10.11.20

מה פירוש הדבר להיות חסיד אל?


מה פירוש הדבר להיות חסיד אל?דברי אלוהים רלוונטיים:

ישנה חשיבות עקרונית לכך שבהיותכם חסידי אל, כל מעשיכם יהיו בהתאם לדברי האל כיום: בין שאתם עוסקים בהיווכחות בחיים או בהגשמת רצונו של אלוהים, הכל צריך להיות סביב דברי האל כיום. אם מה שאתם משתפים והדברים שאתם עוסקים בהם לא מתמקדים בדברי האל כיום, הרי שדברי האל זרים לכם, ואתם נעדרים לחלוטין את עבודתה של רוח הקודש. מה שאלוהים רוצה הוא בני אדם שצועדים בעקבותיו. בלי קשר לשאלה כמה מופלאה וטהורה הייתה הבנתכם בעבר, אלוהים לא רוצה בה, ואם אתם לא מסוגלים להניח בצד דברים כאלה, הם יהוו מכשול אדיר להיווכחותכם בעתיד. כל מי שמסוגל להתקדם בעקבות האור הנוכחי של רוח הקודש הוא מבורך. בני האדם מעידני העבר גם התקדמו בעקבות אלוהים, אך הם לא היו יכולים להמשיך להתקדם עד היום. זו הברכה שזוכים לה אנשי אחרית הימים.

מתוך "הכירו את העבודה החדשה ביותר של אלוהים וצעדו בעקבות אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר'

עבודתה של רוח הקודש משתנה מיום ליום ומעפילה מעלה ומעלה בכל שלב; הגילוי של מחר עולה על הגילוי של היום, בעלייה מתמדת עם כל שלב. כזו היא העבודה שבאמצעותה אלוהים עושה את האדם למושלם. אם האדם לא מסוגל לעמוד בקצב, הוא עלול להישאר נטוש מאחור בכל רגע. אם אין לאדם לב צייתן, הרי שהוא לא יכול להיות חסיד אל עד לסוף הדרך. העידן הקודם חלף, ועכשיו אנחנו בעידן חדש. ובעידן חדש יש לעשות עבודה חדשה. במיוחד בעידן האחרון, שבו אלוהים יהפוך את האדם למושלם, אלוהים יבצע עבודה חדשה אפילו מהר יותר מאשר בעבר. לפיכך, ללא לב צייתן, האדם יתקשה לפסוע בדרכו של אלוהים. אלוהים לא נשמע לאף כלל והוא לא מתייחס לאף שלב בעבודתו כקבוע ובלתי משתנה. במקום זאת, העבודה שהוא עושה מתחדשת ועולה בהתמדה. עבודתו הופכת ליותר ויותר מעשית בכל שלב, וליותר ויותר מותאמת לצרכיו הממשיים של האדם. רק לאחר שהאדם חווה עבודה כזו, יכול טבעו לעבור את השינוי הסופי. ...אלוהים עושה עבודה שונה בתקופות שונות. אם תפגינו ציות רב בשלב אחד, אך בשלב הבא תהיו פחות צייתנים או לא צייתנים בכלל, הרי שאלוהים ייטוש אתכם. אם תעמדו בקצב של אלוהים בעלייתו לשלב הזה, הרי שעליכם להמשיך לעמוד בקצב בעלייתו לשלב הבא. רק כך תישמעו לרוח הקודש. מכיוון שאתם מאמינים באלוהים, עליכם לשמור על ציות יציב. אתם לא יכולים פשוט להישמע לאלוהים כשמתחשק לכם ולא להישמע לו כשלא מתחשק לכם. ציות כזה לא מקובלת על אלוהים. אם אתם לא יכולים לעמוד בקצב של העבודה החדשה שבה אני משתף אתכם, ואם אתם ממשיכים להיאחז באמירות קודמות, איך ייתכן שתהיה התקדמות בחייכם? עבודתו של אלוהים נועדה לקיים אתכם באמצעות דבריו. כשאתם תשמעו לו ותקבלו את דבריו, רוח הקודש לבטח תפעל בתוככם. רוח הקודש פועלת בדיוק כפי שאני מדבר. עשו כדבריי, ורוח הקודש תפעל בתוככם במהירות.

מתוך "מי ששומע לאלוהים בלב טהור ייפול לבטח בנחלתו" ב'הדבר מופיע בבשר'

הם אתם יודעים מה פירוש הדבר להיות חסידי אל? ללא חזיונות, באיזה נתיב תצעדו? בעבודה של היום, אם לא יהיו לכם חזיונות, אלוהים לא יוכל להשלים אתכם כלל ועיקר. במי אתם מאמינים? מדוע אתם מאמינים בו? מדוע אתם חסידים שלו? האם אתם מאמינים כמו מתוך משחק? האם אתם מתייחסים לחייכם כאל מעין צעצוע? אלוהים של היום הוא החיזיון הגדול מכולם. כמה ממנו אתם מכירים? כמה ממנו ראיתם? מכיוון שראיתם את אלוהים של היום, האם יסוד אמונתכם באלוהים בטוח? האם אתם חושבים שכל עוד תנהו אחרי אלוהים באופן המבולבל הזה, תזכו בישועה? האם אתם חושבים שאתם יכולים לדוג במים עכורים? האם זה עד כדי כך פשוט? כמה מהתפיסות שלכם לגבי מה שאלוהים של היום אומר הנחתם בצד? האם יש לכם חיזיון של אלוהים של היום? איפה טמונה הבנתכם את אלוהים של היום? אתם תמיד מאמינים שעל ידי היותכם חסידי אל תוכלו לזכות בו, ושעל ידי ראייתו תוכלו לזכות בו,[א] ושאף אחד לא יוכל להניא אתכם. אל תחשבו שעד כדי כך קל להיות חסידי אל. העיקר הוא שאתם חייבים להכיר אותו, אתם חייבים להכיר את עבודתו, חייב להיות לכם הרצון לעבור עתות מצוקה למענו, חייב להיות לכם הרצון להקריב את חייכם למענו, וחייב להיות לכם הרצון שהוא יהפוך אתכם למושלמים. זה החזון שצריך להיות לכם. לא די בכך שתמיד תחשבו על הנאה מחסדים. אל תניחו שאלוהים רק עומד לרשותם של בני האדם ומעניק להם חסדים. טעות בידיכם! אם האדם לא יכול לסכן את חייו כדי להיות חסיד אל, ואם הוא לא יכול לעזוב את כל רכושו החומרי כדי להיות חסיד אל, הרי שהוא בשום אופן לא יהיה מסוגל להיות חסיד אל עד הסוף!

מתוך "עליכם להבין את העבודה – אל תהיו חסידים מבולבלים!" ב'הדבר מופיע בבשר'

פטרוס היה חסיד של ישוע במשך כמה שנים, והוא ראה דברים רבים בישוע שאחרים לא ראו. לאחר שהוא היה חסיד שלו במשך שנה, ישוע בחר בו כבכיר מבין שנים עשר תלמידיו. (מובן שזה היה עניין של לבו של ישוע, ובני האדם לא היו מסוגלים כלל לראות זאת.) כל מהלך של ישוע שימש לו אות ומופת בחייו, ופטרוס חרט את דרשותיו של ישוע במיוחד על לוח לבו. הוא היה מתחשב ומסור מאוד לישוע, ומעולם לא היו לו תלונות לישוע. זו הסיבה לכך שהוא הפך לבן לוויה נאמן של ישוע בכל אשר הוא פנה. פטרוס הקפיד על תורתו של ישוע, על דבריו העדינים, ועל כל מה שהוא אכל, על כל מה שהוא לבש, על חיי היום-יום שלו ועל מסעותיו. הוא התחקה אחר ישוע בכל הדברים. הוא לא היה צדקן, אלא השליך מעליו את כל הדברים המיושנים הקודמים שלו והתחקה אחר ישוע בדבריו ובמעשיו. זה היה השלב שבו הוא הרגיש שהשמיים והארץ וכל צבאם מצויים בידיו של האל הכול יכול, וזו הסיבה לכך שלא הייתה לו בחירה, אלא שהוא עשה כל דבר לפי האות והמופת שקבע ישוע. הוא ראה מחייו של ישוע שהוא לא צדקן במעשיו, ושהוא גם לא מתרברב לגבי עצמו, אלא מרגש את בני האדם באהבה. במצבים שונים, פטרוס יכול היה לראות את טיבו של ישוע. זו הסיבה לכך שישוע הפך למודל החיקוי של פטרוס.

מתוך "על חייו של פטרוס" ב'פירושים של מסתרי דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר'

כל דבר שלא ריצה את רצונו של אלוהים בחייו של פטרוס גרם לפטרוס להרגיש שלא בנוח. אם דבר מה לא ריצה את רצונו של אלוהים, פטרוס התמלא בחרטה וחיפש דרך ראויה שבה הוא יוכל לְרַצות את לבו של אלוהים. אפילו בהיבטים הכי הפעוטים והכי חסרי החשיבות בחייו, הוא דרש מעצמו לְרַצות את רצונו של אלוהים. הוא החמיר לא פחות בכל הנוגע לטבעו הישן, והיה קפדני בדרישותיו מעצמו, כדי להתקדם אל עומק האמת. ...באמונתו באלוהים, פטרוס שאף לְרַצות את אלוהים בכול, ושאף להישמע לכל הוראותיו של אלוהים. ללא כל תלונה, הוא היה מסוגל לקבל ייסורים ומשפט, וכן זיכוך, צרות וחוסר בחייו, ואף אחד מהדברים האלה לא יכול היה לשנות את אהבתו לאלוהים. האין זו האהבה המושלמת לאלוהים? האין זה מילוי חובתו של ברוא אל? בין אם מתוך ייסורים, משפט או צרות – אתה תמיד מסוגל להגיע לציות עד המוות, זה מה שכל ברוא אל צריך להגיע אליו, וזה טוהר האהבה כלפי אלוהים.

מתוך "ההצלחה או הכישלון תלויים בדרך שבה האדם צועד" ב'הדבר מופיע בבשר'

קטעים לעיון מתוך דרשות ושיתוף:

שימוש כחסידי אל מתייחס בעיקר לפעולה בהתאם לעבודתו הנוכחית של אלוהים, הציות לדברי האל בהווה והנהגתם, היכולת לשמור את דברותיו של אלוהים, חיפוש רצונו של אלוהים בכל עניין, הנהגה בהתאם לדבר האל וציות גמור לעבודה ולהנחיה של רוח הקודש. לבסוף, הדבר מתייחס להפיכה לאדם שמנהיג את האמת ופועל בהתאם לרצונו של אלוהים. רק אדם כזה הוא חסיד אל, ורק אדם כזה זוכה בישועה של אלוהים. אם אנחנו מסתמכים כלפי חוץ על ספרי הקודש ומהללים אותם באמונתנו, בזמן שבפועל, הנוהג והחוויה שלנו מבוססים על דבריהם ומשנתם של בני אנוש המופיעים בספרי הקודש, במקום להישמע לדבר האל מספרי הקודש והנהגתו; ואם אנחנו לא תופסים את כוונותיו של אלוהים, ובמקום זאת רק דבקים בטקסים וכללים דתיים; הרי שאנחנו חסידי אדם. אם אנחנו פועלים לפי דבריהם של בני האדם המופיעים בספרי הקודש ומנהיגים אותם כאילו הם דברי האל, אך מתייחסים לישוע אדוננו כאל דמות סמלית בלבד, מתעלמים מדבריו, ולא עושים דבר כדי לציית לדברותיו, הרי שישוע אדוננו יבוז לנו ויקלל אותנו בדיוק כפי שהוא עשה לפרושים הצבועים. יש בני אדם רבים שמאמינים באלוהים, אך עובדים בעיוורון ידוענים רוחניים או כמרים ובכירים – הם יראים את הפרושים הצבועים. כל פעם שקורה להם משהו, הם רצים אל הכמרים והבכירים בחיפוש אחר הכוונה, והם עושים את אותו הדבר בחיפושם אחר דרך האמת. כתוצאה מכך, הפרושים הצבועים והמנהיגים הדתיים מרמים אותם ומוליכים אותם שולל, והם עולים על הנתיב של התנגדות לאלוהים – אלה ההשלכות והתוצאות של היותם חסידי אדם במקום חסידי אל. הדרך היחידה להיות חסידי אל באמת היא לבסס את האמונה אך ורק על דבקות בעבודתה של רוח הקודש, על היצמדות לדברי האל בהווה, על מעקב אחר צעדי עבודתה של רוח הקודש, ועל הקדשת מאמץ עליון למילוי חובות. במיוחד כשאלוהים עושה את עבודת המשפט שלו באחרית הימים, העולם הדתי איבד את עבודתה של רוח הקודש ונחרב כולו. כשאנחנו מאולצים לחפש את דרך האמת, אנחנו חייבים להפנות את תשומת לבנו עוד יותר לחיפוש דבריה של רוח הקודש לכנסיות. אנחנו חייבים לחפש את הדברים והאמירות של אלוהים ואת עבודתה של רוח הקודש. אם לא נחפש את דבריה ועבודתה של רוח הקודש, אם לא נהיה מסוגלים לשמוע את קולו של אלוהים, ואם לא נוכל לזכות בהזנה מדברי האל בהווה, הרי שבמקום זאת, נסולק, נושלך הצדה במהלך עבודתו של אלוהים באחרית הימים, ונצלול אל תוך החשיכה ביללה ובחריקת שיניים. אלוהים לא ייטוש לעולם בני אדם שהם באמת חסידי אל ובאמת נשמעים לו. בני אדם שעובדים כמרים ובכירים דתיים נשמעים לאדם והם חסידי אדם. עבודתו של אלוהים תחשוף את בני האדם האלה בסופו של דבר – הם יסולקו ויושלכו הצדה.

אף על פי שבפינו, אנחנו זועקים שאנחנו מאמינים באלוהים ושעלינו להיות חסידי אל בלבד ולהישמע לו, מה שקורה בפועל לא תואם לכך. אנחנו יכולים לזהות זאת בבירור מהאופן שבו היהודים בעידן החסד התייחסו לישוע אדוננו בהשוואה לאופן שבו פטרוס, יוחנן ואחרים התייחסו אליו. ישוע אדוננו ביצוע את עבודתו החדשה, ביטא את האמת והביא את דרך ההכאה על חטא, אך רוב היהודים באותה עת הקשיבו רק למשנתם של ראשי הכהנים והפרושים. הם לא קיבלו את עבודתו ודבריו של ישוע אדוננו, וכתוצאה מכך, הם איבדו את הישועה של ישוע אדוננו. להלכה, הם האמינו באלוהים, אך בפועל, הם האמינו בראשי הכהנים, בסופרים ובפרושים. לעומת זאת, פטרוס, יוחנן, מתי, פיליפוס והאחרים זיהו שדבריו ועבודתו של ישוע אדוננו הם בעלי סמכות ועוצמה, ושהם האמת לאמיתה. הם זיהו שדבריו ועבודתו של ישוע אדוננו נבעו מאלוהים, ולכן הם הפכו לחסידיו הקרובים. הם לא היו נתונים כלל לשליטתם של הפרושים, והם היו חסידי אל אמיתיים שנשמעו לאלוהים. באחרית הימים, הדרך היחידה להיות חסידי אל באמת ולהישמע באמת לאלוהים היא לקבל את עבודת המשפט של האל הכול יכול ולהישמע לה. זו הגשמה של הנבואה המופיעה בספר ההתגלות: "אֵלֶּה הֵם הַהוֹלְכִים אַחֲרֵי הַשֶּׂה לְכָל אֲשֶׁר יֵלֵךְ" (ההתגלות י"ד 4).

מתוך 'שאלות ותשובות קלאסיות על בשורת המלכות קטעים נבחרים'

מה פירוש הדבר להיות חסיד של אלוהים? ואיך מיישמים זאת? להיות חסיד של אלוהים אינו כרוך רק בתפילה לאלוהים ובשיבוח אלוהים. מה שחשוב מכול הוא לאכול ולשתות את דברי אלוהים, לחיות בהתאם לדברי אלוהים, לנהוג על פי האמת, למצוא נתיב של התנסות בחיים בדברי אלוהים, לקבל את המשימה שהטיל עליך אלוהים, לבצע כל אחת ואחת ממטלותיך כיאות ולצעוד בשביל שלפניך על פי הנחיית רוח הקודש. במיוחד, בצמתים קריטיים, כשניחתות עליך בעיות קשות, ישנו צורך רב עוד יותר לחפש אחר כוונת האל, להיזהר שלא ללכת שולל אחר דוקטרינות של בני אדם ולא ליפול תחת שליטתו של איש. "אשמע לכל דבר שנובע מאלוהים ואפעל לפיו, אולם אם הדבר נובע מרצון האדם, אדחה אותו בכל תוקף. כאשר הדברים שעליהם מנהיגים או עובדים מטיפים מנוגדים לסידוריו של אלוהים, ללא ספק אדבק אלוהים ואדחה את בני האדם. אם זה לגמרי עולה בקנה אחד עם סידוריו של אלוהים ורצונו, אז אוכל להקשיב לזה". אנשים הנוהגים כך הם חסידיו של אלוהים.

משיתופיהם של בכירים

הערות שוליים:

א. בטקסט המקורי נכתב "אתם תמיד מאמינים שעל ידי היותכם חסידי אל תוכלו לזכות, ושעל ידי ראייתו תוכלו לזכות."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה פירוש הדבר להיות חסיד אל?


מה פירוש הדבר להיות חסיד אל?דברי אלוהים רלוונטיים:

ישנה חשיבות עקרונית לכך שבהיותכם חסידי אל, כל מעשיכם יהיו בהתאם לדברי האל כיום: בין שאתם עוסקים בהיווכחות בחיים או בהגשמת רצונו של אלוהים, הכל צריך להיות סביב דברי האל כיום. אם מה שאתם משתפים והדברים שאתם עוסקים בהם לא מתמקדים בדברי האל כיום, הרי שדברי האל זרים לכם, ואתם נעדרים לחלוטין את עבודתה של רוח הקודש. מה שאלוהים רוצה הוא בני אדם שצועדים בעקבותיו. בלי קשר לשאלה כמה מופלאה וטהורה הייתה הבנתכם בעבר, אלוהים לא רוצה בה, ואם אתם לא מסוגלים להניח בצד דברים כאלה, הם יהוו מכשול אדיר להיווכחותכם בעתיד. כל מי שמסוגל להתקדם בעקבות האור הנוכחי של רוח הקודש הוא מבורך. בני האדם מעידני העבר גם התקדמו בעקבות אלוהים, אך הם לא היו יכולים להמשיך להתקדם עד היום. זו הברכה שזוכים לה אנשי אחרית הימים.

מתוך "הכירו את העבודה החדשה ביותר של אלוהים וצעדו בעקבות אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר'

עבודתה של רוח הקודש משתנה מיום ליום ומעפילה מעלה ומעלה בכל שלב; הגילוי של מחר עולה על הגילוי של היום, בעלייה מתמדת עם כל שלב. כזו היא העבודה שבאמצעותה אלוהים עושה את האדם למושלם. אם האדם לא מסוגל לעמוד בקצב, הוא עלול להישאר נטוש מאחור בכל רגע. אם אין לאדם לב צייתן, הרי שהוא לא יכול להיות חסיד אל עד לסוף הדרך. העידן הקודם חלף, ועכשיו אנחנו בעידן חדש. ובעידן חדש יש לעשות עבודה חדשה. במיוחד בעידן האחרון, שבו אלוהים יהפוך את האדם למושלם, אלוהים יבצע עבודה חדשה אפילו מהר יותר מאשר בעבר. לפיכך, ללא לב צייתן, האדם יתקשה לפסוע בדרכו של אלוהים. אלוהים לא נשמע לאף כלל והוא לא מתייחס לאף שלב בעבודתו כקבוע ובלתי משתנה. במקום זאת, העבודה שהוא עושה מתחדשת ועולה בהתמדה. עבודתו הופכת ליותר ויותר מעשית בכל שלב, וליותר ויותר מותאמת לצרכיו הממשיים של האדם. רק לאחר שהאדם חווה עבודה כזו, יכול טבעו לעבור את השינוי הסופי. ...אלוהים עושה עבודה שונה בתקופות שונות. אם תפגינו ציות רב בשלב אחד, אך בשלב הבא תהיו פחות צייתנים או לא צייתנים בכלל, הרי שאלוהים ייטוש אתכם. אם תעמדו בקצב של אלוהים בעלייתו לשלב הזה, הרי שעליכם להמשיך לעמוד בקצב בעלייתו לשלב הבא. רק כך תישמעו לרוח הקודש. מכיוון שאתם מאמינים באלוהים, עליכם לשמור על ציות יציב. אתם לא יכולים פשוט להישמע לאלוהים כשמתחשק לכם ולא להישמע לו כשלא מתחשק לכם. ציות כזה לא מקובלת על אלוהים. אם אתם לא יכולים לעמוד בקצב של העבודה החדשה שבה אני משתף אתכם, ואם אתם ממשיכים להיאחז באמירות קודמות, איך ייתכן שתהיה התקדמות בחייכם? עבודתו של אלוהים נועדה לקיים אתכם באמצעות דבריו. כשאתם תשמעו לו ותקבלו את דבריו, רוח הקודש לבטח תפעל בתוככם. רוח הקודש פועלת בדיוק כפי שאני מדבר. עשו כדבריי, ורוח הקודש תפעל בתוככם במהירות.

מתוך "מי ששומע לאלוהים בלב טהור ייפול לבטח בנחלתו" ב'הדבר מופיע בבשר'

הם אתם יודעים מה פירוש הדבר להיות חסידי אל? ללא חזיונות, באיזה נתיב תצעדו? בעבודה של היום, אם לא יהיו לכם חזיונות, אלוהים לא יוכל להשלים אתכם כלל ועיקר. במי אתם מאמינים? מדוע אתם מאמינים בו? מדוע אתם חסידים שלו? האם אתם מאמינים כמו מתוך משחק? האם אתם מתייחסים לחייכם כאל מעין צעצוע? אלוהים של היום הוא החיזיון הגדול מכולם. כמה ממנו אתם מכירים? כמה ממנו ראיתם? מכיוון שראיתם את אלוהים של היום, האם יסוד אמונתכם באלוהים בטוח? האם אתם חושבים שכל עוד תנהו אחרי אלוהים באופן המבולבל הזה, תזכו בישועה? האם אתם חושבים שאתם יכולים לדוג במים עכורים? האם זה עד כדי כך פשוט? כמה מהתפיסות שלכם לגבי מה שאלוהים של היום אומר הנחתם בצד? האם יש לכם חיזיון של אלוהים של היום? איפה טמונה הבנתכם את אלוהים של היום? אתם תמיד מאמינים שעל ידי היותכם חסידי אל תוכלו לזכות בו, ושעל ידי ראייתו תוכלו לזכות בו,[א] ושאף אחד לא יוכל להניא אתכם. אל תחשבו שעד כדי כך קל להיות חסידי אל. העיקר הוא שאתם חייבים להכיר אותו, אתם חייבים להכיר את עבודתו, חייב להיות לכם הרצון לעבור עתות מצוקה למענו, חייב להיות לכם הרצון להקריב את חייכם למענו, וחייב להיות לכם הרצון שהוא יהפוך אתכם למושלמים. זה החזון שצריך להיות לכם. לא די בכך שתמיד תחשבו על הנאה מחסדים. אל תניחו שאלוהים רק עומד לרשותם של בני האדם ומעניק להם חסדים. טעות בידיכם! אם האדם לא יכול לסכן את חייו כדי להיות חסיד אל, ואם הוא לא יכול לעזוב את כל רכושו החומרי כדי להיות חסיד אל, הרי שהוא בשום אופן לא יהיה מסוגל להיות חסיד אל עד הסוף!

מתוך "עליכם להבין את העבודה – אל תהיו חסידים מבולבלים!" ב'הדבר מופיע בבשר'

פטרוס היה חסיד של ישוע במשך כמה שנים, והוא ראה דברים רבים בישוע שאחרים לא ראו. לאחר שהוא היה חסיד שלו במשך שנה, ישוע בחר בו כבכיר מבין שנים עשר תלמידיו. (מובן שזה היה עניין של לבו של ישוע, ובני האדם לא היו מסוגלים כלל לראות זאת.) כל מהלך של ישוע שימש לו אות ומופת בחייו, ופטרוס חרט את דרשותיו של ישוע במיוחד על לוח לבו. הוא היה מתחשב ומסור מאוד לישוע, ומעולם לא היו לו תלונות לישוע. זו הסיבה לכך שהוא הפך לבן לוויה נאמן של ישוע בכל אשר הוא פנה. פטרוס הקפיד על תורתו של ישוע, על דבריו העדינים, ועל כל מה שהוא אכל, על כל מה שהוא לבש, על חיי היום-יום שלו ועל מסעותיו. הוא התחקה אחר ישוע בכל הדברים. הוא לא היה צדקן, אלא השליך מעליו את כל הדברים המיושנים הקודמים שלו והתחקה אחר ישוע בדבריו ובמעשיו. זה היה השלב שבו הוא הרגיש שהשמיים והארץ וכל צבאם מצויים בידיו של האל הכול יכול, וזו הסיבה לכך שלא הייתה לו בחירה, אלא שהוא עשה כל דבר לפי האות והמופת שקבע ישוע. הוא ראה מחייו של ישוע שהוא לא צדקן במעשיו, ושהוא גם לא מתרברב לגבי עצמו, אלא מרגש את בני האדם באהבה. במצבים שונים, פטרוס יכול היה לראות את טיבו של ישוע. זו הסיבה לכך שישוע הפך למודל החיקוי של פטרוס.

מתוך "על חייו של פטרוס" ב'פירושים של מסתרי דברי האל לתבל כולה' בספר 'הדבר מופיע בבשר'

כל דבר שלא ריצה את רצונו של אלוהים בחייו של פטרוס גרם לפטרוס להרגיש שלא בנוח. אם דבר מה לא ריצה את רצונו של אלוהים, פטרוס התמלא בחרטה וחיפש דרך ראויה שבה הוא יוכל לְרַצות את לבו של אלוהים. אפילו בהיבטים הכי הפעוטים והכי חסרי החשיבות בחייו, הוא דרש מעצמו לְרַצות את רצונו של אלוהים. הוא החמיר לא פחות בכל הנוגע לטבעו הישן, והיה קפדני בדרישותיו מעצמו, כדי להתקדם אל עומק האמת. ...באמונתו באלוהים, פטרוס שאף לְרַצות את אלוהים בכול, ושאף להישמע לכל הוראותיו של אלוהים. ללא כל תלונה, הוא היה מסוגל לקבל ייסורים ומשפט, וכן זיכוך, צרות וחוסר בחייו, ואף אחד מהדברים האלה לא יכול היה לשנות את אהבתו לאלוהים. האין זו האהבה המושלמת לאלוהים? האין זה מילוי חובתו של ברוא אל? בין אם מתוך ייסורים, משפט או צרות – אתה תמיד מסוגל להגיע לציות עד המוות, זה מה שכל ברוא אל צריך להגיע אליו, וזה טוהר האהבה כלפי אלוהים.

מתוך "ההצלחה או הכישלון תלויים בדרך שבה האדם צועד" ב'הדבר מופיע בבשר'

קטעים לעיון מתוך דרשות ושיתוף:

שימוש כחסידי אל מתייחס בעיקר לפעולה בהתאם לעבודתו הנוכחית של אלוהים, הציות לדברי האל בהווה והנהגתם, היכולת לשמור את דברותיו של אלוהים, חיפוש רצונו של אלוהים בכל עניין, הנהגה בהתאם לדבר האל וציות גמור לעבודה ולהנחיה של רוח הקודש. לבסוף, הדבר מתייחס להפיכה לאדם שמנהיג את האמת ופועל בהתאם לרצונו של אלוהים. רק אדם כזה הוא חסיד אל, ורק אדם כזה זוכה בישועה של אלוהים. אם אנחנו מסתמכים כלפי חוץ על ספרי הקודש ומהללים אותם באמונתנו, בזמן שבפועל, הנוהג והחוויה שלנו מבוססים על דבריהם ומשנתם של בני אנוש המופיעים בספרי הקודש, במקום להישמע לדבר האל מספרי הקודש והנהגתו; ואם אנחנו לא תופסים את כוונותיו של אלוהים, ובמקום זאת רק דבקים בטקסים וכללים דתיים; הרי שאנחנו חסידי אדם. אם אנחנו פועלים לפי דבריהם של בני האדם המופיעים בספרי הקודש ומנהיגים אותם כאילו הם דברי האל, אך מתייחסים לישוע אדוננו כאל דמות סמלית בלבד, מתעלמים מדבריו, ולא עושים דבר כדי לציית לדברותיו, הרי שישוע אדוננו יבוז לנו ויקלל אותנו בדיוק כפי שהוא עשה לפרושים הצבועים. יש בני אדם רבים שמאמינים באלוהים, אך עובדים בעיוורון ידוענים רוחניים או כמרים ובכירים – הם יראים את הפרושים הצבועים. כל פעם שקורה להם משהו, הם רצים אל הכמרים והבכירים בחיפוש אחר הכוונה, והם עושים את אותו הדבר בחיפושם אחר דרך האמת. כתוצאה מכך, הפרושים הצבועים והמנהיגים הדתיים מרמים אותם ומוליכים אותם שולל, והם עולים על הנתיב של התנגדות לאלוהים – אלה ההשלכות והתוצאות של היותם חסידי אדם במקום חסידי אל. הדרך היחידה להיות חסידי אל באמת היא לבסס את האמונה אך ורק על דבקות בעבודתה של רוח הקודש, על היצמדות לדברי האל בהווה, על מעקב אחר צעדי עבודתה של רוח הקודש, ועל הקדשת מאמץ עליון למילוי חובות. במיוחד כשאלוהים עושה את עבודת המשפט שלו באחרית הימים, העולם הדתי איבד את עבודתה של רוח הקודש ונחרב כולו. כשאנחנו מאולצים לחפש את דרך האמת, אנחנו חייבים להפנות את תשומת לבנו עוד יותר לחיפוש דבריה של רוח הקודש לכנסיות. אנחנו חייבים לחפש את הדברים והאמירות של אלוהים ואת עבודתה של רוח הקודש. אם לא נחפש את דבריה ועבודתה של רוח הקודש, אם לא נהיה מסוגלים לשמוע את קולו של אלוהים, ואם לא נוכל לזכות בהזנה מדברי האל בהווה, הרי שבמקום זאת, נסולק, נושלך הצדה במהלך עבודתו של אלוהים באחרית הימים, ונצלול אל תוך החשיכה ביללה ובחריקת שיניים. אלוהים לא ייטוש לעולם בני אדם שהם באמת חסידי אל ובאמת נשמעים לו. בני אדם שעובדים כמרים ובכירים דתיים נשמעים לאדם והם חסידי אדם. עבודתו של אלוהים תחשוף את בני האדם האלה בסופו של דבר – הם יסולקו ויושלכו הצדה.

אף על פי שבפינו, אנחנו זועקים שאנחנו מאמינים באלוהים ושעלינו להיות חסידי אל בלבד ולהישמע לו, מה שקורה בפועל לא תואם לכך. אנחנו יכולים לזהות זאת בבירור מהאופן שבו היהודים בעידן החסד התייחסו לישוע אדוננו בהשוואה לאופן שבו פטרוס, יוחנן ואחרים התייחסו אליו. ישוע אדוננו ביצוע את עבודתו החדשה, ביטא את האמת והביא את דרך ההכאה על חטא, אך רוב היהודים באותה עת הקשיבו רק למשנתם של ראשי הכהנים והפרושים. הם לא קיבלו את עבודתו ודבריו של ישוע אדוננו, וכתוצאה מכך, הם איבדו את הישועה של ישוע אדוננו. להלכה, הם האמינו באלוהים, אך בפועל, הם האמינו בראשי הכהנים, בסופרים ובפרושים. לעומת זאת, פטרוס, יוחנן, מתי, פיליפוס והאחרים זיהו שדבריו ועבודתו של ישוע אדוננו הם בעלי סמכות ועוצמה, ושהם האמת לאמיתה. הם זיהו שדבריו ועבודתו של ישוע אדוננו נבעו מאלוהים, ולכן הם הפכו לחסידיו הקרובים. הם לא היו נתונים כלל לשליטתם של הפרושים, והם היו חסידי אל אמיתיים שנשמעו לאלוהים. באחרית הימים, הדרך היחידה להיות חסידי אל באמת ולהישמע באמת לאלוהים היא לקבל את עבודת המשפט של האל הכול יכול ולהישמע לה. זו הגשמה של הנבואה המופיעה בספר ההתגלות: "אֵלֶּה הֵם הַהוֹלְכִים אַחֲרֵי הַשֶּׂה לְכָל אֲשֶׁר יֵלֵךְ" (ההתגלות י"ד 4).

מתוך 'שאלות ותשובות קלאסיות על בשורת המלכות קטעים נבחרים'

מה פירוש הדבר להיות חסיד של אלוהים? ואיך מיישמים זאת? להיות חסיד של אלוהים אינו כרוך רק בתפילה לאלוהים ובשיבוח אלוהים. מה שחשוב מכול הוא לאכול ולשתות את דברי אלוהים, לחיות בהתאם לדברי אלוהים, לנהוג על פי האמת, למצוא נתיב של התנסות בחיים בדברי אלוהים, לקבל את המשימה שהטיל עליך אלוהים, לבצע כל אחת ואחת ממטלותיך כיאות ולצעוד בשביל שלפניך על פי הנחיית רוח הקודש. במיוחד, בצמתים קריטיים, כשניחתות עליך בעיות קשות, ישנו צורך רב עוד יותר לחפש אחר כוונת האל, להיזהר שלא ללכת שולל אחר דוקטרינות של בני אדם ולא ליפול תחת שליטתו של איש. "אשמע לכל דבר שנובע מאלוהים ואפעל לפיו, אולם אם הדבר נובע מרצון האדם, אדחה אותו בכל תוקף. כאשר הדברים שעליהם מנהיגים או עובדים מטיפים מנוגדים לסידוריו של אלוהים, ללא ספק אדבק אלוהים ואדחה את בני האדם. אם זה לגמרי עולה בקנה אחד עם סידוריו של אלוהים ורצונו, אז אוכל להקשיב לזה". אנשים הנוהגים כך הם חסידיו של אלוהים.

משיתופיהם של בכירים

הערות שוליים:

א. בטקסט המקורי נכתב "אתם תמיד מאמינים שעל ידי היותכם חסידי אל תוכלו לזכות, ושעל ידי ראייתו תוכלו לזכות."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה