7.7.20

תעלומת השילוש הקדוש נפתרת

ברק ממזרח ,כנסיית האל הכול יכול, מהי אמונה באלוהים

מאת ג'ינגמו, מלזיה

שפר עליי גורלי שבשנת 1997 קיבלתי את בשורת ישוע אדוננו, וכשהוטבלתי, הכומר התפלל והטביל אותי בשם השילוש הקדוש – האב, הבן ורוח הקודש. מאותו יום והלאה, כל תפילותיי היו בשם השילוש הקדוש – האב השמיימי האוהב, ישוע אדוננו המושיע ורוח הקודש. אך תמיד היה בליבי חוסר ודאות מסוים: כיצד ייתכן ששלושה יהיו אחד? מעולם לא הצלחתי לנסח את משמעות השילוש הקדוש במילים או להבין אותה במלואה.

שנתיים לאחר מכן, מוניתי לתפקיד כומרה זוטרה בכנסייה שלי. כשליוויתי מאמינים חדשים בלימודי הדת שלהם, נשאלתי לעיתים קרובות לגבי משמעותו של השילוש הקדוש. אנשים גם שאלו פעמים רבות על השילוש הקדוש של האב, הבן ורוח הקודש במהלך וידויים. מאחר שגם אני לא הבנתי את התעלומה הזו, מעולם לא הצלחתי לענות להם, והדבר הטריד אותי מאוד. רציתי מאוד להבין את העניין בבהירות, אז שאלתי את הכומר והמטיפים להסביר לי אותו, בתקווה שיוכלו לתת לי תשובה ברורה. אולם, תגובתם הייתה בערך זו: "אלוהים הוא השילוש הקדוש, המורכב מהאב, הבן ורוח הקודש. האב מכין את התוכניות לישועתנו, הבן משלים אותן ורוח הקודש היא זו שמבצעת את התוכנית. האב הוא אלוהים, הבן הוא אלוהים ורוח הקודש היא גם אלוהים – שלוש ישויות, שיחד מרכיבות את אל האמת האחד". ההסבר הזה רק בלבל אותי יותר, ושאלתי: "אבל אם הוא שלוש ישויות, איך ייתכן שהוא אל אחד?" הם ענו לי: "השילוש הקדוש הוא תעלומה. אל תחשבי על זה יותר מדי. פשוט סמכי על אמונתך והאמיני בכך – זה כל מה שאת צריך לעשות." למרות שעדיין הרגשתי מבולבלת מאוד, אילצתי את עצמי לקבל זאת, וחשבתי: "אל תחשבי על זה יותר. פשוט האמיני בזה!". כשהתפללתי, עדיין התפללתי לשילוש הקדוש: האב השמיימי האוהב, ישוע אדוננו המושיע ורוח הקודש. האמנתי שרק אם אתפלל כך אלוהים יוכל לשמוע את תפילותיי, ופחדתי שאם אתפלל רק לאחת מיישויות האל, הוא לא ישמע אותי. וכך המשכתי במשך שנים ללא בהירות בנושא, כשאני מאמינה בשילוש הקדוש שהוא פרי דימיוני. אחר כך, כשאחים ואחיות בכנסייה שאלו אותי על המשמעות של השילוש הקודש, עדיין לא ידעתי מה לענות להם. כל שיכולתי לעשות היה לתת את אותה תשובה שהכומר נתן לי, אבל ראיתי על פניהם שהם לא באמת הבינו. זה גרם לי לחוש חוסר אונים וכל שיכולתי לעשות הוא להתפלל לאלוהים: "אני מודה לך, האב השמיימי היקר! כשהאחים והאחיות והמאמינים החדשים שואלים אותי שאלות על השילוש הקדוש, אני לא יודעת מה לענות להם. אני מבקשת את עזרתך. הלוואי שרוח הקודש תנחה אותי להבין את משמעות השילוש הקדוש, כדי שאוכל להפסיק להיות מבולבלת בעניין הזה, וכדי שאנשים נוספים יוכלו להכיר אותך."

בחודש מאי בשנת 2017, פגשתי אחות לאמונה בפייסבוק. היא הייתה חביבה וסבלנית מאוד, ואחרי ששיתפנו ודיברנו על כמה קטעים מכתבי הקודש, ראיתי שהשיתופים שלה מאירי עיניים. הפקתי מהם הרבה, והשתוקקתי לשוחח איתה וללמוד ממנה. לאחר מכן היא לקחה אותי ועוד כמה אחים ואחיות למספר מפגשים. מהשיתופים ששמעתי במפגשים האלו הבנתי כמה אמיתות שמעולם לא הבנתי קודם לכן, כמו מהי ההתגלמות כבשר ודם, מה האופן שבו אדוננו ישוב, וכן הלאה. הפקתי תועלת רבה מהשיתופים והצלחתי להבין באופן ברור יותר כמה קטעים מכתבי הקודש. כששאלתי את האחות איך היא הצליחה להבין טוב כל כך את כתבי הקודש, בעוד שאני לא מצליחה, היא אמרה לי: "כל מה שאני מבינה הוא בזכות הקריאה בדברי האל. ישוע אדוננו כבר חזר. הוא התגלם כבָּר האנוש כדי להביע את דבריו ולבצע עבודה חדשה באחרית הימים...". נדהמתי והתרגשתי מהחדשות האלו, והמטרתי עליה מטר של שאלות: "זה נכון? אדוננו באמת חזר?" היא ענתה בביטחון: "כן, זה נכון!". היא אמרה שאדוננו חזר בדרך של התגלמות כבשר ודם באחרית הימים, אך ששמו של אלוהים השתנה. אלוהים נקרא עכשיו האל הכול יכול, מאחר שהוא "הכול יכול" שעליו נובא בספר ההתגלות. ברגע ששמעתי את השם "האל הכול יכול", ליבי החסיר פעימה, וחשבתי: "האל הכול יכול? האין זה הברק ממזרח? הכומר שלנו ביקש מאיתנו להישמר מפני הברק ממזרח והורה לנו לא ליצור שום קשר איתם. יתר על כן, אנחנו מאמינים בישוע אדוננו, אבל האחות הזו אומרת שישוע אדוננו חזר ולקח על עצמו את השם האל הכול יכול, אז למה השתנה שמו? האם בסוף אסטה מדרך הישר?" אבל אז חשבתי: "מרגע שפגשתי את האחות הזו, ראיתי שהשיתופים שלה לא רק עולים בקנה אחד עם כתבי הקודש, הם גם מאירי עיניים עד מאוד, ונאורותה של רוח הקודש ניכרת בהם. אם הדרך הזו שגויה, איך ייתכן שניכרת בה עבודתרוח הקודש? האם כדאי לי להמשיך להקשיב לה או לא?"

בעודי חצויה בין רגשות סותרים, נזכרתי לפתע בקטע שהאחות שיתפה איתי קודם לכן: "אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם נקרא משיח, ולכן המשיח שיכול להעניק לבני אדם את האמת נקרא אלוהים. אין בכך שום דבר מוגזם" ("רק המשיח של אחרית הימים יכול להראות לאדם את דרך חיי הנצח" ב'הדבר מופיע בבשר'). הקטע הזה מזכיר את המשיח ואומר שהמשיח יכול לתת לאנשים את האמת. בבשורה על פי יוחנן, פרק י"ד, פסוק 6, ישוע אדוננו אומר: "אֲנִי הַדֶּרֶךְ וְהָאֱמֶת וְהַחַיִּים. אֵין אִישׁ בָּא אֶל הָאָב אֶלָּא דַּרְכִּי". ישוע אדוננו הוא המשיח, אלוהים שלבש בשר, והוא אמר, "אֲנִי הַדֶּרֶךְ וְהָאֱמֶת וְהַחַיִּים" הן דברי האל הכול יכול והן דברי ישוע מציינים את המשיח ואת האמת. "אם האל הכול יכול הוא המשיח", חשבתי, "אז בטוח שהוא יכול להביע את האמת ולספק מזון רוחני לחיי בני האדם". חשבתי על דבריו הרבים של האל הכול יכול שהקריאה לי לאחרונה האחות. בזמן שהקשבתי להם, הרגשתי שהם ניחנים בסמכות ובעוצמה, וכן הרגשתי שדברי האל הכול יכול הם אכן האמת, ושהם נובעים מרוח הקודש! על כן, הבנתי שהדרך הזו חייבת להיות דרך האמת, ושלא ייתכן שהיא שגויה. בכתבי הקודש נאמר: "לְפִיכָךְ הָאֱמוּנָה בָּאָה בִּשְׁמִיעָה וְהַשְּׁמִיעָה – בְּהַכְרָזַת דְּבַר הַמָּשִׁיחַ" (רומים י' 17). אם האל הכול יכול הוא ישוע אדוננו שחזר ואני לא אחפש את הדרך הזו ולא אחקור אותה, אלא אאמין באופן עיוור לדברי הכמרים והבכירים, האם לא אחמיץ בכך את ישועת האל ואת ההזדמנות לקדם את פניו בשובו? כשחשבתי זאת, החלטתי להשתתף בעוד כמה מפגשים כדי שאוכל להבין טוב יותר את עבודת האל הכול יכול באחרית הימים.

במפגש נוסף, האחות שיתפה איתנו את הקטע הבא מתוך דברי האל: "העבודה הנעשית בהווה דחפה קדימה את העבודה של עידן החסד. כלומר העבודה בכל תוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים התקדמה הלאה. על אף שעידן החסד הסתיים, חלה התקדמות בעבודתו של אלוהים. מדוע אני אומר שוב ושוב ששלב העבודה הזה בנוי על יסודם של עידן החסד ועידן החוק? פירוש הדבר הוא שהעבודה של היום היא המשך של העבודה שנעשתה בעידן החסד והתקדמות מעבר לעבודה שנעשתה בעידן החוק. שלושת השלבים קשורים זה לזה בקשר הדוק וכל שלב מחובר לזה שבא אחריו. מדוע אני אומר גם ששלב העבודה הזה בנוי על יסוד השלב שישוע עשה? לולא היה השלב הזה בנוי על יסוד העבודה שישוע עשה, צליבה אחרת הייתה צריכה להיערך בשלב זה, ועבודת הגאולה שנעשתה בשלב הקודם הייתה צריכה להתבצע מחדש. זה היה חסר משמעות. לפיכך, העבודה לא הסתיימה לחלוטין, אלא שהעידן התקדם הלאה והעבודה רוממה עוד יותר מבעבר. אפשר לומר ששלב העבודה הזה בנוי על יסודות עידן החוק ועל סלע עבודתו של ישוע. העבודה נבנית שלב-אחר-שלב, והשלב הזה הוא לא התחלה חדשה. רק השילוב של שלושת שלבי העבודה יכול להיחשב לתוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים" ("שתי ההתגלמויות משלימות את חשיבותה של ההתגלמות" ב'הדבר מופיע בבשר'). לאחר מכן האחות שיתפה איתנו ואמרה: "עבודת האל מתקדמת כל הזמן, והוא מבצע עבודה שונה ולוקח לעצמו שמות שונים במהלך העידנים השונים, בהתאם לצרכי האדם. אך לא משנה איזה שם הוא לוקח על עצמו בשלב עבודה מסוים שהוא מבצע, במהותו הוא תמיד אלוהים עצמו שמבצע את העבודה לישועת האנושות. בעידן החוק, אלוהים לקח על עצמו את השם יהוה כדי לבצע את עבודתו: הוא הצהיר על החוק והמצוות כדי להדריך את חיי האדם על פני האדמה, והוא הודיע לאדם מהו החטא, מהם הכללים שלפיהם עליו לפעול, כיצד עליו לעבוד את אלוהים, וכן הלאה. בעידן החסד, אלוהים התגלם כבשר ודם, לקח על עצמו את השם ישוע וביצע את עבודת היצלבותו לגאולת האנושות על יסוד העבודה של עידן החוק. כעת, בעידן המלכות האחרון, אלוהים התגלם כבשר ודם פעם נוספת, ולקח על עצמו את השם האל הכול יכול. הוא מבצע את עבודת שיפוט האדם וטיהורו על יסוד עבודת הגאולה. כתוצאה מכך הוא מסיר מהאדם את אופיו וטבעו המושחתים, ועוקר ממנו אחת ולתמיד את הגורם היסודי שבגללו האדם חוטא ומתנגד לאלוהים. שלושת שלבי העבודה משלימים זה את זה באופן מושלם, וכל אחד מהם עמוק וגבוה יותר מקודמו. אף אחד משלבי העבודה אינו עומד בפני עצמו – רק שילובם של שלושת השלבים יחד יוצר את העבודה השלמה לישועת האנושות שאותה מבצע אלוהים, ורק שילובם יוצר את תכנית הניהול בת ששת אלפים השנים של אלוהים עבור האנושות. השם של אלוהים מסמל את העידנים ואת שינוי העידנים, ולכן אנו רואים ששמו של אלוהים תמיד משתנה עם העידנים. אך גם אם שמו משתנה, אלוהים הוא עדיין אל אחד". אחרי שהקשבתי לדברי האל ולשיתופה של האחות, הייתי בהלם. האמנתי באלוהים כל הזמן הזה ומעולם לא פגשתי מישהו שהיה מסוגל להסביר את תכנית הניהול בת ששת אלפים השנים של אלוהים. והינה, דברי האל הכול יכול פתרו את התעלומה – המילים האלו אכן היו קולו של אלוהים! לא סטיתי מדרך הישר באמונתי: האל הכול יכול הוא אכן ישוע אדוננו שחזר. הוא פשוט משנה את שמותיו בין עידן אחד לאחר, זה הכול. אך הוא עדיין אל אחד.

המשכתי להתעניין בנושא עוד מספר ימים. האחות נתנה לנו שיתוף על היבטים של האמת כמו עבודת השיפוט שמבצע אלוהים באחרית הימים ומשמעות שמותיו של אלוהים. ככל ששמעתי יותר, כך הבנתי את הדברים בבהירות רבה יותר. יום אחד היא אמרה: "דברי האל חשפו את כל התעלומות שבכתבי הקודש", וכששמעתי זאת, ליבי עלז בקרבי. סיפרתי לה על שאלת השילוש הקודש שהטרידה אותי כל כך במהלך שנים רבות. בתגובה, האחות הקריאה לי קטע מדברי האל. האל הכול יכול אומר: "אם מישהו מביניכם אומר שהשילוש הקדוש אכן קיים, הסבירו מהו בדיוק האל האחד הזה בשלוש דמויות. מהו האב הקדוש? מהו הבן? מהי רוח הקודש? האם יהוה הוא האב הקדוש? האם ישוע הוא הבן? אם כן, מהי רוח הקודש? האם האב אינו רוח הקודש? האם מהותו של הבן אינה רוח הקודש גם היא? האם עבודתו של ישוע לא הייתה עבודתה של רוח הקודש? האם עבודתו של יהוה בזמנו לא בוצעה בידי רוח הזהה לרוחו של ישוע? כמה רוחות יכולות להיות לאלוהים? על פי ההסבר שלכם, שלוש הדמויות – האב, הבן ורוח הקודש – הן הוויה אחת. אם כך, יש שלוש רוחות, אך אם ישנן שלוש רוחות, משמע שישנם שלושה אלים. פירוש הדבר הוא שאין אל אמיתי אחד. איך ייתכן שאל שכזה יישא בכל זאת את המהות הטבעית של אלוהים? אם אתם מקבלים את העובדה שיש רק אל אחד, איך ייתכן שיש לו בן ושהוא אב? האין אלה רק התפיסות שלכם? יש רק אל אחד, יש באל הזה רק דמות אחת ורק רוח אל אחת, בדומה למה שנכתב בכתבי הקודש: 'רוח הקודש היא אחת ואלוהים הוא אחד'. בין שהאב והבן שאתם מדברים עליהם קיימים ובין שלא, אחרי הכל, יש רק אלוהים אחד, ומהותם של האב, הבן ורוח הקודש שבה אתם מאמינים היא מהותה של רוח הקודש. במילים אחרות, אלוהים הוא רוח, אך הוא מסוגל גם להתגלם כבשר ודם ולחיות בקרב בני האדם, כשם שהוא מסוגל להיות מעל כל הדברים. רוחו שורה בכל ונוכחת בכל. הוא יכול לחיות כבשר ודם ולשרות בתבל כולה בעת ובעונה אחת. מכיוון שכל בני האדם אומרים שאלוהים הוא האל האמיתי האחד והיחיד, הרי שיש אלוהים אחד שאיש לא יכול לחלקו כאוות נפשו! אלוהים הוא רוח אחת בלבד ודמות אחת בלבד – רוח האל" ("האם השילוש הקדוש קיים?" ב'הדבר מופיע בבשר').

האחות שיתפה איתי ואמרה: "דברי האל ברורים מאוד. אלוהים ייחודי ויש רק אל אחד. יש גם רק רוח קודש אחת. האב, הבן ורוח הקודש כולם בעלי אותה מהות – המהות של הרוח. אלוהים יכול לעבוד ברוח, כמו יהוה, אבל הוא גם יכול לעבוד דרך התגלמות כבָּר האנוש, כמו ישוע והאל הכול יכול. אך בין אם אלוהים עובד ברוח או בבשר, במהות, זו עדיין רוח האל שמבצעת את עבודתו שלו. על כן, רעיון השילוש הקדוש נובע מתפיסות האדם ודמיונותיו והוא מופרך לחלוטין. למעשה, הרעיון של השילוש הקדוש נקבע יותר מ-300 שנים לאחר אדוננו, בועידה האקומנית הראשונה בניקיאה. בוועידה זו השתתפו מומחי דת מכל העולם הנוצרי בדיון על המאפיינים של אלוהים כאחד וכריבוי, עד שהגו לבסוף את רעיון השילוש הקדוש על בסיס תפיסותיהם, דמיונותיהם והמסקנות הלוגיות שלהם. מאותה עת, בני אדם הגדירו את אל האמת האחד שברא את השמיים ואת הארץ ואת כל אשר בם בתור שילוש קדוש, מתוך אמונה שפרט לישוע אדוננו הבן הקדוש ישנו גם אב קדוש בשמיים, וישנו גם כלי שבו משתמשים הן האב והן הבן – רוח הקודש. התפיסה הזו פשוט אבסורדית. אם נלך לפי הפרשנות של העולם הדתי ונאמין בשילוש הקדוש של האב, הבן ורוח הקודש, פירוש הדבר הוא שיש שלוש רוחות ושלושה אלים, וזה סותר את העובדה שיש אל ייחודי אחד, הלא כן? האמת היא שאין דבר כמו שילוש קדוש. זו פרשנות שנולדה ממוחם של בני אדם, והיא אך ורק מסקנה שהסיקה האנושות המושחתת על בסיס תפיסותינו ודמיונותינו. אלוהים מעולם לא אמר דבר כזה, אף נביא או שליח שדיבר בהשראת האל מעולם לא אמר דבר כזה, והדבר לא מוזכר בשום מקום בכתבי הקודש."

הייתי עדיין מבולבלת קצת כשהקשבתי לדברי האל ולשיתופה של האחות, אז שאלתי: "בכתבי הקודש נכתב שאחרי שישוע הוטבל, השמיים נפתחו, רוח הקודש ירדה על ישוע כיונה, ונשמע קול מהשמיים: 'זֶה בְּנִי אֲהוּבִי אֲשֶׁר בּוֹ חָפַצְתִּי' (מתי ג' 17). כמו כן, לפני שנצלב, ישוע אדוננו התפלל ואמר: 'אָבִי, אִם אֶפְשָׁר הַדָּבָר, הַעֲבֵר נָא מִמֶּנִּי אֶת הַכּוֹס הַזֺּאת, אַךְ לֹא כִּרְצוֹנִי אֲנִי כִּי אִם כִּרְצוֹנְךָ אַתָּה' (מתי כ"ו 39). לפי כתבי הקודש, אלוהים שבשמיים קרא לישוע בנו האהוב, וכשישוע התפלל הוא קרא לאלוהים אביו. אם כך, יש לנו אב, בן ורוח הקודש – האין זה אומר שאלוהים הוא שילוש קדוש? למה נאמר בדברי האל הכול יכול שהשילוש הקדוש אינו קיים ושהוא אך ורק תפיסה ודמיון של האדם? מה פירוש כל זה?"

בתשובה לשאלתי, האחות שיתפה ואמרה: "אין שום זכר לשילוש הקדוש בתנ"ך. רק אחרי שישוע אדוננו התגלם כבשר ודם וירד אל פני האדמה כדי לבצע את עבודתו, נוצרה הפרשנות של האב והבן. בבשורה על פי יוחנן נכתב שפיליפוס לא הכיר את אלוהים והאמין שפרט לישוע אדוננו על פני האדמה, ישנו גם אב קדוש בשמיים. לכן, הוא אמר לישוע: 'אֲדוֹנִי, הַרְאֵה לָנוּ אֶת הָאָב' ישוע אדוננו תיקן את השקפתו השגויה ופתר את התעלומה כשאמר לפיליפוס: 'יָמִים רַבִּים כָּל כָּךְ אֲנִי עִמָּכֶם וְאֵינְךָ מַכִּיר אוֹתִי, פִילִיפּוֹס? הָרוֹאֶה אוֹתִי רָאָה אֶת הָאָב, וּמַדּוּעַ אַתָּה אוֹמֵר "הַרְאֵה לָנוּ אֶת הָאָב"?' (יוחנן י"ד 9). הוא גם אמר: 'אֲנִי בָּאָב וְהָאָב בִּי' (יוחנן י"ד 10). 'אֲנִי וְהָאָב אֶחָד אֲנַחְנוּ' (יוחנן י' 30). האב הוא הבן, והבן הוא האב. האב והבן הם אחד, הם בעלי רוח אחת. באומרו זאת, ישוע אדוננו אמר לנו שהוא והאב הם אל אחד, לא שניים".

לאחר מכן האחות הראתה לי סרטון נפלא בשם "חשיפת התעלומה של 'האב והבן'". ואז קראנו קטע מדברי האל הכול יכול: "בכל זאת, יש כאלה שאומרים, 'אלוהים אמר במפורש שישוע הוא בנו האהוב, הלא כן?' ישוע הוא בנו האהוב של אלוהים, שממנו הוא רווה נחת – אלוהים עצמו בהחלט אמר את הדברים האלה. אלוהים הוא זה שנשא עדות על עצמו, אלא שהוא עשה זאת מנקודת מבט שונה, זו של הרוח שבשמיים הנושאת עדות על התגלמותה שלה. ישוע הוא התגלמותו של אלוהים ולא בנו שבשמיים. האם אתם מבינים? האם דברי ישוע, 'אֲנִי בָּאָב וְהָאָב בִּי' מצביעים על כך שהם רוח אחת? משום ההתגלמות הם הופרדו בין השמיים והארץ, הלא כן? למעשה, הם עדיין אחד. יהיה אשר יהיה, זהו פשוט אלוהים שנושא עדות על עצמו. ...מכיוון שהוא היה ההתגלמות, הוא כונה בנו האהוב של אלוהים, ומתוך כך בא הקשר בין אב ובן. הסיבה לכך הייתה רק ההפרדה בין השמיים והארץ. ישוע התפלל מנקודת המבט של בשר ודם. מכיוון שהוא עטה בשר ודם של אנושיות רגילה, הוא דיבר מנקודת המבט של בשר ודם כשהוא אמר: 'המעטפת החיצונית שלי היא זו של יציר נברא. מכיוון שעטיתי בשר ודם כדי לרדת אל הארץ, אני רחוק כעת מאוד מהשמיים.' לכן, הוא יכול היה להתפלל לאלוהים האב רק מנקודת המבט של בשר ודם. זו הייתה חובתו, וזה היה דבר שרוח האל בהתגלמותה כבשר ודם מוכרחה להיות מצוידת בו. אי-אפשר לומר שהוא לא אלוהים רק מפני שהוא מתפלל לאב מנקודת המבט של בשר ודם. על אף שהוא מכונה בנו האהוב של אלוהים, הוא עדיין אלוהים עצמו, מפני שהוא אינו אלא התגלמות הרוח, ומהותו היא עדיין הרוח" ("האם השילוש הקדוש קיים?" ב'הדבר מופיע בבשר').

האחות אמרה: "כשאלוהים התגלם כבשר ודם בפעם הראשונה בתור ישוע אדוננו ובא לבצע את עבודתו, אף אחד לא הכיר אותו. הם לא הבינו את האמת על ההתגלמות, והם לא ידעו מהי. אם ישוע אדוננו היה אומר להם ישירות שהוא יהוה אלוהים שאותו הם עובדים, הם לא היו מסוגלים לקבל זאת בשל שיעור קומתם באותם ימים, והאנושות הייתה דוחה ומגנה את ישוע אדוננו עוד לפני שהספיק לבצע את עבודתו. במצב זה, לא ניתן היה להשלים את עבודת האל לגאולת האנושות, והאנושות לעולם לא הייתה זוכה בישוע כקורבן חטאת. אז כדי שהאנושות תוכל לקבל את ישוע אדוננו, להאמין בו, ולזכות בישועת האל, עוד לפני שישוע החל את עבודתו באופן רשמי, אלוהים העיד על עצמו מעמדתו כרוח, וקרא להתגלמותו כבשר ודם 'בני', כדי שבני אדם יוכלו לראות שישוע אכן בא מאלוהים. בכך הוא עזר לנו לקבל את ישועת ישוע אדוננו. וכשישוע אדוננו התפלל וקרא לאלוהים שבשמיים 'אבי', הייתה זו התגלמותו כבָּר האנוש שקראה לרוח שבתוכו 'אב' מעמדתו כבשר ודם. הדבר נעשה על בסיס ההבדל בין הרוח לבשר, ואין פירוש הדבר שישנם אב ובן נפרדים זה מזה. למעשה, הפרשנות של האב והבן התאימה רק בתקופת התגלמות האל. כשעבודת האל על פני האדמה הושלמה, כלומר כשישוע אדוננו השלים את עבודת הגאולה, קם לתחייה ועלה השמיימה, כבר לא היה כל צורך בפרשנות של האב והבן. על כן, אנו לא יכולים להשתמש בפרשנות של האב והבן, שנוצרה על ידי תפיסות האנושות, ולהשליך ממנה על אלוהים באופן כללי, באמירה שאלוהים מורכב מאב, בן ומהכלי שבו שניהם משתמשים – רוח הקודש – או שאלוהים הוא שילוש קדוש. אמירה כזו סותרת את דבר האל ואת העובדות. בעבר לא הבנו את האמת, ולכן כשאמרנו דבר כזה, אלוהים לא גינה אותנו. אבל כעת אלוהים חשף לחלוטין את האמת ופתר את התעלומה הזו. עלינו לקבל את האמת ולהכיר את אלוהים לאור דבריו. רק זוהי הדרך הנכונה, ורק היא עולה בקנה אחד עם רצון האל."

דרך שיתופה של האחות, הבנתי למה ישוע אדוננו קרא לאלוהים שבשמיים 'אבי'. זה היה משום שהוא התגלם כבָּר האנוש והתפלל לאב השמיימי מעמדתו של אדם. כשאלוהים העיד על ישוע שהוא בנו האהוב, היה זה אלוהים שמעיד על התגלמותו שלו כבשר ודם מעמדתה של הרוח. אחד היה על הארץ ואחד בשמיים, אך במהותם הם היו רוח אחת. אלוהים פשוט אמר את הדברים משתי עמדות שונות, ומכאן נוצרה הפרשנות של "האב והבן". אלוהים הוא אל האמת האחד. הוא רוח אחת הכוללת את הכול ונוכחת בכול. הוא יכול להיות בשמיים, הוא יכול להיות בארץ, והוא יכול להתגלם כבשר ודם. כשהבנתי זאת, הכול התבהר. הבלבול שאחז בי במשך שנים נעלם בין רגע, והרגשתי תחושת הארה והקלה אדירה.

לאחר מכן, האחות הראתה לי סרט עדות על הבשורה בשם "חקר 'השילוש הקדוש'", שבו ראיתי את דברי האל הבאים: "לכל אורך השנים הרבות האלה, פיצלתם כך את אלוהים לחלקים קטנים יותר ויותר בכל דור ודור, עד כדי כך שאל אחד פוצל בגלוי לשלושה אלים. כעת, בני האדם פשוט לא מסוגלים לאחד את אלוהים להוויה אחת, משום שפיצלתם אותו לחלקים קטנים מדי! לולא הייתי עובד במהירות בטרם יהיה מאוחר מדי, אין לדעת כמה זמן הייתם ממשיכים לעשות כך במצח נחושה! פיצלתם כך את אלוהים – אם כך, איך ייתכן שהוא עדיין היה אלוהיכם? האם הייתם עדיין מזהים את אלוהים? האם הייתם עדיין שבים אליו? אילו הגעתי אפילו שנייה מאוחר יותר, סביר להניח שהייתם שולחים את 'האב והבן', יהוה וישוע, בחזרה לישראל, וטוענים שאתם עצמכם חלק מאלוהים. למרבה המזל, הגענו לאחרית הימים. סוף-סוף הגיע היום הזה שחיכיתי לו זמן רב, ורק לאחר שביצעתי את השלב הזה בעבודתי במו ידי, נעצר הפיצול שלכם את אלוהים עצמו. לולא כן, הייתם מסלימים ואף מציבים את השטנים שבקרבכם על מזבחות לפולחן. זו התחבולה שלכם, האמצעים שבהם אתם מפצלים את אלוהים! האם תמשיכו לעשות זאת כעת? אני רוצה לשאול אתכם: כמה אלים יש? איזה אל יביא לכם ישועה? האם האל הראשון, השני או השלישי הוא האל שאתם מתפללים אליו תמיד? במי מהם אתם מאמינים תמיד? האם באב? או בבן? או שמא ברוח הקודש? אמרו לי במי אתם מאמינים. על אף שאתם אומרים בכל פה שאתם מאמינים באלוהים, הדבר שבו אתם מאמינים למעשה הוא המוח שלכם עצמכם! פשוט אין אלוהים בלבכם! אולם במחשבותיכם יש כמה 'שילושים קדושים' כאלה! האין זה נכון?" ("האם השילוש הקדוש קיים?" ב'הדבר מופיע בבשר').

אחרי שסיימנו לצפות בסרט הייתי שמחה מאוד, אבל גם חשתי כעס ותוכחה עצמית מסוימת. שמחתי שהבלבול שליווה אותי במשך שנים נפתר סוף סוף: אלוהים הוא אחד, והפרשנות של השילוש הקדוש פשוט לא קיימת. רק האמונה באל האמת האחד עולה בקנה אחד עם רצון האל, ולא הייתי צריכה עוד להתפלל אל האב בהתחלה ואחר כך אל רוח הקודש ואז אל הבן כפי שעשיתי קודם – חשתי הקלה גדולה. אבל גם כעסתי על עצמי שהאמנתי באלוהים במשך כל כך הרבה שנים ועדיין לא הכרתי אותו. האמנתי באל שהיה פרי תפיסותיי ודמיונותי ולא יותר – אל מעורפל מהאגדות. לא האמנתי באל האמיתי, ויתר על כן, התנגדתי לאלוהים ופיצלתי אותו לחלקים – בעצם נאצתי את אלוהים! תודה לאל, שביאתו של האל הכול יכול היא שחשפה את כל האבסורד באמונת האנושות המושחתת, והאל הכול יכול הוא שפתר את התעלומה הזו שתמיד הביכה את עולם הדת. האל הכול יכול הוא ללא ספק ישוע אדוננו שחזר, אלוהים שברא את השמים ואת הארץ ואת כל אשר בם. הוא אל האמת האחד!

לאחר מכן, מתוך הקריאה בדברי האל הכול יכול, ראיתי שכל דברי האל הם האמת וקול האל. קיבלתי ללא היסוס את עבודת האל הכול יכול באחרית הימים והתחלתי ללכת בעקבות השה. כעת כשאני מתפללת איני צריכה להתפלל לשלושה אלים. אני מתפללת רק לאל הכול יכול, וזה גורם לי הרבה אושר, שלווה ורוגע. כבר איני צריכה לדאוג בזמן התפילה שמא איני מתפללת מספיק לאחת מיישויות האל לעומת האחרת, ושאלוהים לא ישמע את תפילתי בשל כך. חוויתי באמת את השחרור, החופש, האושר והשמחה שנובעים מהבנת האמת והכרת האל. תודה לאל! 



אין תגובות:

פרסום תגובה

תעלומת השילוש הקדוש נפתרת

ברק ממזרח ,כנסיית האל הכול יכול, מהי אמונה באלוהים

מאת ג'ינגמו, מלזיה

שפר עליי גורלי שבשנת 1997 קיבלתי את בשורת ישוע אדוננו, וכשהוטבלתי, הכומר התפלל והטביל אותי בשם השילוש הקדוש – האב, הבן ורוח הקודש. מאותו יום והלאה, כל תפילותיי היו בשם השילוש הקדוש – האב השמיימי האוהב, ישוע אדוננו המושיע ורוח הקודש. אך תמיד היה בליבי חוסר ודאות מסוים: כיצד ייתכן ששלושה יהיו אחד? מעולם לא הצלחתי לנסח את משמעות השילוש הקדוש במילים או להבין אותה במלואה.

שנתיים לאחר מכן, מוניתי לתפקיד כומרה זוטרה בכנסייה שלי. כשליוויתי מאמינים חדשים בלימודי הדת שלהם, נשאלתי לעיתים קרובות לגבי משמעותו של השילוש הקדוש. אנשים גם שאלו פעמים רבות על השילוש הקדוש של האב, הבן ורוח הקודש במהלך וידויים. מאחר שגם אני לא הבנתי את התעלומה הזו, מעולם לא הצלחתי לענות להם, והדבר הטריד אותי מאוד. רציתי מאוד להבין את העניין בבהירות, אז שאלתי את הכומר והמטיפים להסביר לי אותו, בתקווה שיוכלו לתת לי תשובה ברורה. אולם, תגובתם הייתה בערך זו: "אלוהים הוא השילוש הקדוש, המורכב מהאב, הבן ורוח הקודש. האב מכין את התוכניות לישועתנו, הבן משלים אותן ורוח הקודש היא זו שמבצעת את התוכנית. האב הוא אלוהים, הבן הוא אלוהים ורוח הקודש היא גם אלוהים – שלוש ישויות, שיחד מרכיבות את אל האמת האחד". ההסבר הזה רק בלבל אותי יותר, ושאלתי: "אבל אם הוא שלוש ישויות, איך ייתכן שהוא אל אחד?" הם ענו לי: "השילוש הקדוש הוא תעלומה. אל תחשבי על זה יותר מדי. פשוט סמכי על אמונתך והאמיני בכך – זה כל מה שאת צריך לעשות." למרות שעדיין הרגשתי מבולבלת מאוד, אילצתי את עצמי לקבל זאת, וחשבתי: "אל תחשבי על זה יותר. פשוט האמיני בזה!". כשהתפללתי, עדיין התפללתי לשילוש הקדוש: האב השמיימי האוהב, ישוע אדוננו המושיע ורוח הקודש. האמנתי שרק אם אתפלל כך אלוהים יוכל לשמוע את תפילותיי, ופחדתי שאם אתפלל רק לאחת מיישויות האל, הוא לא ישמע אותי. וכך המשכתי במשך שנים ללא בהירות בנושא, כשאני מאמינה בשילוש הקדוש שהוא פרי דימיוני. אחר כך, כשאחים ואחיות בכנסייה שאלו אותי על המשמעות של השילוש הקודש, עדיין לא ידעתי מה לענות להם. כל שיכולתי לעשות היה לתת את אותה תשובה שהכומר נתן לי, אבל ראיתי על פניהם שהם לא באמת הבינו. זה גרם לי לחוש חוסר אונים וכל שיכולתי לעשות הוא להתפלל לאלוהים: "אני מודה לך, האב השמיימי היקר! כשהאחים והאחיות והמאמינים החדשים שואלים אותי שאלות על השילוש הקדוש, אני לא יודעת מה לענות להם. אני מבקשת את עזרתך. הלוואי שרוח הקודש תנחה אותי להבין את משמעות השילוש הקדוש, כדי שאוכל להפסיק להיות מבולבלת בעניין הזה, וכדי שאנשים נוספים יוכלו להכיר אותך."

בחודש מאי בשנת 2017, פגשתי אחות לאמונה בפייסבוק. היא הייתה חביבה וסבלנית מאוד, ואחרי ששיתפנו ודיברנו על כמה קטעים מכתבי הקודש, ראיתי שהשיתופים שלה מאירי עיניים. הפקתי מהם הרבה, והשתוקקתי לשוחח איתה וללמוד ממנה. לאחר מכן היא לקחה אותי ועוד כמה אחים ואחיות למספר מפגשים. מהשיתופים ששמעתי במפגשים האלו הבנתי כמה אמיתות שמעולם לא הבנתי קודם לכן, כמו מהי ההתגלמות כבשר ודם, מה האופן שבו אדוננו ישוב, וכן הלאה. הפקתי תועלת רבה מהשיתופים והצלחתי להבין באופן ברור יותר כמה קטעים מכתבי הקודש. כששאלתי את האחות איך היא הצליחה להבין טוב כל כך את כתבי הקודש, בעוד שאני לא מצליחה, היא אמרה לי: "כל מה שאני מבינה הוא בזכות הקריאה בדברי האל. ישוע אדוננו כבר חזר. הוא התגלם כבָּר האנוש כדי להביע את דבריו ולבצע עבודה חדשה באחרית הימים...". נדהמתי והתרגשתי מהחדשות האלו, והמטרתי עליה מטר של שאלות: "זה נכון? אדוננו באמת חזר?" היא ענתה בביטחון: "כן, זה נכון!". היא אמרה שאדוננו חזר בדרך של התגלמות כבשר ודם באחרית הימים, אך ששמו של אלוהים השתנה. אלוהים נקרא עכשיו האל הכול יכול, מאחר שהוא "הכול יכול" שעליו נובא בספר ההתגלות. ברגע ששמעתי את השם "האל הכול יכול", ליבי החסיר פעימה, וחשבתי: "האל הכול יכול? האין זה הברק ממזרח? הכומר שלנו ביקש מאיתנו להישמר מפני הברק ממזרח והורה לנו לא ליצור שום קשר איתם. יתר על כן, אנחנו מאמינים בישוע אדוננו, אבל האחות הזו אומרת שישוע אדוננו חזר ולקח על עצמו את השם האל הכול יכול, אז למה השתנה שמו? האם בסוף אסטה מדרך הישר?" אבל אז חשבתי: "מרגע שפגשתי את האחות הזו, ראיתי שהשיתופים שלה לא רק עולים בקנה אחד עם כתבי הקודש, הם גם מאירי עיניים עד מאוד, ונאורותה של רוח הקודש ניכרת בהם. אם הדרך הזו שגויה, איך ייתכן שניכרת בה עבודתרוח הקודש? האם כדאי לי להמשיך להקשיב לה או לא?"

בעודי חצויה בין רגשות סותרים, נזכרתי לפתע בקטע שהאחות שיתפה איתי קודם לכן: "אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם נקרא משיח, ולכן המשיח שיכול להעניק לבני אדם את האמת נקרא אלוהים. אין בכך שום דבר מוגזם" ("רק המשיח של אחרית הימים יכול להראות לאדם את דרך חיי הנצח" ב'הדבר מופיע בבשר'). הקטע הזה מזכיר את המשיח ואומר שהמשיח יכול לתת לאנשים את האמת. בבשורה על פי יוחנן, פרק י"ד, פסוק 6, ישוע אדוננו אומר: "אֲנִי הַדֶּרֶךְ וְהָאֱמֶת וְהַחַיִּים. אֵין אִישׁ בָּא אֶל הָאָב אֶלָּא דַּרְכִּי". ישוע אדוננו הוא המשיח, אלוהים שלבש בשר, והוא אמר, "אֲנִי הַדֶּרֶךְ וְהָאֱמֶת וְהַחַיִּים" הן דברי האל הכול יכול והן דברי ישוע מציינים את המשיח ואת האמת. "אם האל הכול יכול הוא המשיח", חשבתי, "אז בטוח שהוא יכול להביע את האמת ולספק מזון רוחני לחיי בני האדם". חשבתי על דבריו הרבים של האל הכול יכול שהקריאה לי לאחרונה האחות. בזמן שהקשבתי להם, הרגשתי שהם ניחנים בסמכות ובעוצמה, וכן הרגשתי שדברי האל הכול יכול הם אכן האמת, ושהם נובעים מרוח הקודש! על כן, הבנתי שהדרך הזו חייבת להיות דרך האמת, ושלא ייתכן שהיא שגויה. בכתבי הקודש נאמר: "לְפִיכָךְ הָאֱמוּנָה בָּאָה בִּשְׁמִיעָה וְהַשְּׁמִיעָה – בְּהַכְרָזַת דְּבַר הַמָּשִׁיחַ" (רומים י' 17). אם האל הכול יכול הוא ישוע אדוננו שחזר ואני לא אחפש את הדרך הזו ולא אחקור אותה, אלא אאמין באופן עיוור לדברי הכמרים והבכירים, האם לא אחמיץ בכך את ישועת האל ואת ההזדמנות לקדם את פניו בשובו? כשחשבתי זאת, החלטתי להשתתף בעוד כמה מפגשים כדי שאוכל להבין טוב יותר את עבודת האל הכול יכול באחרית הימים.

במפגש נוסף, האחות שיתפה איתנו את הקטע הבא מתוך דברי האל: "העבודה הנעשית בהווה דחפה קדימה את העבודה של עידן החסד. כלומר העבודה בכל תוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים התקדמה הלאה. על אף שעידן החסד הסתיים, חלה התקדמות בעבודתו של אלוהים. מדוע אני אומר שוב ושוב ששלב העבודה הזה בנוי על יסודם של עידן החסד ועידן החוק? פירוש הדבר הוא שהעבודה של היום היא המשך של העבודה שנעשתה בעידן החסד והתקדמות מעבר לעבודה שנעשתה בעידן החוק. שלושת השלבים קשורים זה לזה בקשר הדוק וכל שלב מחובר לזה שבא אחריו. מדוע אני אומר גם ששלב העבודה הזה בנוי על יסוד השלב שישוע עשה? לולא היה השלב הזה בנוי על יסוד העבודה שישוע עשה, צליבה אחרת הייתה צריכה להיערך בשלב זה, ועבודת הגאולה שנעשתה בשלב הקודם הייתה צריכה להתבצע מחדש. זה היה חסר משמעות. לפיכך, העבודה לא הסתיימה לחלוטין, אלא שהעידן התקדם הלאה והעבודה רוממה עוד יותר מבעבר. אפשר לומר ששלב העבודה הזה בנוי על יסודות עידן החוק ועל סלע עבודתו של ישוע. העבודה נבנית שלב-אחר-שלב, והשלב הזה הוא לא התחלה חדשה. רק השילוב של שלושת שלבי העבודה יכול להיחשב לתוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים" ("שתי ההתגלמויות משלימות את חשיבותה של ההתגלמות" ב'הדבר מופיע בבשר'). לאחר מכן האחות שיתפה איתנו ואמרה: "עבודת האל מתקדמת כל הזמן, והוא מבצע עבודה שונה ולוקח לעצמו שמות שונים במהלך העידנים השונים, בהתאם לצרכי האדם. אך לא משנה איזה שם הוא לוקח על עצמו בשלב עבודה מסוים שהוא מבצע, במהותו הוא תמיד אלוהים עצמו שמבצע את העבודה לישועת האנושות. בעידן החוק, אלוהים לקח על עצמו את השם יהוה כדי לבצע את עבודתו: הוא הצהיר על החוק והמצוות כדי להדריך את חיי האדם על פני האדמה, והוא הודיע לאדם מהו החטא, מהם הכללים שלפיהם עליו לפעול, כיצד עליו לעבוד את אלוהים, וכן הלאה. בעידן החסד, אלוהים התגלם כבשר ודם, לקח על עצמו את השם ישוע וביצע את עבודת היצלבותו לגאולת האנושות על יסוד העבודה של עידן החוק. כעת, בעידן המלכות האחרון, אלוהים התגלם כבשר ודם פעם נוספת, ולקח על עצמו את השם האל הכול יכול. הוא מבצע את עבודת שיפוט האדם וטיהורו על יסוד עבודת הגאולה. כתוצאה מכך הוא מסיר מהאדם את אופיו וטבעו המושחתים, ועוקר ממנו אחת ולתמיד את הגורם היסודי שבגללו האדם חוטא ומתנגד לאלוהים. שלושת שלבי העבודה משלימים זה את זה באופן מושלם, וכל אחד מהם עמוק וגבוה יותר מקודמו. אף אחד משלבי העבודה אינו עומד בפני עצמו – רק שילובם של שלושת השלבים יחד יוצר את העבודה השלמה לישועת האנושות שאותה מבצע אלוהים, ורק שילובם יוצר את תכנית הניהול בת ששת אלפים השנים של אלוהים עבור האנושות. השם של אלוהים מסמל את העידנים ואת שינוי העידנים, ולכן אנו רואים ששמו של אלוהים תמיד משתנה עם העידנים. אך גם אם שמו משתנה, אלוהים הוא עדיין אל אחד". אחרי שהקשבתי לדברי האל ולשיתופה של האחות, הייתי בהלם. האמנתי באלוהים כל הזמן הזה ומעולם לא פגשתי מישהו שהיה מסוגל להסביר את תכנית הניהול בת ששת אלפים השנים של אלוהים. והינה, דברי האל הכול יכול פתרו את התעלומה – המילים האלו אכן היו קולו של אלוהים! לא סטיתי מדרך הישר באמונתי: האל הכול יכול הוא אכן ישוע אדוננו שחזר. הוא פשוט משנה את שמותיו בין עידן אחד לאחר, זה הכול. אך הוא עדיין אל אחד.

המשכתי להתעניין בנושא עוד מספר ימים. האחות נתנה לנו שיתוף על היבטים של האמת כמו עבודת השיפוט שמבצע אלוהים באחרית הימים ומשמעות שמותיו של אלוהים. ככל ששמעתי יותר, כך הבנתי את הדברים בבהירות רבה יותר. יום אחד היא אמרה: "דברי האל חשפו את כל התעלומות שבכתבי הקודש", וכששמעתי זאת, ליבי עלז בקרבי. סיפרתי לה על שאלת השילוש הקודש שהטרידה אותי כל כך במהלך שנים רבות. בתגובה, האחות הקריאה לי קטע מדברי האל. האל הכול יכול אומר: "אם מישהו מביניכם אומר שהשילוש הקדוש אכן קיים, הסבירו מהו בדיוק האל האחד הזה בשלוש דמויות. מהו האב הקדוש? מהו הבן? מהי רוח הקודש? האם יהוה הוא האב הקדוש? האם ישוע הוא הבן? אם כן, מהי רוח הקודש? האם האב אינו רוח הקודש? האם מהותו של הבן אינה רוח הקודש גם היא? האם עבודתו של ישוע לא הייתה עבודתה של רוח הקודש? האם עבודתו של יהוה בזמנו לא בוצעה בידי רוח הזהה לרוחו של ישוע? כמה רוחות יכולות להיות לאלוהים? על פי ההסבר שלכם, שלוש הדמויות – האב, הבן ורוח הקודש – הן הוויה אחת. אם כך, יש שלוש רוחות, אך אם ישנן שלוש רוחות, משמע שישנם שלושה אלים. פירוש הדבר הוא שאין אל אמיתי אחד. איך ייתכן שאל שכזה יישא בכל זאת את המהות הטבעית של אלוהים? אם אתם מקבלים את העובדה שיש רק אל אחד, איך ייתכן שיש לו בן ושהוא אב? האין אלה רק התפיסות שלכם? יש רק אל אחד, יש באל הזה רק דמות אחת ורק רוח אל אחת, בדומה למה שנכתב בכתבי הקודש: 'רוח הקודש היא אחת ואלוהים הוא אחד'. בין שהאב והבן שאתם מדברים עליהם קיימים ובין שלא, אחרי הכל, יש רק אלוהים אחד, ומהותם של האב, הבן ורוח הקודש שבה אתם מאמינים היא מהותה של רוח הקודש. במילים אחרות, אלוהים הוא רוח, אך הוא מסוגל גם להתגלם כבשר ודם ולחיות בקרב בני האדם, כשם שהוא מסוגל להיות מעל כל הדברים. רוחו שורה בכל ונוכחת בכל. הוא יכול לחיות כבשר ודם ולשרות בתבל כולה בעת ובעונה אחת. מכיוון שכל בני האדם אומרים שאלוהים הוא האל האמיתי האחד והיחיד, הרי שיש אלוהים אחד שאיש לא יכול לחלקו כאוות נפשו! אלוהים הוא רוח אחת בלבד ודמות אחת בלבד – רוח האל" ("האם השילוש הקדוש קיים?" ב'הדבר מופיע בבשר').

האחות שיתפה איתי ואמרה: "דברי האל ברורים מאוד. אלוהים ייחודי ויש רק אל אחד. יש גם רק רוח קודש אחת. האב, הבן ורוח הקודש כולם בעלי אותה מהות – המהות של הרוח. אלוהים יכול לעבוד ברוח, כמו יהוה, אבל הוא גם יכול לעבוד דרך התגלמות כבָּר האנוש, כמו ישוע והאל הכול יכול. אך בין אם אלוהים עובד ברוח או בבשר, במהות, זו עדיין רוח האל שמבצעת את עבודתו שלו. על כן, רעיון השילוש הקדוש נובע מתפיסות האדם ודמיונותיו והוא מופרך לחלוטין. למעשה, הרעיון של השילוש הקדוש נקבע יותר מ-300 שנים לאחר אדוננו, בועידה האקומנית הראשונה בניקיאה. בוועידה זו השתתפו מומחי דת מכל העולם הנוצרי בדיון על המאפיינים של אלוהים כאחד וכריבוי, עד שהגו לבסוף את רעיון השילוש הקדוש על בסיס תפיסותיהם, דמיונותיהם והמסקנות הלוגיות שלהם. מאותה עת, בני אדם הגדירו את אל האמת האחד שברא את השמיים ואת הארץ ואת כל אשר בם בתור שילוש קדוש, מתוך אמונה שפרט לישוע אדוננו הבן הקדוש ישנו גם אב קדוש בשמיים, וישנו גם כלי שבו משתמשים הן האב והן הבן – רוח הקודש. התפיסה הזו פשוט אבסורדית. אם נלך לפי הפרשנות של העולם הדתי ונאמין בשילוש הקדוש של האב, הבן ורוח הקודש, פירוש הדבר הוא שיש שלוש רוחות ושלושה אלים, וזה סותר את העובדה שיש אל ייחודי אחד, הלא כן? האמת היא שאין דבר כמו שילוש קדוש. זו פרשנות שנולדה ממוחם של בני אדם, והיא אך ורק מסקנה שהסיקה האנושות המושחתת על בסיס תפיסותינו ודמיונותינו. אלוהים מעולם לא אמר דבר כזה, אף נביא או שליח שדיבר בהשראת האל מעולם לא אמר דבר כזה, והדבר לא מוזכר בשום מקום בכתבי הקודש."

הייתי עדיין מבולבלת קצת כשהקשבתי לדברי האל ולשיתופה של האחות, אז שאלתי: "בכתבי הקודש נכתב שאחרי שישוע הוטבל, השמיים נפתחו, רוח הקודש ירדה על ישוע כיונה, ונשמע קול מהשמיים: 'זֶה בְּנִי אֲהוּבִי אֲשֶׁר בּוֹ חָפַצְתִּי' (מתי ג' 17). כמו כן, לפני שנצלב, ישוע אדוננו התפלל ואמר: 'אָבִי, אִם אֶפְשָׁר הַדָּבָר, הַעֲבֵר נָא מִמֶּנִּי אֶת הַכּוֹס הַזֺּאת, אַךְ לֹא כִּרְצוֹנִי אֲנִי כִּי אִם כִּרְצוֹנְךָ אַתָּה' (מתי כ"ו 39). לפי כתבי הקודש, אלוהים שבשמיים קרא לישוע בנו האהוב, וכשישוע התפלל הוא קרא לאלוהים אביו. אם כך, יש לנו אב, בן ורוח הקודש – האין זה אומר שאלוהים הוא שילוש קדוש? למה נאמר בדברי האל הכול יכול שהשילוש הקדוש אינו קיים ושהוא אך ורק תפיסה ודמיון של האדם? מה פירוש כל זה?"

בתשובה לשאלתי, האחות שיתפה ואמרה: "אין שום זכר לשילוש הקדוש בתנ"ך. רק אחרי שישוע אדוננו התגלם כבשר ודם וירד אל פני האדמה כדי לבצע את עבודתו, נוצרה הפרשנות של האב והבן. בבשורה על פי יוחנן נכתב שפיליפוס לא הכיר את אלוהים והאמין שפרט לישוע אדוננו על פני האדמה, ישנו גם אב קדוש בשמיים. לכן, הוא אמר לישוע: 'אֲדוֹנִי, הַרְאֵה לָנוּ אֶת הָאָב' ישוע אדוננו תיקן את השקפתו השגויה ופתר את התעלומה כשאמר לפיליפוס: 'יָמִים רַבִּים כָּל כָּךְ אֲנִי עִמָּכֶם וְאֵינְךָ מַכִּיר אוֹתִי, פִילִיפּוֹס? הָרוֹאֶה אוֹתִי רָאָה אֶת הָאָב, וּמַדּוּעַ אַתָּה אוֹמֵר "הַרְאֵה לָנוּ אֶת הָאָב"?' (יוחנן י"ד 9). הוא גם אמר: 'אֲנִי בָּאָב וְהָאָב בִּי' (יוחנן י"ד 10). 'אֲנִי וְהָאָב אֶחָד אֲנַחְנוּ' (יוחנן י' 30). האב הוא הבן, והבן הוא האב. האב והבן הם אחד, הם בעלי רוח אחת. באומרו זאת, ישוע אדוננו אמר לנו שהוא והאב הם אל אחד, לא שניים".

לאחר מכן האחות הראתה לי סרטון נפלא בשם "חשיפת התעלומה של 'האב והבן'". ואז קראנו קטע מדברי האל הכול יכול: "בכל זאת, יש כאלה שאומרים, 'אלוהים אמר במפורש שישוע הוא בנו האהוב, הלא כן?' ישוע הוא בנו האהוב של אלוהים, שממנו הוא רווה נחת – אלוהים עצמו בהחלט אמר את הדברים האלה. אלוהים הוא זה שנשא עדות על עצמו, אלא שהוא עשה זאת מנקודת מבט שונה, זו של הרוח שבשמיים הנושאת עדות על התגלמותה שלה. ישוע הוא התגלמותו של אלוהים ולא בנו שבשמיים. האם אתם מבינים? האם דברי ישוע, 'אֲנִי בָּאָב וְהָאָב בִּי' מצביעים על כך שהם רוח אחת? משום ההתגלמות הם הופרדו בין השמיים והארץ, הלא כן? למעשה, הם עדיין אחד. יהיה אשר יהיה, זהו פשוט אלוהים שנושא עדות על עצמו. ...מכיוון שהוא היה ההתגלמות, הוא כונה בנו האהוב של אלוהים, ומתוך כך בא הקשר בין אב ובן. הסיבה לכך הייתה רק ההפרדה בין השמיים והארץ. ישוע התפלל מנקודת המבט של בשר ודם. מכיוון שהוא עטה בשר ודם של אנושיות רגילה, הוא דיבר מנקודת המבט של בשר ודם כשהוא אמר: 'המעטפת החיצונית שלי היא זו של יציר נברא. מכיוון שעטיתי בשר ודם כדי לרדת אל הארץ, אני רחוק כעת מאוד מהשמיים.' לכן, הוא יכול היה להתפלל לאלוהים האב רק מנקודת המבט של בשר ודם. זו הייתה חובתו, וזה היה דבר שרוח האל בהתגלמותה כבשר ודם מוכרחה להיות מצוידת בו. אי-אפשר לומר שהוא לא אלוהים רק מפני שהוא מתפלל לאב מנקודת המבט של בשר ודם. על אף שהוא מכונה בנו האהוב של אלוהים, הוא עדיין אלוהים עצמו, מפני שהוא אינו אלא התגלמות הרוח, ומהותו היא עדיין הרוח" ("האם השילוש הקדוש קיים?" ב'הדבר מופיע בבשר').

האחות אמרה: "כשאלוהים התגלם כבשר ודם בפעם הראשונה בתור ישוע אדוננו ובא לבצע את עבודתו, אף אחד לא הכיר אותו. הם לא הבינו את האמת על ההתגלמות, והם לא ידעו מהי. אם ישוע אדוננו היה אומר להם ישירות שהוא יהוה אלוהים שאותו הם עובדים, הם לא היו מסוגלים לקבל זאת בשל שיעור קומתם באותם ימים, והאנושות הייתה דוחה ומגנה את ישוע אדוננו עוד לפני שהספיק לבצע את עבודתו. במצב זה, לא ניתן היה להשלים את עבודת האל לגאולת האנושות, והאנושות לעולם לא הייתה זוכה בישוע כקורבן חטאת. אז כדי שהאנושות תוכל לקבל את ישוע אדוננו, להאמין בו, ולזכות בישועת האל, עוד לפני שישוע החל את עבודתו באופן רשמי, אלוהים העיד על עצמו מעמדתו כרוח, וקרא להתגלמותו כבשר ודם 'בני', כדי שבני אדם יוכלו לראות שישוע אכן בא מאלוהים. בכך הוא עזר לנו לקבל את ישועת ישוע אדוננו. וכשישוע אדוננו התפלל וקרא לאלוהים שבשמיים 'אבי', הייתה זו התגלמותו כבָּר האנוש שקראה לרוח שבתוכו 'אב' מעמדתו כבשר ודם. הדבר נעשה על בסיס ההבדל בין הרוח לבשר, ואין פירוש הדבר שישנם אב ובן נפרדים זה מזה. למעשה, הפרשנות של האב והבן התאימה רק בתקופת התגלמות האל. כשעבודת האל על פני האדמה הושלמה, כלומר כשישוע אדוננו השלים את עבודת הגאולה, קם לתחייה ועלה השמיימה, כבר לא היה כל צורך בפרשנות של האב והבן. על כן, אנו לא יכולים להשתמש בפרשנות של האב והבן, שנוצרה על ידי תפיסות האנושות, ולהשליך ממנה על אלוהים באופן כללי, באמירה שאלוהים מורכב מאב, בן ומהכלי שבו שניהם משתמשים – רוח הקודש – או שאלוהים הוא שילוש קדוש. אמירה כזו סותרת את דבר האל ואת העובדות. בעבר לא הבנו את האמת, ולכן כשאמרנו דבר כזה, אלוהים לא גינה אותנו. אבל כעת אלוהים חשף לחלוטין את האמת ופתר את התעלומה הזו. עלינו לקבל את האמת ולהכיר את אלוהים לאור דבריו. רק זוהי הדרך הנכונה, ורק היא עולה בקנה אחד עם רצון האל."

דרך שיתופה של האחות, הבנתי למה ישוע אדוננו קרא לאלוהים שבשמיים 'אבי'. זה היה משום שהוא התגלם כבָּר האנוש והתפלל לאב השמיימי מעמדתו של אדם. כשאלוהים העיד על ישוע שהוא בנו האהוב, היה זה אלוהים שמעיד על התגלמותו שלו כבשר ודם מעמדתה של הרוח. אחד היה על הארץ ואחד בשמיים, אך במהותם הם היו רוח אחת. אלוהים פשוט אמר את הדברים משתי עמדות שונות, ומכאן נוצרה הפרשנות של "האב והבן". אלוהים הוא אל האמת האחד. הוא רוח אחת הכוללת את הכול ונוכחת בכול. הוא יכול להיות בשמיים, הוא יכול להיות בארץ, והוא יכול להתגלם כבשר ודם. כשהבנתי זאת, הכול התבהר. הבלבול שאחז בי במשך שנים נעלם בין רגע, והרגשתי תחושת הארה והקלה אדירה.

לאחר מכן, האחות הראתה לי סרט עדות על הבשורה בשם "חקר 'השילוש הקדוש'", שבו ראיתי את דברי האל הבאים: "לכל אורך השנים הרבות האלה, פיצלתם כך את אלוהים לחלקים קטנים יותר ויותר בכל דור ודור, עד כדי כך שאל אחד פוצל בגלוי לשלושה אלים. כעת, בני האדם פשוט לא מסוגלים לאחד את אלוהים להוויה אחת, משום שפיצלתם אותו לחלקים קטנים מדי! לולא הייתי עובד במהירות בטרם יהיה מאוחר מדי, אין לדעת כמה זמן הייתם ממשיכים לעשות כך במצח נחושה! פיצלתם כך את אלוהים – אם כך, איך ייתכן שהוא עדיין היה אלוהיכם? האם הייתם עדיין מזהים את אלוהים? האם הייתם עדיין שבים אליו? אילו הגעתי אפילו שנייה מאוחר יותר, סביר להניח שהייתם שולחים את 'האב והבן', יהוה וישוע, בחזרה לישראל, וטוענים שאתם עצמכם חלק מאלוהים. למרבה המזל, הגענו לאחרית הימים. סוף-סוף הגיע היום הזה שחיכיתי לו זמן רב, ורק לאחר שביצעתי את השלב הזה בעבודתי במו ידי, נעצר הפיצול שלכם את אלוהים עצמו. לולא כן, הייתם מסלימים ואף מציבים את השטנים שבקרבכם על מזבחות לפולחן. זו התחבולה שלכם, האמצעים שבהם אתם מפצלים את אלוהים! האם תמשיכו לעשות זאת כעת? אני רוצה לשאול אתכם: כמה אלים יש? איזה אל יביא לכם ישועה? האם האל הראשון, השני או השלישי הוא האל שאתם מתפללים אליו תמיד? במי מהם אתם מאמינים תמיד? האם באב? או בבן? או שמא ברוח הקודש? אמרו לי במי אתם מאמינים. על אף שאתם אומרים בכל פה שאתם מאמינים באלוהים, הדבר שבו אתם מאמינים למעשה הוא המוח שלכם עצמכם! פשוט אין אלוהים בלבכם! אולם במחשבותיכם יש כמה 'שילושים קדושים' כאלה! האין זה נכון?" ("האם השילוש הקדוש קיים?" ב'הדבר מופיע בבשר').

אחרי שסיימנו לצפות בסרט הייתי שמחה מאוד, אבל גם חשתי כעס ותוכחה עצמית מסוימת. שמחתי שהבלבול שליווה אותי במשך שנים נפתר סוף סוף: אלוהים הוא אחד, והפרשנות של השילוש הקדוש פשוט לא קיימת. רק האמונה באל האמת האחד עולה בקנה אחד עם רצון האל, ולא הייתי צריכה עוד להתפלל אל האב בהתחלה ואחר כך אל רוח הקודש ואז אל הבן כפי שעשיתי קודם – חשתי הקלה גדולה. אבל גם כעסתי על עצמי שהאמנתי באלוהים במשך כל כך הרבה שנים ועדיין לא הכרתי אותו. האמנתי באל שהיה פרי תפיסותיי ודמיונותי ולא יותר – אל מעורפל מהאגדות. לא האמנתי באל האמיתי, ויתר על כן, התנגדתי לאלוהים ופיצלתי אותו לחלקים – בעצם נאצתי את אלוהים! תודה לאל, שביאתו של האל הכול יכול היא שחשפה את כל האבסורד באמונת האנושות המושחתת, והאל הכול יכול הוא שפתר את התעלומה הזו שתמיד הביכה את עולם הדת. האל הכול יכול הוא ללא ספק ישוע אדוננו שחזר, אלוהים שברא את השמים ואת הארץ ואת כל אשר בם. הוא אל האמת האחד!

לאחר מכן, מתוך הקריאה בדברי האל הכול יכול, ראיתי שכל דברי האל הם האמת וקול האל. קיבלתי ללא היסוס את עבודת האל הכול יכול באחרית הימים והתחלתי ללכת בעקבות השה. כעת כשאני מתפללת איני צריכה להתפלל לשלושה אלים. אני מתפללת רק לאל הכול יכול, וזה גורם לי הרבה אושר, שלווה ורוגע. כבר איני צריכה לדאוג בזמן התפילה שמא איני מתפללת מספיק לאחת מיישויות האל לעומת האחרת, ושאלוהים לא ישמע את תפילתי בשל כך. חוויתי באמת את השחרור, החופש, האושר והשמחה שנובעים מהבנת האמת והכרת האל. תודה לאל! 



אין תגובות:

פרסום תגובה