8.9.20

אתם מעידים שהאדון ישוע כבר חזר כאל הכול יכול בהתגלמותו כבשר ודם, שהוא מבטא את כל האמיתות כדי לטהר את האנושות ולהושיע אותה, ……

אתם מעידים שהאדון ישוע כבר חזר כאל הכול יכול בהתגלמותו כבשר ודם, שהוא מבטא את כל האמיתות כדי לטהר את האנושות ולהושיע אותה, ושהוא עושה את עבודת המשפט החל מביתו של אלוהים. אם כן, כיצד עלינו להבחין בקולו של אלוהים, ואיך עלינו לוודא שהאל הכול יכול הוא אכן האדון ישוע שחזר?

תשובה:

השאלה ששאלתם היא בעלת חשיבות עליונה! כדי לקבל את עבודת האל של אחרית הימים ולחזות בהופעת האל, עלינו לדעת כיצד לזהות את קול האל. למעשה, זיהוי קולו של האל פירושו הכרת דברי האל ואמירותיו והכרת המאפיינים של דברי הבורא. בין שאלה דברי האל שהפך לבשר או האמירות של רוח האל, כולם נאמרים על ידי אלוהים לאנושות ממעל. כאלה הם נימת דברי האל ומאפיניהם. כאן, סמכותו של אלוהים וזהותו מתגשמות בבירור. ניתן לומר שזהו האמצעי הייחודי שבו מדבר הבורא. אמירותיו של אלוהים בכל פעם שהוא הופך לבשר בוודאי מכסות תחומים רבים. הן עוסקות בעיקר בדרישותיו של אלוהים מן האדם ואזהרותיו לו, בצוויו המנהליים ומצוותיו של אלוהים, בדברי משפטו של אלוהים וייסוריו ובחשיפתו את האנושות המושחתת. אך גם בדברי נבואותיו של האל והבטחותיו לאנושות וכולי.דברים אלה הם כולם הבעה של האמת, הדרך והחיים. כל אלה הם חשיפת מהות חיי האל. הם מייצגים את טבע האל ואת כל שיש לאל ושהינו. אנו יכולים לראות מן הדברים שהובעו על ידי אלוהים שדברי האל הם האמת ושיש להם סמכות ועוצמה. לכן, אם ברצונכם לוודא אם הדברים המובעים על ידי האל הכול יכול הם קולו של האל, אתם יכולים להסתכל על דברי ישוע אדוננו ודברי האל הכול יכול. אתם יכולים להשוותם, ולראות האם הם דברים שהובעו בידי רוח אחת, ואם הם העבודה המבוצעת בידי אל אחד. אם מקורם זהה, הדבר מוכיח שדברי האל הכול יכול הם אמירותיו של אלוהים, ושהאל הכול יכול הוא הופעת האל. הבה נתבונן בדברים שנאמרו על ידי יהוה במהלך עידן החוק ובדברי ישוע בעידן החסד. שניהם היו הבעה ישירה של רוח הקודש, ויותר מכך, היו עבודתו של אל אחד. זה מוכיח שישוע אדוננו היה הופעתו של יהוה, הופעת הבורא. אלה שקראו את כתבי הקודש יודעים שהדברים שהובעו על ידי ישוע אדוננו במהלך עידן החסד כללו דברי אזהרה, את דרישות האל מן האדם ודברים הנוגעים לצווים המנהליים של אלוהים. אך גם דברים של נבואות והבטחות רבות. הללו מהווים שלב אחד שלם של העבודה שביצע אלוהים במהלך עידן החסד.

צאן האל שומעים את קולו. לגבי האופן שבו יש לזהות ספציפית את קול האל, הכול יתבהר אם נביט בדברי ישוע אדוננו. תחילה, נסתכל על דרישותיו ואזהרותיו של ישוע אדוננו לבני האדם. לדוגמא, ישוע אדוננו אמר: "חִזְרוּ בִּתְשׁוּבָה, כִּי קָרְבָה מַלְכוּת שָׁמַיִם" (מתי ד' 17) ."י'וְאָהַבְתָּ אֶת יהוה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל־לְבָבְךָ וּבְכָל־נַפְשְׁךָ וּבְכָל מְאֺדֶךָ.' זֺאת הַמִּצְוָה הַגְּדוֹלָה וְהָרִאשׁוֹנָה. הַשְּׁנִיָּה דּוֹמָה לָהּ: 'וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ' בִּשְׁתֵּי מִצְווֹת אֵלֶּה תְּלוּיָה כָּל הַתּוֹרָה וְהַנְּבִיאִים" (מתי כ"ב 37-40). ישוע אדוננו גם אמר: "אַשְׁרֵי עֲנִיֵּי הָרוּחַ, כִּי לָהֶם מַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. ...אַשְׁרֵי הָרְעֵבִים וְהַצְּמֵאִים לְצֶדֶק, כִּי הֵם יִשְׂבָּעוּ" (מתי ה' 3, 6). "אַשְׁרֵי הַנִּרְדָּפִים בִּגְלַל הַצֶּדֶק, כִּי לָהֶם מַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. אַשְׁרֵיכֶם אִם יְחָרְפוּ וְיִרְדְּפוּ אֶתְכֶם וְיַעֲלִילוּ עֲלֵיכֶם בִּגְלָלִי. שִׂמְחוּ וְגִילוּ, כִּי שְׂכַרְכֶם רַב בַּשָּׁמַיִם" (מתי ה' 10-12).

הבה נביט במה שישוע אדוננו אמר בנוגע לצווים מנהליים. מתי י"ב 31-32, ישוע אדוננו אמר:"עַל כֵּן אֲנִי אוֹמֵר לָכֶם, כָּל חֵטְא וְגִדּוּף יִסָּלַח לִבְנֵי אָדָם, אַךְ גִּדּוּף כְּלַפֵּי הָרוּחַ לֹא יִסָּלַח .כָּל הַמְדַבֵּר דָבָר נֶגֶד בֶּן־הָאָדָם יִסָּלַח לוֹ, אֲבָל כָּל הַמְדַבֵּר נֶגֶד רוּחַ הַקֺּדֶשׁ לֹא יִסָּלַח לוֹ לֹא בָּעוֹלָם הַזֶּה וְלֹא בָּעוֹלָם הַבָּא". כמו כן, בבשורה על פי מתי ה' 22, ישוע אדוננו אמר: "וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם: כָּל הַכּוֹעֵס עַל אָחִיו יְחֻיַּב לְדִין; הָאוֹמֵר לְאָחִיו 'רֵיק' יְחֻיַּב לְמִשְׁפַּט הַסַּנְהֶדְרִין; וְהָאוֹמֵר 'אֱוִיל' דִּינוֹ אֵשׁ גֵּיהִנּוֹם".

בנוסף לדברים אלה בנושא הצווים המנהליים, ישנם גם דברי ישוע אדוננו השופט וחושף את הפרושים. ישוע אדוננו אמר, "אוֹי לָכֶם סוֹפְרִים וּפְרוּשִׁים צְבוּעִים, כִּי סוֹגְרִים אַתֶּם אֶת מַלְכוּת הַשָּׁמַיִם בִּפְנֵי בְּנֵי אָדָם; הֵן אַתֶּם אֵינְכֶם נִכְנָסִים לְתוֹכָהּ וְגַם לַבָּאִים אֵינְכֶם מַנִּיחִים לְהִכָּנֵס" (מתי כ"ג 13). "אוֹי לָכֶם סוֹפְרִים וּפְרוּשִׁים צְבוּעִים, כִּי סוֹבְבִים אַתֶּם בַּיָּם וּבַיַּבָּשָׁה כְּדֵי לְגַיֵּר אִישׁ אֶחָד, וְכַאֲשֶׁר יִתְגַּיֵּר אַתֶּם עוֹשִׂים אוֹתוֹ לְבֶן גֵּיהִנּוֹם כִּפְלַיִם מִכֶּם" (מתי כ"ג 15).

ישוע אדוננו גם השמיע נבואות והבטחות לאדם. אנא פתחו בבשורה על פי יוחנן י"ד 2-3. ישוע אדוננו אמר, "אֲנִי הוֹלֵךְ לְהָכִין לָכֶם מָקוֹם. וְאִם אֵלֵךְ וְאָכִין לָכֶם מָקוֹם, אָשׁוּב וְאֶקַּח אֶתְכֶם אֵלַי לְמַעַן תִּהְיוּ גַּם אַתֶּם בַּאֲשֶׁר אֲנִי שָׁם". גם בבשורה על פי יוחנן י"ב 47-48, ישוע אדוננו אמר, "אִישׁ הַשּׁוֹמֵעַ אֶת דְּבָרַי וְאֵינוֹ שׁוֹמֵר אוֹתָם, אֵינֶנִּי שׁוֹפֵט אוֹתוֹ; כִּי לֹא בָּאתִי לִשְׁפֺּט אֶת הָעוֹלָם, אֶלָּא לְהוֹשִׁיעַ אֶת הָעוֹלָם. מִי שֶׁדּוֹחֶה אוֹתִי וְאֵינוֹ מְקַבֵּל אֶת דְּבָרַי, יֵשׁ הַשּׁוֹפֵט אוֹתוֹ. הַדָּבָר אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי הוּא יִשְׁפֺּט אוֹתוֹ בַּיּוֹם הָאַחֲרוֹן". גם בספר ההתגלות כ"א 3-4: "הִנֵּה מִשְׁכַּן הָאֱלֹהִים עִם בְּנֵי אָדָם וְיִשְׁכֺּן עִמָּהֶם; הֵמָּה יִהְיוּ לוֹ לְעַם וְהוּא הָאֱלֹהִים יִהְיֶה עִמָּהֶם, וְיִמְחֶה כָּל דִּמְעָה מֵעֵינֵיהֶם וְהַמָּוֶת לֹא יִהְיֶה עוֹד; גַּם אֵבֶל וּזְעָקָה וּכְאֵב לֹא יִהְיוּ עוֹד, כִּי הָרִאשׁוֹנוֹת עָבְרוּ".

מתוך האמיתות השונות שהובעו על ידי ישוע אדוננו במהלך עידן החסד ניתן לראות שישוע אדוננו היה הופעת המושיע, ושדברי ישוע אדוננו היו אמירותיו של אלוהים לכל המין האנושי. הוא הביע ישירות את טבע האל ואת רצונו לכל האנושות, להוביל את האנושות, לספק לאנושות ולגאול באופן אישי את האנושות. דבר זה מייצג באופן מושלם את זהותו וסמכותו של אלוהים בעצמו. קריאת הדברים גורמת לנו לחוש מיד שהם האמת ושיש בהם סמכות ועוצמה. דברים אלה הם קול האל. הם אמירות האל לאנושות. במהלך אחרית הימים, אדוננו ישוע חזר. האל הכול יכול הגיע כדי לעשות את עבודת המשפט של אחרית הימים. הוא הביא לפתיחתו של עידן המלכות, ושם קץ לעידן החסד. על בסיס עבודת הגאולה של ישוע אדוננו, האל הכול יכול הוציא לפועל את שלב עבודת המשפט, החל מבית האל, והביע את כל האמיתות הדרושות לטיהור האנושות וישועתה. הדברים שהובעו על ידי האל הכול יכול עשירים בתוכנם ומקיפים לחלוטין. בדיוק כפי שאומר האל הכול יכול, "אפשר לומר שזו הפעם הראשונה מאז הבריאה שאלוהים פונה לאנושות כולה. אלוהים לא דיבר בעבר אל האנושות שנבראה בכזה פירוט ובכזו שיטתיות. כמובן, זו הייתה גם הפעם הראשונה שבה הוא דיבר אל האנושות כל כך הרבה ולמשך זמן כה רב. לא היה לכך כל תקדים. בנוסף לכך, האמירות האלה היו הטקסט הראשון שאלוהים ביטא בקרב האנושות שבו הוא חשף את בני האדם, הנחה אותם, שפט אותם ודיבר אליהם מלב אל לב. אלה גם היו האמירות הראשונות שבהן אלוהים אפשר לבני האדם להכיר את עקבות רגליו, את המקום שבו הוא שוכן, את טבעו של אלוהים, את מה ששייך לאלוהים מה שאלוהים הינו, את מחשבותיו של אלוהים ואת דאגתו לאנושות. אפשר לומר שאלה היו האמירות הראשונות שאלוהים אי-פעם אמר לאנושות מהרקיע השלישי מאז הבריאה, ושזו הפעם הראשונה שבה אלוהים השתמש בזהותו הטבעית כדי להופיע ולבטא את קול לבו לאנושות בתוך דבריו" (מבוא ל'דברי האל לתבל כולה' ב'הדבר מופיע בבשר'). הדברים המובעים בידי האל הכול יכול מתפרשים על פני תחומים רבים והינם עשירים מעבר לכל השוואה. הם בעיקר כוללים משפט, חשיפת האדם ואת הצווים המנהליים והמצוות של עידן המלכות, וכן את אזהרותיו של אלוהים, דרישותיו, הבטחותיו לאדם, וכן נבואות. הבה נקרא תחילה כמה פסקאות מדברי האל בנוגע לאזהרותיו ודרישותיו של אלוהים מן האדם, ובנוגע לעבודתו.

האל הכול יכול אומר, "כיום, בני האדם שאוהבים אותי באמת ובתמים הם ברוכים. בני האדם שנשמעים לי הם ברוכים, והם לבטח ישהו במלכותי. בני האדם שמכירים אותי הם ברוכים, והם לבטח יזכו לכוח במלכותי. בני האדם שמחפשים אותי הם ברוכים, והם לבטח יחלצו מכבלי השטן וייהנו מברכותיי. בני האדם שמסוגלים לזנוח את עצמם הם ברוכים, והם לבטח יזכו ברכושי וינחלו את השפע שבמלכותי. אני אזכור את בני האדם שמתרוצצים למעני, אאמץ ללבי בשמחה את בני האדם שעושים מעל ומעבר למעני, ואעניק הנאה לבני האדם המעלים לי קורבן מנחה. אני אברך את בני האדם שנהנים מדבריי – הם יהיו לבטח עמודי התווך התומכים את קורות מלכותי, הם יזכו לבטח בשפע מאין כמוהו בביתי, ואיש לא יוכל להשתוות אליהם" ("פרק 19" ב'דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר').

"אף על פי שישוע עשה עבודה רבה בקרב בני האדם, הוא רק השלים את גאולת האנושות כולה והיה לקורבן החטאת של האדם, והוא לא ריפא את טבעו המושחת של האדם. על מנת להושיע את האדם מהשפעתו של השטן באופן מלא, לא רק שישוע צריך היה לקחת על עצמו את חטאי האדם כקורבן חטאת, אלא שאלוהים צריך היה לעשות עבודה רבה יותר כדי להשלים את ריפוי האדם מטבעו, שהושחת על ידי השטן. על כן, לאחר שאלוהים מחל לאדם על חטאיו, אלוהים חזר לבשר ודם כדי להוביל את האדם לעידן חדש, והתחיל את עבודת הייסור והמשפט, והעבודה הזו הביאה את האדם למישור נעלה יותר. כל מי שנשמע לריבונותו של אלוהים ייהנה מאמת נעלה יותר ויקבל ברכות רבות יותר. בני האדם האלה יחיו באור באמת ובתמים ויזכו באמת, בדרך ובחיים.

"אם בני האדם יישארו בעידן החסד, הם לעולם לא ייפטרו מטבעם המושחת, ועל אחת כמה וכמה לא יכירו את טבעו הפנימי של אלוהים. אם בני האדם תמיד יזכו בחסד בשפע אך בלי אורח חיים המאפשר להם להכיר את אלוהים ולְרַצות את אלוהים, הם לעולם לא יזכו בו באמת אפילו שהם מאמינים בו איזו צורת אמונה מעוררת רחמים!" (ההקדמה ל'הדבר מופיע בבשר').

"לפני שהאדם נגאל, נשתלו בו כבר רבים מהרעלים של השטן. לאחר אלפי שנות השחתה בידי השטן, יש כבר בתוך האדם טבע שמתנגד לאלוהים. לפיכך כשהאדם נגאל, זו רק גאולה, שבה האדם נקנה במחיר גבוה, אך האופי הרעיל שבתוכו לא חוסל. האדם המזוהם כל כך מוכרח לעבור שינוי כדי להיות ראוי לשרת את אלוהים. באמצעות העבודה הזו של משפט וייסורים, האדם יכיר באופן מלא את המהות המזוהמת והמושחתת שבתוכו, ויהיה מסוגל להשתנות לגמרי ולהתנקות. רק כך האדם יוכל להיות ראוי לשוב לעמוד בפני כס מלכותו של אלוהים" ("תעלומת ההתגלמות (4)" ב'הדבר מופיע בבשר').

"איש לא מחפש באופן פעיל את עקבותיו של אלוהים או את הופעתו, ואיש לא מוכן להתקיים תחת חסותו ותמיכתו של אלוהים. במקום זאת, בני האדם רוצים להסתמך על ריקבונו של השטן המרושע כדי להסתגל לעולם הזה ולכללי הקיום הזדוניים שהאנושות מצייתת להם. בשלב הזה, לבו ורוחו של האדם הופכים לקורבן המנחה של האדם לשטן, והשטן ניזון מהם. יתר על כן, הלב והרוח האנושיים הופכים למקום משכן של השטן ולמגרש משחקים המתאים לו. כך האדם מאבד בלא יודעין את הבנת העקרונות של ההוויה האנושית, ושל שוויו ומשמעותו של הקיום האנושי. חוקי האל והברית שבין אלוהים והאדם מתפוגגים בהדרגה בלב האדם, והוא מפסיק לחפש את אלוהים ולהקשיב לו. עם הזמן, האדם כבר לא מבין מדוע אלוהים ברא את האדם, והוא לא מבין את מוצא פיו של אלוהים ואת כל הדברים שנובעים מאלוהים. לאחר מכן, האדם מתחיל להתנגד לחוקי האל ולצוויו, ולבו ורוחו של האדם מתעמעמים... אלוהים מאבד את האדם שהוא ברא במקור, והאדם מאבד את שורש ראשיתו: זהו הצער של האנושות הזו" ("אלוהים הוא מקור חיי האדם" ב'הדבר מופיע בבשר').

"האנושות התפתחה במהלך רבבות שנות היסטוריה כדי להגיע למקום שבו היא נמצאת כיום. עם זאת, האנושות של בריאתי המקורית התנוונה זה מכבר. היא חדלה להיות מה שרציתי, ולכן האנושות שאני רואה לנגד עיניי כבר לא ראויה להיקרא אנושות. במקום זאת, בני האדם האלה ראויים להיקרא חלאות אדם שהשטן שבה וגוויות מהלכות רקובות שהשטן חי בקרבן ועוטה כלבוש. בני האדם לא מאמינים בקיומי כלל, והם לא מקבלים בברכה את בואי. האנושות רק מגיבה באי-רצון לבקשותיי, מסכימה איתן באופן זמני, ולא חולקת איתי בכנות את השמחה והעצב שבחיים. כיוון שבני אדם רואים בי דבר בלתי נתפס, הם מעמידים פנים באי-רצון שהם מחייכים אליי ונוקטים גישה של חנופה לבעלי סמכויות. זאת משום שבני אדם לא מכירים את עבודתי, וקל וחומר שהם לא יודעים מה רצוני כיום. אדבר אליכם בכנות: בבוא היום, הייסורים של כל מי שעובד אותי יהיו קלים לעומת ייסוריכם. למעשה, מידת אמונתכם בי לא עולה על זו של איוב – ואף אמונתם של הפרושים היהודים גוברת על אמונתכם – ולפיכך, אם יום האש יפקוד אתכם, הסבל שלכם יהיה חמור יותר מזה של הפרושים כשישוע נזף בהם, חמור יותר מזה של 250 המנהיגים שהתנגדו למשה, וחמור יותר מזה של סדום בלהבות שבהן היא נחרבה" ("מהו אדם אמיתי" ב'הדבר מופיע בבשר').

"האדם איבד את לבו ירא האל לאחר שהשטן השחית אותו, הוא איבד את התפקיד שצריך להיות לברוא אל, והוא נעשה לאויב שממרה את פיו של אלוהים. האדם חי בתחומו של השטן וציית לפקודותיו של השטן. לפיכך, לא הייתה לאלוהים דרך לעבוד בקרב ברואיו, ועוד יותר מכך לא הייתה לו אפשרות לזכות ביראה מצד ברואיו. אלוהים ברא את האדם, והאדם צריך לעבוד את אלוהים, אך למעשה האדם הפנה את גבו לאלוהים ועבד את השטן. השטן הפך לאליל שבלב האדם. כך אלוהים איבד את מעמדו בלב האדם, כלומר הוא איבד את המשמעות של העובדה שהוא ברא את האדם. לכן, כדי לשקם את משמעות העובדה שהוא ברא את האדם, עליו לשקם את דמותו המקורית של האדם ולסלק את טבעו המושחת של האדם. כדי להשיב את האדם מידי השטן, אלוהים חייב להושיע את האדם מחטא. רק כך אלוהים יוכל לשקם בהדרגה את דמותו המקורית ואת תפקידו המקורי של האדם, ורק כך הוא יוכל לשקם לבסוף את מלכותו. השמדתם הסופית של בני המרדות האלה תתבצע אף היא כדי לאפשר לאדם לעבוד את אלוהים טוב יותר ולחיות טוב יותר על פני האדמה. מכיוון שאלוהים ברא את האדם, הוא יגרום לאדם לעבוד אותו. מכיוון שאלוהים רוצה לשקם את תפקידו המקורי של האדם, הוא ישקם אותו לחלוטין וללא שום פשרה. שיקום סמכותו של אלוהים פירושו לגרום לאדם לעבוד אותו ולהישמע לו. פירוש הדבר הוא שאלוהים יגרום לאדם לחיות בזכותו ויגרום לאויביו לגווע בזכות סמכותו. פירוש הדבר הוא שאלוהים יגרום לכל חלק של אלוהים להישאר על כנו בקרב האנושות ללא שום התנגדות מצד האדם. המלכות שאלוהים רוצה להקים היא מלכותו. האנושות שהוא רוצה היא אנושות שעובדת אותו, שנשמעת לו לחלוטין ושיש לה כבוד כלפיו. אם הוא לא יושיע את האנושות המושחתת, משמעות העובדה שהוא ברא אתת האדם תסתכם בלא כלום. לא תהיה לו עוד סמכות בקרב בני האדם, ומלכותו לא תוכל עוד להתקיים על פני האדמה. אם הוא לא ישמיד את האויבים שממרים את פיו, הוא לא יוכל לזכות בכבודו המלא ולא יוכל להקים את מלכותו על פני האדמה. אלה הם הסמלים של השלמת עבודתו ושל הישגו האדיר: השמדה מוחלטת של בני האדם שממרים את פיו והבאה למנוחה של מי שהפך למושלם" ("אלוהים והאדם יבואו יחד למנוחה" ב'הדבר מופיע בבשר').

"אתם רק יודעים שישוע ירד אל פני האדמה באחרית הימים, אך כיצד בדיוק הוא ירד? חוטאים כמותכם, שזה עתה נגאלו ושלא השתנו ושאלוהים לא הפך למושלמים – האם תוכל להיות כלבבו של אלוהים? אתם, שעדיין יש לכם הזהות הישנה שלכם – נכון שישוע הושיע אתכם, ושאתם לא נחשבים לחוטאים בזכות ישועתו של אלוהים, אך זה לא מוכיח שאין בכם חטא וטומאה. איך ייתכן שתהיו קדושים אם לא השתניתם? בתוככם, אתם רדופי טומאה, אנוכיים ונבזים, אך אתם מבקשים בכל זאת לרדת יחד עם ישוע – "הייתם מתים"! החמצתם שלב באמונתכם באלוהים: רק נגאלתם, אך לא השתניתם. כדי שתהיו כלבבו של אלוהים, על אלוהים לעשות בכם באופן אישי את עבודת השינוי והטיהור. אם רק נגאלתם, לא תהיו מסוגלים להשיג קדושה. כך, לא תהיו זכאים לקחת חלק בברכותיו הטובות של אלוהים. זאת מכיוון שהחמצתם שלב בעבודתו של אלוהים לניהול האדם – שלב עיקרי בשינוי ובהבאה לידי שלמות. לכן, בהיותכם חוטאים שזה עתה נגאלו, אתם לא מסוגלים לרשת ישירות את הירושה של אלוהים" ("בנוגע לתארים וזהות" ב'הדבר מופיע בבשר').

"עליכם לדעת אילו בני אדם אני רוצה. בני אדם טמאים לא מורשים להיכנס למלכות – בני האדם הטמאים לא מורשים לטנף את האדמה הקדושה. על אף שעשיתם עבודה רבה ועבדתם שנים רבות, בסופו של דבר, אם אתם עדיין מזוהמים ללא תקנה, דין השמיים לא יסבול את רצונכם להיכנס למלכותי! מאז ייסוד העולם ועד היום, מעולם לא אפשרתי לחנפנים להיכנס בקלות למלכותי. זהו כלל שמימי ואיש לא יכול להפר אותו! עליכם לחפש חיים. כיום, בני האדם שיהפכו למושלמים שייכים לאותו סוג שפטרוס היה שייך אליו: הם בני האדם ששואפים לשנות את טבעם שלהם, ואשר מוכנים לשאת עדות על אלוהים ולמלא את חובתם כברוא אל. רק בני אדם כאלה יהפכו למושלמים. אם אתם דואגים רק לגמול ולא שואפים לשינוי בטבע חייכם, כל המאמצים שלכם יהיו לשווא. זו אמת שאי-אפשר לשנות!" ("ההצלחה או הכישלון תלויים בדרך שבה האדם צועד" ב'הדבר מופיע בבשר').

בנוגע לַעבודת המשפט של האל הכול יכול במהלך עידן המלכות, הבה נקרא כעת כמה קטעים מדברי האל הכול יכול. האל הכול יכול אומר, "באחרית הימים, המשיח משתמש באמיתות שונות כדי ללמד את האדם, לחשוף את מהות האדם ולנתח את דבריו ומעשיו של האדם. הדברים האלה מורכבים מאמיתות שונות, כגון חובת האדם, האופן שבו האדם צריך להישמע לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להיות נאמן לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להביא לידי ביטוי את האנושיות הרגילה, וכן את חוכמתו וטבעו של אלוהים, וכן הלאה. כל הדברים האלה מתמקדים במהות האדם ובטבעו המושחת. בפרט, הדברים שחושפים כיצד האדם דוחה בבוז את אלוהים נאמרים ביחס לכך שהאדם הוא התגלמות השטן וכוח אויב נגד אלוהים. כשאלוהים עושה את עבודת המשפט, הוא לא רק מבהיר את אופיו של האדם בדברים מעטים בלבד, אלא מבצע התגלות, טיפול וגיזום בטווח הארוך. את השיטות האלה של ההתגלות, הטיפול והגיזום לא ניתן להחליף במילים רגילות, אלא רק באמת, שהיא לא ברשותו של האדם כלל. רק שיטות כאלה כזו נחשבת למשפט – רק באמצעות משפט כזה אפשר לשכך את האדם ולשכנע אותו לגמרי להישמע לאלוהים ולהכיר את אלוהים באמת. עבודת המשפט גורמת לאדם להבין את פניו האמיתיות של אלוהים ואת האמת על מרדנותו שלו. עבודת המשפט מאפשרת לאדם לרכוש הבנה רבה על רצונו של אלוהים, על מטרת עבודתו של אלוהים, ועל המסתורין שהאדם לא יכול להבין. היא גם מאפשרת לאדם לזהות ולדעת את מהותו המושחתת ואת שורשי שחיתותו, וכן לגלות את כיעורו של האדם. ההשפעות האלה נגרמות כולן על ידי עבודת המשפט, מפני שמהותה של העבודה הזו היא למעשה עבודת פתיחת האמת, הדרך והחיים של אלוהים לכל מי שמאמין בו. העבודה הזו היא עבודת המשפט שעושה אלוהים" ("המשיח עושה את עבודת המשפט באמצעות האמת" ב'הדבר מופיע בבשר').

"אלוהים מבצע את עבודת השפיטה והייסורים כדי שבני האדם יכירו אותו, ולשם עדותו. אילולא אלוהים היה שופט את טבעם המושחת של בני האדם, הם לא היו מכירים את טבעו הצודק של אלוהים שלא סובל שום חטא, ואף לא היו מסוגלים להפוך את ידיעתם הישנה לגבי אלוהים לידיעה חדשה. לשם עדותו וניהולו של אלוהים, הוא מציג בפומבי את כל כולו, וכך הוא מאפשר לבני האדם לזכות בידיעה לגביו ולשנות את טבעם, וכן לשאת עדות מהדהדת על אלוהים באמצעות הופעתו הפומבית של אלוהים. השינוי בטבעם של בני האדם מושג באמצעות סוגי העבודה השונים שאלוהים מבצע. ללא שינויים כאלה בטבעם של בני האדם, הם לא יוכלו לשאת עדות על אלוהים ואף לא להיות כלבבו של אלוהים. שינויים בטבעו של אדם מציינים שהוא השתחרר מאחיזתו של השטן, השתחרר מהשפעת החושך, ובאמת הפך לדוגמה ומופת לעבודתו של אלוהים, ובאמת הפך לעד של אלוהים ולאדם שהוא כלבבו של אלוהים" ("רק מי שמכיר את אלוהים יכול לשאת עדות על אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר').

"בעבודתו האחרונה של סיום העידן, טבעו של אלוהים הוא טבע של ייסורים ומשפט, ובו הוא מגלה את כל הדברים המרושעים, על מנת לשפוט בפרהסיה את כל העמים וכדי להפוך למושלם את מי שאוהב אותו בלב מלא כנות. רק טבע כזה יכול לשים קץ לעידן. אחרית הימים כבר הגיעה. כל הדברים בבריאה ימוינו לפי סוגם ויחולקו לקטגוריות שונות על סמך אופיים. זה הרגע שבו אלוהים מגלה את סופה של האנושות ואת היעד שלה. אם בני האדם לא יעברו ייסורים ומשפט, לא תהיה דרך לחשוף את המרדנות והרשע שלהם. רק באמצעות ייסורים ומשפט ניתן לגלות את הסוף של כל הברואים. האדם רק חושף את פרצופו האמיתי כשהוא עובר ייסורים ונשפט. רוע ימוין עם רוע, וטוב עם טוב, וכל בני האדם ימוינו לפי סוגם. באמצעות ייסורים ומשפט, סופם של כל הברואים יתגלה, כדי שהרשעים ייענשו והטובים יזכו לגמול, וכדי שכל בני האדם יחיו תחת ריבונותו של אלוהים. יש להגשים את כל העבודה הזו באמצעות ייסורים צודקים ומשפט צודק. משום ששחיתותו של האדם הגיעה לשיאה, ומשום שמרדנותו הפכה לחמורה ביותר, רק טבעו הצודק של אלוהים, אשר מורכב בבסיסו מייסורים ומשפט ומתגלה באחרית הימים, יכול לחולל שינוי מלא באדם ולהשלים אותו לגמרי. רק הטבע הזה יכול לחשוף את הרוע וכך להעניש בחומרה את כל הרשעים. ...באחרית הימים, רק משפט צדק יכול למיין את בני האדם על פי סוגם ולהביא את האדם למישור חדש. כך, העידן כולו מסתיים באמצעות הטבע הצודק של אלוהים שמתאפיין במשפט וייסורים" ("חזון עבודתו של אלוהים (3)" ב'הדבר מופיע בבשר').

"האם אתם מבינים כעת מהו משפט ומהי אמת? אם אתם מבינים כעת, אני מפציר בכם להתמסר למשפט. אחרת לעולם לא תהיה לכם הזדמנות לזכות לשבחיו של אלוהים או להילקח על ידי אלוהים אל מלכותו. אלוהים יתעב וידחה לעולם את מי שרק מקבל את המשפט, אך שלא ניתן לטהרו לעולם, כלומר מי שנמלט בעיצומה של עבודת המשפט. חטאיו רבים וחמורים בהרבה מחטאי הפרושים, מפני שהוא בגד באלוהים ומפני שהוא מורד באלוהים. בני אדם כאלה, שאינם ראויים אף לעשות שירות, יקבלו עונש נצחי וחמור יותר. אלוהים לא יחוס על אף בוגד שטען פעם לנאמנות בדבריו, אך אז בגד באלוהים. בני אדם כאלה יזכו לגמול באמצעות ענישת הרוח, הנפש והגוף. זה חושף את טבעו הצודק של אלוהים, הלא כן? האין זו בדיוק המטרה של משפטו של אלוהים וחשיפת האדם? במהלך המשפט, אלוהים שולח את כל מי שמבצע כל מיני מעשים רעים אל מקום השורץ רוחות רעות, כדי שגוף הבשר והדם של כל אדם כזה יושמד כאוות נפשן של הרוחות. גופו מצחין כגווייה וזה הגמול הראוי לו. אלוהים כותב בספרי התיעוד של כל אדם כזה כל אחד ואחד מחטאיהם של מאמיני השקר, שליחי השקר ועובדי השקר האלה. לאחר מכן, בזמן הנכון, הוא משליך אותם אל הרוחות הטמאות כדי שהרוחות יחללו כרצונן את כל גופם. כתוצאה מכך, הם לעולם לא יקומו לתחייה ולעולם לא יראו שוב את האור. את בני האדם הצבועים האלה שעשו שירות בעבר אך לא היו מסוגלים להישאר נאמנים עד הסוף, אלוהים מונה בין הרשעים, כך שילכו בעצת רשעים ויהיו לחלק מן ההמון השרוי באי-סדר. בסופו של דבר, אלוהים ישמיד אותם. אלוהים משליך הצידה וזונח את מי שמעולם לא היה נאמן למשיח ולא הקדיש כל מאמץ, והוא ישמיד את כל בני האדם האלה כשיתחלפו העידנים. הם לא יתקיימו עוד על פני האדמה, ועל אחת כמה וכמה לא יורשו להיכנס למלכותו של אלוהים. מי שמעולם לא היה נאמן לאלוהים, אך נאלץ להתמודד עם אלוהים, יימנה עם אלה שמשרתים את עמו של אלוהים. רק מעטים מבני האדם האלה יכולים לשרוד, ואילו רובם יגוועו לצד בני האדם שאפילו אינם כשירים לשרת. בסופו של דבר, אלוהים יביא למלכותו את כל מי שבעצה אחת עם אלוהים, את עמו של אלוהים ואת בניו וכן את מי שאלוהים הועיד אותו מראש לשמש ככוהן. זה הפרי שהניב אלוהים בעבודתו. באשר למי שלא יכול להשתייך לאף אחת מהקטגוריות שקבע אלוהים – בני אדם כאלה יימנו על חסרי האמונה. ודאי תוכלו לתאר לעצמכם מה יהיה סופם. אמרתי לכם כבר את כל מה שעליי לומר. ההחלטה באיזו דרך תבחרו היא בידכם. מה שעליכם להבין הוא זה: עבודתו של אלוהים לעולם לא ממתינה למי שלא יכול לעמוד בקצב של אלוהים, וטבעו הצודק של אלוהים לא חס על איש" ("המשיח עושה את עבודת המשפט באמצעות האמת" ב'הדבר מופיע בבשר').

כעת הבה נקרא שני קטעים מתוך הצווים המנהליים שהתקין האל הכול יכול בעידן המלכות.

"עשרת הצווים המנהליים שבני עמו הנבחר של אלוהים חייבים להישמע להם בעידן המלכות

1. אסור לאדם להעצים או לרומם את עצמו. עליו לעבוד ולרומם את אלוהים.

2. עליכם לעשות כל דבר שמועיל לעבודתו של אלוהים, ואסור לכם לעשות שום דבר שפוגם בתועלת של עבודתו של אלוהים. עליכם להגן על שמו של אלוהים, על עדותו של אלוהים ועל עבודתו של אלוהים.

3. הכסף, החפצים החומריים וכל הרכוש בביתו של אלוהים הם מנחות שעל האדם להעניק. רק לכומר ולאלוהים מותר ליהנות מהמנחות האלה, משום שהמנחות של האדם נועדו להנאתו של אלוהים, אלוהים חולק את המנחות הללו עם הכומר בלבד, ואף אדם אחר לא כשיר או זכאי ליהנות מהן כהוא זה. כל המנחות של האדם (לרבות כספים ודברים חומריים שניתן ליהנות מהם) ניתנות לאלוהים ולא לאדם. לפיכך, אסור לאדם ליהנות מהן – אילו האדם ייהנה מהם, הוא יגנוב את המנחות. כל מי שעושה זאת כמוהו כיהודה איש-קריות, כיוון שבנוסף להיותו בוגד, יהודה איש-קריות גם התכבד במה שהיה בקופה.

4. האדם הוא בעל טבע מושחת, ומלבד זאת הוא בעל רגשות. לכן, אסור בתכלית האיסור לגבר ואישה לעבוד ביחד בשירות האל. כל מי שיתגלה שעשה זאת יגורש, ללא יוצא מן הכלל – ואיש לא פטור מכך.

5. לא תמתחו ביקורת על אלוהים ולא תדונו כבדרך אגב בעניינים הקשורים לאלוהים. עליכם לפעול כפי שהאדם אמור לפעול ולדבר כפי שהאדם אמור לדבר ואסור לכם לחרוג מן המגבלות שלכם או לחצות את הגבולות שלכם. נצרו את לשונכם והיזהרו בצעדיכם. כל זאת ימנע מכם לעשות כל דבר שיפגע בטבעו של אלוהים.

6. עליכם לעשות את מה שעל האדם לעשות, ולמלא את ההתחייבויות שלכם, ולממש את האחריות שלכם, ולהקפיד על חובתכם. מכיוון שאתם מאמינים באלוהים, עליכם לתרום לעבודתו של אלוהים. אם לא תעשו זאת, לא תהיו ראויים לאכול ולשתות את דברי האל ולא תהיו כשירים לחיות בביתו של אלוהים.

7. בכל הקשור לעבודה ולענייני הכנסייה, מלבד הציות לאלוהים, עליכם לפעול בכל עניין על פי הוראות האדם שרוח הקודש משתמשת בו. אפילו העבירה הקלה ביותר לא תתקבל. עליכם לציית באופן מוחלט ואסור לכם לנתח מה נכון ומה לא נכון – למה שנכון ולא נכון אין שום קשר אליכם. ציות מוחלט הוא הדבר היחיד שעליכם לעסוק בו.

8. בני אדם שמאמינים באלוהים צריכים לשמוע לאלוהים ולעבוד אותו. אסור לכם לרומם או להעריץ אף אדם. אינכם צריכים לתת את המקום הראשון לאלוהים, את המקום השני לאנשים שאתם מעריצים ואת המקום השלישי לעצמכם. אף אדם לא אמור לתפוס מקום בלבכם, ואסור לכם להתייחס לבני אדם – במיוחד את אלו שאתם מעריצים – כאל בעלי מעמד זהה לאלוהים וכאל שווים לו. אלוהים לא יסבול זאת.

9. המחשבות שלכם צריכות להתמקד בעבודת הכנסייה. עליכם להניח בצד את עתידם של בשרם ודמכם, להיות החלטיים בענייני משפחה, להקדיש את עצמכם בלב שלם לעבודתו של אלוהים ולשים את עבודתו של אלוהים במקום הראשון ואת חייכם במקום השני. זוהי ההגינות של איש קדוש.

10. אסור לכפות על בני משפחה שלא נמנים על שורותינו (ילדיכם, בעלך או אשתך, אחיותיכם או הוריכם, וכן הלאה) להצטרף לכנסייה. לא חסרים חברים בבית האל ואין צורך להוסיף חברים חסרי תועלת. אסור להוביל בני אדם שאינם מאמינים בשמחה אל הכנסייה. צו זה מכוון לכל בני האדם. בנושא, עליכם לבדוק, לעקוב ולהזכיר זה לזה, ואסור לאיש להפר אותו. אפילו כשבני משפחה שלא נמנים על שורותינו נכנסים לכנסייה בעל כורכם, אסור לתת להם ספרים או שם חדש. בני אדם כאלה לא שייכים לבית האל ויש לשים קץ לכניסתם לכנסייה בכל דרך אפשרית. אם באות צרות על הכנסייה משום פלישת שדים, אתם בעצמכם תגורשו או שיוטלו עליכם הגבלות. בסיכומו של עניין, כולם נושאים באחריות בעניין זה, אך אסור לכם להיות פזיזים או להשתמש בכך כדי להשיג נקמות אישיות" ("עשרת הצווים המנהליים שבני עמו הנבחר של אלוהים חייבים להישמע להם בעידן המלכות" ב'הדבר מופיע בבשר').

"אשלח את זעמי על אומותיו, ואכריז בגלוי על הצווים המנהליים שלי בכל רחבי תבל, ואמיט ייסורים על כל מי שיפר אותם:

כשאני מפנה את פניי אל התבל כדי לשאת דברים, האנושות כולה שומעת את קולי, וכתוצאה מכך היא רואה את כל העבודות שביצעתי בכל רחבי תבל. אטיל ייסורים ואפיל ארצה כל מי שפועל בניגוד לרצוני, כלומר כל מי שמתנגד לי במעשי אדם. אקח את הכוכבים הרבים שבשמיים ואחדש אותם, והודות לי, השמש והירח יתחדשו – הרקיע כבר לא יהיה כפי שהיה. שפע הדברים על הארץ יתחדשו. הכל יושלם באמצעות דבריי. האומות הרבות שבתבל יחולקו מחדש והאומה שלי תתפוס את מקומן, כך שהאומות שעל פני האדמה ייעלמו לנצח ויהפכו לאומה שתעבוד אותי. כל אומות העולם יושמדו ויפסיקו להתקיים. מבין כל בני האנוש שבתבל, כל בני האדם השייכים לשטן יחוסלו. האש הבוערת תשטח את כל מי שעובד את השטן – כלומר, חוץ ממי שמצוי כעת בזרם, כל האחרים ייהפכו לאפר. כשאמיט ייסורים על העמים הרבים, בני האדם בעולם הדתי ישובו למלכותי במידה כזו או אחרת, לאחר שעבודותיי כבשו אותם, מפני שהם יראו את ביאת אלוהים הקדוש, הרוכב על ענן לבן. כל בני האנוש ילכו איש איש אחר סוגו, ואני אמיט עליהם ייסורים שונים בהתאם למעשיהם. כל מי שקם עליי יושמד. באשר לבני האדם שמעשיהם על פני האדמה לא היו קשורים אליי, בזכות האופן שבו הם ניקו את עצמם מאשמה, הם ימשיכו להתקיים על פני האדמה תחת פיקוחם של בניי ועמי. אתגלה לשפע העמים ולשפע האומות, אשמיע את קולי על פני האדמה ואכריז על השלמת עבודתי הגדולה שהאנושות כולה תוכל לראות במו עיניה" ("פרק 26" ב'דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר').

"במלכות, שפע הדברים הברואים מתחילים לשוב לחיים וזוכים מחדש בכוח החיים שלהם. עקב שינויים במצב העולם, הגבולות בין ארץ לארץ מתחילים להשתנות גם הם. בעבר ניבאתי: כשארצות יופרדו אלה מאלה וכשארצות יתאחדו אלה עם אלה, זה יהיה הזמן שבו אנפץ את האומות לרסיסים. בשלב הזה, אחדש את הבריאה ואחלק מחדש את התבל כולה, ובכך אשליט סדר בתבל, ואהפוך את מצבה הישן למצב חדש. זוהי תוכניתי. אלה עבודותיי. כשהאומות והעמים בעולם ישובו כולם בפני כס מלכותי, אקח את כל השפע שבשמיים ואעניק אותו לעולם האנושי, כדי שהודות לי, הוא יהיה מלא עד גדותיו בשפע שאין כמוהו" ("פרק 26" ב'דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר').

"עם התגשמות דבריי, המלכות מיוסדת בהדרגה על פני האדמה והאדם חוזר לעצמו בהדרגה, וכך מיוסדת על פני האדמה המלכות שבלבי. במלכות, כל אנשי האל זוכים מחדש בחיים של אדם רגיל. החורף הקפוא חולף ומוחלף בעולם של ערי אביב, שבהן האביב נמשך כל השנה. בני האדם כבר לא ניצבים בפני העולם הקודר והאומלל של האדם, והם כבר לא צריכים לסבול את הקור של עולמו של האדם. בני האדם לא רבים זה עם זה, מדינות לא יוצאות למלחמה זו בזו, ואין עוד קטל ואין עוד שפיכת דמים כתוצאה מקטל; כל הארצות מלאות באושר, וכל מקום שופע בחמימות בין בני אדם" ("פרק 20" ב'דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר').

"לאחר שדמותה המקורית של האנושות תשוקם, וכשבני האדם יוכלו למלא כל אחד את חובתו, לשמור כל אחד על מקומו ולהישמע לכל הסדריו של אלוהים, אלוהים יזכה בקבוצה של בני אדם על פני האדמה שתעבוד אותו, והוא אף יקים על פני האדמה מלכות שתעבוד אותו. יהיה לו ניצחון נצחי על פני האדמה, ומתנגדיו יגוועו לעולמי עד. כך תשתקם כוונתו המקורית בבריאת האדם. כך תשתקם כוונתו בבריאת כל הדברים וכך תשתקם סמכותו על פני האדמה, בקרב כל הדברים ובקרב אויביו. אלה הם סמלי ניצחונו המוחלט. מכאן והלאה, האנושות תבוא למנוחה ולחיים המתנהלים כראוי. בנוסף, אלוהים יבוא למנוחת נצח עם האדם ולחיי נצח שיהיו משותפים לאלוהים ולאדם. הזוהמה והמרדנות שעל פני האדמה ייעלמו, וכך גם יללות הקינה על פני האדמה. כל מי שמתנגד לאלוהים על פני האדמה, לא יתקיים. רק אלוהים ובני האדם שהוא הושיע יישארו. רק בריאתו תישאר" ("אלוהים והאדם יבואו יחד למנוחה" ב'הדבר מופיע בבשר').

כעת מששמענו את דברי האל הכול יכול, ראינו שהאל הכול יכול וישוע אדוננו הם אחד. שניהם יחד הם האל שהתגלם בבשר העומד ממעל ומדבר אל האנושות. שניהם חושפים את טבעו של האל ואת מהותו הקדושה. ובכך הם מדגימים באופן מושלם את סמכותו וזהותו של אלוהים. מדברי המשפט והגילוי של ישוע אדוננו אודות הפרושים ומדברי המשפט והגילוי של האל הכול יכול על האנושות המושחתת, אנו רואים שאלוהים שונא את החטא ומתעב את שחיתותה של האנושות. אנו רואים את טבעו הצודק והקדוש של אלוהים, ויתרה מכך, שאלוהים רואה לעומקי לב האדם. שחיתותנו מוכרת לו ככף ידו. מן האזהרות של ישוע אדוננו ושל האל הכול יכול ודרישותיהם מהאנושות, אנו רואים את הציפיות של אלוהים מן האנושות. אלוהים אוהב את הישרים, והוא מברך באופן מיוחד את אלה המקדישים את עצמם אליו באמת. דבר זה מראה את דאגתו של אלוהים לישועת האדם. מהבטחותיהם של ישוע אדוננו ושל האל הכול יכול לאנושות, אנו רואים את אהבתו של אלוהים לאנושות, ויתרה מזאת, אנו רואים את סמכותו ועוצמתו של אלוהים, אשר בעזרתן אלוהים מפקד על גורל האנושות ושולט בכל הדברים. אמירותיהם של ישוע אדוננו ושל האל הכול יכול דומות בנימתן ובסגנונן. שתיהן הבעה של טבע האל.הדבר מדגים בשלמות את זהותו ומהותו של האל. הבה נחשוב: מי מלבד הבורא יכול להביע דברים לאנושות כולה? מי יכול להביע את רצון האל ישירות ולהעמיד דרישות לאנושות? מי יכול לקבוע את סופו של אדם? מי יכול להכריע אם יחיה או ימות? מי יכול לשלוט בכוכבי היקום ולחלוש על כל הדברים? לבד מאלוהים, מי יכול לראות את האמת על מהות האנושות המושחתת? ומי יכול לחשוף את הטבע השטני החבוי במעממקי לבבנו? מי יכול להשלים את עבודת המשפט של האל באחרית הימים ולהציל אותנו באופן יסודי מהשפעת השטן? רק הבורא ניחן בסמכות ובעוצמה שכאלה! דברי האל הכול יכול מדגימים באופן מושלם את סמכותו וזהותו הייחודיות של אלוהים! לאחר ששמענו את דברי האל הכול יכול, כולנו חשים אשרור שכזה בלבבנו: דברים אלה מובעים כולם בידי האל, והם קולו של האל. הם כולם אמיתות שהובעו על ידי הבורא במהלך עבודת המשפט של אחרית הימים. בלבבנו נולדת מיד יראת אלוהים אמיתית. לאחר קריאת דברי האל הכול יכול, האם גם אתם חשים כך? זה מוכיח במידה מספקת שמקורם של דברי האל הכול יכול ודברי ישוע אדוננו הוא אחד. דברי שניהם הם ביטויה של אותה רוח. הם אמירותיו של אל אחד לאנושות בעידנים שונים. במהלך אחרית הימים, האל הכול יכול עושה את עבודת המשפט, החל מבית האל, על בסיס עבודת הגאולה של ישוע אדוננו. האל הכול יכול מביע את כל האמיתות הדרושות לישועתה וטיהורה של האנושות, חושף את מסתרי תוכנית הניהול של אלוהים לישועת האנושות, ומספר לנו בבירור על מהותם של היבטים שונים של האמת. הם פוקחים את עינינו ומשכנעים אותנו לחלוטין. דבריו ועבודתו של האל הכול יכול הגשימו והשלימו את כל נבואות ישוע אדוננו. בכל הדברים שהובעו על ידי האל הכול יכול למען עבודת המשפט של אחרית הימים, אנו מזהים את קולו של אלוהים, וקובעים שהאל הכול יכול הוא שובו של ישוע אדוננו, האל האמיתי היחיד אשר ברא את השמיים והארץ וכל הדברים, הבא לעשות את עבודת המשפט של אחרית הימים. הוא בא לשים קץ לשלטון השטן בעולם, לעידן הרשע והאופל, ולפתוח בשלטונו של אלוהים על פני האדמה, עידן המלוכה של האלף. וזה מגשים את תקוותנו היפהפייה של כניסה למלכות השמיים.

מתוך 'שאלות ותשובות קלאסיות על בשורת המלכות קטעים נבחרים'

איך אנו שומעים את קולו של אלוהים? רוממותן של מעלותינו או משך הניסיון שלנו לא נחשבים לצורך זה. כמאמינים בישוע אדוננו, מה אנחנו מרגישים כשאנחנו שומעים רבים מדבריו? גם אם אין לנו ניסיון או ידע אודות דבריו של ישוע, ברגע שאנחנו שומעים אותם אנחנו מרגישים שהם האמת, שיש בהם עוצמה וסמכות. איך ההרגשה הזאת נוצרת? האם היא נוצרת בזכות הניסיון שלנו? זה תוצר של ההשראה והאינטואיציה שלנו. די בכך כדי להוכיח שכל מי שיש לו לב ורוח יכול להרגיש שבדבריו של אלוהים ישנן סמכות ועוצמה; כך אנו שומעים את קולו של אלוהים. יותר מזה – ההבדל הגדול ביותר בין קולו של אלוהים לקולו של אדם הוא שקולו של אלוהים הוא האמת, וגלומות בו סמכות ועוצמה; נרגיש את זה ברגע שנשמע אותו. לא משנה אם נוכל לבטא את זה במילים, ההרגשה ברורה לגמרי. קל יותר להבחין בקולו של אדם: כששומעים אותו מרגישים שניתן להבינו, שהוא בהישג יד. אנחנו לא מרגישים שום עוצמה או סמכות בדברי אנוש, ואיננו יכולים לאשר שהם האמת. זה ההבדל הגדול ביותר בין דברי האל לדברי האדם. למשל אנחנו רואים שבדברי ישוע אדוננו גלומות סמכות ועוצמה; ברגע ששומעים אותם אפשר לאשר שזו האמת, שאלה דברים מעמיקים, מסתוריים ומעבר לשיעור קומתם של בני אדם. עכשיו בואו נבחן את דברי השליחים בכתבי הקודש. למרות שרובם נאמרו בזכות הארה מרוח הקודש, אין בהם סמכות או עוצמה. אלה רק דברי אמת – שמועילים לבני אדם ותו לא. האם אדם יכול היה לומר את הדברים שאמר ישוע אדוננו? אין אף אחד שהיה מסוגל לזה וזה מראה שדברי ישוע אדוננו נאמרו בקול אלוהים.

נקרא מספר קטעים מדברי האל הכול יכול ונראה אם דברי האל הכול יכול הם אכן האמת ואם זה קולו של אלוהים. האל הכול יכול אומר, "אני עושה את עבודתי בכל קצוות תבל, ורעשים רועמים נשמעים עד אין קץ במזרח ומרעידים את כל האומות והזרמים. קולי הוא זה שהביא את כל בני האדם אל ההווה. אני אגרום לכל בני האדם להיכבש בידי קולי, ליפול לזרם הזה ולהישמע לי, מפני שכבר לפני זמן רב עקרתי את כבודי מכל פני האדמה וחשפתי אותו מחדש במזרח. מי לא משתוקק לראות את כבודי? מי לא מחכה בקוצר רוח לשובי? מי לא צמא להופעתי המחודשת? מי לא עורג לחביבותי? מי לא יבוא אל האור? מי לא יראה את העושר של ארץ כנען? מי לא משתוקק לשובו של הגואל? מי לא מעריץ את האל הכול יכול והאדיר? על יתפשט על כל פני האדמה. אני רוצה לומר דברים נוספים לעמי הנבחר. כמו הרעמים הגדולים שמרעידים הרים ונהרות, אני נושא את דבריי אל התבל כולה ואל האנושות. לכן מוצא פי הופך לאוצרו של האדם, וכל בני האדם מוקירים את דבריי. הברק מבזיק מהמזרח עד למערב. דבריי הם דברים שהאדם מסרב לוותר עליהם ובו בזמן לא מסוגל לתפוס את משמעותם, אך הוא שמח בהם על אחת כמה וכמה. כמו תינוק בן יומו, כל בני האדם שמחים ועליזים, והם חוגגים את בואי. באמצעות קולי, אביא את כל בני האדם לפניי. מכאן ואילך, אצטרף לאנושות באופן רשמי, כדי שבני האדם יתחילו לעבוד אותי. באמצעות מוצא פי והכבוד השופע ממני, אני גורם לכל בני האדם להתייצב בפניי ולראות שהברק מבזיק מהמזרח, וכן שירדתי ארצה אל "הר הזיתים" של המזרח. הם יראו שמזה זמן רב מאוד אני נמצא על פני האדמה, לא עוד כבן היהודים אלא כברק המזרח. זאת משום שקמתי לתחייה זה מכבר, התרחקתי מבני האדם, ואחר כך הופעתי מחדש בקרב בני האדם עם כבודי. אני הוא זה שעבדו אותו לפני עידנים רבים מספור, ואני גם ה"עולל" שבני ישראל זנחו לפני עידנים רבים מספור. יתר על כן, אני האל הכול יכול ורב הכבוד של העידן הנוכחי! מי ייתן וכולם יתייצבו בפני כס מלכותי ויראו את ארשת פניי רבת הכבוד, ישמעו את קולי, ויתבוננו במעשיי. זה כל רצוני, זה סופה ושיאה של התוכנית שלי, וכן תכליתו של הניהול שלי. מי ייתן וכל האומות יעבדו אותי, כל לשון תכיר בי, כל אדם יאמין בי מחדש וכל עם ייכנע לי!" ("רעש שבעת הרעמים – הנבואה שבשורת המלכות תתפשט בכל קצוות תבל" ב'הדבר מופיע בבשר').

"כשאני מפנה את פניי אל התבל כדי לשאת דברים, האנושות כולה שומעת את קולי, וכתוצאה מכך היא רואה את כל העבודות שביצעתי בכל רחבי תבל. אטיל ייסורים ואפיל ארצה כל מי שפועל בניגוד לרצוני, כלומר כל מי שמתנגד לי במעשי אדם. אקח את הכוכבים הרבים שבשמיים ואחדש אותם, והודות לי, השמש והירח יתחדשו – הרקיע כבר לא יהיה כפי שהיה. שפע הדברים על הארץ יתחדשו. הכל יושלם באמצעות דבריי. האומות הרבות שבתבל יחולקו מחדש והאומה שלי תתפוס את מקומן, כך שהאומות שעל פני האדמה ייעלמו לנצח ויהפכו לאומה שתעבוד אותי. כל אומות העולם יושמדו ויפסיקו להתקיים. מבין כל בני האנוש שבתבל, כל בני האדם השייכים לשטן יחוסלו. האש הבוערת תשטח את כל מי שעובד את השטן – כלומר, חוץ ממי שמצוי כעת בזרם, כל האחרים ייהפכו לאפר. כשאמיט ייסורים על העמים הרבים, בני האדם בעולם הדתי ישובו למלכותי במידה כזו או אחרת, לאחר שעבודותיי כבשו אותם, מפני שהם יראו את ביאת אלוהים הקדוש, הרוכב על ענן לבן. כל בני האנוש ילכו איש איש אחר סוגו, ואני אמיט עליהם ייסורים שונים בהתאם למעשיהם. כל מי שקם עליי יושמד. באשר לבני האדם שמעשיהם על פני האדמה לא היו קשורים אליי, בזכות האופן שבו הם ניקו את עצמם מאשמה, הם ימשיכו להתקיים על פני האדמה תחת פיקוחם של בניי ועמי. אתגלה לשפע העמים ולשפע האומות, אשמיע את קולי על פני האדמה ואכריז על השלמת עבודתי הגדולה שהאנושות כולה תוכל לראות במו עיניה.

"...כשבראתי את העולם, עיצבתי את כל הדברים לפי סוגם, וקיבצתי כל דבר בעל דמות גשמית עם בני סוגו. מכיוון שהולך וקרב סופה של תוכנית הניהול שלי, אשחזר את המצב הקודם של הבריאה, אשחזר כל דבר לאופן שבו הוא היה במקור ואשנה הכל באופן מהותי כדי שהכל יחזור אל חיק תוכניתי. הגיע הרגע! השלב האחרון בתוכניתי עומד להתבצע. הו, עולם ישן ומזוהם! אתה תקרוס לבטח לשמע דבריי! תוכניתי תשטח אותך לבטח! הו, שפע הברואים! כולכם תזכו לחיים חדשים בתוך דבריי – עכשיו יש לכם אדון ריבון! הו, עולם חדש וטהור וללא דופי! אתה תשוב לתחייה לבטח בתוך כבודי! הו, הר ציון! לא תהיה עוד שקט. חזרתי כמנצח! מתוך הבריאה, אני בוחן בקפידה את כל העולם. על פני האדמה, האנושות החלה בחיים חדשים וזכתה בתקווה חדשה. הו, עמי! איך אתם יכולים שלא לשוב לחיים בתוך האור שלי? איך אתם יכולים שלא לצהול תחת הכוונתי? הארצות צועקות בצהלה, המים צוחקים צחוק עליז וצורם! הו, עם ישראל ששב לחיים! איך אתה יכול שלא להתגאות בייעודי מראש? מי בכה? מי התייפח? עם ישראל הישן כבר לא קיים, ועם ישראל של היום קם על רגליו בעולם, זקוף ותמיר, קם בלבה של האנושות כולה. עם ישראל של היום ודאי ירכוש את מקור הקיום באמצעות עמי! הו, מצרים השנואה! את כבר לא מתנגדת לי, נכון? איך את יכולה לנצל את רחמיי ולנסות להימלט מהייסורים שאני מטיל? איך את יכולה שלא להתקיים בעיצומם של הייסורים שאני מטיל? כל בני האדם שאני אוהב אותם לבטח יחיו לנצח, וכל בני האדם שקמים עליי לבטח יסבלו מייסוריי לנצח. זאת משום שאני אל קנאי, ואני לא חס על בני אדם בקלות על כל מה שהם עשו. אני אשגיח על העולם כולו, וכשאופיע במזרח העולם, עם צדק, מלכותיות, חרון אף וייסור, אתגלה לאנושות על המוניה!" ("פרק 26" ב'דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר').

בקריאת דברי האל הכול יכול, לכולנו יש אותם רגשות: כולנו יכולים להרגיש שזהו אלוהים שמדבר אל האנושות. חוץ מאלוהים, מי בדיוק יכול היה לדבר אל כל האנושות? מי יכול היה להביע בפני האנושות את כוונתו של אלוהים להושיע אותה? מי יכול היה להצהיר בצורה ברורה בפני כל האנושות על עבודת אלוהים באחרית הימים, על אחרית האנושות ועל יעדה? מי היה מצהיר בחגיגיות בפני היקום על הצווים המנהליים של אלוהים? אף אחד חוץ מאלוהים כמובן. האל הכול יכול מדבר אל האנושות בכללותה ומאפשר לאדם לחוש את העוצמה והסמכות שבדברי האל. דברי האל הכול יכול הם הביטוי הישיר של אלוהים – זה קולו של אלוהים! דברי האל הכול יכול נשמעים כאילו אלוהים עומד על הרקיע השלישי, ומדבר אל האנושות בכללותה; במקום הזה, האל הכול יכול מדבר בתור הבורא אל האנושות כולה, ומציג בפני האנושות את טבעו – טבע הצדק והמלכותיות שאין לפגוע בו. כשכבשיו של אלוהים שומעים את דברי האל הכול יכול, למרות שבתחילה הם אינם מבינים את האמת שבדברים, ולמרות שאין להם התנסויות קודמות עם דבריו, הם מרגישים שסמכות ועוצמה גלומות בדברי האל הכול יכול ויכולים לקבוע שזהו קולו של אלוהים, שאלה אמירות מרוח הקודש במישרין. די לנבחריו של אלוהים בשמיעת דברי אלוהים כדי לקבוע שזהו קולו. למה הכמרים והבכירים האלה מסוגלים להוקיע את האל הכול יכול? לגבי צוררי המשיח שלא מזהים את התגלמותו של אלוהים, ואינם מודים שאלוהים מסוגל לומר את האמת, למרות שהם רואים את כל האמיתות שאלוהים אומר ומרגישים שסמכות ועוצמה גלומות בדבריו - הם בכל זאת לא מאמינים שאלוהים יכול לדבר כך ואינם מודים שכל מה שאלוהים אומר הוא האמת. מה העניין כאן? האם אתם מצליחים לראות? האל הכול יכול, בהתגלמותו באחרית הימים מדבר אל האנושות בכללותה, אך כמה מבינינו מסוגלים לשמוע את קול אלוהים? רבים בחוגים הדתיים רואים את האל הכול יכול מדבר אך לא מבחינים שזה קולו של אלוהים. הם אפילו מתייחסים לדברי אלוהים כאל דברי אנוש, ומעזים אף לשפוט, להשמיץ ולהוקיע את אלוהים. האם לאנשים כאלה יש לב הירא את אלוהים? האם הם אינם זהים בדיוק לפרושים מן העבר? הם כולם שונאים את האמת ומוקיעים את אלוהים. כזו סמכותיות אדירה גלומה בדברי אלוהים – והם בכלל לא שומעים שדברים אלו הם קולו. אנשים כאלה יכולים להיות כבשיו של אלוהים? לבם עיוור, למרות שהם שומעים, הם לא יודעים, ולמרות שהם רואים, הם לא מבינים. איך הם אפילו ראויים להילקח? אלוהים בהתגלמותו באחרית הימים אמר אמת וחשף את אנשי החוגים הדתיים: את המאמינים האמיתיים והמזויפים, את אוהבי האמת ואת אלה שמאסו בה, את העלמות החכמות והשוטות – כל בני האדם נחלקים באופן טבעי איש איש לסוגו. כדברי האל הכול יכול: "דברי האל ייסרו את כל הרשעים ויברכו את כל הצדיקים..." ("מלכות אלף השנים הגיעה" ב'הדבר מופיע בבשר'). אלו הם דבריו. אם כן, אלה שמסוגלים לשמוע את קולו נכחו בביאה השנייה של ישוע ונלקחו אל כס מלכותו, והם משתתפים בסעודת הכלולות של השה. האנשים האלה הם העלמות החכמות – בני-המזל שבקרב האנושות.

עלינו להקשיב בלבנו וברוחנו כדי לשמוע את קולו של אלוהים. אנשים שחושבים באופן דומה מבינים זה את זה. דברי אלוהים הם האמת, ויש בהם סמכות ועוצמה; בעלי הלב והרוח יכולים בהחלט לחוש בזה. רבים יקבעו לאחר קריאת דברי האל הכול יכול שזה קולו של אלוהים, ושאלה הם אמירותיו. בכל פעם שאלוהים מתגלם כבשר ודם, הוא בא לעשות שלב בעבודה; לעומת הנביאים שמסתפקים בהעברת מסר בן מילים ספורות בהקשר מסוים, על פי הוראותיו של אלוהים, כשאלוהים מתגלם לעשיית שלב בעבודתו, עליו לומר דברים רבים, אמיתות רבות, לחשוף פשרן של תעלומות ולהתנבא. שנים, ואפילו עשרות שנים דרושות כדי להשלים זאת. למשל, כשעשה את עבודת הגאולה, ישוע אדוננו ניבא לראשונה: "חִזְרוּ בִּתְשׁוּבָה, כִּי קָרְבָה מַלְכוּת שָׁמַיִם" (מתי ד' 17). ולימד את בני האדם איך להתוודות, להכות על חטא, לסלוח, להחזיק מעמד ולסבול ולשאת את צלבם. הוא גם לימד את הדרך שבה אדם בעידן החסד צריך לצעוד. הוא הציג את טבעו הרחום והאוהב של אלוהים. וגם חשף את פשר תעלומות מלכות השמיים, ואת התנאים שיקבעו אם נבוא אליה. עבודת הגאולה של אלוהים הושלמה רק לאחר צליבתו, תחייתו ועלייתו השמיימה. הדברים שאמר ישוע אדוננו הם כל האמיתות שאלוהים העניק במתנה לאנושות בעבודת גאולתו. באחרית הימים, האל הכול יכול בא והשמיע את כל האמיתות שמטהרות ומושיעות את האנושות; הוא עשה את עבודת השיפוט החל מבית האל וגילה לאנושות את הטבע הגלום בו, טבע שליבתו היא צדק. הוא פרש ופירש את התעלומות הכרוכות בתוכנית ניהולו, המשתרעת על פני ששת אלפים שנה; הוא פתח את עידן המלכות והביא את עידן החסד לקצו. דברי האל הכול יכול הם הנביעה הטבעית מתוך מהות חיי האל ומהביטוי של טבעו; זהו שלב שלם של עבודת דבר האלוהים שאלוהים עושה באחרית הימים, כדי לטהר ולהושיע את האנושות מן היסוד. נקרא עוד מדברי האל הכול יכול, ונשמע אם הם אכן האמת ואם זהו קולו של אלוהים.

האל הכול יכול אומר, "כאשר אלוהים הופך לבשר ודם הפעם, עבודתו היא לבטא את טבעו, בעיקר באמצעות הטלת ייסורים ובאמצעות שיפוט. על בסיס הדברים האלה, הוא נותן לאדם אמת רבה יותר וחושף דרכים רבות יותר לנוהג, ובכך הוא משיג את מטרתו לכבוש את האדם ולהושיע אותו מטבעו המושחת. זה מה שעבודתו של אלוהים בעידן המלכות טומנת בחובה" (ההקדמה ל'הדבר מופיע בבשר').

"באחרית הימים, המשיח משתמש באמיתות שונות כדי ללמד את האדם, לחשוף את מהות האדם ולנתח את דבריו ומעשיו של האדם. הדברים האלה מורכבים מאמיתות שונות, כגון חובת האדם, האופן שבו האדם צריך להישמע לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להיות נאמן לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להביא לידי ביטוי את האנושיות הרגילה, וכן את חוכמתו וטבעו של אלוהים, וכן הלאה. כל הדברים האלה מתמקדים במהות האדם ובטבעו המושחת. בפרט, הדברים שחושפים כיצד האדם דוחה בבוז את אלוהים נאמרים ביחס לכך שהאדם הוא התגלמות השטן וכוח אויב נגד אלוהים. כשאלוהים עושה את עבודת המשפט, הוא לא רק מבהיר את אופיו של האדם בדברים מעטים בלבד, אלא מבצע התגלות, טיפול וגיזום בטווח הארוך. את השיטות האלה של ההתגלות, הטיפול והגיזום לא ניתן להחליף במילים רגילות, אלא רק באמת, שהיא לא ברשותו של האדם כלל. רק שיטות כאלה כזו נחשבת למשפט – רק באמצעות משפט כזה אפשר לשכך את האדם ולשכנע אותו לגמרי להישמע לאלוהים ולהכיר את אלוהים באמת. עבודת המשפט גורמת לאדם להבין את פניו האמיתיות של אלוהים ואת האמת על מרדנותו שלו. עבודת המשפט מאפשרת לאדם לרכוש הבנה רבה על רצונו של אלוהים, על מטרת עבודתו של אלוהים, ועל המסתורין שהאדם לא יכול להבין. היא גם מאפשרת לאדם לזהות ולדעת את מהותו המושחתת ואת שורשי שחיתותו, וכן לגלות את כיעורו של האדם. ההשפעות האלה נגרמות כולן על ידי עבודת המשפט, מפני שמהותה של העבודה הזו היא למעשה עבודת פתיחת האמת, הדרך והחיים של אלוהים לכל מי שמאמין בו. העבודה הזו היא עבודת המשפט שעושה אלוהים" ("המשיח עושה את עבודת המשפט באמצעות האמת" ב'הדבר מופיע בבשר').

"אחרית הימים כבר הגיעה. כל הדברים בבריאה ימוינו לפי סוגם ויחולקו לקטגוריות שונות על סמך אופיים. זה הרגע שבו אלוהים מגלה את סופה של האנושות ואת היעד שלה. אם בני האדם לא יעברו ייסורים ומשפט, לא תהיה דרך לחשוף את המרדנות והרשע שלהם. רק באמצעות ייסורים ומשפט ניתן לגלות את הסוף של כל הברואים. האדם רק חושף את פרצופו האמיתי כשהוא עובר ייסורים ונשפט. רוע ימוין עם רוע, וטוב עם טוב, וכל בני האדם ימוינו לפי סוגם. באמצעות ייסורים ומשפט, סופם של כל הברואים יתגלה, כדי שהרשעים ייענשו והטובים יזכו לגמול, וכדי שכל בני האדם יחיו תחת ריבונותו של אלוהים. יש להגשים את כל העבודה הזו באמצעות ייסורים צודקים ומשפט צודק. משום ששחיתותו של האדם הגיעה לשיאה, ומשום שמרדנותו הפכה לחמורה ביותר, רק טבעו הצודק של אלוהים, אשר מורכב בבסיסו מייסורים ומשפט ומתגלה באחרית הימים, יכול לחולל שינוי מלא באדם ולהשלים אותו לגמרי. רק הטבע הזה יכול לחשוף את הרוע וכך להעניש בחומרה את כל הרשעים. ...באחרית הימים, רק משפט צדק יכול למיין את בני האדם על פי סוגם ולהביא את האדם למישור חדש. כך, העידן כולו מסתיים באמצעות הטבע הצודק של אלוהים שמתאפיין במשפט וייסורים" ("חזון עבודתו של אלוהים (3)" ב'הדבר מופיע בבשר').

"האם אתם מבינים כעת מהו משפט ומהי אמת? אם אתם מבינים כעת, אני מפציר בכם להתמסר למשפט. אחרת לעולם לא תהיה לכם הזדמנות לזכות לשבחיו של אלוהים או להילקח על ידי אלוהים אל מלכותו. אלוהים יתעב וידחה לעולם את מי שרק מקבל את המשפט, אך שלא ניתן לטהרו לעולם, כלומר מי שנמלט בעיצומה של עבודת המשפט. חטאיו רבים וחמורים בהרבה מחטאי הפרושים, מפני שהוא בגד באלוהים ומפני שהוא מורד באלוהים. בני אדם כאלה, שאינם ראויים אף לעשות שירות, יקבלו עונש נצחי וחמור יותר. אלוהים לא יחוס על אף בוגד שטען פעם לנאמנות בדבריו, אך אז בגד באלוהים. בני אדם כאלה יזכו לגמול באמצעות ענישת הרוח, הנפש והגוף. זה חושף את טבעו הצודק של אלוהים, הלא כן? האין זו בדיוק המטרה של משפטו של אלוהים וחשיפת האדם? במהלך המשפט, אלוהים שולח את כל מי שמבצע כל מיני מעשים רעים אל מקום השורץ רוחות רעות, כדי שגוף הבשר והדם של כל אדם כזה יושמד כאוות נפשן של הרוחות. גופו מצחין כגווייה וזה הגמול הראוי לו. אלוהים כותב בספרי התיעוד של כל אדם כזה כל אחד ואחד מחטאיהם של מאמיני השקר, שליחי השקר ועובדי השקר האלה. לאחר מכן, בזמן הנכון, הוא משליך אותם אל הרוחות הטמאות כדי שהרוחות יחללו כרצונן את כל גופם. כתוצאה מכך, הם לעולם לא יקומו לתחייה ולעולם לא יראו שוב את האור. את בני האדם הצבועים האלה שעשו שירות בעבר אך לא היו מסוגלים להישאר נאמנים עד הסוף, אלוהים מונה בין הרשעים, כך שילכו בעצת רשעים ויהיו לחלק מן ההמון השרוי באי-סדר. בסופו של דבר, אלוהים ישמיד אותם. אלוהים משליך הצידה וזונח את מי שמעולם לא היה נאמן למשיח ולא הקדיש כל מאמץ, והוא ישמיד את כל בני האדם האלה כשיתחלפו העידנים. הם לא יתקיימו עוד על פני האדמה, ועל אחת כמה וכמה לא יורשו להיכנס למלכותו של אלוהים. מי שמעולם לא היה נאמן לאלוהים, אך נאלץ להתמודד עם אלוהים, יימנה עם אלה שמשרתים את עמו של אלוהים. רק מעטים מבני האדם האלה יכולים לשרוד, ואילו רובם יגוועו לצד בני האדם שאפילו אינם כשירים לשרת. בסופו של דבר, אלוהים יביא למלכותו את כל מי שבעצה אחת עם אלוהים, את עמו של אלוהים ואת בניו וכן את מי שאלוהים הועיד אותו מראש לשמש ככוהן. זה הפרי שהניב אלוהים בעבודתו. באשר למי שלא יכול להשתייך לאף אחת מהקטגוריות שקבע אלוהים – בני אדם כאלה יימנו על חסרי האמונה. ודאי תוכלו לתאר לעצמכם מה יהיה סופם. אמרתי לכם כבר את כל מה שעליי לומר. ההחלטה באיזו דרך תבחרו היא בידכם. מה שעליכם להבין הוא זה: עבודתו של אלוהים לעולם לא ממתינה למי שלא יכול לעמוד בקצב של אלוהים, וטבעו הצודק של אלוהים לא חס על איש" ("המשיח עושה את עבודת המשפט באמצעות האמת" ב'הדבר מופיע בבשר').

אחרי קריאת דבריו, האין זה ברור יותר איך אלוהים עושה את עבודת השיפוט שלו באחרית הימים? אם אלוהים לא היה חושף את הדברים ומצהיר עליהם, איך היינו מבינים אותם? באחרית הימים, האל הכול יכול אומר את האמת ועושה את עבודת השיפוט שלו. דבריו מגלים את מהות שחיתותה העמוקה של האנושות ואת מצבה. הם חושפים כל ביטוי התנגדות של בני האדם לאלוהים, ואת מצב האדם החדור טבע שטני, ומציגים בפני האנושות את טבעו הקדוש והצודק של אלוהים שאין לפגוע בו. מכאן שאנשים חזו בהופעת ועבודת אלוהים, החלו להאמין בו, וקיבלו את ישועתו.

(...)

בזכות השיפוט שבדברי האל הכול יכול, נוכחנו בגאוותנותנו, בחשיבותנו-העצמית ובערמומיותנו. ראינו שאנו מסגירים את טבענו השטני. גם אם אנו משקיעים מאמץ, עומדים בתלאות ומשלמים מחיר, איננו נשמעים באמת לאלוהים, ולא אוהבים אותו באמת. למול ניסיונות ותלאות, אנחנו מסוגלים אפילו להתלונן על אלוהים, לחשוד בו ולהתכחש לו. הדברים מאפשרים לנו להכיר בכך שלכולנו בני האדם המושחתים אותו הטבע כמו לשטן. אם טבענו השטני אינו יכול להיטהר, ויישאר בדיוק כמו שהוא, לא תהיה דרך להגיע להישמעות-אמת ולאהבת-אמת לאלוהים. בעבר חשבנו שהאמנו באלוהים במשך שנים רבות, ויתרנו על דברים, השקענו מאמצים, עבדנו קשה, נעשינו טובים והפכנו לאנשים שאוהבים את אלוהים ונשמעים לו. רק אחרי שהאל הכול יכול שפט וייסר אותנו נעשינו מודעים שלמרות שכלפי חוץ נראה שאנו עובדים בפרך למען אלוהים, אנו עדיין משקרים ומרמים אותו לעתים קרובות, משלמים לו מס שפתיים, ממשיכים להיות דעתניים, מושכים תשומת-לב לעצמנו ומתרברבים. בסוף הבנו שמאמצינו והוצאותינו נועדו להשגת ברכות ולזכייה בגמול שהוא כניסה אל מלכות השמיים - למעשה ניהלנו משא ומתן עם אלוהים. כיצד אפשר לקרוא לזה 'הישמעות-אמת לאלוהים'? זו לא הבעת אהבה לאלוהים! למרות כל זאת, אמרנו ללא בושה שאנחנו אוהבים את אלוהים ונשמעים לו ביותר. זה באמת לא הגיוני. אין כאן שמץ של הכרת האל. לאור החשיפה והשיפוט שבדבריו, אנחנו רואים שאלוהים רואה הכול ואנו חשים חיל ורעדה בלבנו כשאנו מרגישים בקדושתו וצדקתו האדירים, וכשאנו מרגישים שאין לפגוע בטבעו. אנו מרגישים שהיות שאנו כה שטניים אנו מתביישים לראות את אלוהים ואיננו ראויים לחיות בנוכחותו, ואז אנו משתטחים ארצה, מייבבים מתוך חרטה ואפילו מקללים את עצמנו וסוטרים בפנינו שלנו. רק אז אנחנו רואים שאנחנו חיים מדי יום בטבע שטני, שכלל לא חיינו כבני אדם ושאיננו ראויים להיקרא בני אנוש. רק לאחר שעברנו משפט וייסורים רבים, הזדככנו, טופלנו, ועמדנו בניסיונות רבים, אנו מבינים בהדרגה אי אילו אמיתות, ומבינים באמת ולעומק את שחיתותנו. כשזה קורה, כבר יש לנו הכרת אל אמיתית מסוימת, ולבסוף אנו מתחילים לירוא את אלוהים ולהישמע לו בלבנו. רק כך אפשר לעלות על המסלול הנכון. כל אלה הן התוצאות שמשיג אדם שעובר שיפוט וייסורים מאלוהים. אלמלא השיפוט והייסורים שבדברי האל, לעולם לא היינו נוכחים במצב האמיתי של שחיתותנו העמוקה, אותה גרם לנו השטן, לעולם לא היינו יודעים את המקור לחטאינו קולו של אלוהיםנגד אלוהים ולהתנגדותנו כלפיו. לא היינו יודעים כיצד להשתחרר מכבלי החטא כדי להפוך לאנשים שנשמעים באמת לאלוהים. אלמלא השיפוט הקפדני שבדבריו של אלוהים, לא היינו יכולים להכיר את טבעו הצודק והמלכותי, טבע שאין לפגוע בו, לא היינו יכולים להצמיח לב ירא אלוהים, ולא היינו הופכים ליראי אלוהים שזונחים את הרע. זוהי עובדה. אלמלא התגלם אלוהים כבשר ודם, מי יכול היה לעשות את עבודת השיפוט באחרית הימים? מי היה יכול להראות לבני האדם את טבעו הקדוש והצודק של אלוהים? אלמלא התגלם אלוהים כבשר ודם, בדבריו של מי היו גלומות כאלה סמכות ועוצמה כדי לשפוט אותנו, לטהר אותנו, ולהצליח להושיע אותנו, המושחתים לעומק, מן החטא? דברי ועבודת האל הכול יכול מציגים בבירור את מעמדו וזהותו כאלוהים; הם מראים שהוא הבורא, ושזו הופעתו של אל האמת האחד! זיהינו את קולו של אלוהים בדברי האל הכול יכול וחזינו בהופעת אלוהים.

מתוך 'שאלות ותשובות קלאסיות על בשורת המלכות קטעים נבחרים'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אתם מעידים שהאדון ישוע כבר חזר כאל הכול יכול בהתגלמותו כבשר ודם, שהוא מבטא את כל האמיתות כדי לטהר את האנושות ולהושיע אותה, ……

אתם מעידים שהאדון ישוע כבר חזר כאל הכול יכול בהתגלמותו כבשר ודם, שהוא מבטא את כל האמיתות כדי לטהר את האנושות ולהושיע אותה, ושהוא עושה את עבודת המשפט החל מביתו של אלוהים. אם כן, כיצד עלינו להבחין בקולו של אלוהים, ואיך עלינו לוודא שהאל הכול יכול הוא אכן האדון ישוע שחזר?

תשובה:

השאלה ששאלתם היא בעלת חשיבות עליונה! כדי לקבל את עבודת האל של אחרית הימים ולחזות בהופעת האל, עלינו לדעת כיצד לזהות את קול האל. למעשה, זיהוי קולו של האל פירושו הכרת דברי האל ואמירותיו והכרת המאפיינים של דברי הבורא. בין שאלה דברי האל שהפך לבשר או האמירות של רוח האל, כולם נאמרים על ידי אלוהים לאנושות ממעל. כאלה הם נימת דברי האל ומאפיניהם. כאן, סמכותו של אלוהים וזהותו מתגשמות בבירור. ניתן לומר שזהו האמצעי הייחודי שבו מדבר הבורא. אמירותיו של אלוהים בכל פעם שהוא הופך לבשר בוודאי מכסות תחומים רבים. הן עוסקות בעיקר בדרישותיו של אלוהים מן האדם ואזהרותיו לו, בצוויו המנהליים ומצוותיו של אלוהים, בדברי משפטו של אלוהים וייסוריו ובחשיפתו את האנושות המושחתת. אך גם בדברי נבואותיו של האל והבטחותיו לאנושות וכולי.דברים אלה הם כולם הבעה של האמת, הדרך והחיים. כל אלה הם חשיפת מהות חיי האל. הם מייצגים את טבע האל ואת כל שיש לאל ושהינו. אנו יכולים לראות מן הדברים שהובעו על ידי אלוהים שדברי האל הם האמת ושיש להם סמכות ועוצמה. לכן, אם ברצונכם לוודא אם הדברים המובעים על ידי האל הכול יכול הם קולו של האל, אתם יכולים להסתכל על דברי ישוע אדוננו ודברי האל הכול יכול. אתם יכולים להשוותם, ולראות האם הם דברים שהובעו בידי רוח אחת, ואם הם העבודה המבוצעת בידי אל אחד. אם מקורם זהה, הדבר מוכיח שדברי האל הכול יכול הם אמירותיו של אלוהים, ושהאל הכול יכול הוא הופעת האל. הבה נתבונן בדברים שנאמרו על ידי יהוה במהלך עידן החוק ובדברי ישוע בעידן החסד. שניהם היו הבעה ישירה של רוח הקודש, ויותר מכך, היו עבודתו של אל אחד. זה מוכיח שישוע אדוננו היה הופעתו של יהוה, הופעת הבורא. אלה שקראו את כתבי הקודש יודעים שהדברים שהובעו על ידי ישוע אדוננו במהלך עידן החסד כללו דברי אזהרה, את דרישות האל מן האדם ודברים הנוגעים לצווים המנהליים של אלוהים. אך גם דברים של נבואות והבטחות רבות. הללו מהווים שלב אחד שלם של העבודה שביצע אלוהים במהלך עידן החסד.

צאן האל שומעים את קולו. לגבי האופן שבו יש לזהות ספציפית את קול האל, הכול יתבהר אם נביט בדברי ישוע אדוננו. תחילה, נסתכל על דרישותיו ואזהרותיו של ישוע אדוננו לבני האדם. לדוגמא, ישוע אדוננו אמר: "חִזְרוּ בִּתְשׁוּבָה, כִּי קָרְבָה מַלְכוּת שָׁמַיִם" (מתי ד' 17) ."י'וְאָהַבְתָּ אֶת יהוה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל־לְבָבְךָ וּבְכָל־נַפְשְׁךָ וּבְכָל מְאֺדֶךָ.' זֺאת הַמִּצְוָה הַגְּדוֹלָה וְהָרִאשׁוֹנָה. הַשְּׁנִיָּה דּוֹמָה לָהּ: 'וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ' בִּשְׁתֵּי מִצְווֹת אֵלֶּה תְּלוּיָה כָּל הַתּוֹרָה וְהַנְּבִיאִים" (מתי כ"ב 37-40). ישוע אדוננו גם אמר: "אַשְׁרֵי עֲנִיֵּי הָרוּחַ, כִּי לָהֶם מַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. ...אַשְׁרֵי הָרְעֵבִים וְהַצְּמֵאִים לְצֶדֶק, כִּי הֵם יִשְׂבָּעוּ" (מתי ה' 3, 6). "אַשְׁרֵי הַנִּרְדָּפִים בִּגְלַל הַצֶּדֶק, כִּי לָהֶם מַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. אַשְׁרֵיכֶם אִם יְחָרְפוּ וְיִרְדְּפוּ אֶתְכֶם וְיַעֲלִילוּ עֲלֵיכֶם בִּגְלָלִי. שִׂמְחוּ וְגִילוּ, כִּי שְׂכַרְכֶם רַב בַּשָּׁמַיִם" (מתי ה' 10-12).

הבה נביט במה שישוע אדוננו אמר בנוגע לצווים מנהליים. מתי י"ב 31-32, ישוע אדוננו אמר:"עַל כֵּן אֲנִי אוֹמֵר לָכֶם, כָּל חֵטְא וְגִדּוּף יִסָּלַח לִבְנֵי אָדָם, אַךְ גִּדּוּף כְּלַפֵּי הָרוּחַ לֹא יִסָּלַח .כָּל הַמְדַבֵּר דָבָר נֶגֶד בֶּן־הָאָדָם יִסָּלַח לוֹ, אֲבָל כָּל הַמְדַבֵּר נֶגֶד רוּחַ הַקֺּדֶשׁ לֹא יִסָּלַח לוֹ לֹא בָּעוֹלָם הַזֶּה וְלֹא בָּעוֹלָם הַבָּא". כמו כן, בבשורה על פי מתי ה' 22, ישוע אדוננו אמר: "וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם: כָּל הַכּוֹעֵס עַל אָחִיו יְחֻיַּב לְדִין; הָאוֹמֵר לְאָחִיו 'רֵיק' יְחֻיַּב לְמִשְׁפַּט הַסַּנְהֶדְרִין; וְהָאוֹמֵר 'אֱוִיל' דִּינוֹ אֵשׁ גֵּיהִנּוֹם".

בנוסף לדברים אלה בנושא הצווים המנהליים, ישנם גם דברי ישוע אדוננו השופט וחושף את הפרושים. ישוע אדוננו אמר, "אוֹי לָכֶם סוֹפְרִים וּפְרוּשִׁים צְבוּעִים, כִּי סוֹגְרִים אַתֶּם אֶת מַלְכוּת הַשָּׁמַיִם בִּפְנֵי בְּנֵי אָדָם; הֵן אַתֶּם אֵינְכֶם נִכְנָסִים לְתוֹכָהּ וְגַם לַבָּאִים אֵינְכֶם מַנִּיחִים לְהִכָּנֵס" (מתי כ"ג 13). "אוֹי לָכֶם סוֹפְרִים וּפְרוּשִׁים צְבוּעִים, כִּי סוֹבְבִים אַתֶּם בַּיָּם וּבַיַּבָּשָׁה כְּדֵי לְגַיֵּר אִישׁ אֶחָד, וְכַאֲשֶׁר יִתְגַּיֵּר אַתֶּם עוֹשִׂים אוֹתוֹ לְבֶן גֵּיהִנּוֹם כִּפְלַיִם מִכֶּם" (מתי כ"ג 15).

ישוע אדוננו גם השמיע נבואות והבטחות לאדם. אנא פתחו בבשורה על פי יוחנן י"ד 2-3. ישוע אדוננו אמר, "אֲנִי הוֹלֵךְ לְהָכִין לָכֶם מָקוֹם. וְאִם אֵלֵךְ וְאָכִין לָכֶם מָקוֹם, אָשׁוּב וְאֶקַּח אֶתְכֶם אֵלַי לְמַעַן תִּהְיוּ גַּם אַתֶּם בַּאֲשֶׁר אֲנִי שָׁם". גם בבשורה על פי יוחנן י"ב 47-48, ישוע אדוננו אמר, "אִישׁ הַשּׁוֹמֵעַ אֶת דְּבָרַי וְאֵינוֹ שׁוֹמֵר אוֹתָם, אֵינֶנִּי שׁוֹפֵט אוֹתוֹ; כִּי לֹא בָּאתִי לִשְׁפֺּט אֶת הָעוֹלָם, אֶלָּא לְהוֹשִׁיעַ אֶת הָעוֹלָם. מִי שֶׁדּוֹחֶה אוֹתִי וְאֵינוֹ מְקַבֵּל אֶת דְּבָרַי, יֵשׁ הַשּׁוֹפֵט אוֹתוֹ. הַדָּבָר אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי הוּא יִשְׁפֺּט אוֹתוֹ בַּיּוֹם הָאַחֲרוֹן". גם בספר ההתגלות כ"א 3-4: "הִנֵּה מִשְׁכַּן הָאֱלֹהִים עִם בְּנֵי אָדָם וְיִשְׁכֺּן עִמָּהֶם; הֵמָּה יִהְיוּ לוֹ לְעַם וְהוּא הָאֱלֹהִים יִהְיֶה עִמָּהֶם, וְיִמְחֶה כָּל דִּמְעָה מֵעֵינֵיהֶם וְהַמָּוֶת לֹא יִהְיֶה עוֹד; גַּם אֵבֶל וּזְעָקָה וּכְאֵב לֹא יִהְיוּ עוֹד, כִּי הָרִאשׁוֹנוֹת עָבְרוּ".

מתוך האמיתות השונות שהובעו על ידי ישוע אדוננו במהלך עידן החסד ניתן לראות שישוע אדוננו היה הופעת המושיע, ושדברי ישוע אדוננו היו אמירותיו של אלוהים לכל המין האנושי. הוא הביע ישירות את טבע האל ואת רצונו לכל האנושות, להוביל את האנושות, לספק לאנושות ולגאול באופן אישי את האנושות. דבר זה מייצג באופן מושלם את זהותו וסמכותו של אלוהים בעצמו. קריאת הדברים גורמת לנו לחוש מיד שהם האמת ושיש בהם סמכות ועוצמה. דברים אלה הם קול האל. הם אמירות האל לאנושות. במהלך אחרית הימים, אדוננו ישוע חזר. האל הכול יכול הגיע כדי לעשות את עבודת המשפט של אחרית הימים. הוא הביא לפתיחתו של עידן המלכות, ושם קץ לעידן החסד. על בסיס עבודת הגאולה של ישוע אדוננו, האל הכול יכול הוציא לפועל את שלב עבודת המשפט, החל מבית האל, והביע את כל האמיתות הדרושות לטיהור האנושות וישועתה. הדברים שהובעו על ידי האל הכול יכול עשירים בתוכנם ומקיפים לחלוטין. בדיוק כפי שאומר האל הכול יכול, "אפשר לומר שזו הפעם הראשונה מאז הבריאה שאלוהים פונה לאנושות כולה. אלוהים לא דיבר בעבר אל האנושות שנבראה בכזה פירוט ובכזו שיטתיות. כמובן, זו הייתה גם הפעם הראשונה שבה הוא דיבר אל האנושות כל כך הרבה ולמשך זמן כה רב. לא היה לכך כל תקדים. בנוסף לכך, האמירות האלה היו הטקסט הראשון שאלוהים ביטא בקרב האנושות שבו הוא חשף את בני האדם, הנחה אותם, שפט אותם ודיבר אליהם מלב אל לב. אלה גם היו האמירות הראשונות שבהן אלוהים אפשר לבני האדם להכיר את עקבות רגליו, את המקום שבו הוא שוכן, את טבעו של אלוהים, את מה ששייך לאלוהים מה שאלוהים הינו, את מחשבותיו של אלוהים ואת דאגתו לאנושות. אפשר לומר שאלה היו האמירות הראשונות שאלוהים אי-פעם אמר לאנושות מהרקיע השלישי מאז הבריאה, ושזו הפעם הראשונה שבה אלוהים השתמש בזהותו הטבעית כדי להופיע ולבטא את קול לבו לאנושות בתוך דבריו" (מבוא ל'דברי האל לתבל כולה' ב'הדבר מופיע בבשר'). הדברים המובעים בידי האל הכול יכול מתפרשים על פני תחומים רבים והינם עשירים מעבר לכל השוואה. הם בעיקר כוללים משפט, חשיפת האדם ואת הצווים המנהליים והמצוות של עידן המלכות, וכן את אזהרותיו של אלוהים, דרישותיו, הבטחותיו לאדם, וכן נבואות. הבה נקרא תחילה כמה פסקאות מדברי האל בנוגע לאזהרותיו ודרישותיו של אלוהים מן האדם, ובנוגע לעבודתו.

האל הכול יכול אומר, "כיום, בני האדם שאוהבים אותי באמת ובתמים הם ברוכים. בני האדם שנשמעים לי הם ברוכים, והם לבטח ישהו במלכותי. בני האדם שמכירים אותי הם ברוכים, והם לבטח יזכו לכוח במלכותי. בני האדם שמחפשים אותי הם ברוכים, והם לבטח יחלצו מכבלי השטן וייהנו מברכותיי. בני האדם שמסוגלים לזנוח את עצמם הם ברוכים, והם לבטח יזכו ברכושי וינחלו את השפע שבמלכותי. אני אזכור את בני האדם שמתרוצצים למעני, אאמץ ללבי בשמחה את בני האדם שעושים מעל ומעבר למעני, ואעניק הנאה לבני האדם המעלים לי קורבן מנחה. אני אברך את בני האדם שנהנים מדבריי – הם יהיו לבטח עמודי התווך התומכים את קורות מלכותי, הם יזכו לבטח בשפע מאין כמוהו בביתי, ואיש לא יוכל להשתוות אליהם" ("פרק 19" ב'דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר').

"אף על פי שישוע עשה עבודה רבה בקרב בני האדם, הוא רק השלים את גאולת האנושות כולה והיה לקורבן החטאת של האדם, והוא לא ריפא את טבעו המושחת של האדם. על מנת להושיע את האדם מהשפעתו של השטן באופן מלא, לא רק שישוע צריך היה לקחת על עצמו את חטאי האדם כקורבן חטאת, אלא שאלוהים צריך היה לעשות עבודה רבה יותר כדי להשלים את ריפוי האדם מטבעו, שהושחת על ידי השטן. על כן, לאחר שאלוהים מחל לאדם על חטאיו, אלוהים חזר לבשר ודם כדי להוביל את האדם לעידן חדש, והתחיל את עבודת הייסור והמשפט, והעבודה הזו הביאה את האדם למישור נעלה יותר. כל מי שנשמע לריבונותו של אלוהים ייהנה מאמת נעלה יותר ויקבל ברכות רבות יותר. בני האדם האלה יחיו באור באמת ובתמים ויזכו באמת, בדרך ובחיים.

"אם בני האדם יישארו בעידן החסד, הם לעולם לא ייפטרו מטבעם המושחת, ועל אחת כמה וכמה לא יכירו את טבעו הפנימי של אלוהים. אם בני האדם תמיד יזכו בחסד בשפע אך בלי אורח חיים המאפשר להם להכיר את אלוהים ולְרַצות את אלוהים, הם לעולם לא יזכו בו באמת אפילו שהם מאמינים בו איזו צורת אמונה מעוררת רחמים!" (ההקדמה ל'הדבר מופיע בבשר').

"לפני שהאדם נגאל, נשתלו בו כבר רבים מהרעלים של השטן. לאחר אלפי שנות השחתה בידי השטן, יש כבר בתוך האדם טבע שמתנגד לאלוהים. לפיכך כשהאדם נגאל, זו רק גאולה, שבה האדם נקנה במחיר גבוה, אך האופי הרעיל שבתוכו לא חוסל. האדם המזוהם כל כך מוכרח לעבור שינוי כדי להיות ראוי לשרת את אלוהים. באמצעות העבודה הזו של משפט וייסורים, האדם יכיר באופן מלא את המהות המזוהמת והמושחתת שבתוכו, ויהיה מסוגל להשתנות לגמרי ולהתנקות. רק כך האדם יוכל להיות ראוי לשוב לעמוד בפני כס מלכותו של אלוהים" ("תעלומת ההתגלמות (4)" ב'הדבר מופיע בבשר').

"איש לא מחפש באופן פעיל את עקבותיו של אלוהים או את הופעתו, ואיש לא מוכן להתקיים תחת חסותו ותמיכתו של אלוהים. במקום זאת, בני האדם רוצים להסתמך על ריקבונו של השטן המרושע כדי להסתגל לעולם הזה ולכללי הקיום הזדוניים שהאנושות מצייתת להם. בשלב הזה, לבו ורוחו של האדם הופכים לקורבן המנחה של האדם לשטן, והשטן ניזון מהם. יתר על כן, הלב והרוח האנושיים הופכים למקום משכן של השטן ולמגרש משחקים המתאים לו. כך האדם מאבד בלא יודעין את הבנת העקרונות של ההוויה האנושית, ושל שוויו ומשמעותו של הקיום האנושי. חוקי האל והברית שבין אלוהים והאדם מתפוגגים בהדרגה בלב האדם, והוא מפסיק לחפש את אלוהים ולהקשיב לו. עם הזמן, האדם כבר לא מבין מדוע אלוהים ברא את האדם, והוא לא מבין את מוצא פיו של אלוהים ואת כל הדברים שנובעים מאלוהים. לאחר מכן, האדם מתחיל להתנגד לחוקי האל ולצוויו, ולבו ורוחו של האדם מתעמעמים... אלוהים מאבד את האדם שהוא ברא במקור, והאדם מאבד את שורש ראשיתו: זהו הצער של האנושות הזו" ("אלוהים הוא מקור חיי האדם" ב'הדבר מופיע בבשר').

"האנושות התפתחה במהלך רבבות שנות היסטוריה כדי להגיע למקום שבו היא נמצאת כיום. עם זאת, האנושות של בריאתי המקורית התנוונה זה מכבר. היא חדלה להיות מה שרציתי, ולכן האנושות שאני רואה לנגד עיניי כבר לא ראויה להיקרא אנושות. במקום זאת, בני האדם האלה ראויים להיקרא חלאות אדם שהשטן שבה וגוויות מהלכות רקובות שהשטן חי בקרבן ועוטה כלבוש. בני האדם לא מאמינים בקיומי כלל, והם לא מקבלים בברכה את בואי. האנושות רק מגיבה באי-רצון לבקשותיי, מסכימה איתן באופן זמני, ולא חולקת איתי בכנות את השמחה והעצב שבחיים. כיוון שבני אדם רואים בי דבר בלתי נתפס, הם מעמידים פנים באי-רצון שהם מחייכים אליי ונוקטים גישה של חנופה לבעלי סמכויות. זאת משום שבני אדם לא מכירים את עבודתי, וקל וחומר שהם לא יודעים מה רצוני כיום. אדבר אליכם בכנות: בבוא היום, הייסורים של כל מי שעובד אותי יהיו קלים לעומת ייסוריכם. למעשה, מידת אמונתכם בי לא עולה על זו של איוב – ואף אמונתם של הפרושים היהודים גוברת על אמונתכם – ולפיכך, אם יום האש יפקוד אתכם, הסבל שלכם יהיה חמור יותר מזה של הפרושים כשישוע נזף בהם, חמור יותר מזה של 250 המנהיגים שהתנגדו למשה, וחמור יותר מזה של סדום בלהבות שבהן היא נחרבה" ("מהו אדם אמיתי" ב'הדבר מופיע בבשר').

"האדם איבד את לבו ירא האל לאחר שהשטן השחית אותו, הוא איבד את התפקיד שצריך להיות לברוא אל, והוא נעשה לאויב שממרה את פיו של אלוהים. האדם חי בתחומו של השטן וציית לפקודותיו של השטן. לפיכך, לא הייתה לאלוהים דרך לעבוד בקרב ברואיו, ועוד יותר מכך לא הייתה לו אפשרות לזכות ביראה מצד ברואיו. אלוהים ברא את האדם, והאדם צריך לעבוד את אלוהים, אך למעשה האדם הפנה את גבו לאלוהים ועבד את השטן. השטן הפך לאליל שבלב האדם. כך אלוהים איבד את מעמדו בלב האדם, כלומר הוא איבד את המשמעות של העובדה שהוא ברא את האדם. לכן, כדי לשקם את משמעות העובדה שהוא ברא את האדם, עליו לשקם את דמותו המקורית של האדם ולסלק את טבעו המושחת של האדם. כדי להשיב את האדם מידי השטן, אלוהים חייב להושיע את האדם מחטא. רק כך אלוהים יוכל לשקם בהדרגה את דמותו המקורית ואת תפקידו המקורי של האדם, ורק כך הוא יוכל לשקם לבסוף את מלכותו. השמדתם הסופית של בני המרדות האלה תתבצע אף היא כדי לאפשר לאדם לעבוד את אלוהים טוב יותר ולחיות טוב יותר על פני האדמה. מכיוון שאלוהים ברא את האדם, הוא יגרום לאדם לעבוד אותו. מכיוון שאלוהים רוצה לשקם את תפקידו המקורי של האדם, הוא ישקם אותו לחלוטין וללא שום פשרה. שיקום סמכותו של אלוהים פירושו לגרום לאדם לעבוד אותו ולהישמע לו. פירוש הדבר הוא שאלוהים יגרום לאדם לחיות בזכותו ויגרום לאויביו לגווע בזכות סמכותו. פירוש הדבר הוא שאלוהים יגרום לכל חלק של אלוהים להישאר על כנו בקרב האנושות ללא שום התנגדות מצד האדם. המלכות שאלוהים רוצה להקים היא מלכותו. האנושות שהוא רוצה היא אנושות שעובדת אותו, שנשמעת לו לחלוטין ושיש לה כבוד כלפיו. אם הוא לא יושיע את האנושות המושחתת, משמעות העובדה שהוא ברא אתת האדם תסתכם בלא כלום. לא תהיה לו עוד סמכות בקרב בני האדם, ומלכותו לא תוכל עוד להתקיים על פני האדמה. אם הוא לא ישמיד את האויבים שממרים את פיו, הוא לא יוכל לזכות בכבודו המלא ולא יוכל להקים את מלכותו על פני האדמה. אלה הם הסמלים של השלמת עבודתו ושל הישגו האדיר: השמדה מוחלטת של בני האדם שממרים את פיו והבאה למנוחה של מי שהפך למושלם" ("אלוהים והאדם יבואו יחד למנוחה" ב'הדבר מופיע בבשר').

"אתם רק יודעים שישוע ירד אל פני האדמה באחרית הימים, אך כיצד בדיוק הוא ירד? חוטאים כמותכם, שזה עתה נגאלו ושלא השתנו ושאלוהים לא הפך למושלמים – האם תוכל להיות כלבבו של אלוהים? אתם, שעדיין יש לכם הזהות הישנה שלכם – נכון שישוע הושיע אתכם, ושאתם לא נחשבים לחוטאים בזכות ישועתו של אלוהים, אך זה לא מוכיח שאין בכם חטא וטומאה. איך ייתכן שתהיו קדושים אם לא השתניתם? בתוככם, אתם רדופי טומאה, אנוכיים ונבזים, אך אתם מבקשים בכל זאת לרדת יחד עם ישוע – "הייתם מתים"! החמצתם שלב באמונתכם באלוהים: רק נגאלתם, אך לא השתניתם. כדי שתהיו כלבבו של אלוהים, על אלוהים לעשות בכם באופן אישי את עבודת השינוי והטיהור. אם רק נגאלתם, לא תהיו מסוגלים להשיג קדושה. כך, לא תהיו זכאים לקחת חלק בברכותיו הטובות של אלוהים. זאת מכיוון שהחמצתם שלב בעבודתו של אלוהים לניהול האדם – שלב עיקרי בשינוי ובהבאה לידי שלמות. לכן, בהיותכם חוטאים שזה עתה נגאלו, אתם לא מסוגלים לרשת ישירות את הירושה של אלוהים" ("בנוגע לתארים וזהות" ב'הדבר מופיע בבשר').

"עליכם לדעת אילו בני אדם אני רוצה. בני אדם טמאים לא מורשים להיכנס למלכות – בני האדם הטמאים לא מורשים לטנף את האדמה הקדושה. על אף שעשיתם עבודה רבה ועבדתם שנים רבות, בסופו של דבר, אם אתם עדיין מזוהמים ללא תקנה, דין השמיים לא יסבול את רצונכם להיכנס למלכותי! מאז ייסוד העולם ועד היום, מעולם לא אפשרתי לחנפנים להיכנס בקלות למלכותי. זהו כלל שמימי ואיש לא יכול להפר אותו! עליכם לחפש חיים. כיום, בני האדם שיהפכו למושלמים שייכים לאותו סוג שפטרוס היה שייך אליו: הם בני האדם ששואפים לשנות את טבעם שלהם, ואשר מוכנים לשאת עדות על אלוהים ולמלא את חובתם כברוא אל. רק בני אדם כאלה יהפכו למושלמים. אם אתם דואגים רק לגמול ולא שואפים לשינוי בטבע חייכם, כל המאמצים שלכם יהיו לשווא. זו אמת שאי-אפשר לשנות!" ("ההצלחה או הכישלון תלויים בדרך שבה האדם צועד" ב'הדבר מופיע בבשר').

בנוגע לַעבודת המשפט של האל הכול יכול במהלך עידן המלכות, הבה נקרא כעת כמה קטעים מדברי האל הכול יכול. האל הכול יכול אומר, "באחרית הימים, המשיח משתמש באמיתות שונות כדי ללמד את האדם, לחשוף את מהות האדם ולנתח את דבריו ומעשיו של האדם. הדברים האלה מורכבים מאמיתות שונות, כגון חובת האדם, האופן שבו האדם צריך להישמע לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להיות נאמן לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להביא לידי ביטוי את האנושיות הרגילה, וכן את חוכמתו וטבעו של אלוהים, וכן הלאה. כל הדברים האלה מתמקדים במהות האדם ובטבעו המושחת. בפרט, הדברים שחושפים כיצד האדם דוחה בבוז את אלוהים נאמרים ביחס לכך שהאדם הוא התגלמות השטן וכוח אויב נגד אלוהים. כשאלוהים עושה את עבודת המשפט, הוא לא רק מבהיר את אופיו של האדם בדברים מעטים בלבד, אלא מבצע התגלות, טיפול וגיזום בטווח הארוך. את השיטות האלה של ההתגלות, הטיפול והגיזום לא ניתן להחליף במילים רגילות, אלא רק באמת, שהיא לא ברשותו של האדם כלל. רק שיטות כאלה כזו נחשבת למשפט – רק באמצעות משפט כזה אפשר לשכך את האדם ולשכנע אותו לגמרי להישמע לאלוהים ולהכיר את אלוהים באמת. עבודת המשפט גורמת לאדם להבין את פניו האמיתיות של אלוהים ואת האמת על מרדנותו שלו. עבודת המשפט מאפשרת לאדם לרכוש הבנה רבה על רצונו של אלוהים, על מטרת עבודתו של אלוהים, ועל המסתורין שהאדם לא יכול להבין. היא גם מאפשרת לאדם לזהות ולדעת את מהותו המושחתת ואת שורשי שחיתותו, וכן לגלות את כיעורו של האדם. ההשפעות האלה נגרמות כולן על ידי עבודת המשפט, מפני שמהותה של העבודה הזו היא למעשה עבודת פתיחת האמת, הדרך והחיים של אלוהים לכל מי שמאמין בו. העבודה הזו היא עבודת המשפט שעושה אלוהים" ("המשיח עושה את עבודת המשפט באמצעות האמת" ב'הדבר מופיע בבשר').

"אלוהים מבצע את עבודת השפיטה והייסורים כדי שבני האדם יכירו אותו, ולשם עדותו. אילולא אלוהים היה שופט את טבעם המושחת של בני האדם, הם לא היו מכירים את טבעו הצודק של אלוהים שלא סובל שום חטא, ואף לא היו מסוגלים להפוך את ידיעתם הישנה לגבי אלוהים לידיעה חדשה. לשם עדותו וניהולו של אלוהים, הוא מציג בפומבי את כל כולו, וכך הוא מאפשר לבני האדם לזכות בידיעה לגביו ולשנות את טבעם, וכן לשאת עדות מהדהדת על אלוהים באמצעות הופעתו הפומבית של אלוהים. השינוי בטבעם של בני האדם מושג באמצעות סוגי העבודה השונים שאלוהים מבצע. ללא שינויים כאלה בטבעם של בני האדם, הם לא יוכלו לשאת עדות על אלוהים ואף לא להיות כלבבו של אלוהים. שינויים בטבעו של אדם מציינים שהוא השתחרר מאחיזתו של השטן, השתחרר מהשפעת החושך, ובאמת הפך לדוגמה ומופת לעבודתו של אלוהים, ובאמת הפך לעד של אלוהים ולאדם שהוא כלבבו של אלוהים" ("רק מי שמכיר את אלוהים יכול לשאת עדות על אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר').

"בעבודתו האחרונה של סיום העידן, טבעו של אלוהים הוא טבע של ייסורים ומשפט, ובו הוא מגלה את כל הדברים המרושעים, על מנת לשפוט בפרהסיה את כל העמים וכדי להפוך למושלם את מי שאוהב אותו בלב מלא כנות. רק טבע כזה יכול לשים קץ לעידן. אחרית הימים כבר הגיעה. כל הדברים בבריאה ימוינו לפי סוגם ויחולקו לקטגוריות שונות על סמך אופיים. זה הרגע שבו אלוהים מגלה את סופה של האנושות ואת היעד שלה. אם בני האדם לא יעברו ייסורים ומשפט, לא תהיה דרך לחשוף את המרדנות והרשע שלהם. רק באמצעות ייסורים ומשפט ניתן לגלות את הסוף של כל הברואים. האדם רק חושף את פרצופו האמיתי כשהוא עובר ייסורים ונשפט. רוע ימוין עם רוע, וטוב עם טוב, וכל בני האדם ימוינו לפי סוגם. באמצעות ייסורים ומשפט, סופם של כל הברואים יתגלה, כדי שהרשעים ייענשו והטובים יזכו לגמול, וכדי שכל בני האדם יחיו תחת ריבונותו של אלוהים. יש להגשים את כל העבודה הזו באמצעות ייסורים צודקים ומשפט צודק. משום ששחיתותו של האדם הגיעה לשיאה, ומשום שמרדנותו הפכה לחמורה ביותר, רק טבעו הצודק של אלוהים, אשר מורכב בבסיסו מייסורים ומשפט ומתגלה באחרית הימים, יכול לחולל שינוי מלא באדם ולהשלים אותו לגמרי. רק הטבע הזה יכול לחשוף את הרוע וכך להעניש בחומרה את כל הרשעים. ...באחרית הימים, רק משפט צדק יכול למיין את בני האדם על פי סוגם ולהביא את האדם למישור חדש. כך, העידן כולו מסתיים באמצעות הטבע הצודק של אלוהים שמתאפיין במשפט וייסורים" ("חזון עבודתו של אלוהים (3)" ב'הדבר מופיע בבשר').

"האם אתם מבינים כעת מהו משפט ומהי אמת? אם אתם מבינים כעת, אני מפציר בכם להתמסר למשפט. אחרת לעולם לא תהיה לכם הזדמנות לזכות לשבחיו של אלוהים או להילקח על ידי אלוהים אל מלכותו. אלוהים יתעב וידחה לעולם את מי שרק מקבל את המשפט, אך שלא ניתן לטהרו לעולם, כלומר מי שנמלט בעיצומה של עבודת המשפט. חטאיו רבים וחמורים בהרבה מחטאי הפרושים, מפני שהוא בגד באלוהים ומפני שהוא מורד באלוהים. בני אדם כאלה, שאינם ראויים אף לעשות שירות, יקבלו עונש נצחי וחמור יותר. אלוהים לא יחוס על אף בוגד שטען פעם לנאמנות בדבריו, אך אז בגד באלוהים. בני אדם כאלה יזכו לגמול באמצעות ענישת הרוח, הנפש והגוף. זה חושף את טבעו הצודק של אלוהים, הלא כן? האין זו בדיוק המטרה של משפטו של אלוהים וחשיפת האדם? במהלך המשפט, אלוהים שולח את כל מי שמבצע כל מיני מעשים רעים אל מקום השורץ רוחות רעות, כדי שגוף הבשר והדם של כל אדם כזה יושמד כאוות נפשן של הרוחות. גופו מצחין כגווייה וזה הגמול הראוי לו. אלוהים כותב בספרי התיעוד של כל אדם כזה כל אחד ואחד מחטאיהם של מאמיני השקר, שליחי השקר ועובדי השקר האלה. לאחר מכן, בזמן הנכון, הוא משליך אותם אל הרוחות הטמאות כדי שהרוחות יחללו כרצונן את כל גופם. כתוצאה מכך, הם לעולם לא יקומו לתחייה ולעולם לא יראו שוב את האור. את בני האדם הצבועים האלה שעשו שירות בעבר אך לא היו מסוגלים להישאר נאמנים עד הסוף, אלוהים מונה בין הרשעים, כך שילכו בעצת רשעים ויהיו לחלק מן ההמון השרוי באי-סדר. בסופו של דבר, אלוהים ישמיד אותם. אלוהים משליך הצידה וזונח את מי שמעולם לא היה נאמן למשיח ולא הקדיש כל מאמץ, והוא ישמיד את כל בני האדם האלה כשיתחלפו העידנים. הם לא יתקיימו עוד על פני האדמה, ועל אחת כמה וכמה לא יורשו להיכנס למלכותו של אלוהים. מי שמעולם לא היה נאמן לאלוהים, אך נאלץ להתמודד עם אלוהים, יימנה עם אלה שמשרתים את עמו של אלוהים. רק מעטים מבני האדם האלה יכולים לשרוד, ואילו רובם יגוועו לצד בני האדם שאפילו אינם כשירים לשרת. בסופו של דבר, אלוהים יביא למלכותו את כל מי שבעצה אחת עם אלוהים, את עמו של אלוהים ואת בניו וכן את מי שאלוהים הועיד אותו מראש לשמש ככוהן. זה הפרי שהניב אלוהים בעבודתו. באשר למי שלא יכול להשתייך לאף אחת מהקטגוריות שקבע אלוהים – בני אדם כאלה יימנו על חסרי האמונה. ודאי תוכלו לתאר לעצמכם מה יהיה סופם. אמרתי לכם כבר את כל מה שעליי לומר. ההחלטה באיזו דרך תבחרו היא בידכם. מה שעליכם להבין הוא זה: עבודתו של אלוהים לעולם לא ממתינה למי שלא יכול לעמוד בקצב של אלוהים, וטבעו הצודק של אלוהים לא חס על איש" ("המשיח עושה את עבודת המשפט באמצעות האמת" ב'הדבר מופיע בבשר').

כעת הבה נקרא שני קטעים מתוך הצווים המנהליים שהתקין האל הכול יכול בעידן המלכות.

"עשרת הצווים המנהליים שבני עמו הנבחר של אלוהים חייבים להישמע להם בעידן המלכות

1. אסור לאדם להעצים או לרומם את עצמו. עליו לעבוד ולרומם את אלוהים.

2. עליכם לעשות כל דבר שמועיל לעבודתו של אלוהים, ואסור לכם לעשות שום דבר שפוגם בתועלת של עבודתו של אלוהים. עליכם להגן על שמו של אלוהים, על עדותו של אלוהים ועל עבודתו של אלוהים.

3. הכסף, החפצים החומריים וכל הרכוש בביתו של אלוהים הם מנחות שעל האדם להעניק. רק לכומר ולאלוהים מותר ליהנות מהמנחות האלה, משום שהמנחות של האדם נועדו להנאתו של אלוהים, אלוהים חולק את המנחות הללו עם הכומר בלבד, ואף אדם אחר לא כשיר או זכאי ליהנות מהן כהוא זה. כל המנחות של האדם (לרבות כספים ודברים חומריים שניתן ליהנות מהם) ניתנות לאלוהים ולא לאדם. לפיכך, אסור לאדם ליהנות מהן – אילו האדם ייהנה מהם, הוא יגנוב את המנחות. כל מי שעושה זאת כמוהו כיהודה איש-קריות, כיוון שבנוסף להיותו בוגד, יהודה איש-קריות גם התכבד במה שהיה בקופה.

4. האדם הוא בעל טבע מושחת, ומלבד זאת הוא בעל רגשות. לכן, אסור בתכלית האיסור לגבר ואישה לעבוד ביחד בשירות האל. כל מי שיתגלה שעשה זאת יגורש, ללא יוצא מן הכלל – ואיש לא פטור מכך.

5. לא תמתחו ביקורת על אלוהים ולא תדונו כבדרך אגב בעניינים הקשורים לאלוהים. עליכם לפעול כפי שהאדם אמור לפעול ולדבר כפי שהאדם אמור לדבר ואסור לכם לחרוג מן המגבלות שלכם או לחצות את הגבולות שלכם. נצרו את לשונכם והיזהרו בצעדיכם. כל זאת ימנע מכם לעשות כל דבר שיפגע בטבעו של אלוהים.

6. עליכם לעשות את מה שעל האדם לעשות, ולמלא את ההתחייבויות שלכם, ולממש את האחריות שלכם, ולהקפיד על חובתכם. מכיוון שאתם מאמינים באלוהים, עליכם לתרום לעבודתו של אלוהים. אם לא תעשו זאת, לא תהיו ראויים לאכול ולשתות את דברי האל ולא תהיו כשירים לחיות בביתו של אלוהים.

7. בכל הקשור לעבודה ולענייני הכנסייה, מלבד הציות לאלוהים, עליכם לפעול בכל עניין על פי הוראות האדם שרוח הקודש משתמשת בו. אפילו העבירה הקלה ביותר לא תתקבל. עליכם לציית באופן מוחלט ואסור לכם לנתח מה נכון ומה לא נכון – למה שנכון ולא נכון אין שום קשר אליכם. ציות מוחלט הוא הדבר היחיד שעליכם לעסוק בו.

8. בני אדם שמאמינים באלוהים צריכים לשמוע לאלוהים ולעבוד אותו. אסור לכם לרומם או להעריץ אף אדם. אינכם צריכים לתת את המקום הראשון לאלוהים, את המקום השני לאנשים שאתם מעריצים ואת המקום השלישי לעצמכם. אף אדם לא אמור לתפוס מקום בלבכם, ואסור לכם להתייחס לבני אדם – במיוחד את אלו שאתם מעריצים – כאל בעלי מעמד זהה לאלוהים וכאל שווים לו. אלוהים לא יסבול זאת.

9. המחשבות שלכם צריכות להתמקד בעבודת הכנסייה. עליכם להניח בצד את עתידם של בשרם ודמכם, להיות החלטיים בענייני משפחה, להקדיש את עצמכם בלב שלם לעבודתו של אלוהים ולשים את עבודתו של אלוהים במקום הראשון ואת חייכם במקום השני. זוהי ההגינות של איש קדוש.

10. אסור לכפות על בני משפחה שלא נמנים על שורותינו (ילדיכם, בעלך או אשתך, אחיותיכם או הוריכם, וכן הלאה) להצטרף לכנסייה. לא חסרים חברים בבית האל ואין צורך להוסיף חברים חסרי תועלת. אסור להוביל בני אדם שאינם מאמינים בשמחה אל הכנסייה. צו זה מכוון לכל בני האדם. בנושא, עליכם לבדוק, לעקוב ולהזכיר זה לזה, ואסור לאיש להפר אותו. אפילו כשבני משפחה שלא נמנים על שורותינו נכנסים לכנסייה בעל כורכם, אסור לתת להם ספרים או שם חדש. בני אדם כאלה לא שייכים לבית האל ויש לשים קץ לכניסתם לכנסייה בכל דרך אפשרית. אם באות צרות על הכנסייה משום פלישת שדים, אתם בעצמכם תגורשו או שיוטלו עליכם הגבלות. בסיכומו של עניין, כולם נושאים באחריות בעניין זה, אך אסור לכם להיות פזיזים או להשתמש בכך כדי להשיג נקמות אישיות" ("עשרת הצווים המנהליים שבני עמו הנבחר של אלוהים חייבים להישמע להם בעידן המלכות" ב'הדבר מופיע בבשר').

"אשלח את זעמי על אומותיו, ואכריז בגלוי על הצווים המנהליים שלי בכל רחבי תבל, ואמיט ייסורים על כל מי שיפר אותם:

כשאני מפנה את פניי אל התבל כדי לשאת דברים, האנושות כולה שומעת את קולי, וכתוצאה מכך היא רואה את כל העבודות שביצעתי בכל רחבי תבל. אטיל ייסורים ואפיל ארצה כל מי שפועל בניגוד לרצוני, כלומר כל מי שמתנגד לי במעשי אדם. אקח את הכוכבים הרבים שבשמיים ואחדש אותם, והודות לי, השמש והירח יתחדשו – הרקיע כבר לא יהיה כפי שהיה. שפע הדברים על הארץ יתחדשו. הכל יושלם באמצעות דבריי. האומות הרבות שבתבל יחולקו מחדש והאומה שלי תתפוס את מקומן, כך שהאומות שעל פני האדמה ייעלמו לנצח ויהפכו לאומה שתעבוד אותי. כל אומות העולם יושמדו ויפסיקו להתקיים. מבין כל בני האנוש שבתבל, כל בני האדם השייכים לשטן יחוסלו. האש הבוערת תשטח את כל מי שעובד את השטן – כלומר, חוץ ממי שמצוי כעת בזרם, כל האחרים ייהפכו לאפר. כשאמיט ייסורים על העמים הרבים, בני האדם בעולם הדתי ישובו למלכותי במידה כזו או אחרת, לאחר שעבודותיי כבשו אותם, מפני שהם יראו את ביאת אלוהים הקדוש, הרוכב על ענן לבן. כל בני האנוש ילכו איש איש אחר סוגו, ואני אמיט עליהם ייסורים שונים בהתאם למעשיהם. כל מי שקם עליי יושמד. באשר לבני האדם שמעשיהם על פני האדמה לא היו קשורים אליי, בזכות האופן שבו הם ניקו את עצמם מאשמה, הם ימשיכו להתקיים על פני האדמה תחת פיקוחם של בניי ועמי. אתגלה לשפע העמים ולשפע האומות, אשמיע את קולי על פני האדמה ואכריז על השלמת עבודתי הגדולה שהאנושות כולה תוכל לראות במו עיניה" ("פרק 26" ב'דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר').

"במלכות, שפע הדברים הברואים מתחילים לשוב לחיים וזוכים מחדש בכוח החיים שלהם. עקב שינויים במצב העולם, הגבולות בין ארץ לארץ מתחילים להשתנות גם הם. בעבר ניבאתי: כשארצות יופרדו אלה מאלה וכשארצות יתאחדו אלה עם אלה, זה יהיה הזמן שבו אנפץ את האומות לרסיסים. בשלב הזה, אחדש את הבריאה ואחלק מחדש את התבל כולה, ובכך אשליט סדר בתבל, ואהפוך את מצבה הישן למצב חדש. זוהי תוכניתי. אלה עבודותיי. כשהאומות והעמים בעולם ישובו כולם בפני כס מלכותי, אקח את כל השפע שבשמיים ואעניק אותו לעולם האנושי, כדי שהודות לי, הוא יהיה מלא עד גדותיו בשפע שאין כמוהו" ("פרק 26" ב'דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר').

"עם התגשמות דבריי, המלכות מיוסדת בהדרגה על פני האדמה והאדם חוזר לעצמו בהדרגה, וכך מיוסדת על פני האדמה המלכות שבלבי. במלכות, כל אנשי האל זוכים מחדש בחיים של אדם רגיל. החורף הקפוא חולף ומוחלף בעולם של ערי אביב, שבהן האביב נמשך כל השנה. בני האדם כבר לא ניצבים בפני העולם הקודר והאומלל של האדם, והם כבר לא צריכים לסבול את הקור של עולמו של האדם. בני האדם לא רבים זה עם זה, מדינות לא יוצאות למלחמה זו בזו, ואין עוד קטל ואין עוד שפיכת דמים כתוצאה מקטל; כל הארצות מלאות באושר, וכל מקום שופע בחמימות בין בני אדם" ("פרק 20" ב'דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר').

"לאחר שדמותה המקורית של האנושות תשוקם, וכשבני האדם יוכלו למלא כל אחד את חובתו, לשמור כל אחד על מקומו ולהישמע לכל הסדריו של אלוהים, אלוהים יזכה בקבוצה של בני אדם על פני האדמה שתעבוד אותו, והוא אף יקים על פני האדמה מלכות שתעבוד אותו. יהיה לו ניצחון נצחי על פני האדמה, ומתנגדיו יגוועו לעולמי עד. כך תשתקם כוונתו המקורית בבריאת האדם. כך תשתקם כוונתו בבריאת כל הדברים וכך תשתקם סמכותו על פני האדמה, בקרב כל הדברים ובקרב אויביו. אלה הם סמלי ניצחונו המוחלט. מכאן והלאה, האנושות תבוא למנוחה ולחיים המתנהלים כראוי. בנוסף, אלוהים יבוא למנוחת נצח עם האדם ולחיי נצח שיהיו משותפים לאלוהים ולאדם. הזוהמה והמרדנות שעל פני האדמה ייעלמו, וכך גם יללות הקינה על פני האדמה. כל מי שמתנגד לאלוהים על פני האדמה, לא יתקיים. רק אלוהים ובני האדם שהוא הושיע יישארו. רק בריאתו תישאר" ("אלוהים והאדם יבואו יחד למנוחה" ב'הדבר מופיע בבשר').

כעת מששמענו את דברי האל הכול יכול, ראינו שהאל הכול יכול וישוע אדוננו הם אחד. שניהם יחד הם האל שהתגלם בבשר העומד ממעל ומדבר אל האנושות. שניהם חושפים את טבעו של האל ואת מהותו הקדושה. ובכך הם מדגימים באופן מושלם את סמכותו וזהותו של אלוהים. מדברי המשפט והגילוי של ישוע אדוננו אודות הפרושים ומדברי המשפט והגילוי של האל הכול יכול על האנושות המושחתת, אנו רואים שאלוהים שונא את החטא ומתעב את שחיתותה של האנושות. אנו רואים את טבעו הצודק והקדוש של אלוהים, ויתרה מכך, שאלוהים רואה לעומקי לב האדם. שחיתותנו מוכרת לו ככף ידו. מן האזהרות של ישוע אדוננו ושל האל הכול יכול ודרישותיהם מהאנושות, אנו רואים את הציפיות של אלוהים מן האנושות. אלוהים אוהב את הישרים, והוא מברך באופן מיוחד את אלה המקדישים את עצמם אליו באמת. דבר זה מראה את דאגתו של אלוהים לישועת האדם. מהבטחותיהם של ישוע אדוננו ושל האל הכול יכול לאנושות, אנו רואים את אהבתו של אלוהים לאנושות, ויתרה מזאת, אנו רואים את סמכותו ועוצמתו של אלוהים, אשר בעזרתן אלוהים מפקד על גורל האנושות ושולט בכל הדברים. אמירותיהם של ישוע אדוננו ושל האל הכול יכול דומות בנימתן ובסגנונן. שתיהן הבעה של טבע האל.הדבר מדגים בשלמות את זהותו ומהותו של האל. הבה נחשוב: מי מלבד הבורא יכול להביע דברים לאנושות כולה? מי יכול להביע את רצון האל ישירות ולהעמיד דרישות לאנושות? מי יכול לקבוע את סופו של אדם? מי יכול להכריע אם יחיה או ימות? מי יכול לשלוט בכוכבי היקום ולחלוש על כל הדברים? לבד מאלוהים, מי יכול לראות את האמת על מהות האנושות המושחתת? ומי יכול לחשוף את הטבע השטני החבוי במעממקי לבבנו? מי יכול להשלים את עבודת המשפט של האל באחרית הימים ולהציל אותנו באופן יסודי מהשפעת השטן? רק הבורא ניחן בסמכות ובעוצמה שכאלה! דברי האל הכול יכול מדגימים באופן מושלם את סמכותו וזהותו הייחודיות של אלוהים! לאחר ששמענו את דברי האל הכול יכול, כולנו חשים אשרור שכזה בלבבנו: דברים אלה מובעים כולם בידי האל, והם קולו של האל. הם כולם אמיתות שהובעו על ידי הבורא במהלך עבודת המשפט של אחרית הימים. בלבבנו נולדת מיד יראת אלוהים אמיתית. לאחר קריאת דברי האל הכול יכול, האם גם אתם חשים כך? זה מוכיח במידה מספקת שמקורם של דברי האל הכול יכול ודברי ישוע אדוננו הוא אחד. דברי שניהם הם ביטויה של אותה רוח. הם אמירותיו של אל אחד לאנושות בעידנים שונים. במהלך אחרית הימים, האל הכול יכול עושה את עבודת המשפט, החל מבית האל, על בסיס עבודת הגאולה של ישוע אדוננו. האל הכול יכול מביע את כל האמיתות הדרושות לישועתה וטיהורה של האנושות, חושף את מסתרי תוכנית הניהול של אלוהים לישועת האנושות, ומספר לנו בבירור על מהותם של היבטים שונים של האמת. הם פוקחים את עינינו ומשכנעים אותנו לחלוטין. דבריו ועבודתו של האל הכול יכול הגשימו והשלימו את כל נבואות ישוע אדוננו. בכל הדברים שהובעו על ידי האל הכול יכול למען עבודת המשפט של אחרית הימים, אנו מזהים את קולו של אלוהים, וקובעים שהאל הכול יכול הוא שובו של ישוע אדוננו, האל האמיתי היחיד אשר ברא את השמיים והארץ וכל הדברים, הבא לעשות את עבודת המשפט של אחרית הימים. הוא בא לשים קץ לשלטון השטן בעולם, לעידן הרשע והאופל, ולפתוח בשלטונו של אלוהים על פני האדמה, עידן המלוכה של האלף. וזה מגשים את תקוותנו היפהפייה של כניסה למלכות השמיים.

מתוך 'שאלות ותשובות קלאסיות על בשורת המלכות קטעים נבחרים'

איך אנו שומעים את קולו של אלוהים? רוממותן של מעלותינו או משך הניסיון שלנו לא נחשבים לצורך זה. כמאמינים בישוע אדוננו, מה אנחנו מרגישים כשאנחנו שומעים רבים מדבריו? גם אם אין לנו ניסיון או ידע אודות דבריו של ישוע, ברגע שאנחנו שומעים אותם אנחנו מרגישים שהם האמת, שיש בהם עוצמה וסמכות. איך ההרגשה הזאת נוצרת? האם היא נוצרת בזכות הניסיון שלנו? זה תוצר של ההשראה והאינטואיציה שלנו. די בכך כדי להוכיח שכל מי שיש לו לב ורוח יכול להרגיש שבדבריו של אלוהים ישנן סמכות ועוצמה; כך אנו שומעים את קולו של אלוהים. יותר מזה – ההבדל הגדול ביותר בין קולו של אלוהים לקולו של אדם הוא שקולו של אלוהים הוא האמת, וגלומות בו סמכות ועוצמה; נרגיש את זה ברגע שנשמע אותו. לא משנה אם נוכל לבטא את זה במילים, ההרגשה ברורה לגמרי. קל יותר להבחין בקולו של אדם: כששומעים אותו מרגישים שניתן להבינו, שהוא בהישג יד. אנחנו לא מרגישים שום עוצמה או סמכות בדברי אנוש, ואיננו יכולים לאשר שהם האמת. זה ההבדל הגדול ביותר בין דברי האל לדברי האדם. למשל אנחנו רואים שבדברי ישוע אדוננו גלומות סמכות ועוצמה; ברגע ששומעים אותם אפשר לאשר שזו האמת, שאלה דברים מעמיקים, מסתוריים ומעבר לשיעור קומתם של בני אדם. עכשיו בואו נבחן את דברי השליחים בכתבי הקודש. למרות שרובם נאמרו בזכות הארה מרוח הקודש, אין בהם סמכות או עוצמה. אלה רק דברי אמת – שמועילים לבני אדם ותו לא. האם אדם יכול היה לומר את הדברים שאמר ישוע אדוננו? אין אף אחד שהיה מסוגל לזה וזה מראה שדברי ישוע אדוננו נאמרו בקול אלוהים.

נקרא מספר קטעים מדברי האל הכול יכול ונראה אם דברי האל הכול יכול הם אכן האמת ואם זה קולו של אלוהים. האל הכול יכול אומר, "אני עושה את עבודתי בכל קצוות תבל, ורעשים רועמים נשמעים עד אין קץ במזרח ומרעידים את כל האומות והזרמים. קולי הוא זה שהביא את כל בני האדם אל ההווה. אני אגרום לכל בני האדם להיכבש בידי קולי, ליפול לזרם הזה ולהישמע לי, מפני שכבר לפני זמן רב עקרתי את כבודי מכל פני האדמה וחשפתי אותו מחדש במזרח. מי לא משתוקק לראות את כבודי? מי לא מחכה בקוצר רוח לשובי? מי לא צמא להופעתי המחודשת? מי לא עורג לחביבותי? מי לא יבוא אל האור? מי לא יראה את העושר של ארץ כנען? מי לא משתוקק לשובו של הגואל? מי לא מעריץ את האל הכול יכול והאדיר? על יתפשט על כל פני האדמה. אני רוצה לומר דברים נוספים לעמי הנבחר. כמו הרעמים הגדולים שמרעידים הרים ונהרות, אני נושא את דבריי אל התבל כולה ואל האנושות. לכן מוצא פי הופך לאוצרו של האדם, וכל בני האדם מוקירים את דבריי. הברק מבזיק מהמזרח עד למערב. דבריי הם דברים שהאדם מסרב לוותר עליהם ובו בזמן לא מסוגל לתפוס את משמעותם, אך הוא שמח בהם על אחת כמה וכמה. כמו תינוק בן יומו, כל בני האדם שמחים ועליזים, והם חוגגים את בואי. באמצעות קולי, אביא את כל בני האדם לפניי. מכאן ואילך, אצטרף לאנושות באופן רשמי, כדי שבני האדם יתחילו לעבוד אותי. באמצעות מוצא פי והכבוד השופע ממני, אני גורם לכל בני האדם להתייצב בפניי ולראות שהברק מבזיק מהמזרח, וכן שירדתי ארצה אל "הר הזיתים" של המזרח. הם יראו שמזה זמן רב מאוד אני נמצא על פני האדמה, לא עוד כבן היהודים אלא כברק המזרח. זאת משום שקמתי לתחייה זה מכבר, התרחקתי מבני האדם, ואחר כך הופעתי מחדש בקרב בני האדם עם כבודי. אני הוא זה שעבדו אותו לפני עידנים רבים מספור, ואני גם ה"עולל" שבני ישראל זנחו לפני עידנים רבים מספור. יתר על כן, אני האל הכול יכול ורב הכבוד של העידן הנוכחי! מי ייתן וכולם יתייצבו בפני כס מלכותי ויראו את ארשת פניי רבת הכבוד, ישמעו את קולי, ויתבוננו במעשיי. זה כל רצוני, זה סופה ושיאה של התוכנית שלי, וכן תכליתו של הניהול שלי. מי ייתן וכל האומות יעבדו אותי, כל לשון תכיר בי, כל אדם יאמין בי מחדש וכל עם ייכנע לי!" ("רעש שבעת הרעמים – הנבואה שבשורת המלכות תתפשט בכל קצוות תבל" ב'הדבר מופיע בבשר').

"כשאני מפנה את פניי אל התבל כדי לשאת דברים, האנושות כולה שומעת את קולי, וכתוצאה מכך היא רואה את כל העבודות שביצעתי בכל רחבי תבל. אטיל ייסורים ואפיל ארצה כל מי שפועל בניגוד לרצוני, כלומר כל מי שמתנגד לי במעשי אדם. אקח את הכוכבים הרבים שבשמיים ואחדש אותם, והודות לי, השמש והירח יתחדשו – הרקיע כבר לא יהיה כפי שהיה. שפע הדברים על הארץ יתחדשו. הכל יושלם באמצעות דבריי. האומות הרבות שבתבל יחולקו מחדש והאומה שלי תתפוס את מקומן, כך שהאומות שעל פני האדמה ייעלמו לנצח ויהפכו לאומה שתעבוד אותי. כל אומות העולם יושמדו ויפסיקו להתקיים. מבין כל בני האנוש שבתבל, כל בני האדם השייכים לשטן יחוסלו. האש הבוערת תשטח את כל מי שעובד את השטן – כלומר, חוץ ממי שמצוי כעת בזרם, כל האחרים ייהפכו לאפר. כשאמיט ייסורים על העמים הרבים, בני האדם בעולם הדתי ישובו למלכותי במידה כזו או אחרת, לאחר שעבודותיי כבשו אותם, מפני שהם יראו את ביאת אלוהים הקדוש, הרוכב על ענן לבן. כל בני האנוש ילכו איש איש אחר סוגו, ואני אמיט עליהם ייסורים שונים בהתאם למעשיהם. כל מי שקם עליי יושמד. באשר לבני האדם שמעשיהם על פני האדמה לא היו קשורים אליי, בזכות האופן שבו הם ניקו את עצמם מאשמה, הם ימשיכו להתקיים על פני האדמה תחת פיקוחם של בניי ועמי. אתגלה לשפע העמים ולשפע האומות, אשמיע את קולי על פני האדמה ואכריז על השלמת עבודתי הגדולה שהאנושות כולה תוכל לראות במו עיניה.

"...כשבראתי את העולם, עיצבתי את כל הדברים לפי סוגם, וקיבצתי כל דבר בעל דמות גשמית עם בני סוגו. מכיוון שהולך וקרב סופה של תוכנית הניהול שלי, אשחזר את המצב הקודם של הבריאה, אשחזר כל דבר לאופן שבו הוא היה במקור ואשנה הכל באופן מהותי כדי שהכל יחזור אל חיק תוכניתי. הגיע הרגע! השלב האחרון בתוכניתי עומד להתבצע. הו, עולם ישן ומזוהם! אתה תקרוס לבטח לשמע דבריי! תוכניתי תשטח אותך לבטח! הו, שפע הברואים! כולכם תזכו לחיים חדשים בתוך דבריי – עכשיו יש לכם אדון ריבון! הו, עולם חדש וטהור וללא דופי! אתה תשוב לתחייה לבטח בתוך כבודי! הו, הר ציון! לא תהיה עוד שקט. חזרתי כמנצח! מתוך הבריאה, אני בוחן בקפידה את כל העולם. על פני האדמה, האנושות החלה בחיים חדשים וזכתה בתקווה חדשה. הו, עמי! איך אתם יכולים שלא לשוב לחיים בתוך האור שלי? איך אתם יכולים שלא לצהול תחת הכוונתי? הארצות צועקות בצהלה, המים צוחקים צחוק עליז וצורם! הו, עם ישראל ששב לחיים! איך אתה יכול שלא להתגאות בייעודי מראש? מי בכה? מי התייפח? עם ישראל הישן כבר לא קיים, ועם ישראל של היום קם על רגליו בעולם, זקוף ותמיר, קם בלבה של האנושות כולה. עם ישראל של היום ודאי ירכוש את מקור הקיום באמצעות עמי! הו, מצרים השנואה! את כבר לא מתנגדת לי, נכון? איך את יכולה לנצל את רחמיי ולנסות להימלט מהייסורים שאני מטיל? איך את יכולה שלא להתקיים בעיצומם של הייסורים שאני מטיל? כל בני האדם שאני אוהב אותם לבטח יחיו לנצח, וכל בני האדם שקמים עליי לבטח יסבלו מייסוריי לנצח. זאת משום שאני אל קנאי, ואני לא חס על בני אדם בקלות על כל מה שהם עשו. אני אשגיח על העולם כולו, וכשאופיע במזרח העולם, עם צדק, מלכותיות, חרון אף וייסור, אתגלה לאנושות על המוניה!" ("פרק 26" ב'דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר').

בקריאת דברי האל הכול יכול, לכולנו יש אותם רגשות: כולנו יכולים להרגיש שזהו אלוהים שמדבר אל האנושות. חוץ מאלוהים, מי בדיוק יכול היה לדבר אל כל האנושות? מי יכול היה להביע בפני האנושות את כוונתו של אלוהים להושיע אותה? מי יכול היה להצהיר בצורה ברורה בפני כל האנושות על עבודת אלוהים באחרית הימים, על אחרית האנושות ועל יעדה? מי היה מצהיר בחגיגיות בפני היקום על הצווים המנהליים של אלוהים? אף אחד חוץ מאלוהים כמובן. האל הכול יכול מדבר אל האנושות בכללותה ומאפשר לאדם לחוש את העוצמה והסמכות שבדברי האל. דברי האל הכול יכול הם הביטוי הישיר של אלוהים – זה קולו של אלוהים! דברי האל הכול יכול נשמעים כאילו אלוהים עומד על הרקיע השלישי, ומדבר אל האנושות בכללותה; במקום הזה, האל הכול יכול מדבר בתור הבורא אל האנושות כולה, ומציג בפני האנושות את טבעו – טבע הצדק והמלכותיות שאין לפגוע בו. כשכבשיו של אלוהים שומעים את דברי האל הכול יכול, למרות שבתחילה הם אינם מבינים את האמת שבדברים, ולמרות שאין להם התנסויות קודמות עם דבריו, הם מרגישים שסמכות ועוצמה גלומות בדברי האל הכול יכול ויכולים לקבוע שזהו קולו של אלוהים, שאלה אמירות מרוח הקודש במישרין. די לנבחריו של אלוהים בשמיעת דברי אלוהים כדי לקבוע שזהו קולו. למה הכמרים והבכירים האלה מסוגלים להוקיע את האל הכול יכול? לגבי צוררי המשיח שלא מזהים את התגלמותו של אלוהים, ואינם מודים שאלוהים מסוגל לומר את האמת, למרות שהם רואים את כל האמיתות שאלוהים אומר ומרגישים שסמכות ועוצמה גלומות בדבריו - הם בכל זאת לא מאמינים שאלוהים יכול לדבר כך ואינם מודים שכל מה שאלוהים אומר הוא האמת. מה העניין כאן? האם אתם מצליחים לראות? האל הכול יכול, בהתגלמותו באחרית הימים מדבר אל האנושות בכללותה, אך כמה מבינינו מסוגלים לשמוע את קול אלוהים? רבים בחוגים הדתיים רואים את האל הכול יכול מדבר אך לא מבחינים שזה קולו של אלוהים. הם אפילו מתייחסים לדברי אלוהים כאל דברי אנוש, ומעזים אף לשפוט, להשמיץ ולהוקיע את אלוהים. האם לאנשים כאלה יש לב הירא את אלוהים? האם הם אינם זהים בדיוק לפרושים מן העבר? הם כולם שונאים את האמת ומוקיעים את אלוהים. כזו סמכותיות אדירה גלומה בדברי אלוהים – והם בכלל לא שומעים שדברים אלו הם קולו. אנשים כאלה יכולים להיות כבשיו של אלוהים? לבם עיוור, למרות שהם שומעים, הם לא יודעים, ולמרות שהם רואים, הם לא מבינים. איך הם אפילו ראויים להילקח? אלוהים בהתגלמותו באחרית הימים אמר אמת וחשף את אנשי החוגים הדתיים: את המאמינים האמיתיים והמזויפים, את אוהבי האמת ואת אלה שמאסו בה, את העלמות החכמות והשוטות – כל בני האדם נחלקים באופן טבעי איש איש לסוגו. כדברי האל הכול יכול: "דברי האל ייסרו את כל הרשעים ויברכו את כל הצדיקים..." ("מלכות אלף השנים הגיעה" ב'הדבר מופיע בבשר'). אלו הם דבריו. אם כן, אלה שמסוגלים לשמוע את קולו נכחו בביאה השנייה של ישוע ונלקחו אל כס מלכותו, והם משתתפים בסעודת הכלולות של השה. האנשים האלה הם העלמות החכמות – בני-המזל שבקרב האנושות.

עלינו להקשיב בלבנו וברוחנו כדי לשמוע את קולו של אלוהים. אנשים שחושבים באופן דומה מבינים זה את זה. דברי אלוהים הם האמת, ויש בהם סמכות ועוצמה; בעלי הלב והרוח יכולים בהחלט לחוש בזה. רבים יקבעו לאחר קריאת דברי האל הכול יכול שזה קולו של אלוהים, ושאלה הם אמירותיו. בכל פעם שאלוהים מתגלם כבשר ודם, הוא בא לעשות שלב בעבודה; לעומת הנביאים שמסתפקים בהעברת מסר בן מילים ספורות בהקשר מסוים, על פי הוראותיו של אלוהים, כשאלוהים מתגלם לעשיית שלב בעבודתו, עליו לומר דברים רבים, אמיתות רבות, לחשוף פשרן של תעלומות ולהתנבא. שנים, ואפילו עשרות שנים דרושות כדי להשלים זאת. למשל, כשעשה את עבודת הגאולה, ישוע אדוננו ניבא לראשונה: "חִזְרוּ בִּתְשׁוּבָה, כִּי קָרְבָה מַלְכוּת שָׁמַיִם" (מתי ד' 17). ולימד את בני האדם איך להתוודות, להכות על חטא, לסלוח, להחזיק מעמד ולסבול ולשאת את צלבם. הוא גם לימד את הדרך שבה אדם בעידן החסד צריך לצעוד. הוא הציג את טבעו הרחום והאוהב של אלוהים. וגם חשף את פשר תעלומות מלכות השמיים, ואת התנאים שיקבעו אם נבוא אליה. עבודת הגאולה של אלוהים הושלמה רק לאחר צליבתו, תחייתו ועלייתו השמיימה. הדברים שאמר ישוע אדוננו הם כל האמיתות שאלוהים העניק במתנה לאנושות בעבודת גאולתו. באחרית הימים, האל הכול יכול בא והשמיע את כל האמיתות שמטהרות ומושיעות את האנושות; הוא עשה את עבודת השיפוט החל מבית האל וגילה לאנושות את הטבע הגלום בו, טבע שליבתו היא צדק. הוא פרש ופירש את התעלומות הכרוכות בתוכנית ניהולו, המשתרעת על פני ששת אלפים שנה; הוא פתח את עידן המלכות והביא את עידן החסד לקצו. דברי האל הכול יכול הם הנביעה הטבעית מתוך מהות חיי האל ומהביטוי של טבעו; זהו שלב שלם של עבודת דבר האלוהים שאלוהים עושה באחרית הימים, כדי לטהר ולהושיע את האנושות מן היסוד. נקרא עוד מדברי האל הכול יכול, ונשמע אם הם אכן האמת ואם זהו קולו של אלוהים.

האל הכול יכול אומר, "כאשר אלוהים הופך לבשר ודם הפעם, עבודתו היא לבטא את טבעו, בעיקר באמצעות הטלת ייסורים ובאמצעות שיפוט. על בסיס הדברים האלה, הוא נותן לאדם אמת רבה יותר וחושף דרכים רבות יותר לנוהג, ובכך הוא משיג את מטרתו לכבוש את האדם ולהושיע אותו מטבעו המושחת. זה מה שעבודתו של אלוהים בעידן המלכות טומנת בחובה" (ההקדמה ל'הדבר מופיע בבשר').

"באחרית הימים, המשיח משתמש באמיתות שונות כדי ללמד את האדם, לחשוף את מהות האדם ולנתח את דבריו ומעשיו של האדם. הדברים האלה מורכבים מאמיתות שונות, כגון חובת האדם, האופן שבו האדם צריך להישמע לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להיות נאמן לאלוהים, האופן שבו האדם צריך להביא לידי ביטוי את האנושיות הרגילה, וכן את חוכמתו וטבעו של אלוהים, וכן הלאה. כל הדברים האלה מתמקדים במהות האדם ובטבעו המושחת. בפרט, הדברים שחושפים כיצד האדם דוחה בבוז את אלוהים נאמרים ביחס לכך שהאדם הוא התגלמות השטן וכוח אויב נגד אלוהים. כשאלוהים עושה את עבודת המשפט, הוא לא רק מבהיר את אופיו של האדם בדברים מעטים בלבד, אלא מבצע התגלות, טיפול וגיזום בטווח הארוך. את השיטות האלה של ההתגלות, הטיפול והגיזום לא ניתן להחליף במילים רגילות, אלא רק באמת, שהיא לא ברשותו של האדם כלל. רק שיטות כאלה כזו נחשבת למשפט – רק באמצעות משפט כזה אפשר לשכך את האדם ולשכנע אותו לגמרי להישמע לאלוהים ולהכיר את אלוהים באמת. עבודת המשפט גורמת לאדם להבין את פניו האמיתיות של אלוהים ואת האמת על מרדנותו שלו. עבודת המשפט מאפשרת לאדם לרכוש הבנה רבה על רצונו של אלוהים, על מטרת עבודתו של אלוהים, ועל המסתורין שהאדם לא יכול להבין. היא גם מאפשרת לאדם לזהות ולדעת את מהותו המושחתת ואת שורשי שחיתותו, וכן לגלות את כיעורו של האדם. ההשפעות האלה נגרמות כולן על ידי עבודת המשפט, מפני שמהותה של העבודה הזו היא למעשה עבודת פתיחת האמת, הדרך והחיים של אלוהים לכל מי שמאמין בו. העבודה הזו היא עבודת המשפט שעושה אלוהים" ("המשיח עושה את עבודת המשפט באמצעות האמת" ב'הדבר מופיע בבשר').

"אחרית הימים כבר הגיעה. כל הדברים בבריאה ימוינו לפי סוגם ויחולקו לקטגוריות שונות על סמך אופיים. זה הרגע שבו אלוהים מגלה את סופה של האנושות ואת היעד שלה. אם בני האדם לא יעברו ייסורים ומשפט, לא תהיה דרך לחשוף את המרדנות והרשע שלהם. רק באמצעות ייסורים ומשפט ניתן לגלות את הסוף של כל הברואים. האדם רק חושף את פרצופו האמיתי כשהוא עובר ייסורים ונשפט. רוע ימוין עם רוע, וטוב עם טוב, וכל בני האדם ימוינו לפי סוגם. באמצעות ייסורים ומשפט, סופם של כל הברואים יתגלה, כדי שהרשעים ייענשו והטובים יזכו לגמול, וכדי שכל בני האדם יחיו תחת ריבונותו של אלוהים. יש להגשים את כל העבודה הזו באמצעות ייסורים צודקים ומשפט צודק. משום ששחיתותו של האדם הגיעה לשיאה, ומשום שמרדנותו הפכה לחמורה ביותר, רק טבעו הצודק של אלוהים, אשר מורכב בבסיסו מייסורים ומשפט ומתגלה באחרית הימים, יכול לחולל שינוי מלא באדם ולהשלים אותו לגמרי. רק הטבע הזה יכול לחשוף את הרוע וכך להעניש בחומרה את כל הרשעים. ...באחרית הימים, רק משפט צדק יכול למיין את בני האדם על פי סוגם ולהביא את האדם למישור חדש. כך, העידן כולו מסתיים באמצעות הטבע הצודק של אלוהים שמתאפיין במשפט וייסורים" ("חזון עבודתו של אלוהים (3)" ב'הדבר מופיע בבשר').

"האם אתם מבינים כעת מהו משפט ומהי אמת? אם אתם מבינים כעת, אני מפציר בכם להתמסר למשפט. אחרת לעולם לא תהיה לכם הזדמנות לזכות לשבחיו של אלוהים או להילקח על ידי אלוהים אל מלכותו. אלוהים יתעב וידחה לעולם את מי שרק מקבל את המשפט, אך שלא ניתן לטהרו לעולם, כלומר מי שנמלט בעיצומה של עבודת המשפט. חטאיו רבים וחמורים בהרבה מחטאי הפרושים, מפני שהוא בגד באלוהים ומפני שהוא מורד באלוהים. בני אדם כאלה, שאינם ראויים אף לעשות שירות, יקבלו עונש נצחי וחמור יותר. אלוהים לא יחוס על אף בוגד שטען פעם לנאמנות בדבריו, אך אז בגד באלוהים. בני אדם כאלה יזכו לגמול באמצעות ענישת הרוח, הנפש והגוף. זה חושף את טבעו הצודק של אלוהים, הלא כן? האין זו בדיוק המטרה של משפטו של אלוהים וחשיפת האדם? במהלך המשפט, אלוהים שולח את כל מי שמבצע כל מיני מעשים רעים אל מקום השורץ רוחות רעות, כדי שגוף הבשר והדם של כל אדם כזה יושמד כאוות נפשן של הרוחות. גופו מצחין כגווייה וזה הגמול הראוי לו. אלוהים כותב בספרי התיעוד של כל אדם כזה כל אחד ואחד מחטאיהם של מאמיני השקר, שליחי השקר ועובדי השקר האלה. לאחר מכן, בזמן הנכון, הוא משליך אותם אל הרוחות הטמאות כדי שהרוחות יחללו כרצונן את כל גופם. כתוצאה מכך, הם לעולם לא יקומו לתחייה ולעולם לא יראו שוב את האור. את בני האדם הצבועים האלה שעשו שירות בעבר אך לא היו מסוגלים להישאר נאמנים עד הסוף, אלוהים מונה בין הרשעים, כך שילכו בעצת רשעים ויהיו לחלק מן ההמון השרוי באי-סדר. בסופו של דבר, אלוהים ישמיד אותם. אלוהים משליך הצידה וזונח את מי שמעולם לא היה נאמן למשיח ולא הקדיש כל מאמץ, והוא ישמיד את כל בני האדם האלה כשיתחלפו העידנים. הם לא יתקיימו עוד על פני האדמה, ועל אחת כמה וכמה לא יורשו להיכנס למלכותו של אלוהים. מי שמעולם לא היה נאמן לאלוהים, אך נאלץ להתמודד עם אלוהים, יימנה עם אלה שמשרתים את עמו של אלוהים. רק מעטים מבני האדם האלה יכולים לשרוד, ואילו רובם יגוועו לצד בני האדם שאפילו אינם כשירים לשרת. בסופו של דבר, אלוהים יביא למלכותו את כל מי שבעצה אחת עם אלוהים, את עמו של אלוהים ואת בניו וכן את מי שאלוהים הועיד אותו מראש לשמש ככוהן. זה הפרי שהניב אלוהים בעבודתו. באשר למי שלא יכול להשתייך לאף אחת מהקטגוריות שקבע אלוהים – בני אדם כאלה יימנו על חסרי האמונה. ודאי תוכלו לתאר לעצמכם מה יהיה סופם. אמרתי לכם כבר את כל מה שעליי לומר. ההחלטה באיזו דרך תבחרו היא בידכם. מה שעליכם להבין הוא זה: עבודתו של אלוהים לעולם לא ממתינה למי שלא יכול לעמוד בקצב של אלוהים, וטבעו הצודק של אלוהים לא חס על איש" ("המשיח עושה את עבודת המשפט באמצעות האמת" ב'הדבר מופיע בבשר').

אחרי קריאת דבריו, האין זה ברור יותר איך אלוהים עושה את עבודת השיפוט שלו באחרית הימים? אם אלוהים לא היה חושף את הדברים ומצהיר עליהם, איך היינו מבינים אותם? באחרית הימים, האל הכול יכול אומר את האמת ועושה את עבודת השיפוט שלו. דבריו מגלים את מהות שחיתותה העמוקה של האנושות ואת מצבה. הם חושפים כל ביטוי התנגדות של בני האדם לאלוהים, ואת מצב האדם החדור טבע שטני, ומציגים בפני האנושות את טבעו הקדוש והצודק של אלוהים שאין לפגוע בו. מכאן שאנשים חזו בהופעת ועבודת אלוהים, החלו להאמין בו, וקיבלו את ישועתו.

(...)

בזכות השיפוט שבדברי האל הכול יכול, נוכחנו בגאוותנותנו, בחשיבותנו-העצמית ובערמומיותנו. ראינו שאנו מסגירים את טבענו השטני. גם אם אנו משקיעים מאמץ, עומדים בתלאות ומשלמים מחיר, איננו נשמעים באמת לאלוהים, ולא אוהבים אותו באמת. למול ניסיונות ותלאות, אנחנו מסוגלים אפילו להתלונן על אלוהים, לחשוד בו ולהתכחש לו. הדברים מאפשרים לנו להכיר בכך שלכולנו בני האדם המושחתים אותו הטבע כמו לשטן. אם טבענו השטני אינו יכול להיטהר, ויישאר בדיוק כמו שהוא, לא תהיה דרך להגיע להישמעות-אמת ולאהבת-אמת לאלוהים. בעבר חשבנו שהאמנו באלוהים במשך שנים רבות, ויתרנו על דברים, השקענו מאמצים, עבדנו קשה, נעשינו טובים והפכנו לאנשים שאוהבים את אלוהים ונשמעים לו. רק אחרי שהאל הכול יכול שפט וייסר אותנו נעשינו מודעים שלמרות שכלפי חוץ נראה שאנו עובדים בפרך למען אלוהים, אנו עדיין משקרים ומרמים אותו לעתים קרובות, משלמים לו מס שפתיים, ממשיכים להיות דעתניים, מושכים תשומת-לב לעצמנו ומתרברבים. בסוף הבנו שמאמצינו והוצאותינו נועדו להשגת ברכות ולזכייה בגמול שהוא כניסה אל מלכות השמיים - למעשה ניהלנו משא ומתן עם אלוהים. כיצד אפשר לקרוא לזה 'הישמעות-אמת לאלוהים'? זו לא הבעת אהבה לאלוהים! למרות כל זאת, אמרנו ללא בושה שאנחנו אוהבים את אלוהים ונשמעים לו ביותר. זה באמת לא הגיוני. אין כאן שמץ של הכרת האל. לאור החשיפה והשיפוט שבדבריו, אנחנו רואים שאלוהים רואה הכול ואנו חשים חיל ורעדה בלבנו כשאנו מרגישים בקדושתו וצדקתו האדירים, וכשאנו מרגישים שאין לפגוע בטבעו. אנו מרגישים שהיות שאנו כה שטניים אנו מתביישים לראות את אלוהים ואיננו ראויים לחיות בנוכחותו, ואז אנו משתטחים ארצה, מייבבים מתוך חרטה ואפילו מקללים את עצמנו וסוטרים בפנינו שלנו. רק אז אנחנו רואים שאנחנו חיים מדי יום בטבע שטני, שכלל לא חיינו כבני אדם ושאיננו ראויים להיקרא בני אנוש. רק לאחר שעברנו משפט וייסורים רבים, הזדככנו, טופלנו, ועמדנו בניסיונות רבים, אנו מבינים בהדרגה אי אילו אמיתות, ומבינים באמת ולעומק את שחיתותנו. כשזה קורה, כבר יש לנו הכרת אל אמיתית מסוימת, ולבסוף אנו מתחילים לירוא את אלוהים ולהישמע לו בלבנו. רק כך אפשר לעלות על המסלול הנכון. כל אלה הן התוצאות שמשיג אדם שעובר שיפוט וייסורים מאלוהים. אלמלא השיפוט והייסורים שבדברי האל, לעולם לא היינו נוכחים במצב האמיתי של שחיתותנו העמוקה, אותה גרם לנו השטן, לעולם לא היינו יודעים את המקור לחטאינו קולו של אלוהיםנגד אלוהים ולהתנגדותנו כלפיו. לא היינו יודעים כיצד להשתחרר מכבלי החטא כדי להפוך לאנשים שנשמעים באמת לאלוהים. אלמלא השיפוט הקפדני שבדבריו של אלוהים, לא היינו יכולים להכיר את טבעו הצודק והמלכותי, טבע שאין לפגוע בו, לא היינו יכולים להצמיח לב ירא אלוהים, ולא היינו הופכים ליראי אלוהים שזונחים את הרע. זוהי עובדה. אלמלא התגלם אלוהים כבשר ודם, מי יכול היה לעשות את עבודת השיפוט באחרית הימים? מי היה יכול להראות לבני האדם את טבעו הקדוש והצודק של אלוהים? אלמלא התגלם אלוהים כבשר ודם, בדבריו של מי היו גלומות כאלה סמכות ועוצמה כדי לשפוט אותנו, לטהר אותנו, ולהצליח להושיע אותנו, המושחתים לעומק, מן החטא? דברי ועבודת האל הכול יכול מציגים בבירור את מעמדו וזהותו כאלוהים; הם מראים שהוא הבורא, ושזו הופעתו של אל האמת האחד! זיהינו את קולו של אלוהים בדברי האל הכול יכול וחזינו בהופעת אלוהים.

מתוך 'שאלות ותשובות קלאסיות על בשורת המלכות קטעים נבחרים'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה