8.6.20

דרשה משיחית: מהו חטא? איך ניתן להשתחרר באופן יסודי מהחטא ולהיטהר?


ברק ממזרח ,כנסיית האל הכול יכול, מהי אמונה באלוהיםישוע אדוננו אמר, "אָמֵן אָמֵן אֲנִי אוֹמֵר לָכֶם, כָּל עוֹשֵׂה חֵטְא עֶבֶד הוּא לַחֵטְא. וְאֵין הָעֶבֶד שׁוֹכֵן בַּבַּיִת לְעוֹלָם; הַבֵּן שׁוֹכֵן לְעוֹלָם

מדוע איננו מסוגלים להשתחרר מהחטא באמונתנו באדוננו?

בנוגע לשאלה מדוע אנחנו לא מסוגלים להשתחרר מהחטא למרות שאנו מאמינים באדוננו, ראשית בואו נקרא את הקטע הבא מדברי האל: "על אף שהאדם נגאל ועל אף שנמחל לו על חטאיו, הדבר נחשב רק לכך שאלוהים לא זוכר את העבירות שהאדם ביצע ולא מתייחס אליו בהתאם לעבירות אלה. אולם אם האדם חי כבשר ודם ואם הוא לא השתחרר מחטא, הוא יכול רק להמשיך לחטוא ולחשוף עד אין קץ את הטבע השטני המושחת. אלה הם החיים שהאדם חי – מעגל אינסופי של חטא ומחילה. רוב בני האדם חוטאים ביום ואז מתוודים בערב. משום שכך, גם אם קורבן החטאת תקף לנצח למען האדם, הוא לא יוכל להושיע את האדם מחטא. עבודת הישועה הושלמה רק עד מחציתה, מכיוון שעדיין יש לאדם טבע מושחת" ("תעלומת ההתגלמות (4)" ב'הדבר מופיע בבשר'). דברי האל מראים לנו שלמרות שישוע אדוננו גאל אותנו וחטאינו נמחלו, ולמרות שאחרי שאנו חוטאים, אנו מתפללים, מתוודים וחוזרים בתשובה בפני אדוננו כך שהוא כבר לא מתייחס אלינו כחוטאים, אופיינו החוטא נותר בעינו. אנחנו עדיין נוטים לרוב לחטוא, לחשוף את טבענו המושחת ולחיות בחטא ביום רק כדי להתוודות על כך בלילה. לדוגמה, כשאנשים אחרים אומרים או עושים משהו שפוגע באינטרסים האישיים שלנו, אנחנו שונאים אותם. אנחנו יודעים היטב שאלוהים אוהב אנשים ישרים, אך פעמים רבות אנו משקרים ומרמים לטובת האינטרסים שלנו. כשאלוהים מברך אותנו, אנו מודים לו ללא הרף. כשאנו נקלעים לאסון, אנו מתחילים להתמרמר על אלוהים, ואנו אף עלולים למתוח עליו ביקורת ולהאשים אותו בלי בושה. על כן, ניתן לראות שלמרות שחטאינו נמחלו, הטבע המושחת בתוכנו לא טוהר, משום . השטן השחית אותנו במשך אלפי שנים וטבענו המושחת מושרש עמוק באופיינו. יוהרה, התנשאות, אנוכיות, שפלות, בוגדנות, נכלוליות, שקרים, מרמה, סכסוכי קנאה, רוע לב, אכזריות, שנאת האמת ועוינות לאלוהים – כל אלו תכונות עקשניות יותר מהחטא, והן יכולות לגרום לאנשים להתנגד ישירות לאלוהים. אם לא נטפל בגורמי היסוד האלו, נמשיך לחטוא היום וגם מחר, ללא שום יכולת להשתחרר מכבלי החטא.

כיצד יכולים משיחיים להשתחרר מהחטא?

אז איך בדיוק אפשר להשתחרר לחלוטין מכבלי החטא? ישוע אדוננו ניבא, "עוֹד רַבּוֹת יֵשׁ לִי לְהַגִּיד לָכֶם, אֶלָּא שֶׁאַתֶּם אֵינְכֶם יְכוֹלִים לָשֵׂאת זֺאת עַכְשָׁו. אֲבָל הוּא, אֲשֶׁר הוּא רוּחַ הָאֱמֶת, כְּשֶׁיָּבוֹא יַדְרִיךְ אֶתְכֶם אֶל כָּל הָאֱמֶת, כִּי לֹא יְדַבֵּר מֵעַצְמוֹ, אֶלָּא אֶת אֲשֶׁר הוּא שׁוֹמֵעַ יְדַבֵּר וְאֶת הַבָּאוֹת יוֹדִיעַ לָכֶם" (יוחנן ט"ז 12-13). "אִישׁ הַשּׁוֹמֵעַ אֶת דְּבָרַי וְאֵינוֹ שׁוֹמֵר אוֹתָם, אֵינֶנִּי שׁוֹפֵט אוֹתוֹ; כִּי לֹא בָּאתִי לִשְׁפֺּט אֶת הָעוֹלָם, אֶלָּא לְהוֹשִׁיעַ אֶת הָעוֹלָם. מִי שֶׁדּוֹחֶה אוֹתִי וְאֵינוֹ מְקַבֵּל אֶת דְּבָרַי, יֵשׁ הַשּׁוֹפֵט אוֹתוֹ. הַדָּבָר אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי הוּא יִשְׁפֺּט אוֹתוֹ בַּיּוֹם הָאַחֲרוֹן

בדברי האל נאמר גם, "על מנת להושיע את האדם מהשפעתו של השטן באופן מלא, לא רק שישוע צריך היה לקחת על עצמו את חטאי האדם כקורבן חטאת, אלא שאלוהים צריך היה לעשות עבודה רבה יותר כדי להשלים את ריפוי האדם מטבעו, שהושחת על ידי השטן. על כן, לאחר שאלוהים מחל לאדם על חטאיו, אלוהים חזר לבשר ודם כדי להוביל את האדם לעידן חדש, והתחיל את עבודת הייסור והמשפט, והעבודה הזו הביאה את האדם למישור נעלה יותר. כל מי שנשמע לריבונותו של אלוהים ייהנה מאמת נעלה יותר ויקבל ברכות רבות יותר. בני האדם האלה יחיו באור באמת ובתמים ויזכו באמת, בדרך ובחיים" (ההקדמה ל'הדבר מופיע בבשר').

דברי האל אומרים לנו שהאל של אחרית הימים ישוב כדי לומר את דבריו ולבצע את עבודת השיפוט שתתקן את טבעו המושחת של האדם ותושיע אותו מהחטא. כיום, ישוע אדוננו חזר כבשר ודם בתור האל הכול יכול בהתגלמותו. על בסיס עבודת הגאולה של ישוע אדוננו ביצע האל הכול יכול שלב בעבודתו – שלב עבודת המשפט המתחיל מבית האל. הוא הביע את כל האמיתות לשם טיהור האנושות וישועתה, תיקן מהשורש את אופיינו החוטא ואפשר לנו להבין את האמת, להשתחרר מהחטא, להפסיק לחטוא ולהתנגד לאלוהים, ולהפוך לבני אדם שנשמעים לאלוהים ויראים מפניו. כך אנו נופלים באמת בנחלת האל. רק כשנקבל את עבודת השיפוט של האל הכול יכול באחרית הימים, יהיה לנו סיכוי להשתחרר מטבענו המושחת ולהיטהר.

ברק ממזרח ,כנסיית האל הכול יכול, מהי אמונה באלוהים


כיצד אלוהים מטהר ושופט את האדם?

אז כיצד האל הכול יכול של אחרית הימים מבצע את עבודת השיפוט של טיהור האדם וישועתו, ומאפשר לו להשתחרר מהחטא? בואו נקרא קטע נוסף מדברי האל הכול יכול. האל הכול יכול אומר, "באחרית הימים, ה משתמש באמיתות שונות כדי ללמד את האדם, לחשוף את מהות האדם ולנתח את דבריו ומעשיו של האדם. הדברים האלה מורכבים מאמיתות שונות, כגון חובת האדם, האופן שבו האדם צריך להישמע לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להיות נאמן לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להביא לידי ביטוי את האנושיות הרגילה, וכן את חוכמתו וטבעו של אלוהים, וכן הלאה. כל הדברים האלה מתמקדים במהות האדם ובטבעו המושחת. בפרט, הדברים שחושפים כיצד האדם דוחה בבוז את אלוהים נאמרים ביחס לכך שהאדם הוא התגלמות השטן וכוח אויב נגד אלוהים. כשאלוהים עושה את עבודת המשפט, הוא לא רק מבהיר את אופיו של האדם בדברים מעטים בלבד, אלא מבצע התגלות, טיפול וגיזום בטווח הארוך. את השיטות האלה של ההתגלות, הטיפול והגיזום לא ניתן להחליף במילים רגילות, אלא רק באמת, שהיא לא ברשותו של האדם כלל. רק שיטות כאלה כזו נחשבת למשפט – רק באמצעות משפט כזה אפשר לשכך את האדם ולשכנע אותו לגמרי להישמע לאלוהים ולהכיר את אלוהים באמת. עבודת המשפט גורמת לאדם להבין את פניו האמיתיות של אלוהים ואת האמת על מרדנותו שלו. עבודת המשפט מאפשרת לאדם לרכוש הבנה רבה על רצונו של אלוהים, על מטרת עבודתו של אלוהים, ועל המסתורין שהאדם לא יכול להבין. היא גם מאפשרת לאדם לזהות ולדעת את מהותו המושחתת ואת שורשי שחיתותו, וכן לגלות את כיעורו של האדם. ההשפעות האלה נגרמות כולן על ידי עבודת המשפט, מפני שמהותה של העבודה הזו היא למעשה עבודת פתיחת האמת, הדרך והחיים של אלוהים לכל מי שמאמין בו. העבודה הזו היא עבודת המשפט שעושה אלוהים" ("המשיח עושה את עבודת המשפט באמצעות האמת" ב'הדבר מופיע בבשר').

כשמזכירים את עבודת השיפוט, יש אנשים שחושבים: האם השיפוט אינו הרשעה בידי אלוהים? אז איך ייתכן שאדם בכל זאת ייוושע על ידי אלוהים? יש לנו מחשבות כאלה משום שאנו לא מכירים את עבודת השיפוט של אלוהים באחרית הימים. דברי האל אומרים לנו שעבודת השיפוט שמבצע האל הכול יכול באחרית הימים היא בעיקר הבעת האמת כדי לשפוט את האדם ולטהרו, ובכך לאפשר לנו לזהות את טבענו המושחת באמצעות הגילויים שבדברי האל, וכן לחזות בעובדת שחיתותנו בידי השטן. דברי האל הם כמו חרב פיפיות. כשאנו קוראים את דברי האל, אנו חשים כאילו הוא שופט וחושף אותנו פנים מול פנים ומאפשר לנו לזהות את טבענו השטני והמושחת – טבע יהיר, מתנשא, אנוכי, שפל, בוגדני, נכלולי, תאב בצע ומרושע. לדוגמה, כשאנחנו מתחילים להאמין באדוננו אנו נהנים מחסדו, בליבנו שוררים אושר ושלווה, ובפרט לאחר שאנו רואים את הברכות וההבטחות שניתנו לנו על ידו, אנו נעשים להוטים אף יותר להשקיע מאמצים למענו. אנחנו לא מחמיצים אף מפגש ולא מדלגים על קריאת כתבי הקודש. אנחנו תומכים תכופות באחים ובאחיות החלשים ומפיצים את הבשורהכיום, רוב בני האדם נמצאים במצב כזה: 'על מנת לזכות בברכות, אני חייב להשקיע מאמצים למען אלוהים ולשלם לו מחיר. על מנת לזכות בברכות, אני חייב לנטוש הכל למען אלוהים, להשלים את כל המשימות שהוא הפקיד בידי ולמלא את חובתי היטב.' המצב הזה נשלט על ידי הכוונה לקבל ברכות. זו דוגמה להשקעת מאמצים במטרה הבלעדית של זכייה בגמול מאלוהים, של זכייה בכתר…" ("כיצד ללכת בדרכו של פטרוס" ב'תיעוד נאומיו של המשיח'). "הקשר בין האדם ואלוהים הוא קשר של אנוכיות עירומה. זהו קשר בין מעניק הברכות ומקבל הברכות. במילים פשוטות, זהו קשר הדומה לקשר בין עובד ומעביד. העובד עובד רק כדי לקבל את הגמול שהמעביד מעניק לו. בקשר כזה, אין חיבה אלא רק עסקה; אין אהבה הדדית, אלא רק צדקה וחסד; אין הבנה, אלא רק כניעה והטעיה; אין אינטימיות, אלא רק תהום שלא ניתן לגשר עליההאדם יכול לזכות בישועה רק תחת ניהולו של אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר').

דברי האל הכול יכול מדויקים להפליא בחשיפת המניעים וההשקפות השגויים באמונתנו באלוהים. רק כשאנו עושים חשבון נפש אנו מבינים שאנחנו לא עובדים קשה מתוך אהבתנו לאלוהים ומשום שאנו רוצים לספק את אלוהים, אלא אנו מבקשים להשקיע מאמצים בתמורה לברכותיו והבטחותיו של אלוהים – ההתנהגות והמעשים הטובים שלנו נועדו רק להשיג את מטרותינו. במצב זה, אנו רואים שאופיינו אנוכי ושפל עד מאוד. אנו חיים לפי הכלל השטני של "כל אדם ידאג לעצמו והשטן ייקח את האחרון". אנחנו מנסים להרוויח משהו בכל מה שאנו עושים, ואפילו כשאנו משקיעים קצת מאמצים באמונתנו באלוהים, גם זה נעשה בשביל לזכות בטובות וברכות מאלוהים. אנחנו רוצים לקבל ברכות גדולות בתמורה למאמץ קטן, ואנחנו רוצים לזכות פי מאה בחיים האלו ולזכות בחיי נצח בעולם הבא. אנו כלל לא משקיעים מאמצים כדי למלא את חובתנו כברואים ולגמול על אהבת האל. כשכוונותינו ורצונותינו לא מתממשים, אנו עשויים להיות שליליים, להתלונן, למרוד באלוהים ולהתנגד לו. כשאנו רואים עד כמה אנו מטונפים ומושחתים, שאנו חסרי מצפון או היגיון וכלל לא ראויים לקבל פרסים או ברכות מאלוהים, אנו חשים חרטה ורגשות אשם בליבנו. אנחנו מתעבים את עצמנו ומוכרחים ליפול בפני אלוהים ולהתוודות על חטאינו בתקווה שנוכל להתחיל מחדש, מתוך מוכנות להשקיע מאמצים למען אלוהים ולא לבקש עוד דבר בתמורה. כשאנו חווים את המשפט והייסורים של אלוהים, אנו מצליחים לזהות את טבענו השטני ורואים שאלוהים מתעב את חטאי האדם. אנו רואים שמשפט האל מגיע לכל מקום שיש בו טינופת, ולומדים להכיר את מהותו הקדושה של אלוהים ואת טבעו הצודק שלא ניתן לפגוע בו. כך נולד בתוכנו לב מלא יראת אלוהים. תחת הנחיית דברי האל, אנו מבינים בהדרגה את רצון האל ודרישותיו, מתמידים בתפקידנו כברואים לבצע מעט מחובת האדם, הקשר שלנו עם אלוהים נעשה פחות ופחות קשר של עסקת חליפין ואנו מתקרבים אליו יותר ויותר, טבענו המושחת עובר שינוי מסוים, ובסופו של דבר אנו מביאים לידי ביטוי בחיינו צלם אנוש אמיתי.

העובדה שהצלחנו להשתנות כיום נבעה כולה כתוצאה מעבודת השיפוט שעשה בנו האל הכול יכול. כל מי שעברו את המשפט והייסורים של האל הכול יכול באחרית הימים ובאמת אוהבים את האמת, רואים שינוי ברור אחרי כמה שנים וקוצרים את הפירות. הם יכולים להרגיש בליבם עד כמה גדולה אהבתו של אלוהים לאדם ועד כמה גדולה ישועתו את האדם, והם מפתחים הבנה עמוקה ביחס לממשות עבודת האל. הם מבינים שרק המשפט והייסורים של אלוהים הם ישועת האמת, ושרק באמצעות קבלת עבודת האל הכול יכול באחרית הימים והתנסות במשפטו וייסוריו, ניתן להיטהר ולהשתנות – זה הנתיב היחיד שדרכו אנו יכולים להשתחרר מהחטא.

לדעת יותר: המילה "חזרה בתשובה" נראית ברורה, אך האם אתם יודעים כיצד להתחרט באמת כדי לזכות באישורו של אלוהים?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

דרשה משיחית: מהו חטא? איך ניתן להשתחרר באופן יסודי מהחטא ולהיטהר?


ברק ממזרח ,כנסיית האל הכול יכול, מהי אמונה באלוהיםישוע אדוננו אמר, "אָמֵן אָמֵן אֲנִי אוֹמֵר לָכֶם, כָּל עוֹשֵׂה חֵטְא עֶבֶד הוּא לַחֵטְא. וְאֵין הָעֶבֶד שׁוֹכֵן בַּבַּיִת לְעוֹלָם; הַבֵּן שׁוֹכֵן לְעוֹלָם

מדוע איננו מסוגלים להשתחרר מהחטא באמונתנו באדוננו?

בנוגע לשאלה מדוע אנחנו לא מסוגלים להשתחרר מהחטא למרות שאנו מאמינים באדוננו, ראשית בואו נקרא את הקטע הבא מדברי האל: "על אף שהאדם נגאל ועל אף שנמחל לו על חטאיו, הדבר נחשב רק לכך שאלוהים לא זוכר את העבירות שהאדם ביצע ולא מתייחס אליו בהתאם לעבירות אלה. אולם אם האדם חי כבשר ודם ואם הוא לא השתחרר מחטא, הוא יכול רק להמשיך לחטוא ולחשוף עד אין קץ את הטבע השטני המושחת. אלה הם החיים שהאדם חי – מעגל אינסופי של חטא ומחילה. רוב בני האדם חוטאים ביום ואז מתוודים בערב. משום שכך, גם אם קורבן החטאת תקף לנצח למען האדם, הוא לא יוכל להושיע את האדם מחטא. עבודת הישועה הושלמה רק עד מחציתה, מכיוון שעדיין יש לאדם טבע מושחת" ("תעלומת ההתגלמות (4)" ב'הדבר מופיע בבשר'). דברי האל מראים לנו שלמרות שישוע אדוננו גאל אותנו וחטאינו נמחלו, ולמרות שאחרי שאנו חוטאים, אנו מתפללים, מתוודים וחוזרים בתשובה בפני אדוננו כך שהוא כבר לא מתייחס אלינו כחוטאים, אופיינו החוטא נותר בעינו. אנחנו עדיין נוטים לרוב לחטוא, לחשוף את טבענו המושחת ולחיות בחטא ביום רק כדי להתוודות על כך בלילה. לדוגמה, כשאנשים אחרים אומרים או עושים משהו שפוגע באינטרסים האישיים שלנו, אנחנו שונאים אותם. אנחנו יודעים היטב שאלוהים אוהב אנשים ישרים, אך פעמים רבות אנו משקרים ומרמים לטובת האינטרסים שלנו. כשאלוהים מברך אותנו, אנו מודים לו ללא הרף. כשאנו נקלעים לאסון, אנו מתחילים להתמרמר על אלוהים, ואנו אף עלולים למתוח עליו ביקורת ולהאשים אותו בלי בושה. על כן, ניתן לראות שלמרות שחטאינו נמחלו, הטבע המושחת בתוכנו לא טוהר, משום . השטן השחית אותנו במשך אלפי שנים וטבענו המושחת מושרש עמוק באופיינו. יוהרה, התנשאות, אנוכיות, שפלות, בוגדנות, נכלוליות, שקרים, מרמה, סכסוכי קנאה, רוע לב, אכזריות, שנאת האמת ועוינות לאלוהים – כל אלו תכונות עקשניות יותר מהחטא, והן יכולות לגרום לאנשים להתנגד ישירות לאלוהים. אם לא נטפל בגורמי היסוד האלו, נמשיך לחטוא היום וגם מחר, ללא שום יכולת להשתחרר מכבלי החטא.

כיצד יכולים משיחיים להשתחרר מהחטא?

אז איך בדיוק אפשר להשתחרר לחלוטין מכבלי החטא? ישוע אדוננו ניבא, "עוֹד רַבּוֹת יֵשׁ לִי לְהַגִּיד לָכֶם, אֶלָּא שֶׁאַתֶּם אֵינְכֶם יְכוֹלִים לָשֵׂאת זֺאת עַכְשָׁו. אֲבָל הוּא, אֲשֶׁר הוּא רוּחַ הָאֱמֶת, כְּשֶׁיָּבוֹא יַדְרִיךְ אֶתְכֶם אֶל כָּל הָאֱמֶת, כִּי לֹא יְדַבֵּר מֵעַצְמוֹ, אֶלָּא אֶת אֲשֶׁר הוּא שׁוֹמֵעַ יְדַבֵּר וְאֶת הַבָּאוֹת יוֹדִיעַ לָכֶם" (יוחנן ט"ז 12-13). "אִישׁ הַשּׁוֹמֵעַ אֶת דְּבָרַי וְאֵינוֹ שׁוֹמֵר אוֹתָם, אֵינֶנִּי שׁוֹפֵט אוֹתוֹ; כִּי לֹא בָּאתִי לִשְׁפֺּט אֶת הָעוֹלָם, אֶלָּא לְהוֹשִׁיעַ אֶת הָעוֹלָם. מִי שֶׁדּוֹחֶה אוֹתִי וְאֵינוֹ מְקַבֵּל אֶת דְּבָרַי, יֵשׁ הַשּׁוֹפֵט אוֹתוֹ. הַדָּבָר אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי הוּא יִשְׁפֺּט אוֹתוֹ בַּיּוֹם הָאַחֲרוֹן

בדברי האל נאמר גם, "על מנת להושיע את האדם מהשפעתו של השטן באופן מלא, לא רק שישוע צריך היה לקחת על עצמו את חטאי האדם כקורבן חטאת, אלא שאלוהים צריך היה לעשות עבודה רבה יותר כדי להשלים את ריפוי האדם מטבעו, שהושחת על ידי השטן. על כן, לאחר שאלוהים מחל לאדם על חטאיו, אלוהים חזר לבשר ודם כדי להוביל את האדם לעידן חדש, והתחיל את עבודת הייסור והמשפט, והעבודה הזו הביאה את האדם למישור נעלה יותר. כל מי שנשמע לריבונותו של אלוהים ייהנה מאמת נעלה יותר ויקבל ברכות רבות יותר. בני האדם האלה יחיו באור באמת ובתמים ויזכו באמת, בדרך ובחיים" (ההקדמה ל'הדבר מופיע בבשר').

דברי האל אומרים לנו שהאל של אחרית הימים ישוב כדי לומר את דבריו ולבצע את עבודת השיפוט שתתקן את טבעו המושחת של האדם ותושיע אותו מהחטא. כיום, ישוע אדוננו חזר כבשר ודם בתור האל הכול יכול בהתגלמותו. על בסיס עבודת הגאולה של ישוע אדוננו ביצע האל הכול יכול שלב בעבודתו – שלב עבודת המשפט המתחיל מבית האל. הוא הביע את כל האמיתות לשם טיהור האנושות וישועתה, תיקן מהשורש את אופיינו החוטא ואפשר לנו להבין את האמת, להשתחרר מהחטא, להפסיק לחטוא ולהתנגד לאלוהים, ולהפוך לבני אדם שנשמעים לאלוהים ויראים מפניו. כך אנו נופלים באמת בנחלת האל. רק כשנקבל את עבודת השיפוט של האל הכול יכול באחרית הימים, יהיה לנו סיכוי להשתחרר מטבענו המושחת ולהיטהר.

ברק ממזרח ,כנסיית האל הכול יכול, מהי אמונה באלוהים


כיצד אלוהים מטהר ושופט את האדם?

אז כיצד האל הכול יכול של אחרית הימים מבצע את עבודת השיפוט של טיהור האדם וישועתו, ומאפשר לו להשתחרר מהחטא? בואו נקרא קטע נוסף מדברי האל הכול יכול. האל הכול יכול אומר, "באחרית הימים, ה משתמש באמיתות שונות כדי ללמד את האדם, לחשוף את מהות האדם ולנתח את דבריו ומעשיו של האדם. הדברים האלה מורכבים מאמיתות שונות, כגון חובת האדם, האופן שבו האדם צריך להישמע לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להיות נאמן לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להביא לידי ביטוי את האנושיות הרגילה, וכן את חוכמתו וטבעו של אלוהים, וכן הלאה. כל הדברים האלה מתמקדים במהות האדם ובטבעו המושחת. בפרט, הדברים שחושפים כיצד האדם דוחה בבוז את אלוהים נאמרים ביחס לכך שהאדם הוא התגלמות השטן וכוח אויב נגד אלוהים. כשאלוהים עושה את עבודת המשפט, הוא לא רק מבהיר את אופיו של האדם בדברים מעטים בלבד, אלא מבצע התגלות, טיפול וגיזום בטווח הארוך. את השיטות האלה של ההתגלות, הטיפול והגיזום לא ניתן להחליף במילים רגילות, אלא רק באמת, שהיא לא ברשותו של האדם כלל. רק שיטות כאלה כזו נחשבת למשפט – רק באמצעות משפט כזה אפשר לשכך את האדם ולשכנע אותו לגמרי להישמע לאלוהים ולהכיר את אלוהים באמת. עבודת המשפט גורמת לאדם להבין את פניו האמיתיות של אלוהים ואת האמת על מרדנותו שלו. עבודת המשפט מאפשרת לאדם לרכוש הבנה רבה על רצונו של אלוהים, על מטרת עבודתו של אלוהים, ועל המסתורין שהאדם לא יכול להבין. היא גם מאפשרת לאדם לזהות ולדעת את מהותו המושחתת ואת שורשי שחיתותו, וכן לגלות את כיעורו של האדם. ההשפעות האלה נגרמות כולן על ידי עבודת המשפט, מפני שמהותה של העבודה הזו היא למעשה עבודת פתיחת האמת, הדרך והחיים של אלוהים לכל מי שמאמין בו. העבודה הזו היא עבודת המשפט שעושה אלוהים" ("המשיח עושה את עבודת המשפט באמצעות האמת" ב'הדבר מופיע בבשר').

כשמזכירים את עבודת השיפוט, יש אנשים שחושבים: האם השיפוט אינו הרשעה בידי אלוהים? אז איך ייתכן שאדם בכל זאת ייוושע על ידי אלוהים? יש לנו מחשבות כאלה משום שאנו לא מכירים את עבודת השיפוט של אלוהים באחרית הימים. דברי האל אומרים לנו שעבודת השיפוט שמבצע האל הכול יכול באחרית הימים היא בעיקר הבעת האמת כדי לשפוט את האדם ולטהרו, ובכך לאפשר לנו לזהות את טבענו המושחת באמצעות הגילויים שבדברי האל, וכן לחזות בעובדת שחיתותנו בידי השטן. דברי האל הם כמו חרב פיפיות. כשאנו קוראים את דברי האל, אנו חשים כאילו הוא שופט וחושף אותנו פנים מול פנים ומאפשר לנו לזהות את טבענו השטני והמושחת – טבע יהיר, מתנשא, אנוכי, שפל, בוגדני, נכלולי, תאב בצע ומרושע. לדוגמה, כשאנחנו מתחילים להאמין באדוננו אנו נהנים מחסדו, בליבנו שוררים אושר ושלווה, ובפרט לאחר שאנו רואים את הברכות וההבטחות שניתנו לנו על ידו, אנו נעשים להוטים אף יותר להשקיע מאמצים למענו. אנחנו לא מחמיצים אף מפגש ולא מדלגים על קריאת כתבי הקודש. אנחנו תומכים תכופות באחים ובאחיות החלשים ומפיצים את הבשורהכיום, רוב בני האדם נמצאים במצב כזה: 'על מנת לזכות בברכות, אני חייב להשקיע מאמצים למען אלוהים ולשלם לו מחיר. על מנת לזכות בברכות, אני חייב לנטוש הכל למען אלוהים, להשלים את כל המשימות שהוא הפקיד בידי ולמלא את חובתי היטב.' המצב הזה נשלט על ידי הכוונה לקבל ברכות. זו דוגמה להשקעת מאמצים במטרה הבלעדית של זכייה בגמול מאלוהים, של זכייה בכתר…" ("כיצד ללכת בדרכו של פטרוס" ב'תיעוד נאומיו של המשיח'). "הקשר בין האדם ואלוהים הוא קשר של אנוכיות עירומה. זהו קשר בין מעניק הברכות ומקבל הברכות. במילים פשוטות, זהו קשר הדומה לקשר בין עובד ומעביד. העובד עובד רק כדי לקבל את הגמול שהמעביד מעניק לו. בקשר כזה, אין חיבה אלא רק עסקה; אין אהבה הדדית, אלא רק צדקה וחסד; אין הבנה, אלא רק כניעה והטעיה; אין אינטימיות, אלא רק תהום שלא ניתן לגשר עליההאדם יכול לזכות בישועה רק תחת ניהולו של אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר').

דברי האל הכול יכול מדויקים להפליא בחשיפת המניעים וההשקפות השגויים באמונתנו באלוהים. רק כשאנו עושים חשבון נפש אנו מבינים שאנחנו לא עובדים קשה מתוך אהבתנו לאלוהים ומשום שאנו רוצים לספק את אלוהים, אלא אנו מבקשים להשקיע מאמצים בתמורה לברכותיו והבטחותיו של אלוהים – ההתנהגות והמעשים הטובים שלנו נועדו רק להשיג את מטרותינו. במצב זה, אנו רואים שאופיינו אנוכי ושפל עד מאוד. אנו חיים לפי הכלל השטני של "כל אדם ידאג לעצמו והשטן ייקח את האחרון". אנחנו מנסים להרוויח משהו בכל מה שאנו עושים, ואפילו כשאנו משקיעים קצת מאמצים באמונתנו באלוהים, גם זה נעשה בשביל לזכות בטובות וברכות מאלוהים. אנחנו רוצים לקבל ברכות גדולות בתמורה למאמץ קטן, ואנחנו רוצים לזכות פי מאה בחיים האלו ולזכות בחיי נצח בעולם הבא. אנו כלל לא משקיעים מאמצים כדי למלא את חובתנו כברואים ולגמול על אהבת האל. כשכוונותינו ורצונותינו לא מתממשים, אנו עשויים להיות שליליים, להתלונן, למרוד באלוהים ולהתנגד לו. כשאנו רואים עד כמה אנו מטונפים ומושחתים, שאנו חסרי מצפון או היגיון וכלל לא ראויים לקבל פרסים או ברכות מאלוהים, אנו חשים חרטה ורגשות אשם בליבנו. אנחנו מתעבים את עצמנו ומוכרחים ליפול בפני אלוהים ולהתוודות על חטאינו בתקווה שנוכל להתחיל מחדש, מתוך מוכנות להשקיע מאמצים למען אלוהים ולא לבקש עוד דבר בתמורה. כשאנו חווים את המשפט והייסורים של אלוהים, אנו מצליחים לזהות את טבענו השטני ורואים שאלוהים מתעב את חטאי האדם. אנו רואים שמשפט האל מגיע לכל מקום שיש בו טינופת, ולומדים להכיר את מהותו הקדושה של אלוהים ואת טבעו הצודק שלא ניתן לפגוע בו. כך נולד בתוכנו לב מלא יראת אלוהים. תחת הנחיית דברי האל, אנו מבינים בהדרגה את רצון האל ודרישותיו, מתמידים בתפקידנו כברואים לבצע מעט מחובת האדם, הקשר שלנו עם אלוהים נעשה פחות ופחות קשר של עסקת חליפין ואנו מתקרבים אליו יותר ויותר, טבענו המושחת עובר שינוי מסוים, ובסופו של דבר אנו מביאים לידי ביטוי בחיינו צלם אנוש אמיתי.

העובדה שהצלחנו להשתנות כיום נבעה כולה כתוצאה מעבודת השיפוט שעשה בנו האל הכול יכול. כל מי שעברו את המשפט והייסורים של האל הכול יכול באחרית הימים ובאמת אוהבים את האמת, רואים שינוי ברור אחרי כמה שנים וקוצרים את הפירות. הם יכולים להרגיש בליבם עד כמה גדולה אהבתו של אלוהים לאדם ועד כמה גדולה ישועתו את האדם, והם מפתחים הבנה עמוקה ביחס לממשות עבודת האל. הם מבינים שרק המשפט והייסורים של אלוהים הם ישועת האמת, ושרק באמצעות קבלת עבודת האל הכול יכול באחרית הימים והתנסות במשפטו וייסוריו, ניתן להיטהר ולהשתנות – זה הנתיב היחיד שדרכו אנו יכולים להשתחרר מהחטא.

לדעת יותר: המילה "חזרה בתשובה" נראית ברורה, אך האם אתם יודעים כיצד להתחרט באמת כדי לזכות באישורו של אלוהים?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה