהים לא השתנה. מי שנמצא שמחוץ לזרם של רוח הקודש תמיד חושב שהוא צודק, אך למעשה, אלוהים חדל מלעבוד בבני האדם האלה זה מכבר והם נעדרים את עבודתה של רוח הקודש. עבודתו של אלוהים עברה מזמן לקבוצה אחרת של בני אדם, קבוצה שבה אלוהים מתכוון להשלים את עבודתו החדשה. מכיוון שאנשי הדת לא מסוגלים לקבל את עבודתו החדשה של אלוהים והם רק נאחזים בעבודה הישנה מהעבר, אלוהים נטש את בני האדם האלה, והוא מבצע את עבודתו החדשה על בני האדם המקבלים את העבודה החדשה הזו. אלו הם בני אדם המשתפים פעולה עם עבודתו החדשה של אלוהים, ורק כך יכול ניהולו להיחתם. ניהולו של אלוהים תמיד מתקדם, ונוהגו של האדם תמיד הולך ומתרומם. אלוהים תמיד עובד, והאדם תמיד זקוק לו, כך שכששניהם מגיעים לשיאם, אלוהים והאדם נמצאים באיחוד מלא. בכך מתבטאת הגשמתה של עבודת האל, וזוהי התוצאה הסופית של כל ניהולו של אלוהים.
מתוך 'עבודת האל ונוהגו של האדם' ב'הדבר מופיע בבשר'
השיתוף של האדם:
דרך האמת היא הנתיב שיכול להציל אנשים, לשנות אנשים ולאפשר להם להשיג את אישורו של אלוהים ולהיווכח בייעוד האמיתי. רק זו היא דרך האמת. אם אנשים חושבים שהם מאמינים בדרך האמת, אולם המטרות וההשפעות הללו לא הושגו, ניתן לומר שדרכם היא דרך כוזבת, שהיא אינה דרך האמת. יש אנשים שאומרים: "איך אוכל להבדיל בין החיובי לשלילי?" את זאת משיגים בהתאם לדברי אלוהים. כל הדברים שאלוהים מאשר, כל הדברים שאלוהים דורש מן האדם לאמץ וכל הדברים שאלוהים רוצה שהאדם יעשה, הם חיוביים. כל הדברים שאלוהים דורש מן האדם לדחות ולזנוח וכל הדברים שאלוהים מגנה, הם שליליים. הערכת החיובי והשלילי נשפטת בהתאם לדברי אלוהים. דברי אלוהים הם אבן הבוחן המוודאת אם דבר הוא חיובי או שלילי, והם אמת המידה היחידה לאמיתותו או שקריותו של דבר כלשהו. איך מעריכים איזו דרך אמיתית ואיזו שקרית? הדרך שיכולה להעניק לכם את חיי האמת, שיכולה לגרום לכם לראות את האור, שיכולה לאפשר לכם לפטור את עצמכם משחיתותו והשפעתו של השטן ולזכות באישורו ובברכתו של אלוהים – זוהי דרך האמת. הלא כך? מה סיפקו לנו משפטו וייסוריו של אלוהים? הם סיפקו לנו את כל האמיתות שעל האנושות המושחתת להחזיק בהן על מנת להשיג ישועה. הם הביאו לנו את דרך החיים האמיתית, הם אפשרו לנו לראות את אור החיים. הם נתנו לנו את הישועה הגדולה מכול, את הישועה האמיתית שנקבעה על ידי אלוהים עם בריאת העולם, והם שינו אותנו מעם שהושחת בידי השטן והשתייך לשטן, לבני אדם אמיתיים שבאמת טוהרו בידי אלוהים ושמחזיקים באמת ובאנושיות. כל אלה הן השפעות שהושגו על ידי משפטו וייסוריו של אלוהים, על ידי עבודתו של אלוהים באחרית הימים. ללא משפטו וייסוריו של אלוהים, לא היינו מסוגלים לזכות באמת, שחיתותנו הייתה נותרת ללא פתרון, ולעולם לא היינו מסוגלים לראות את אור החיים ולזכות באישורו של אלוהים. לכן, כל הברכות שקיבלנו כיום נובעות מכך שחווינו ונשמענו למשפטו ולייסוריו של אלוהים.
...
יש אנשים האומרים: "היי, אם זוהי דרך האמת, מדוע זה הצטרפו אליה כה מעט אנשים? אם זו דרך האמת, האם לא אמורים להיות לה מאמינים רבים? האם כל האנושות לא אמורה להאמין בה?" אנשים המדברים כך אינם מבינים את האמת, הם סומים. שחיתות האנושות הגיעה לנקודה מסוימת. פחות ופחות אנשים אוהבים את האמת, יותר ויותר אנשים מחפשים את טובתם האישית, ולא משנה איזו אמונה יקבלו על עצמם, הם קודם כול יבדקו אם היא רווחית עבורם – ופירושו של דבר הוא שאלה המאמינים בדרך האמת בהכרח יהיו מעטים, ואלה המאמינים בדרכים שקריות ובדרכים המספקות חסד והטבות בהכרח יהיו רבים. לאחר ששמעתם את הסברי, תוכלו להבין את מהות העניין. הדרך שבה אנו מאמינים אינה מרפאת אנשים, אינה ממלאת את בטנם בלחם, אינה מעניקה להם חסד ואינה מגרשת שדים מנפשם. אולם אם היינו מוסיפים דבר אחד לדרך שבה אנו מאמינים – שמאמינים לא ימותו כשיקרה להם אסון – אז כל האנשים בעולם היו מאמינים בה. כיום דבר זה אינו כלול בדרכנו. אלוהים לא אמר "אני מבטיח לכם שכל מי שמאמין בשמו של האל הכול יכול לא ימות". לכן כשאתה מפיץ את הבשורה, אתה נוהג בזהירות. אנשים שואלים, "אז לא אמות אם אאמין באל הכול יכול?" "אני לא יודע". "אם הוא לא יכול להגן עליי מפני המוות, אין טעם להאמין בו". אנשים ישאלו גם, "מה ארוויח מזה שאאמין באל הכול יכול?" "תוכל לזכות באמת". "מה ייצא לי מלזכות באמת?" "אתה תשרוד". "מי ראה את זה? מי יכול להבטיח את זה? מה המשמעות של לזכות באמת?" "אני לא יודע". "אין שום דרך שבה אוכל להאמין". לכן קשה לנו להעיד על האל הכול יכול ולהפיץ את הבשורה, שכן אלה האוהבים את האמת הם מועטים עד מאוד. זוהי עובדה. אולם לאחר שאנו מקבלים את עבודתו של האל הכול יכול, ככל שאנחנו מאמינים, כך אנו חשים שהיא אמיתית, כך אמונתנו מתחזקת. מדוע זה? זוהי ההשפעה של הבנת האמת. ככל שאדם מבין את האמת, כך הוא חש שזוהי דרך האמת ועבודתו של אלוהים. ככל שהוא מבין את האמת, כך הוא אומר לעצמו "הו, ישועת האדם בדרך זו היא אמיתית כל כך. הבנת האמת אכן יכולה להציל אותי, לגרום לשינויים בטבעי, להפוך אותי לבן אנוש אמיתי ולאפשר לי לחיות חיים אמיתיים של אנושות תקינה – ולכן לדרך הזו יש משמעות". הוא חש שזכייה באמת היא יותר משמעותית, ראויה ויקרה מכל רווח, ואף יותר מריפוי חולים וממילוי בטנם של אנשים בלחם. כתוצאה מכך, אלה שהאמינו באל הכול יכול במשך מספר שנים חשים שאין כל ערך בשום חסד שהם עשויים לקבל, ושרק זכייה באמת היא בעלת ערך – ובמובן זה, הם ראו את דרך האמת. ראו, האם מי מאלה המאמינים באל הכול יכול ברחו? על אף שיש אנשים שאינם עוסקים בבקשת האמת, כל עוד הם האזינו לדרשות ולו לשנים ספורות, האם ירצו לעזוב? איש מהם לא ירצה בכך. ולמה לא? משום שהם יודעים ש"זוהי דרך האמת. כל עוד אעבוד קשה ואמלא את חובתי היטב, סביר מאוד שאשרוד, שסופי לא יהיה מוות. לא למות הוא דבר כה יקר". כיום אנשים אינם יודעים מה דרוש כדי להימנע ממוות. ברגע שיידעו, כולם ייעשו מאמינים, ואמונתם תהיה כה חזקה".
מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'
אם הקהילה הדתית כולה לא הייתה מתנגדת ועוינת כלפיה, זו לא הייתה דרך האמת. זיכרו: דרך האמת חייבת לזכות בהתנגדות מצד רוב האנשים, ואפילו העולם. כשישוע אדוננו הגיע לראשונה לעבוד ולהטיף, האם לא התנגדה לו כל היהדות? בכל פעם שאלוהים מתחיל בעבודה חדשה, לאנושות המושחתת יש קושי עצום לקבל אותה, שכן עבודתו של אלוהים מנוגדת לתפישות בני האדם ומפריכה אותן. לאנשים חסרה היכולת להבין, והם אינם מסוגלים לחדור אל ממלכת הרוח, ואלמלא עבודתה של רוח הקודש, הם לא היו מסוגלים לקבל את דרך האמת. אם מאמינים שזו עבודתו של אלוהים, אולם היא אינה זוכה להתנגדות מצד הקהילה הדתית, והיא חופשיה מהתנגדותו ועוינותו של העולם, הדבר מוכיח שעבודת אל זו היא כוזבת. מדוע אין האנושות מסוגלת לקבל את האמת? ראשית, האדם הוא בשר, הוא חומר גשמי. דברים גשמיים אינם מסוגלים לחדור אל ממלכת הרוח. מה פירוש "אינם מסוגלים לחדור אל ממלכת הרוח"? הפירוש הוא שהם אינם מסוגלים לראות את הרוחות, את פעולות הרוחות ואת ממלכת הרוח, שהם אינם רואים את כל מה שאלוהים אומר ועושה. אנשים יהיו עיוורים בממלכת הרוח. אם תעצמו את עיניכם בעולם הגשמי, לא תראו דבר. כשפקחו אותן, מה תראו? את העולם הגשמי. האם תוכלו לראות איזו רוח עושה איזו עבודה בבני אדם? האם תוכלו לראות מה רוחו של אלוהים באה לעשות ולומר? לא תוכלו. לעתים תוכלו לשמוע את קולו של אלוהים ולקרוא את דבריו שנכתבו בספר, אולם עדיין אינכם יודעים כיצד או מתי אמר אלוהים את הדברים הללו. תוכלו לשמוע את קולו של אלוהים, אבל לא תדעו מהיכן הוא מגיע. אתם תראו את דברי אלוהים מודפסים על הדף, אבל אינכם יודעים מה פירושם. אנשים אינם מסוגלים לחדור אל ממלכת הרוח או לתפוש את מקור דברי אלוהים, ולכן הם זקוקים להארה ולנאורות של רוח הקודש ולעבודת רוח הקודש כדי להשיג תוצאות. שנית, האנושות הושחתה במידה יסודית מדי וספגה לתוכה את שלל מיני הארס של השטן וידע רב. אם האדם אומד את הכול תוך שימוש בשלל פילוסופיות וידע שטניים, הוא לעולם לא יוכל לקבוע מהי האמת. ללא הארתה ונאורותה של רוח הקודש, האדם לא היה מסוגל להבין את האמת. האנושות המושחתת מטבעה אינה מסוגלת לחדור אל ממלכת הרוח. היא התמלאה בפילוסופיות ובידע שטניים, והיא אינה מסוגלת לזהות את האמת. לכן דרך האמת נתונה באורח בלתי נמנע לרדיפה ולדחייה מצד האדם. מדוע קל לאנשים לקבל את הידע והפילוסופיות של השטן? קודם כול, הם עולים בקנה אחד עם תפישותיהם ועם מטרות הבשר שלהם, והם מועילים לבשרם. הם אומרים לעצמם, "קבלת ידע כזה מועילה לי: הידע ישיג לי קידום, יביא לי הצלחה ויאפשר לי להשיג דברים. עם ידע כזה אנשים יעריכו אותי". ראו כיצד הדברים שמועילים לאנשים עולים בקנה אחד עם תפישותיהם. ...לאחר שהושחתו במידה כזו, והיות שאינם יכולים לחדור על ממלכת הרוח, אנשים יכולים רק להתנגד לאלוהים, וכך עבודתו של אלוהים נתקלת בדחייה, התנגדות וגינוי מצד האדם מהרגע שהחלה. האין זה צפוי? אם עבודתו של אלוהים לא הייתה נתקלת בגינוי והתנגדות מצד העולם והאנושות מהרגע שהחלה, הדבר היה מוכיח שהיא אינה האמת. אם כל מה שנאמר על ידי אלוהים היה עולה בקנה אחד עם תפישותיהם של אנשים, האם היו מגנים את דבריו? האם היו מתנגדים להם? בוודאי שלא.
משיתופיהם של בכירים
רק כנסייה המחזיקה בעבודת רוח הקודש היא כנסיית האל, ורק כנסייה שיש בה אנשים שבאמת עוסקים בבקשת האמת ונשמעים לעבודתו של אלוהים מחזיקה בעבודת רוח הקודש. אלוהים מכיר בכנסיות המחזיקות בעבודת רוח הקודש, ואינו מכיר בכנסיות הנעדרות את עבודת רוח הקודש. על נבחרי האל להבין זאת.
...
כנסייה אמיתית מורכבת מהאנשים שבאמת מאמינים באלוהים ואוהבים את האמת, והיא קהילה של כל מי שירא את אלוהים. רק כך היא יכולה להיקרא כנסייה. ...רק קהילה של אנשים שאלוהים גזר את גורלם מראש ובחרם המחזיקה בעבודת רוח הקודש היא כנסייה.
מתוך 'קטעים נבחרים מקורותיהם של הסדרי העבודה של כנסיית האל הכול יכול'
כנסייה מורכבת מהאנשים שאלוהים באמת גזר את גורלם מראש ובחרם – היא מורכבת מאלה האוהבים את האמת, המבקשים את האמת והמחזיקים בעבודת רוח הקודש. רק כשאנשים אלה מתאספים לאכול ולשתות את דברי אלוהים, להוביל את חיי הכנסייה, לחוות את עבודתו של אלוהים ולבצע את חובתם כברואי אלוהים, כנסייה יכולה להתהוות. אם אספסוף אומר שהוא באמת מאמין באלוהים, אולם אינו אוהב את האמת או עוסק בחיפושה, אינו מבצע טקסים דתיים, מתפלל וקורא את דברי אלוהים, ונעדר את עבודת רוח הקודש, כי אז אין מדובר בכנסייה. ליתר דיוק, כנסיות הנעדרות את עבודת רוח הקודש אינן כנסיות. הן רק מקומות דתיים שבהם אנשים מבצעים טקסים דתיים. אין זאת קהילת אנשים הנשמעים באמת לאלוהים והחווים את עבודתו של אלוהים.
...
כנסייה היא התאספות של אנשים שבאמת מאמינים באלוהים ועוסקים בבקשת האמת, והיא בהחלט אינה כוללת את הרשעים – הללו אין מקומם בכנסייה. אם קבוצת אנשים, שאינם עוסקים בבקשת האמת ואינם עושים דבר כדי ליישם את האמת, היו מתכנסים יחד, האם הייתה זו כנסייה? מה זה היה? זה היה מקום דתי או אספסוף. כנסייה חייבת להיות מורכבת מאנשים שבאמת מאמינים באלוהים ועוסקים בבקשת האמת, שאוכלים ושותים את דברי אלוהים, שסוגדים לאלוהים, שממלאים את חובתם, שחווים את עבודתו של אלוהים ושרכשו את עבודת רוח הקודש. רק זוהי כנסייה. לכן, כשאתם מעריכים כנסייה, עליכם להסתכל תחילה אילו מין אנשים יש בה. לאחר מכן, עליכם לראות אם יש להם או אין להם את עבודת רוח הקודש. אם אסיפתם נעדרת את עבודת רוח הקודש, היא אינה כנסייה, ואם אין היא התאספות של אלה העוסקים בבקשת האמת, היא אינה כנסייה. אם בכנסייה אין אף אחד המחזיק באמת, והיא נעדרת כליל את עבודת רוח הקודש, אך יש בה אדם שמוכן לבקש את האמת, ואותו אדם נשאר בכנסייה הזו, האם הוא יוכל להינצל? הוא לא יוכל, ומוטב לו לעזוב את האספסוף הזה ולחפש כנסייה במהירות האפשרית. אם בכנסייה יש שלושה או חמישה אנשים העוסקים בבקשת האמת, ושלושים או חמישים שאינם אלא אספסוף, אז אותם שלושה או חמישה שבאמת מאמינים באלוהים ועוסקים בבקשת האמת צריכים להתאחד. אם הם מתאחדים, התאספותם נחשבת לכנסייה, כנסייה מעוטת חברים עד מאוד, אבל כנסייה טהורה.
מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'
אנשים רבים מאמינים באלוהים, אך סוגדים לקתדרלות ונותנים אמון עיוור בכמרים, והתוצאה היא שלאחר שהאמינו באלוהים במשך שנים רבות, הם רכשו רק כמה דוקטרינות דתיות וטקסים ומנהגים דתיים, טרם הבינו את האמת או נוכחו במציאות, ואינם מכירים את אלוהים באמת. אי לכך טבע חייהם כלל לא השתנה. לכן אין פלא שאותם מנהיגים דתיים וכמרים מוציאים את כל חייהם באמונה באלוהים ובדרשות, ועם זאת אין בהם אחד שבאמת מכיר את אלוהים או שלבו ירא את אלוהים. הם נשארים כמו הפרושים מן העבר שעשו כמיטב יכולתם להתנגד למשיח, לגנות את דרך האמת ולהפיל בפח את נבחרי האל ולשלוט בהם למען מעמדם ופרנסתם. הסיבה שבגללה הם מעמידים פנים כאילו הם אוהבים ומוקירים מאוד את צאן האל היא בפשטות כדי להגן על פרנסתם, בדיוק כמו האופן שבו אנשי עסקים מתייחסים ללקוחותיהם כאל אלים כדי להשיג כסף ולהתעשר. כל מה שהקהילה הדתית עושה הוא ביטוי של התנגדותה לאלוהים. זה אינו אלא טקס דתי שאין בו שמץ ממציאות האמת, ועוד פחות מזה זכר לעבודת רוח הקודש. ברור שהקהילה הדתית אינה סוגדת לאל האמיתי, אלא לאל מעורפל ומדומיין. היא מטיפה על דוקטרינות דתיות וידע מילולי של כתבי הקודש, והיא נעדרת כליל את הארתה ונאורותה של רוח הקודש. לכן הקהילה הדתית למעשה אינה מסוגלת להביא אנשים בפני אלוהים, אינה יכולה להוביל אותם לנתיב הנכון של אמונה באלוהים, ויתרה מזאת, אינה יכולה להכניס אנשים אל מציאות האמת או לסייע להם להינצל. זה בגלל שמנהיגיה וכמריה לא הפכו למושלמים ולא נבנו על ידי רוח הקודש בעודם חווים את עבודתו של אלוהים, אלא במקום זאת הפכו למנהיגים ולכמרים בקהילה הדתית לאחר שסיימו ללמוד במדרשה וקיבלו תעודה. הם נעדרים את עבודתה ואישורה של רוח הקודש, אין להם שמץ של ידיעה אמיתית אודות אלוהים, ופיותיהם אינם מסוגלים לדבר על דבר מלבד ידע ותיאוריות תיאולוגיים. הם לא חוו באמת שום דבר. אנשים כאלה לחלוטין אינם ראויים לשמש בידי אלוהים. איך הם יוכלו להוביל את בני אדם בפני אלוהים? הם מנופפים ביהירות בתעודת הסמכה ממדרשה כהוכחה לזכויות היתר שלהם, עושים כל שביכולתם להתרברב בבקיאותם בכתבי הקודש, והם יהירים במידה בלתי נסבלת – ומשום כך אלוהים מוקיע ומתעב אותם, והם איבדו את עבודת רוח הקודש. בכך אין כל ספק. השאלה מדוע הפכה הקהילה הדתית לאויבו בנפש של המשיח מסקרנת עד מאוד. על מה מצביעה העובדה שבעידן החסד היהדות צלבה את ישוע המשיח? בעידן המלכות של אחרית הימים, הקהילה הדתית התאחדה והיא מקדישה את כל מאמציה להתנגדות לעבודתו של אלוהים באחרית הימים ולשיפוטה. היא מתכחשת למשיח של באחרית הימים שהתגלם כבשר ודם ודוחה אותו. היא המציאה שמועות שונות אודות אלוהים בהתגלמותו וכנסיית האל, תקפה אותם, השמיצה אותם, חיללה את שמם, וזה מכבר צלבה את ישוע שחזר, המשיח של אחרית הימים. זה מוכיח שהקהילה הדתית התנוונה זה מכבר לכדי כוחות השטן המתנגדים לאלוהים ומורדים בו. הקהילה הדתית אינה נשלטת בידי אלוהים, ועוד פחות מכך היא נשלטת בידי האמת. היא נשלטת לחלוטין בידי בני האדם המושחתים, ויתרה מזאת, בידי צוררי המשיח.
כשאנשים מאמינים באלוהים במקום דתי כמו זה – כזה ששייך לשטן ונשלט בידי שדים וצוררי המשיח – הם מסוגלים רק להבין דוקטרינות דתיות ולקיים טקסים ונהלים דתיים. הם לעולם לא יבינו את האמת, לעולם לא יחוו את עבודתו של אלוהים, והם חסרי כל סיכוי להינצל. עניין זה מוחלט, שכן אין דבר מעבודת רוח הקודש במקומות דתיים, והם מבחילים את אלוהים. אלוהים מתעב מקומות אלה, מוקיע אותם ומקלל אותם. אלוהים מעולם לא הכיר בדת, ועוד פחות מכך שיבח אותה, ועוד מימי ישוע אלוהים מוקיע את הקהילה הדתית. לכן כשאתם מאמינים באלוהים, אתם חייבים למצוא מקומות המכילים את עבודת רוח הקודש. רק אלה הן כנסיות אמיתיות, ורק בכנסיות אמיתיות תוכלו לשמוע את קולו של אלוהים ולגלות את עקבות עבודתו של אלוהים. זוהי הדרך שבה מבקשים את אלוהים.
מתוך 'קטעים נבחרים מקורותיהם של הסדרי העבודה של כנסיית האל הכול יכול'

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

4. כיצד תוכלו להבדיל בין הדרך האמיתית והדרך השקרית – בין הכנסייה האמיתית והכנסייה השקרית?

דברי אלוהים רלוונטיים:
מהו העיקרון היסודי ביותר של חיפוש דרך האמת? עליכם לבחון אם מדובר בעבודתה של רוח הקודש ואם הדברים הנאמרים מביעים את האמת כפי שנטען, וכן להכריע מה המשמעות הגלומה בהן מבחינתכם.
היכולת להבחין בין דרך האמת לדרך הכזב מצריכה מספר היבטים של ידע בסיסי, שהיסודי בהם הוא ההבחנה אם מדובר בעבודתה של רוח הקודש. זאת משום שמהות אמונתו של האדם באלוהים היא האמונה ברוח האל, ואפילו אמונתו באל בהתגלמותו כבשר ודם נובעת מכך שהבשר והדם מגלמים את רוחו של אל, ולפיכך גם אמונה כזו היא עדיין אמונה ברוח האל. יש הבדלים בין רוח האל לבין בשרו ודמו, אך מכיוון שהבשר והדם מקורם ברוח, והם למעשה דבר האל שהפך לבשר ודם, הרי שהאדם מאמין במהות הטבעית של אלוהים. אם כן, בהבחנתכם אם מדובר בדרך האמת, ראשית עליכם לבדוק אם מדובר בעבודתה של רוח הקודש, ולאחר מכן עליכם לבדוק אם יש אמת בדרך זו. האמת היא טבע החיים של האנושיות הרגילה, כלומר הדברים שנדרשו מהאדם כשאלוהים ברא אותו בראשית בעיקר, כל המאפיינים של האנושיות הרגילה (לרבות ההיגיון האנושי, התובנות, החוכמה והידע הבסיסי של הקיום האנושי). כלומר, עליכם לבדוק אם דרך זו מובילה את האדם לחיים של אנושיות רגילה, אם האמת הרלוונטית נדרשת מתוקף המציאות של האנושיות הרגילה, אם האמת הזו מעשית ואמיתית ואם העיתוי נכון. אם ישנה אמת, הרי שהיא יכולה להוביל את האדם לחוויות רגילות ואמיתיות. יתר על כן, האדם הופך לרגיל מאי-פעם, ההיגיון האנושי של האדם הופך לשלם יותר, חיי האדם כבשר בדם וחייו הרוחניים הופכים מסודרים יותר מאי-פעם ורגשותיו הופכים לרגילים מאי-פעם. זהו העיקרון השני. יש עיקרון אחד נוסף, שהוא שמא האדם מכיר את אלוהים יותר ויותר ושמא חוויית עבודה ואמת כאלה יכולה לעורר בו אהבה לאלוהים, ולקרב אותו לאלוהים יותר מאי-פעם. כל אלה מאפשרים למדוד אם אכן מדובר בדרך האמת. יש צורך בסיסי לקבוע אם הדרך הזו מציאותית ולא על-טבעית ואם היא יכולה לספק את חיי האדם. אם היא הדרך עומדת בעקרונות אלה, ניתן להסיק שמדובר בדרך האמת. ...כשמדובר בעבודתה של רוח הקודש, האדם הופך אף לרגיל יותר ואנושיותו הופכת אף רגילה יותר. לאדם יש ידע הולך וגדל בנוגע לטבעו, שהושחת על ידי השטן, ובנוגע למהות האדם, וכמיהתו לאמת הולכת וגוברת. במילים אחרות, חיי האדם מתפתחים עוד ועוד וטבעו המושחת של האדם מסוגל עם הזמן ליותר ויותר שינויים – פירוש כל הדברים האלה הוא שאלוהים הופך לחיי האדם. אם דרך כלשהי לא מסוגלת לחשוף את הדברים שהם עצמם מהותו של האדם, לא מסוגלת לשנות את טבעו של האדם ויתר על כן, לא מסוגלת להביאו בפני אלוהים או להעניק לו הבנה אמיתית של אלוהים, והיא אפילו הופכת את אנושיותו לעלובה יותר ואת ההיגיון שלו לחריג יותר, הרי שזו אינה דרך האמת וייתכן שמדובר בעבודתה של רוח רעה או בדרך הישנה. במילים אחרות, זו לא עבודתה הנוכחית של רוח הקודש. אתם מאמינים באלוהים מזה שנים כה רבות, אך אין לכם שמץ של מושג בנוגע לעקרונות ההבחנה בין דרך האמת ודרך הכזב, או בנוגע לחיפוש אחר דרך האמת. רוב בני האדם אפילו לא מתעניינים בעניינים אלה – הם פשוט נוהים אחר הרוב וחוזרים על דברי הרוב. כיצד אפשר לומר שאלה הם בני אדם המחפשים אחר האמת? וכיצד יוכלו בני אדם כאלה למצוא את דרך האמת? אם תתפסו את עקרונות המפתח האלה, יהיה אשר יהיה, לא יוליכו אתכם שולל.
מתוך 'רק מי שמכיר את אלוהים ואת עבודתו יכול לְרַצות את אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'
כל מי שנמצא בזרם של רוח הקודש ניחן בנוכחותה של רוח הקודש ובמשמעת שלה, ומי שלא נמצא בזרם של רוח הקודש נתון לפקודתו של השטן ונעדר את עבודתה של רוח הקודש. בני אדם הנמצאים בזרם של רוח הקודש הם אלה שמקבלים את עבודתו החדשה של אלוהים, אלה שמשתפים פעולה בעבודתו החדשה של אלוהים. אם מי שנמצא בתוך הזרם הזה לא מסוגל לשתף פעולה ולא יכול להנהיג את האמת שהאל דורש כיום, תוטל עליו משמעת, ובמקרה הגרוע ביותר רוח הקודש תנטוש אותו. מי שיקבל את העבודה החדשה של רוח הקודש יחיה בתוך הזרם של רוח הקודש ויזכה לטיפול ולהגנה מצד רוח הקודש. מי שנכון להנהיג את האמת את מי שנכון ליישם את האמת; ורוח הקודש מטילה משמעת ואף מענישה, את מי שאינו נכון ליישם את האמת. בלי קשר לסוג שאליו משתייכים בני האדם האלה, כל עוד הם בתוך הזרם של רוח הקודש, אלוהים יישא באחריות על כל מי שיקבל את עבודתו החדשה למען שמו. מי שמאדיר את שמו של אלוהים ונכון להנהיג את דבריו יזכה בברכתו, ומי שיתמרד בו ולא ינהיג את דבריו יקבל ממנו עונש. ...מצבו של מי שלא מקבל את העבודה החדשה שונה: בני האדם האלה נמצאים מחוץ לזרם של רוח הקודש, והמשמעת והתוכחה של רוח הקודש לא חלות עליהם. בני האדם האלה חיים כל היום בבשר ודם, והם חיים בדעתם, וכל מעשיהם הם על פי הדוקטרינה שמפיק הניתוח והמחקר של מוחם שלהם. אלה לא הדרישות של עבודתה החדשה של רוח הקודש, וקל וחומר שאין זה שיתוף פעולה עם אלוהים. מי שלא מקבל את עבודתו החדשה של אלוהים נעדר את נוכחותו של אלוהים, ויתרה מזאת, הוא לא נהנה מברכתו ומהגנתו של אלוהים. רוב דבריהם ומעשיהם של בני אדם כאלה נאחזים בדרישות העבר של עבודת רוח הקודש. הם מגלמים לא אמת אלא דוקטרינה. די בדוקטרינה הזו ובתקנים האלה כדי להוכיח כי הדבר היחיד שמאחד אותם הוא הדת. הם אינם עם נבחר או מושאי עבודתו של אלוהים. לאסיפת כל בני האדם האלה אפשר לקרוא כנס דת גדול, אך אי-אפשר לקרוא לה כנסייה. זוהי עובדה שלא ניתן לשנות.
מתוך 'עבודת האל ונוהגו של האדם' ב'הדבר מופיע בבשר'
מדוע נאמר שנוהלם של אנשי הכנסיות הדתיות מיושן? הסיבה לכן היא שמה שהם מנהיגים מנותק מהעבודה שנעשית כיום. בעידן החסד, מה שהם הנהיגו היה נכון, אך היות שהעידן הזה חלף ועבודתו של אלוהים השתנתה, הנוהג שלהם הלך והתיישן. הוא נותר מאחור והוחלף בעבודה החדשה ובאור החדש. עבודתה של רוח הקודש הלכה והעמיקה על סמך תשתיתה המקורית. אולם בני האדם האלה עדיין תקועים בשלב המקורי של עבודת האל, והם עדיין דבקים בנוהגים הישנים ובאור הישן. עבודתו של אלוהים יכולה להשתנות מן הקצה אל הקצה תוך שלוש או חמש שנים. על כן, האם אין זה ייתכן שתמורות משמעותיות אף יותר יתרחשו במהלך אלפיים שנה? אם לאדם אין נוהג חדש או אור חדש, פירוש הדבר שהוא לא עמד בקצב של עבודתה של רוח הקודש. זהו חסרונו של האדם. לא ניתן להתכחש לקיומה של עבודתו החדשה של אלוהים, משום שכיום, מי שדבק בעבודתה המקורית של רוח הקודש נצמד לנוהגים מיושנים. עבודתה של רוח הקודש תמיד מתקדמת, וכל מי שמצוי בזרם של רוח הקודש חייב אף הוא ללכת ולהעמיק וללכת ולהשתנות. אסור לו לעצור באף שלב. רק מי שלא מכיר את עבודתה של רוח הקודש יישאר בעבודתה המקורית ולא יקבל את העבודה החדשה של רוח הקודש. רק המרדנים לא יהיו מסוגלים לזכות בעבודתה של רוח הקודש. אם נוהגו של האדם לא יעמוד בקצב של עבודתה החדשה של רוח הקודש, נוהגו של האדם יהיה לבטח מנותק מהעבודה של היום, ולבטח לא יעלה בקנה אחד עם העבודה של היום. בני אדם מיושנים כאלה פשוט אינם מסוגלים להגשים את רצון האל, וקל וחומר שהם לא יהפכו לבני האדם האחרונים שיישאו עדות על אלוהים. יתרה מזאת, לא ניתן יהיה להשלים את כל עבודת הניהול בקרב קבוצה כזו של בני אדם. זאת משום שמי שציית בעבר לחוקי יהוה, ומי שנשא בעבר את עול הצלב, אך אינו יכול לקבל את שלב העבודה הנוגע לאחרית הימים, עשה הכל לשווא ואין כל תועלת למעשיו. ...אם האדם נותר תקוע בשלב אחד, הדבר מוכיח שהוא לא מסוגל לעמוד בקצב של עבודת האל ושל האור החדש. הדבר לא מוכיח שתוכנית הניהול של אלוהים לא השתנה. מי שנמצא שמחוץ לזרם של רוח הקודש תמיד חושב שהוא צודק, אך למעשה, אלוהים חדל מלעבוד בבני האדם האלה זה מכבר והם נעדרים את עבודתה של רוח הקודש. עבודתו של אלוהים עברה מזמן לקבוצה אחרת של בני אדם, קבוצה שבה אלוהים מתכוון להשלים את עבודתו החדשה. מכיוון שאנשי הדת לא מסוגלים לקבל את עבודתו החדשה של אלוהים והם רק נאחזים בעבודה הישנה מהעבר, אלוהים נטש את בני האדם האלה, והוא מבצע את עבודתו החדשה על בני האדם המקבלים את העבודה החדשה הזו. אלו הם בני אדם המשתפים פעולה עם עבודתו החדשה של אלוהים, ורק כך יכול ניהולו להיחתם. ניהולו של אלוהים תמיד מתקדם, ונוהגו של האדם תמיד הולך ומתרומם. אלוהים תמיד עובד, והאדם תמיד זקוק לו, כך שכששניהם מגיעים לשיאם, אלוהים והאדם נמצאים באיחוד מלא. בכך מתבטאת הגשמתה של עבודת האל, וזוהי התוצאה הסופית של כל ניהולו של אלוהים.
מתוך 'עבודת האל ונוהגו של האדם' ב'הדבר מופיע בבשר'
השיתוף של האדם:
דרך האמת היא הנתיב שיכול להציל אנשים, לשנות אנשים ולאפשר להם להשיג את אישורו של אלוהים ולהיווכח בייעוד האמיתי. רק זו היא דרך האמת. אם אנשים חושבים שהם מאמינים בדרך האמת, אולם המטרות וההשפעות הללו לא הושגו, ניתן לומר שדרכם היא דרך כוזבת, שהיא אינה דרך האמת. יש אנשים שאומרים: "איך אוכל להבדיל בין החיובי לשלילי?" את זאת משיגים בהתאם לדברי אלוהים. כל הדברים שאלוהים מאשר, כל הדברים שאלוהים דורש מן האדם לאמץ וכל הדברים שאלוהים רוצה שהאדם יעשה, הם חיוביים. כל הדברים שאלוהים דורש מן האדם לדחות ולזנוח וכל הדברים שאלוהים מגנה, הם שליליים. הערכת החיובי והשלילי נשפטת בהתאם לדברי אלוהים. דברי אלוהים הם אבן הבוחן המוודאת אם דבר הוא חיובי או שלילי, והם אמת המידה היחידה לאמיתותו או שקריותו של דבר כלשהו. איך מעריכים איזו דרך אמיתית ואיזו שקרית? הדרך שיכולה להעניק לכם את חיי האמת, שיכולה לגרום לכם לראות את האור, שיכולה לאפשר לכם לפטור את עצמכם משחיתותו והשפעתו של השטן ולזכות באישורו ובברכתו של אלוהים – זוהי דרך האמת. הלא כך? מה סיפקו לנו משפטו וייסוריו של אלוהים? הם סיפקו לנו את כל האמיתות שעל האנושות המושחתת להחזיק בהן על מנת להשיג ישועה. הם הביאו לנו את דרך החיים האמיתית, הם אפשרו לנו לראות את אור החיים. הם נתנו לנו את הישועה הגדולה מכול, את הישועה האמיתית שנקבעה על ידי אלוהים עם בריאת העולם, והם שינו אותנו מעם שהושחת בידי השטן והשתייך לשטן, לבני אדם אמיתיים שבאמת טוהרו בידי אלוהים ושמחזיקים באמת ובאנושיות. כל אלה הן השפעות שהושגו על ידי משפטו וייסוריו של אלוהים, על ידי עבודתו של אלוהים באחרית הימים. ללא משפטו וייסוריו של אלוהים, לא היינו מסוגלים לזכות באמת, שחיתותנו הייתה נותרת ללא פתרון, ולעולם לא היינו מסוגלים לראות את אור החיים ולזכות באישורו של אלוהים. לכן, כל הברכות שקיבלנו כיום נובעות מכך שחווינו ונשמענו למשפטו ולייסוריו של אלוהים.
...
יש אנשים האומרים: "היי, אם זוהי דרך האמת, מדוע זה הצטרפו אליה כה מעט אנשים? אם זו דרך האמת, האם לא אמורים להיות לה מאמינים רבים? האם כל האנושות לא אמורה להאמין בה?" אנשים המדברים כך אינם מבינים את האמת, הם סומים. שחיתות האנושות הגיעה לנקודה מסוימת. פחות ופחות אנשים אוהבים את האמת, יותר ויותר אנשים מחפשים את טובתם האישית, ולא משנה איזו אמונה יקבלו על עצמם, הם קודם כול יבדקו אם היא רווחית עבורם – ופירושו של דבר הוא שאלה המאמינים בדרך האמת בהכרח יהיו מעטים, ואלה המאמינים בדרכים שקריות ובדרכים המספקות חסד והטבות בהכרח יהיו רבים. לאחר ששמעתם את הסברי, תוכלו להבין את מהות העניין. הדרך שבה אנו מאמינים אינה מרפאת אנשים, אינה ממלאת את בטנם בלחם, אינה מעניקה להם חסד ואינה מגרשת שדים מנפשם. אולם אם היינו מוסיפים דבר אחד לדרך שבה אנו מאמינים – שמאמינים לא ימותו כשיקרה להם אסון – אז כל האנשים בעולם היו מאמינים בה. כיום דבר זה אינו כלול בדרכנו. אלוהים לא אמר "אני מבטיח לכם שכל מי שמאמין בשמו של האל הכול יכול לא ימות". לכן כשאתה מפיץ את הבשורה, אתה נוהג בזהירות. אנשים שואלים, "אז לא אמות אם אאמין באל הכול יכול?" "אני לא יודע". "אם הוא לא יכול להגן עליי מפני המוות, אין טעם להאמין בו". אנשים ישאלו גם, "מה ארוויח מזה שאאמין באל הכול יכול?" "תוכל לזכות באמת". "מה ייצא לי מלזכות באמת?" "אתה תשרוד". "מי ראה את זה? מי יכול להבטיח את זה? מה המשמעות של לזכות באמת?" "אני לא יודע". "אין שום דרך שבה אוכל להאמין". לכן קשה לנו להעיד על האל הכול יכול ולהפיץ את הבשורה, שכן אלה האוהבים את האמת הם מועטים עד מאוד. זוהי עובדה. אולם לאחר שאנו מקבלים את עבודתו של האל הכול יכול, ככל שאנחנו מאמינים, כך אנו חשים שהיא אמיתית, כך אמונתנו מתחזקת. מדוע זה? זוהי ההשפעה של הבנת האמת. ככל שאדם מבין את האמת, כך הוא חש שזוהי דרך האמת ועבודתו של אלוהים. ככל שהוא מבין את האמת, כך הוא אומר לעצמו "הו, ישועת האדם בדרך זו היא אמיתית כל כך. הבנת האמת אכן יכולה להציל אותי, לגרום לשינויים בטבעי, להפוך אותי לבן אנוש אמיתי ולאפשר לי לחיות חיים אמיתיים של אנושות תקינה – ולכן לדרך הזו יש משמעות". הוא חש שזכייה באמת היא יותר משמעותית, ראויה ויקרה מכל רווח, ואף יותר מריפוי חולים וממילוי בטנם של אנשים בלחם. כתוצאה מכך, אלה שהאמינו באל הכול יכול במשך מספר שנים חשים שאין כל ערך בשום חסד שהם עשויים לקבל, ושרק זכייה באמת היא בעלת ערך – ובמובן זה, הם ראו את דרך האמת. ראו, האם מי מאלה המאמינים באל הכול יכול ברחו? על אף שיש אנשים שאינם עוסקים בבקשת האמת, כל עוד הם האזינו לדרשות ולו לשנים ספורות, האם ירצו לעזוב? איש מהם לא ירצה בכך. ולמה לא? משום שהם יודעים ש"זוהי דרך האמת. כל עוד אעבוד קשה ואמלא את חובתי היטב, סביר מאוד שאשרוד, שסופי לא יהיה מוות. לא למות הוא דבר כה יקר". כיום אנשים אינם יודעים מה דרוש כדי להימנע ממוות. ברגע שיידעו, כולם ייעשו מאמינים, ואמונתם תהיה כה חזקה".
מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'
אם הקהילה הדתית כולה לא הייתה מתנגדת ועוינת כלפיה, זו לא הייתה דרך האמת. זיכרו: דרך האמת חייבת לזכות בהתנגדות מצד רוב האנשים, ואפילו העולם. כשישוע אדוננו הגיע לראשונה לעבוד ולהטיף, האם לא התנגדה לו כל היהדות? בכל פעם שאלוהים מתחיל בעבודה חדשה, לאנושות המושחתת יש קושי עצום לקבל אותה, שכן עבודתו של אלוהים מנוגדת לתפישות בני האדם ומפריכה אותן. לאנשים חסרה היכולת להבין, והם אינם מסוגלים לחדור אל ממלכת הרוח, ואלמלא עבודתה של רוח הקודש, הם לא היו מסוגלים לקבל את דרך האמת. אם מאמינים שזו עבודתו של אלוהים, אולם היא אינה זוכה להתנגדות מצד הקהילה הדתית, והיא חופשיה מהתנגדותו ועוינותו של העולם, הדבר מוכיח שעבודת אל זו היא כוזבת. מדוע אין האנושות מסוגלת לקבל את האמת? ראשית, האדם הוא בשר, הוא חומר גשמי. דברים גשמיים אינם מסוגלים לחדור אל ממלכת הרוח. מה פירוש "אינם מסוגלים לחדור אל ממלכת הרוח"? הפירוש הוא שהם אינם מסוגלים לראות את הרוחות, את פעולות הרוחות ואת ממלכת הרוח, שהם אינם רואים את כל מה שאלוהים אומר ועושה. אנשים יהיו עיוורים בממלכת הרוח. אם תעצמו את עיניכם בעולם הגשמי, לא תראו דבר. כשפקחו אותן, מה תראו? את העולם הגשמי. האם תוכלו לראות איזו רוח עושה איזו עבודה בבני אדם? האם תוכלו לראות מה רוחו של אלוהים באה לעשות ולומר? לא תוכלו. לעתים תוכלו לשמוע את קולו של אלוהים ולקרוא את דבריו שנכתבו בספר, אולם עדיין אינכם יודעים כיצד או מתי אמר אלוהים את הדברים הללו. תוכלו לשמוע את קולו של אלוהים, אבל לא תדעו מהיכן הוא מגיע. אתם תראו את דברי אלוהים מודפסים על הדף, אבל אינכם יודעים מה פירושם. אנשים אינם מסוגלים לחדור אל ממלכת הרוח או לתפוש את מקור דברי אלוהים, ולכן הם זקוקים להארה ולנאורות של רוח הקודש ולעבודת רוח הקודש כדי להשיג תוצאות. שנית, האנושות הושחתה במידה יסודית מדי וספגה לתוכה את שלל מיני הארס של השטן וידע רב. אם האדם אומד את הכול תוך שימוש בשלל פילוסופיות וידע שטניים, הוא לעולם לא יוכל לקבוע מהי האמת. ללא הארתה ונאורותה של רוח הקודש, האדם לא היה מסוגל להבין את האמת. האנושות המושחתת מטבעה אינה מסוגלת לחדור אל ממלכת הרוח. היא התמלאה בפילוסופיות ובידע שטניים, והיא אינה מסוגלת לזהות את האמת. לכן דרך האמת נתונה באורח בלתי נמנע לרדיפה ולדחייה מצד האדם. מדוע קל לאנשים לקבל את הידע והפילוסופיות של השטן? קודם כול, הם עולים בקנה אחד עם תפישותיהם ועם מטרות הבשר שלהם, והם מועילים לבשרם. הם אומרים לעצמם, "קבלת ידע כזה מועילה לי: הידע ישיג לי קידום, יביא לי הצלחה ויאפשר לי להשיג דברים. עם ידע כזה אנשים יעריכו אותי". ראו כיצד הדברים שמועילים לאנשים עולים בקנה אחד עם תפישותיהם. ...לאחר שהושחתו במידה כזו, והיות שאינם יכולים לחדור על ממלכת הרוח, אנשים יכולים רק להתנגד לאלוהים, וכך עבודתו של אלוהים נתקלת בדחייה, התנגדות וגינוי מצד האדם מהרגע שהחלה. האין זה צפוי? אם עבודתו של אלוהים לא הייתה נתקלת בגינוי והתנגדות מצד העולם והאנושות מהרגע שהחלה, הדבר היה מוכיח שהיא אינה האמת. אם כל מה שנאמר על ידי אלוהים היה עולה בקנה אחד עם תפישותיהם של אנשים, האם היו מגנים את דבריו? האם היו מתנגדים להם? בוודאי שלא.
משיתופיהם של בכירים
רק כנסייה המחזיקה בעבודת רוח הקודש היא כנסיית האל, ורק כנסייה שיש בה אנשים שבאמת עוסקים בבקשת האמת ונשמעים לעבודתו של אלוהים מחזיקה בעבודת רוח הקודש. אלוהים מכיר בכנסיות המחזיקות בעבודת רוח הקודש, ואינו מכיר בכנסיות הנעדרות את עבודת רוח הקודש. על נבחרי האל להבין זאת.
...
כנסייה אמיתית מורכבת מהאנשים שבאמת מאמינים באלוהים ואוהבים את האמת, והיא קהילה של כל מי שירא את אלוהים. רק כך היא יכולה להיקרא כנסייה. ...רק קהילה של אנשים שאלוהים גזר את גורלם מראש ובחרם המחזיקה בעבודת רוח הקודש היא כנסייה.
מתוך 'קטעים נבחרים מקורותיהם של הסדרי העבודה של כנסיית האל הכול יכול'
כנסייה מורכבת מהאנשים שאלוהים באמת גזר את גורלם מראש ובחרם – היא מורכבת מאלה האוהבים את האמת, המבקשים את האמת והמחזיקים בעבודת רוח הקודש. רק כשאנשים אלה מתאספים לאכול ולשתות את דברי אלוהים, להוביל את חיי הכנסייה, לחוות את עבודתו של אלוהים ולבצע את חובתם כברואי אלוהים, כנסייה יכולה להתהוות. אם אספסוף אומר שהוא באמת מאמין באלוהים, אולם אינו אוהב את האמת או עוסק בחיפושה, אינו מבצע טקסים דתיים, מתפלל וקורא את דברי אלוהים, ונעדר את עבודת רוח הקודש, כי אז אין מדובר בכנסייה. ליתר דיוק, כנסיות הנעדרות את עבודת רוח הקודש אינן כנסיות. הן רק מקומות דתיים שבהם אנשים מבצעים טקסים דתיים. אין זאת קהילת אנשים הנשמעים באמת לאלוהים והחווים את עבודתו של אלוהים.
...
כנסייה היא התאספות של אנשים שבאמת מאמינים באלוהים ועוסקים בבקשת האמת, והיא בהחלט אינה כוללת את הרשעים – הללו אין מקומם בכנסייה. אם קבוצת אנשים, שאינם עוסקים בבקשת האמת ואינם עושים דבר כדי ליישם את האמת, היו מתכנסים יחד, האם הייתה זו כנסייה? מה זה היה? זה היה מקום דתי או אספסוף. כנסייה חייבת להיות מורכבת מאנשים שבאמת מאמינים באלוהים ועוסקים בבקשת האמת, שאוכלים ושותים את דברי אלוהים, שסוגדים לאלוהים, שממלאים את חובתם, שחווים את עבודתו של אלוהים ושרכשו את עבודת רוח הקודש. רק זוהי כנסייה. לכן, כשאתם מעריכים כנסייה, עליכם להסתכל תחילה אילו מין אנשים יש בה. לאחר מכן, עליכם לראות אם יש להם או אין להם את עבודת רוח הקודש. אם אסיפתם נעדרת את עבודת רוח הקודש, היא אינה כנסייה, ואם אין היא התאספות של אלה העוסקים בבקשת האמת, היא אינה כנסייה. אם בכנסייה אין אף אחד המחזיק באמת, והיא נעדרת כליל את עבודת רוח הקודש, אך יש בה אדם שמוכן לבקש את האמת, ואותו אדם נשאר בכנסייה הזו, האם הוא יוכל להינצל? הוא לא יוכל, ומוטב לו לעזוב את האספסוף הזה ולחפש כנסייה במהירות האפשרית. אם בכנסייה יש שלושה או חמישה אנשים העוסקים בבקשת האמת, ושלושים או חמישים שאינם אלא אספסוף, אז אותם שלושה או חמישה שבאמת מאמינים באלוהים ועוסקים בבקשת האמת צריכים להתאחד. אם הם מתאחדים, התאספותם נחשבת לכנסייה, כנסייה מעוטת חברים עד מאוד, אבל כנסייה טהורה.
מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'
אנשים רבים מאמינים באלוהים, אך סוגדים לקתדרלות ונותנים אמון עיוור בכמרים, והתוצאה היא שלאחר שהאמינו באלוהים במשך שנים רבות, הם רכשו רק כמה דוקטרינות דתיות וטקסים ומנהגים דתיים, טרם הבינו את האמת או נוכחו במציאות, ואינם מכירים את אלוהים באמת. אי לכך טבע חייהם כלל לא השתנה. לכן אין פלא שאותם מנהיגים דתיים וכמרים מוציאים את כל חייהם באמונה באלוהים ובדרשות, ועם זאת אין בהם אחד שבאמת מכיר את אלוהים או שלבו ירא את אלוהים. הם נשארים כמו הפרושים מן העבר שעשו כמיטב יכולתם להתנגד למשיח, לגנות את דרך האמת ולהפיל בפח את נבחרי האל ולשלוט בהם למען מעמדם ופרנסתם. הסיבה שבגללה הם מעמידים פנים כאילו הם אוהבים ומוקירים מאוד את צאן האל היא בפשטות כדי להגן על פרנסתם, בדיוק כמו האופן שבו אנשי עסקים מתייחסים ללקוחותיהם כאל אלים כדי להשיג כסף ולהתעשר. כל מה שהקהילה הדתית עושה הוא ביטוי של התנגדותה לאלוהים. זה אינו אלא טקס דתי שאין בו שמץ ממציאות האמת, ועוד פחות מזה זכר לעבודת רוח הקודש. ברור שהקהילה הדתית אינה סוגדת לאל האמיתי, אלא לאל מעורפל ומדומיין. היא מטיפה על דוקטרינות דתיות וידע מילולי של כתבי הקודש, והיא נעדרת כליל את הארתה ונאורותה של רוח הקודש. לכן הקהילה הדתית למעשה אינה מסוגלת להביא אנשים בפני אלוהים, אינה יכולה להוביל אותם לנתיב הנכון של אמונה באלוהים, ויתרה מזאת, אינה יכולה להכניס אנשים אל מציאות האמת או לסייע להם להינצל. זה בגלל שמנהיגיה וכמריה לא הפכו למושלמים ולא נבנו על ידי רוח הקודש בעודם חווים את עבודתו של אלוהים, אלא במקום זאת הפכו למנהיגים ולכמרים בקהילה הדתית לאחר שסיימו ללמוד במדרשה וקיבלו תעודה. הם נעדרים את עבודתה ואישורה של רוח הקודש, אין להם שמץ של ידיעה אמיתית אודות אלוהים, ופיותיהם אינם מסוגלים לדבר על דבר מלבד ידע ותיאוריות תיאולוגיים. הם לא חוו באמת שום דבר. אנשים כאלה לחלוטין אינם ראויים לשמש בידי אלוהים. איך הם יוכלו להוביל את בני אדם בפני אלוהים? הם מנופפים ביהירות בתעודת הסמכה ממדרשה כהוכחה לזכויות היתר שלהם, עושים כל שביכולתם להתרברב בבקיאותם בכתבי הקודש, והם יהירים במידה בלתי נסבלת – ומשום כך אלוהים מוקיע ומתעב אותם, והם איבדו את עבודת רוח הקודש. בכך אין כל ספק. השאלה מדוע הפכה הקהילה הדתית לאויבו בנפש של המשיח מסקרנת עד מאוד. על מה מצביעה העובדה שבעידן החסד היהדות צלבה את ישוע המשיח? בעידן המלכות של אחרית הימים, הקהילה הדתית התאחדה והיא מקדישה את כל מאמציה להתנגדות לעבודתו של אלוהים באחרית הימים ולשיפוטה. היא מתכחשת למשיח של באחרית הימים שהתגלם כבשר ודם ודוחה אותו. היא המציאה שמועות שונות אודות אלוהים בהתגלמותו וכנסיית האל, תקפה אותם, השמיצה אותם, חיללה את שמם, וזה מכבר צלבה את ישוע שחזר, המשיח של אחרית הימים. זה מוכיח שהקהילה הדתית התנוונה זה מכבר לכדי כוחות השטן המתנגדים לאלוהים ומורדים בו. הקהילה הדתית אינה נשלטת בידי אלוהים, ועוד פחות מכך היא נשלטת בידי האמת. היא נשלטת לחלוטין בידי בני האדם המושחתים, ויתרה מזאת, בידי צוררי המשיח.
כשאנשים מאמינים באלוהים במקום דתי כמו זה – כזה ששייך לשטן ונשלט בידי שדים וצוררי המשיח – הם מסוגלים רק להבין דוקטרינות דתיות ולקיים טקסים ונהלים דתיים. הם לעולם לא יבינו את האמת, לעולם לא יחוו את עבודתו של אלוהים, והם חסרי כל סיכוי להינצל. עניין זה מוחלט, שכן אין דבר מעבודת רוח הקודש במקומות דתיים, והם מבחילים את אלוהים. אלוהים מתעב מקומות אלה, מוקיע אותם ומקלל אותם. אלוהים מעולם לא הכיר בדת, ועוד פחות מכך שיבח אותה, ועוד מימי ישוע אלוהים מוקיע את הקהילה הדתית. לכן כשאתם מאמינים באלוהים, אתם חייבים למצוא מקומות המכילים את עבודת רוח הקודש. רק אלה הן כנסיות אמיתיות, ורק בכנסיות אמיתיות תוכלו לשמוע את קולו של אלוהים ולגלות את עקבות עבודתו של אלוהים. זוהי הדרך שבה מבקשים את אלוהים.
מתוך 'קטעים נבחרים מקורותיהם של הסדרי העבודה של כנסיית האל הכול יכול'

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה