20.7.19

7. מאמינים באלוהים צריכים להתכונן ליעדם עם מספיק מעשים טובים.

צאנו של אלוהים שומעות בקולו של אלוהים (יסודות למאמינים חדשים)

דברי אלוהים רלוונטיים:

רחמיי יוצאים אל אלה שאוהבים אותי ומתכחשים לעצמם. והעונש המומט על הרשעים הוא הוכחה לטבעי הצודק והרבה מעבר לכך, עדות לחרון אפי. בבוא האסון, רעב ומגיפה יכו בכל אלה שמתנגדים לי והם יבכו. 

אלו שביצעו מעשי עוולה מסוגים שונים לא יחמקו מאשמה אף אם האמינו בי במשך שנים רבות. גם הם יחיו בבהלה ופחד מתמידים בינות האסון שבקושי נראה כמוהו אי-פעם. וכל חסידיי שהיו נאמנים לי בלבד ישמחו ויריעו לכוחי. הם יחוו סיפוק בל יתואר ויחיו חיי רון שמעולם לא הענקתי לאנושות קודם לכן. שכן אני נוצר את המעשים הטובים של בני האדם ומתעב את מעשיהם הרעים...

...עשיתי עבודה שאף אחד אחר לא יכול לעשות רק מתוך תקווה שהאדם ישיב לי כגמולי במעשים טובים. אף שמעטים הם שיכולים להשיב לי כגמולי, אני בכל זאת משלים את מסעי בעולם ומתחיל את העבודה הבאה שתתגלה, מכיוון שמסעי בקרב בני האדם לאורך השנים הרבות נשא פירות, ואני מרוצה מאוד. לא אכפת לי ממספר בני האדם אלא ממעשיהם הטובים. כך או כך, כולי תקווה שתכינו מספיק מעשים טובים למען ייעודכם שלכם. אז אתרצה; אחרת אף אחד מכם לא יימלט מהאסון. אני הוא שימיט עליכם את האסון, ומובן שאני הוא זה שיתזמר אותו. אם לא תוכלו להיות טובים בעיניי, הרי שאין לכם מנוס מלסבול את האסון. בעתות מצוקה, פעולותיכם ומעשיכם לא היו ראויים לגמרי, משום שאמונתכם ואהבתכם היו ריקות מתוכן ורק הפגנתם ביישנות או קשיחות. בנוגע לכך, אשפוט רק לטוב או לרע. הדבר שמעסיק אותי הוא עדיין כל הפעולות וההתנהגויות שלכם, שעליהן מבוססת הכרעתי באשר לסופכם. עם זאת, חשוב לי להבהיר שלא ארחם עוד על אלה שהיו לגמרי לא נאמנים לי בעתות מצוקה, משום שיש גבול לרחמיי. מעבר לכך, אין בי כל חיבה לאף בן אדם שבגד בי בעבר, ויותר מכך אין בי כל עניין להתקשר לאלה שבגדו בעניין חבריהם. זהו טבעי, בלי קשר לזהותו של בן האדם. אני חייב לומר לכם: כל מי ששובר את לבי לא יזכה שוב לחנינה, וכל מי שהיה נאמן יישאר לנצח בלבי.

מתוך 'עליכם להכין מספיק מעשים טובים למען ייעודכם' ב'הדבר מופיע בבשר'

המטרה של הדברים האלה היא התקווה שתהיו מסוגלים להעלות את לבכם האמיתי כקורבן מנחה בהתמודדותכם עם דבריי, מפני שמה שאני שונא יותר מכל הוא האופן שבו בני האדם מוליכים אותי שולל. כולי תקווה שבשלב האחרון של עבודתי, תהיו מסוגלים לתפקד באופן יוצא מן הכלל, תהיו מסורים לחלוטין, ושלא תהיו עוד חסרי התלהבות. כמובן, אני מקווה גם שלכולכם יהיה יעד טוב. אף על פי כן, עדיין יש לי דרישה משלי, והיא שתקבלו את ההחלטה הטובה ביותר ותעלו לי כקורבן מנחה את מסירותכם הסופית והיחידה. אם למישהו לא תהיה המסירות היחידה הזו, האדם הזה יהפוך ללא ספק לאוצרו של השטן, ואני לא אמשיך להשתמש בו. אני אשלח אותו הביתה להשגחת הוריו.

מתוך 'על יעד' ב'הדבר מופיע בבשר'

עליכם למלא את חובתכם שלכם כמיטב יכולתכם בלב פתוח וישר, ועליכם להיות מוכנים לא לבחול באמצעים. כפי שאמרתם, בבוא היום, אלוהים לא יתנכל לאף אחד שסבל או שילם מחיר למענו. כדאי לשמור על אמונה כזו, ואסור לכם לשכוח אותה לעולם. רק כך אוכל להפסיק לדאוג לגביכם. אחרת, לעולם לא אהיה מסוגל להפסיק לדאוג בנוגע אליכם, ואתם תמיד תהיו מושא המיאוס שלי. אם כולכם תוכלו לפעול לפי צו מצפונכם ולתת לי את כל כולכם, ואם תוכלו להקדיש את כל מאמציכם למען עבודתי ולהקדיש חיים שלמים של מאמץ למען עבודת הבשורה שלי, הרי שלבי יתמלא אושר ממחשבה עליכם, הלא כן? אוכל להפסיק לגמרי לדאוג בנוגע אליהם, הלא כן?

מתוך 'על יעד' ב'הדבר מופיע בבשר'

אתם יכולים להקדיש לאלוהים את לבכם ואת גופכם, ואת כל אהבתכם הכנה, להציב אותם בפניו, להיות צייתנים לו לחלוטין, ולהתחשב לגמרי ברצונו. זאת לא למען הבשר והדם, לא למען המשפחה, ולא למען הרצונות האישיים שלכם, אלא למען העניינים של בית האל. אתם יכולים לאמץ את דבר האל כעיקרון וכיסוד בכל דבר. כך, הכוונות שלכם ונקודות המבט שלכם יהיו כולן במקום הנכון, ותהיו כאלה שזוכים בשבחו של אלוהים בפניו. בני האדם שאלוהים אוהב הם כאלה שגישתם כלפיו מוחלטת, כאלה שמסורים לו ולא לאף אחד אחר.

מתוך 'בני אדם שיכולים להיות צייתנים לחלוטין למעשיוּת של אלוהים הם אלה שאוהבים את אלוהים באמת' ב'הדבר מופיע בבשר'

אם ביקוש דרך האמת מוצא חן בעיניכם, אתם אנשים החיים לעיתים קרובות באור. אם אתם שמחים להיות כלי שרת בבית האל, העובדים בשקדנות, במצפוניות ובאלמוניות, תמיד נותנים ולעולם לא לוקחים, אז אני אומר שאתם קדושים נאמנים, כי אינכם מבקשים תמורה ופשוט נוהגים ביושר. אם אתם מוכנים להיות כנים, אם אתם מוכנים לתת את כל כולכם, אם אתם מסוגלים להקריב את חייכם למען אלוהים ולשאת עדות, אם אתם ישרים עד כדי כך שאתם יודעים רק לְרַצות את אלוהים ואתם לא חושבים על עצמכם או לוקחים לעצמכם, אז אני אומר שאנשים כאלו הם האנשים הניזונים מהאור ואשר יחיו לנצח במלכות.

מתוך 'שלוש תוכחות' ב'הדבר מופיע בבשר'

השיתוף של האדם:

מצד אחד מעשים טובים הם עדות לישועתנו, ומצד שני הם ביטוי להיווכחותנו באמת ובמציאות של דברי אלוהים. יחד עם זאת, אם אנו עושים מעשים טובים רבים, הדבר גם מלמד על כך שנולדנו מחדש לפני אלוהים ושיש לנו עדות אמיתית לכך שאנו אנושיים. המעשים הטובים שאנו עושים יכולים להמחיש בצורה הטובה ביותר שאנו באמת ובתמים מכים על חטא והופכים לבני אדם חדשים. אם אנו עושים מעשים טובים רבים, הדבר מעיד על כך שיש לנו צלם של אדם אמיתי. אם אתה שמאמין באלוהים במשך שנים רבות, אך אינך מבצע מעשים טובים, האם יש לך צלם אנוש? האם יש לך מצפון והיגיון? האם אתה מישהו שמשיב לאלוהים על אהבתו? היכן אמונתך האמיתית? היכן אהבתך לאלוהים? היכן צייתנותך לאלוהים? היכן המציאות שנוכחת בה? הללו לא קיימים. לכן אדם שאינו עושה מעשים טובים, הוא אדם שאינו מקבל דבר, אדם שפשוט אינו זוכה לישועה מאלוהים, אדם ששחיתותו עמוקה והוא לא השתנה כהוא זה. זו הסיבה שמעשים טובים חושפים אדם במידה הרבה ביותר.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

מה מעשים טובים מייצגים? הם מייצגים את אמונתם האמיתית של בני האדם באלוהים. אם המעשה הטוב שאתה עושה הוא בבחינת התחשבות ברצונו של אלוהים, אם הוא נעשה לחלוטין למען אהבת אלוהים וכדי לנחם את לבו, אזי מעשה טוב זה משקף את אהבתך האמיתית לאלוהים. אם המעשה הטוב שאתה עושה נועד לרצות את רצונו של אלוהים, אם הוא נועד לחלוטין למלא את דרישותיו של אלוהים, אזי מעשה טוב זה מסמל את התחשבותך ברצונו של אלוהים, את כוונתך להשיב לאלוהים על אהבתו. מעשים טובים אלה מהווים סמל והם בעלי משמעות. מעשים טובים מכל סוג מייצגים את לבו של האדם, את מידת הציות שלו לאלוהים ואת אהבתו אליו, וכן את העובדה שהוא משיב לאלוהים על אהבתו. לכן עשיית מעשים טובים היא פעולה הפגנתית ומשמעותית במיוחד. האם יכולים להיות מעשים טובים אם בני אדם אינם אוהבים את אלוהים ואינם מצייתים לו? לא ייתכן, ברור שלא. האם יכולים להיות מעשים טובים המרצים את אלוהים ועומדים בדרישותיו אם בני אדם אינם מוכנים לרצות את אלוהים ולעמוד בדרישותיו? גם זה בהחלט לא ייתכן. לכן, מעשים טובים מייצגים את השינוי בטבעם של חיי האדם, והם מייצגים את לב האדם.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

מה זה מעשה טוב? ניתן לומר שכאשר אדם ממלא את כל חובותיו ומשיג את התוצאות המצופות בעקבות מילוי החובות, הוא נחשב למי שעשה מספיק מעשים טובים. כל עוד החובה מבוצעת ברמה טובה ויש בה כדי לרצות את אלוהים, היא תסווג כמעשה טוב. עשיית מעשה טוב פירושה מילוי חובתך מבלי לצפות לקבל פרס, מבלי לקבל דבר בתמורה, וכן עשייתו ברצון במטרה לרצות את אלוהים מבלי להתחרט על כך לעולם. אם אתה רק יוצא ידי חובה ומבצע את חובתך כלאחר יד, לא תוכל לרצות את רצונו של אלוהים כהוא זה, ולכן מעשה זה לא יוכל להיחשב מעשה טוב.

משיתופיהם של בכירים

מעשים טובים מתייחסים בראש ובראשונה למילוי חובתך, והם גם כוללים עשיית מעשים המועילים לכנסייה, מעשים למען ביתו של אלוהים, מעשים לשם הגנה על עבודתו של אלוהים, שימור טוהר האמת והתנגדות לרעיונות מופרכים ולדברי כפירה, מעשים שמבטיחים שעבודת בית האלוהים לא תופרע ושחיי הקדושים לא ידעו מחסור ומעשים שנושאים עדות ברגעים מכוננים. כל אלה נחשבים מעשים טובים, ולשם כך צריך לב שבאמת אוהב את אלוהים ומתחשב בו. בני אדם שעושים את המעשים הטובים האלה הם שנוהגים לפי האמת ומבצעים היטב את חובתם. ...מעשה טוב הוא דבר חיובי הזוכה להכרה על ידי שמיים וארץ ועל ידי מצפוננו. בני אדם שעושים מעשים טובים במידה מספקת הם בהכרח בני אדם המחזיקים באמת והנוהים לחלוטין אחר לבו של אלוהים.

משיתופיהם של בכירים

מעשים טובים עוסקים בעיקר בהגנה על עבודתו של אלוהים ועשיית מעשים למען ביתו של אלוהים, בייחוד דברים חשובים הקשורים לעבודת בית האלוהים הדורשים נטילת סיכונים גבוהים במיוחד. לדוגמה, אם ברגע המכונן של הפצת הבשורה תוכל להקדיש מעצמך ולא לחשוש מסבל, ותהיה מסוגל לשאת השפלה ולוותר על התועלת האישית של משפחתך, אזי מעשייך בתחום הזה ייחשבו גם הם מעשים טובים ויזכו אותך בהנצחתו של אלוהים.

משיתופיהם של בכירים

אין זה משנה מהם המעשים הטובים שאתה מתעתד לעשות, עליך לעשותם ברצון ובמסירות עד הסוף, וכך תוכל לזכות באישורם של אחרים. זוהי פעולה שנובעת מתוך טוב לב, ואף מהווה עדות להכאה אמיתית על חטא מצדו של האדם. ישנן דוגמאות רבות, שניתן לנהוג לפיהן, למעשים טובים שזכו להנצחתו של אלוהים בכתבי הקודש. לדוגמה: כשאתה משרת את אלוהים, אתה יכול להתיש את עצמך, להגיע לקצה גבול המאמץ שלך ולהיות מסור עד מוות בלי להתחרט או להתלונן – זהו מעשה טוב; להקדיש את עצמך במסירות לחובתך ללא אדישות או רשלנות ולהגיע לתוצאות טובות – זהו מעשה טוב; לארח במשך מספר שנים כאילו היה זה יום אחד ולהתייחס לאחים ולאחיות כאל משפחה בלי לדרוש דבר או לבקש תגמול – זהו מעשה טוב; להיות מוכן לחלוטין לעשות דבר מה בלי קשר לסכום הכסף המוצע ובלי לדרוש דבר או לבקש תמורה – זהו מעשה טוב; לפעול למען אלוהים ולהקדיש את עצמך אליו, לא למען תהילה ועושר ובלי לבקש תמורה או להתלונן – זהו מעשה טוב; להיתפס ולהישלח לכלא בגין מילוי חובתך, לסבול ייסורים גדולים בלי להתלונן ועדיין להיות מסור לאלוהים ולמלא את חובתך – זהו מעשה טוב; להיות מסוגל להפיץ את הבשורה ולזכות באהדתם של בני אדם טובים נוספים, להביא לפני אלוהים את מי שמחפש את האמת ולאפשר להם ליצור בסיס על פי דרך האמת – זהו אפילו מעשה טוב יותר; יתרה מכך, אם תוכל לאחר מכן להביא את בני עמו הנבחר של אלוהים למציאות האמת באופן שיוכלו לשאת עדות רבת השפעה עליו, אין מעשה יותר טוב מזה; להיות מסור לאלוהים בלי קשר לחובה שאתה ממלא וללא אדישות או רשלנות, ובכך להשיב לאלוהים על אהבתו ולספק את רצונו – זהו מעשה טוב. בקיצור, כל פעולה של בני אדם שתועיל להפצת בשורת המלכות ושתעשה בכנות בלי לבקש גמול או לקבל דבר בתמורה, תחשב למעשה טוב. אם אתה עושה כמיטב יכולתך לעשות את כל המעשים הטובים שמחובתך לעשות ושאתה מסוגל לעשות מבלי לבקש תמורה, אלא אך ורק כדי להשיב לאלוהים על אהבתו, אזי עשית מעשים טובים במידה מספקת.

מתוך 'קטעים נבחרים מקורותיהם של הסדרי העבודה של כנסיית האל הכול יכול'

בני אדם טובי לב אוהבים את האמת. הם מוכנים לשלם את המחיר ואף לוותר על הכול כדי לרצות את אלוהים. הם אינם מבקשים פיצוי, ואין הם עושים זאת כדי לזכות בברכות גדולות אף יותר. בני אדם המבינים באמת ובתמים את האמת תמיד ירגישו שהיא חובה שעל האדם למלא ואף אחריות שלא ניתן להתחמק ממנה. הם אינם חושבים שעשיית מעשים טובים והשקעת מאמצים למען ביתו של אלוהים הן פעולות קשות, מכיוון שהם פשוט ממלאים את חובתם. בלבם הם מאמינים: "אין זה משנה איך אלוהים יחליט לסיים את חיי, יהיה זה הצדק שלו, ולי לא תהיה כל תלונה לגבי זה. זאת מכיוון שאמונתי באלוהים היא למען חיפוש האמת וכדי לחיות חיים אמיתיים. בכל יום שאני חי, עליי לשאוף לחפש אחר האמת ולבצע מעשים טובים. מילוי חובתו של האדם וריצוי אלוהים הם נחמתי הגדולה ביותר".

משיתופיהם של בכירים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

7. מאמינים באלוהים צריכים להתכונן ליעדם עם מספיק מעשים טובים.

צאנו של אלוהים שומעות בקולו של אלוהים (יסודות למאמינים חדשים)

דברי אלוהים רלוונטיים:

רחמיי יוצאים אל אלה שאוהבים אותי ומתכחשים לעצמם. והעונש המומט על הרשעים הוא הוכחה לטבעי הצודק והרבה מעבר לכך, עדות לחרון אפי. בבוא האסון, רעב ומגיפה יכו בכל אלה שמתנגדים לי והם יבכו. 

אלו שביצעו מעשי עוולה מסוגים שונים לא יחמקו מאשמה אף אם האמינו בי במשך שנים רבות. גם הם יחיו בבהלה ופחד מתמידים בינות האסון שבקושי נראה כמוהו אי-פעם. וכל חסידיי שהיו נאמנים לי בלבד ישמחו ויריעו לכוחי. הם יחוו סיפוק בל יתואר ויחיו חיי רון שמעולם לא הענקתי לאנושות קודם לכן. שכן אני נוצר את המעשים הטובים של בני האדם ומתעב את מעשיהם הרעים...

...עשיתי עבודה שאף אחד אחר לא יכול לעשות רק מתוך תקווה שהאדם ישיב לי כגמולי במעשים טובים. אף שמעטים הם שיכולים להשיב לי כגמולי, אני בכל זאת משלים את מסעי בעולם ומתחיל את העבודה הבאה שתתגלה, מכיוון שמסעי בקרב בני האדם לאורך השנים הרבות נשא פירות, ואני מרוצה מאוד. לא אכפת לי ממספר בני האדם אלא ממעשיהם הטובים. כך או כך, כולי תקווה שתכינו מספיק מעשים טובים למען ייעודכם שלכם. אז אתרצה; אחרת אף אחד מכם לא יימלט מהאסון. אני הוא שימיט עליכם את האסון, ומובן שאני הוא זה שיתזמר אותו. אם לא תוכלו להיות טובים בעיניי, הרי שאין לכם מנוס מלסבול את האסון. בעתות מצוקה, פעולותיכם ומעשיכם לא היו ראויים לגמרי, משום שאמונתכם ואהבתכם היו ריקות מתוכן ורק הפגנתם ביישנות או קשיחות. בנוגע לכך, אשפוט רק לטוב או לרע. הדבר שמעסיק אותי הוא עדיין כל הפעולות וההתנהגויות שלכם, שעליהן מבוססת הכרעתי באשר לסופכם. עם זאת, חשוב לי להבהיר שלא ארחם עוד על אלה שהיו לגמרי לא נאמנים לי בעתות מצוקה, משום שיש גבול לרחמיי. מעבר לכך, אין בי כל חיבה לאף בן אדם שבגד בי בעבר, ויותר מכך אין בי כל עניין להתקשר לאלה שבגדו בעניין חבריהם. זהו טבעי, בלי קשר לזהותו של בן האדם. אני חייב לומר לכם: כל מי ששובר את לבי לא יזכה שוב לחנינה, וכל מי שהיה נאמן יישאר לנצח בלבי.

מתוך 'עליכם להכין מספיק מעשים טובים למען ייעודכם' ב'הדבר מופיע בבשר'

המטרה של הדברים האלה היא התקווה שתהיו מסוגלים להעלות את לבכם האמיתי כקורבן מנחה בהתמודדותכם עם דבריי, מפני שמה שאני שונא יותר מכל הוא האופן שבו בני האדם מוליכים אותי שולל. כולי תקווה שבשלב האחרון של עבודתי, תהיו מסוגלים לתפקד באופן יוצא מן הכלל, תהיו מסורים לחלוטין, ושלא תהיו עוד חסרי התלהבות. כמובן, אני מקווה גם שלכולכם יהיה יעד טוב. אף על פי כן, עדיין יש לי דרישה משלי, והיא שתקבלו את ההחלטה הטובה ביותר ותעלו לי כקורבן מנחה את מסירותכם הסופית והיחידה. אם למישהו לא תהיה המסירות היחידה הזו, האדם הזה יהפוך ללא ספק לאוצרו של השטן, ואני לא אמשיך להשתמש בו. אני אשלח אותו הביתה להשגחת הוריו.

מתוך 'על יעד' ב'הדבר מופיע בבשר'

עליכם למלא את חובתכם שלכם כמיטב יכולתכם בלב פתוח וישר, ועליכם להיות מוכנים לא לבחול באמצעים. כפי שאמרתם, בבוא היום, אלוהים לא יתנכל לאף אחד שסבל או שילם מחיר למענו. כדאי לשמור על אמונה כזו, ואסור לכם לשכוח אותה לעולם. רק כך אוכל להפסיק לדאוג לגביכם. אחרת, לעולם לא אהיה מסוגל להפסיק לדאוג בנוגע אליכם, ואתם תמיד תהיו מושא המיאוס שלי. אם כולכם תוכלו לפעול לפי צו מצפונכם ולתת לי את כל כולכם, ואם תוכלו להקדיש את כל מאמציכם למען עבודתי ולהקדיש חיים שלמים של מאמץ למען עבודת הבשורה שלי, הרי שלבי יתמלא אושר ממחשבה עליכם, הלא כן? אוכל להפסיק לגמרי לדאוג בנוגע אליהם, הלא כן?

מתוך 'על יעד' ב'הדבר מופיע בבשר'

אתם יכולים להקדיש לאלוהים את לבכם ואת גופכם, ואת כל אהבתכם הכנה, להציב אותם בפניו, להיות צייתנים לו לחלוטין, ולהתחשב לגמרי ברצונו. זאת לא למען הבשר והדם, לא למען המשפחה, ולא למען הרצונות האישיים שלכם, אלא למען העניינים של בית האל. אתם יכולים לאמץ את דבר האל כעיקרון וכיסוד בכל דבר. כך, הכוונות שלכם ונקודות המבט שלכם יהיו כולן במקום הנכון, ותהיו כאלה שזוכים בשבחו של אלוהים בפניו. בני האדם שאלוהים אוהב הם כאלה שגישתם כלפיו מוחלטת, כאלה שמסורים לו ולא לאף אחד אחר.

מתוך 'בני אדם שיכולים להיות צייתנים לחלוטין למעשיוּת של אלוהים הם אלה שאוהבים את אלוהים באמת' ב'הדבר מופיע בבשר'

אם ביקוש דרך האמת מוצא חן בעיניכם, אתם אנשים החיים לעיתים קרובות באור. אם אתם שמחים להיות כלי שרת בבית האל, העובדים בשקדנות, במצפוניות ובאלמוניות, תמיד נותנים ולעולם לא לוקחים, אז אני אומר שאתם קדושים נאמנים, כי אינכם מבקשים תמורה ופשוט נוהגים ביושר. אם אתם מוכנים להיות כנים, אם אתם מוכנים לתת את כל כולכם, אם אתם מסוגלים להקריב את חייכם למען אלוהים ולשאת עדות, אם אתם ישרים עד כדי כך שאתם יודעים רק לְרַצות את אלוהים ואתם לא חושבים על עצמכם או לוקחים לעצמכם, אז אני אומר שאנשים כאלו הם האנשים הניזונים מהאור ואשר יחיו לנצח במלכות.

מתוך 'שלוש תוכחות' ב'הדבר מופיע בבשר'

השיתוף של האדם:

מצד אחד מעשים טובים הם עדות לישועתנו, ומצד שני הם ביטוי להיווכחותנו באמת ובמציאות של דברי אלוהים. יחד עם זאת, אם אנו עושים מעשים טובים רבים, הדבר גם מלמד על כך שנולדנו מחדש לפני אלוהים ושיש לנו עדות אמיתית לכך שאנו אנושיים. המעשים הטובים שאנו עושים יכולים להמחיש בצורה הטובה ביותר שאנו באמת ובתמים מכים על חטא והופכים לבני אדם חדשים. אם אנו עושים מעשים טובים רבים, הדבר מעיד על כך שיש לנו צלם של אדם אמיתי. אם אתה שמאמין באלוהים במשך שנים רבות, אך אינך מבצע מעשים טובים, האם יש לך צלם אנוש? האם יש לך מצפון והיגיון? האם אתה מישהו שמשיב לאלוהים על אהבתו? היכן אמונתך האמיתית? היכן אהבתך לאלוהים? היכן צייתנותך לאלוהים? היכן המציאות שנוכחת בה? הללו לא קיימים. לכן אדם שאינו עושה מעשים טובים, הוא אדם שאינו מקבל דבר, אדם שפשוט אינו זוכה לישועה מאלוהים, אדם ששחיתותו עמוקה והוא לא השתנה כהוא זה. זו הסיבה שמעשים טובים חושפים אדם במידה הרבה ביותר.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

מה מעשים טובים מייצגים? הם מייצגים את אמונתם האמיתית של בני האדם באלוהים. אם המעשה הטוב שאתה עושה הוא בבחינת התחשבות ברצונו של אלוהים, אם הוא נעשה לחלוטין למען אהבת אלוהים וכדי לנחם את לבו, אזי מעשה טוב זה משקף את אהבתך האמיתית לאלוהים. אם המעשה הטוב שאתה עושה נועד לרצות את רצונו של אלוהים, אם הוא נועד לחלוטין למלא את דרישותיו של אלוהים, אזי מעשה טוב זה מסמל את התחשבותך ברצונו של אלוהים, את כוונתך להשיב לאלוהים על אהבתו. מעשים טובים אלה מהווים סמל והם בעלי משמעות. מעשים טובים מכל סוג מייצגים את לבו של האדם, את מידת הציות שלו לאלוהים ואת אהבתו אליו, וכן את העובדה שהוא משיב לאלוהים על אהבתו. לכן עשיית מעשים טובים היא פעולה הפגנתית ומשמעותית במיוחד. האם יכולים להיות מעשים טובים אם בני אדם אינם אוהבים את אלוהים ואינם מצייתים לו? לא ייתכן, ברור שלא. האם יכולים להיות מעשים טובים המרצים את אלוהים ועומדים בדרישותיו אם בני אדם אינם מוכנים לרצות את אלוהים ולעמוד בדרישותיו? גם זה בהחלט לא ייתכן. לכן, מעשים טובים מייצגים את השינוי בטבעם של חיי האדם, והם מייצגים את לב האדם.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

מה זה מעשה טוב? ניתן לומר שכאשר אדם ממלא את כל חובותיו ומשיג את התוצאות המצופות בעקבות מילוי החובות, הוא נחשב למי שעשה מספיק מעשים טובים. כל עוד החובה מבוצעת ברמה טובה ויש בה כדי לרצות את אלוהים, היא תסווג כמעשה טוב. עשיית מעשה טוב פירושה מילוי חובתך מבלי לצפות לקבל פרס, מבלי לקבל דבר בתמורה, וכן עשייתו ברצון במטרה לרצות את אלוהים מבלי להתחרט על כך לעולם. אם אתה רק יוצא ידי חובה ומבצע את חובתך כלאחר יד, לא תוכל לרצות את רצונו של אלוהים כהוא זה, ולכן מעשה זה לא יוכל להיחשב מעשה טוב.

משיתופיהם של בכירים

מעשים טובים מתייחסים בראש ובראשונה למילוי חובתך, והם גם כוללים עשיית מעשים המועילים לכנסייה, מעשים למען ביתו של אלוהים, מעשים לשם הגנה על עבודתו של אלוהים, שימור טוהר האמת והתנגדות לרעיונות מופרכים ולדברי כפירה, מעשים שמבטיחים שעבודת בית האלוהים לא תופרע ושחיי הקדושים לא ידעו מחסור ומעשים שנושאים עדות ברגעים מכוננים. כל אלה נחשבים מעשים טובים, ולשם כך צריך לב שבאמת אוהב את אלוהים ומתחשב בו. בני אדם שעושים את המעשים הטובים האלה הם שנוהגים לפי האמת ומבצעים היטב את חובתם. ...מעשה טוב הוא דבר חיובי הזוכה להכרה על ידי שמיים וארץ ועל ידי מצפוננו. בני אדם שעושים מעשים טובים במידה מספקת הם בהכרח בני אדם המחזיקים באמת והנוהים לחלוטין אחר לבו של אלוהים.

משיתופיהם של בכירים

מעשים טובים עוסקים בעיקר בהגנה על עבודתו של אלוהים ועשיית מעשים למען ביתו של אלוהים, בייחוד דברים חשובים הקשורים לעבודת בית האלוהים הדורשים נטילת סיכונים גבוהים במיוחד. לדוגמה, אם ברגע המכונן של הפצת הבשורה תוכל להקדיש מעצמך ולא לחשוש מסבל, ותהיה מסוגל לשאת השפלה ולוותר על התועלת האישית של משפחתך, אזי מעשייך בתחום הזה ייחשבו גם הם מעשים טובים ויזכו אותך בהנצחתו של אלוהים.

משיתופיהם של בכירים

אין זה משנה מהם המעשים הטובים שאתה מתעתד לעשות, עליך לעשותם ברצון ובמסירות עד הסוף, וכך תוכל לזכות באישורם של אחרים. זוהי פעולה שנובעת מתוך טוב לב, ואף מהווה עדות להכאה אמיתית על חטא מצדו של האדם. ישנן דוגמאות רבות, שניתן לנהוג לפיהן, למעשים טובים שזכו להנצחתו של אלוהים בכתבי הקודש. לדוגמה: כשאתה משרת את אלוהים, אתה יכול להתיש את עצמך, להגיע לקצה גבול המאמץ שלך ולהיות מסור עד מוות בלי להתחרט או להתלונן – זהו מעשה טוב; להקדיש את עצמך במסירות לחובתך ללא אדישות או רשלנות ולהגיע לתוצאות טובות – זהו מעשה טוב; לארח במשך מספר שנים כאילו היה זה יום אחד ולהתייחס לאחים ולאחיות כאל משפחה בלי לדרוש דבר או לבקש תגמול – זהו מעשה טוב; להיות מוכן לחלוטין לעשות דבר מה בלי קשר לסכום הכסף המוצע ובלי לדרוש דבר או לבקש תמורה – זהו מעשה טוב; לפעול למען אלוהים ולהקדיש את עצמך אליו, לא למען תהילה ועושר ובלי לבקש תמורה או להתלונן – זהו מעשה טוב; להיתפס ולהישלח לכלא בגין מילוי חובתך, לסבול ייסורים גדולים בלי להתלונן ועדיין להיות מסור לאלוהים ולמלא את חובתך – זהו מעשה טוב; להיות מסוגל להפיץ את הבשורה ולזכות באהדתם של בני אדם טובים נוספים, להביא לפני אלוהים את מי שמחפש את האמת ולאפשר להם ליצור בסיס על פי דרך האמת – זהו אפילו מעשה טוב יותר; יתרה מכך, אם תוכל לאחר מכן להביא את בני עמו הנבחר של אלוהים למציאות האמת באופן שיוכלו לשאת עדות רבת השפעה עליו, אין מעשה יותר טוב מזה; להיות מסור לאלוהים בלי קשר לחובה שאתה ממלא וללא אדישות או רשלנות, ובכך להשיב לאלוהים על אהבתו ולספק את רצונו – זהו מעשה טוב. בקיצור, כל פעולה של בני אדם שתועיל להפצת בשורת המלכות ושתעשה בכנות בלי לבקש גמול או לקבל דבר בתמורה, תחשב למעשה טוב. אם אתה עושה כמיטב יכולתך לעשות את כל המעשים הטובים שמחובתך לעשות ושאתה מסוגל לעשות מבלי לבקש תמורה, אלא אך ורק כדי להשיב לאלוהים על אהבתו, אזי עשית מעשים טובים במידה מספקת.

מתוך 'קטעים נבחרים מקורותיהם של הסדרי העבודה של כנסיית האל הכול יכול'

בני אדם טובי לב אוהבים את האמת. הם מוכנים לשלם את המחיר ואף לוותר על הכול כדי לרצות את אלוהים. הם אינם מבקשים פיצוי, ואין הם עושים זאת כדי לזכות בברכות גדולות אף יותר. בני אדם המבינים באמת ובתמים את האמת תמיד ירגישו שהיא חובה שעל האדם למלא ואף אחריות שלא ניתן להתחמק ממנה. הם אינם חושבים שעשיית מעשים טובים והשקעת מאמצים למען ביתו של אלוהים הן פעולות קשות, מכיוון שהם פשוט ממלאים את חובתם. בלבם הם מאמינים: "אין זה משנה איך אלוהים יחליט לסיים את חיי, יהיה זה הצדק שלו, ולי לא תהיה כל תלונה לגבי זה. זאת מכיוון שאמונתי באלוהים היא למען חיפוש האמת וכדי לחיות חיים אמיתיים. בכל יום שאני חי, עליי לשאוף לחפש אחר האמת ולבצע מעשים טובים. מילוי חובתו של האדם וריצוי אלוהים הם נחמתי הגדולה ביותר".

משיתופיהם של בכירים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה