18.6.19

3. באמונתכם באלוהים, עליכם לבנות קשר רגיל עם אלוהים.

3. באמונתכם באלוהים, עליכם לבנות קשר רגיל עם אלוהים.

דברי אלוהים רלוונטיים:

באמונתכם באלוהים, עליכם לכל הפחות לגמור בדעתכם לקיים קשר רגיל עם אלוהים. ללא קשר רגיל עם אלוהים, אובדת חשיבותה של האמונה באלוהים. הייסוד של קשר רגיל עם אלוהים מושג באופן בלעדי על ידי השקטת לבכם בנוכחותו של אלוהים. 

קשר רגיל עם אלוהים פירושו להיות מסוגלים לא לפקפק באף עבודה של אלוהים ולא להתכחש לאף עבודה שלו, וכן להישמע לעבודתו. יתרה מזאת, פירוש הדבר הוא להחזיק בכוונות הנכונות בנוכחותו של אלוהים, לא לחשוב על עצמכם, תמיד להחזיק בענייני משפחתו של אלוהים כדבר החשוב ביותר בלי קשר למעשיכם, לקבל את השגחתו של אלוהים ולהישמע להסדריו של אלוהים. אתם מסוגלים להשקיט את לבכם בנוכחותו של אלוהים בכל פעם שאתם עושים דבר כלשהו. אפילו אם אתם לא מבינים את רצונו של אלוהים, בכל זאת עליכם למלא את חובותיכם ואת אחרותכם כמיטב יכולתכם. לא מאוחר מדי לחכות שרצונו של אלוהים יתגלה לכם כדי שתוכלו להנהיג אותו. כשהקשר שלכם עם אלוהים יהפוך לרגיל, גם יהיה לכם קשר רגיל עם בני האדם. כל הדברים מבוססים על היסוד של דברי האל. באמצעות האכילה והשתייה של דברי האל וההנהגה לפי דרישותיו של אלוהים, תקנו את נקודות המבט שלכם ואל תעשו דברים שמתנגדים לאלוהים או מפריעים לכנסייה. אל תעשו דברים שלא מועילים לחייהם של האחים והאחיות, אל תאמרו דברים שלא תורמים לבני אדם אחרים, ואל תעשו דברים מבישים. פשוט היו מכובדים בעת עשיית כל הדברים ודאגו שהם יהיו ייצוגיים בפני אלוהים. על אף שהבשר והדם שלכם חלשים לפעמים, אתם מסוגלים לקשור את החשיבות הגבוהה ביותר להפקת תועלת למשפחתו של אלוהים, מבלי לחמוד תועלת לעצמכם, ולבצע מעשי צדק. אם תהיו מסוגלים לנהוג כך, הקשר שלכם עם אלוהים יהיה רגיל.

בכל פעם שאתם עושים כל דבר, אתם חייבים לבדוק אם המניעים שלכם תקינים. אם אתם מסוגלים לפעול בהתאם לדרישותיו של אלוהים, הקשר שלכם עם אלוהים תקין. זה הקריטריון המינימלי. אם כשתבדקו את המניעים שלכם, יתגלה שישנם כמה שאינם תקינים, ואם תהיו מסוגלים להפנות להם עורף ולפעול בהתאם לדברי האל, הרי שתהפכו לבני אדם שהם ישרים בפני אלוהים, מה שיוכיח שהקשר שלכם עם אלוהים רגיל, ושכל מה שאתם עושים הוא למען אלוהים ולא למען עצמכם. בכל פעם שאתם עושים משהו או אומרים דבר כלשהו, עליכם להסדיר את לבכם, להיות צדיקים ולא להיות עבדים לרגשותיכם או לפעול לפי הרצון שלכם עצמכם. אלה העקרונות שמנחים מאמינים באלוהים בהתנהלותם. אפשר לגלות את המניעים ושיעור הקומה של אדם בדברים הקטנים, ולפיכך, כדי שבני אדם יעלו על הנתיב של ההפיכה למושלמים בידי אלוהים, עליהם ראשית לברר את המניעים שלהם עצמם ואת הקשר שלהם עם אלוהים. רק כאשר הקשר שלכם עם אלוהים יהיה רגיל, תהיו מסוגלים להפוך למושלמים בידי אלוהים, ורק אז, הטיפול, הגיזום, הטלת המשמעת והזיכוך של אלוהים בכם יהיו מסוגלים להשיג את התוצאה הרצויה.

מתוך 'מה מצבו של הקשר שלכם עם אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אפשר לומר שתיקון הקשר של האדם עם אלוהים הוא השלב הראשון בפתיחה במסע הרוחני שלו. אף על פי שגורלו של האדם נתון בידיו של אלוהים ואף על פי שאלוהים גזר את גורלו מראש ושהאדם עצמו לא יכול לשנות אותו, השאלה אם תוכלו להפוך למושלמים או ליפול בנחלתו של אלוהים תלויה בשאלה אם יש לכם קשר רגיל עם אלוהים. אולי יש בכם חלק חלש ומרדני, אך כל עוד השקפתכם נכונה והמניעים שלכם תקינים, וכל עוד תסדירו את הקשר שלכם עם אלוהים ותהפכו אותו לרגיל, אתם תהיו כשירים להפוך למושלמים בידי אלוהים. אם לא יהיה לכם הקשר הנכון עם אלוהים, ואם תפעלו למען הבשר והדם או למען משפחתכם, הרי שגם אם תעבדו קשה מאוד, מאמצכם יהיה לחינם. אם יהיה לכם קשר רגיל עם אלוהים, כל השאר יסתדר. אלוהים לא מסתכל בשום דבר אחר, אך הוא מסתכל רק בשאלה אם ההשקפות שלכם בנוגע לאומנה באלוהים נכונות: במי אתם מאמינים, למען מי אתם מאמינים, ומדוע אתם מאמינים. אם תהיו מסוגלים להבין את הדברים האלה בבירור, ואם תהיו מסוגלים להסדיר את ההשקפות והנוהג שלכם, חייכם יתקדמו, ותהיו מסוגלים ללא ספק להעלות על דרך המלך. אם הקשר שלכם עם אלוהים לא רגיל, ואם השקפותיכם בנוגע לאמונה באלוהים הן סוטות, הדברים האלה ימנעו את כל הדברים האחרים. בלי קשר לאמונתכם באלוהים, לא תשיגו דבר. רק אם הקשר שלכם עם אלוהים יהיה רגיל, אלוהים יאשר אתכם כשתפנו עורף לבשר והדם, תתפללו, תסבלו, תשאו עול, תישמעו לאלוהים, תעזרו לאחיכם ואחיותיכם, תקדישו מאמצים רבים יותר לאלוהים וכן הלאה.

מתוך 'מה מצבו של הקשר שלכם עם אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אם אתם רוצים להשיג חיים רוחניים הולמים ולייסד קשר הולם עם אלוהים, עליכם ראשית להעניק לו את לבכם ולהשקיט את לבכם בפניו. רק לאחר שתקדישו את כל לבכם לאלוהים, תוכלו לפתח בהדרגה חיים רוחניים הולמים. אם בני האדם לא מעניקים לאלוהים את לבם באמונתם בו, אם לבם לא נתון לו, ואם הם לא מתייחסים אל העול שלו כאל העול שלהם, הרי שכל מה שהם עושים הוא לרמות את אלוהים, ומדובר אך ורק בהתנהגותם של בני אדם דתיים – לא ניתן לזכות כך לשבחים מאלוהים...

אפשר לראות מניסיון שאחד מהעניינים החשובים ביותר הוא השקטת הלב בפני אלוהים. זה עניין שנוגע לחייהם הרוחניים של בני האדם ולצמיחה של חייהם. רק אם לבכם יהיה שלו בפני אלוהים, עיסוקכם בחיפוש האדם והשינויים בטבע שלכם יישאו פרי. מפני שאלוהים העמיס עליכם עול, ומפני שאתם תמיד מרגישים שחסר לכם כל כך הרבה, שיש אמיתות רבות שאתם צריכים לדעת, שיש מציאות רבה שאתם צריכים לחוות, ושעליכם להקדיש את כל תשומת לבכם לרצונו של אלוהים, הדברים האלה תמיד מרחפים בדעתכם, ונדמה שהם דוחקים עליכם עד כדי כך שאתם מתקשים לנשום, ולכן אתם מרגישים שלבכם כבד עליכם (אך לא שאתם שרויים במצב שלילי). רק בני אדם כאלה כשירים לקבל את הנאורות שמעניקים דברי האל, ורק הם כשירים להתרגש מרוח האל. משום העול שלהם, משום שלבם כבד עליהם, ואפשר לומר גם שמשום המחיר שהם שילמו והעינוי שהם עברו בפני אלוהים, הם קיבלו את הנאורות וההארה שלו, מכיוון שאלוהים לא נותן לאף אחד יחס מועדף. הוא תמיד הוגן ביחסו כלפי בני האדם, אך הוא גם לא שרירותי באספקה שהוא נותן להם, והוא לא נותן להם דברים באופן שלא תלוי בדבר. זה היבט אחד של טבעו הצודק. בחיים האמיתיים, רוב בני האדם עדיין לא הגיעו למישור הזה. לכל הפחות, לבם לא סיים לגמרי לפנות אל אלוהים, ולכן עדיין לא חל שינוי משמעותי בטבע חייהם. זאת משום שהם רק חיים בחסדו של אלוהים, אך הם מעולם לא זכו בעבודתה של רוח הקודש. הקריטריונים לשימושו של אלוהים בבני האדם הם כדלקמן: לבם פונה אל אלוהים, הם מקבלים את דבריו של אלוהים כעול, יש להם לב מלא כמיהה, והם גמרו בדעתם לחפש את האמת. רק בני אדם כאלה יכולים לזכות בעבודתה של רוח הקודש ולזכות לעתים תכופות בנאורות ובהארה.

מתוך 'חשוב מאוד לייסד קשר הולם עם אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

התחילו ראשית מהתפילה: תפילה שלווה בפני אלוהים נושאת הכי הרבה פירות. לאחר מכן, אכלו ושתו את דברי האל, הגו בדברי האל ונסו לזכות באור, מצאו את נתיב הנוהג, דעו מה מטרותיהן של אמירות האל והבינו ללא סטייה. באופן שגרתי, התקרבו אל אלוהים באופן רגיל בלבכם, הרהרו באהבתו של אלוהים וחשבו על דברי האל, מבלי שדברים חיצוניים יפריעו ולכם. כשלבכם יהיה שלו עד כדי כך שאתם מסוגלים להרהר, כך שבתוך עצמכם, תהגו באהבתו של אלוהים ותתקרבו לאלוהים בלי קשר לסביבה שאתם מצויים בה, וכך שבסופו של דבר תגיעו לשלב שבו תהללו אותו בלבכם, והדבר יהיה טוב יותר אפילו מתפילה, הרי שיהיה לכם שיעור קומה מסוים. אם תהיו מסוגלים להשיג את המצבים המתוארים לעיל, הדבר יוכיח שלבכם באמת שלו בפני אלוהים. זה השלב הראשון, וזה תרגיל בסיסי. רק לאחר שבני האדם מסוגלים להיות שלבים בפני אלוהים, רוח הקודש יכולה לרגש אותם, להאיר אותם ולהפוך אותם לנאורים, ורק אז הם מסוגלים באמת לשתף עם אלוהים ולתפוס את רצונו של אלוהים ואת הכוונתה של רוח הקודש – ובכך הם עולים על דרך הישר בחייהם הרוחניים.

הרהור בדברי האל ותפילה בנוגע לדברי האל, תוך כדי אכילה ושתייה של דברי האל בהווה – זה השלב הראשון להשגת שלווה בפני אלוהים. אם תוכלו להיות שלווים באמת בפני אלוהים, הנאורות וההארה של רוח הקודש ישכנו בכם.

מתוך 'בנוגע להשקטת לבכם בפני אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

כשאנשים מתפללים, הקשר שלהם עם אלוהים הוא הקשר הישיר ביותר. הקשר בין בני אדם לבין אלוהים הופך לאינטימי ביותר במהלך התפילה. האם אתה בדרך כלל מסוגל לכרוע ברך ולהתפלל מייד כאשר אתה עושה דבר-מה? הקשר של אנשים לאלוהים הוא הקרוב ביותר כשהם כורעים ברך ומתפללים. כשאתה קורא את דבריו של אלוהים, אם תתפלל ואז תקרא שוב, אתה תרגיש אחרת. אם לא תתפלל במשך זמן-מה, לא תבין את דבריו של אלוהים כשתקרא אותם. לא תדע את משמעותם לאחר שתסיים לקרוא.

...התפילה נועדה לאפשר לבני אדם לשהות במחיצתו של אלוהים ולקבל את הדברים שאלוהים מתכוון לתת להם. אם לעתים קרובות תתפלל ותשהה במחיצתו של אלוהים, יהיה לך קשר רציף עם אלוהים, ואלוהים תמיד יניע אותך ויכלכל אותך; וכך יתחולל בכך שינוי, תנאי חייך ישתפרו תמיד ולא תחווה נסיגה. זה נכון במיוחד כאשר אחים ואחיות מתפללים בצוותא. עם תום התפילה, קיימת רמה גבוהה במיוחד של אנרגיה; פני כל הנוכחים מלאי זיעה והם מרגישים שזכו בדברים רבים. למעשה, לאחר ימים ספורים שהם בילו ביחד, הם לא דיברו הרבה ביניהם. התפילה היא זו שעוררה את האנרגיה שלהם, והם מקווים שהם יוכלו לנטוש את משפחותיהם ואת העולם בבת אחת; הם מקווים שהם יוכלו לוותר על הכול – על הכול מלבד אלוהים. אתה רואה שהאנרגיה שלהם היא אדירה.

מתוך 'תיעוד נאומיו של המשיח'

חיים רוחניים תקינים פירושם לחיות את חייכם בפני אלוהים. כאשר האדם מתפלל הוא יכול להשקיט את לבו לפני אלוהים, ודרך התפילה הוא יכול לחפש נאורות שבאה מרוח הקודש, להכיר את דברי האל ולהבין את רצונו של אלוהים. כאשר האדם אוכל ושותה את דברי האל, הוא יכול להבין בבירור רב יותר ובאופן צלול יותר את מה שאלוהים רוצה לעשות ברגע זה, יכול להיות לו נתיב חדש של נוהג, והוא יכול לא להיות שמרן. כך, כל הנוהג שלו יהיה מיועד להשיג התקדמות בחיים. לדוגמה, התפילות של אדם כזה לא נועדו להשמיע כמה מילים יפות או ליילל אל אלוהים כדי לבטא כמה הוא חב לאלוהים. במקום זאת, הן מהוות הנהגה של ביטוי רוח האדם, של השקטת לבו בפני אלוהים ושל חיפוש הכוונה בכל דבר. תפילותיו נועדו להפוך את לב האדם ללב שנמשך לאור חדש בכל יום, ולגרום לאדם להפסיק להיות פסיבי או עצלן ולעלות על דרך הישר של הנהגת דברי האל.

מתוך 'בנוגע לחיים רוחניים תקינים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אם אתם רוצים לחיות חיים רוחניים תקינים, עליכם לקבל אור חדש בכל יום, לשאוף להבין באמת את דברי האל ולהבין את האמת בצלילות. אתם זקוקים לנתיב שלפיו תוכלו לנהוג בכל תחום, ועל ידי כך שתקראו את דברי האל מדי יום, תוכלו למצוא שאלות חדשות ולגלות את החסרונות שלכם עצמכם. כך יצמח בקרבכם לב שצמא ומחפש, וכך כל הווייתכם תתחיל לפעול, ותוכלו להיות שקטים בפני אלוהים בכל עת ולפחד באמת שתישארו מאחור. אם יכול להיות לאדם מסוים לב צמא כזה ולב מחפש כזה, ואם הוא גם מוכן להיווכח ללא-הרף, הרי שהוא צועד בדרך הישר לחיים רוחניים. כל מי שיכול לקבל ריגוש מרוח הקודש, כל מי שרוצה להתקדם, כל מי שמוכן לשאוף להפוך למושלם בידי אלוהים, כל מי שכמה להבנה עמוקה יותר של דברי האל, כל מי שלא מחפש דברים על-טבעיים אלא משלם מחיר מעשי, כל מי שמגלה התחשבות מעשית ברצונו של אלוהים, כל מי שנוכח באופן מעשי, כל מי שהופך את החוויות שלו לאמיתיות ומציאותיות יותר, כל מי שלא מחפש מילים ריקות של דוקטרינה או תחושות על-טבעיות, כל מי שלא עובד אף אישיות גדולה – בני אדם כאלה נוכחו בחיים רוחניים תקינים, וכל מה שהם עושים נועד לקדם את חייהם, לשמור על רוחם רעננה ולא מעופשת, ולאפשר להם תמיד להיווכח באופן חיובי.

מתוך 'בנוגע לחיים רוחניים תקינים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אם אתם לא מסוגלים להתקדם בעקבות האור כיום, הרי שנוצר פער בקשר שלכם עם אלוהים – ייתכן שהוא אפילו ניתק – ואין לכם חיים רוחניים רגילים. קשר רגיל עם אלוהים מושתת על יסוד ההבנה את דברי האל כיום. האם יש לכם חיים רוחניים רגילים? האם יש לכם קשר רגיל עם אלוהים? האם אתם בני אדם שמתקדמים על פי עבודתה של רוח הקודש? אם אתם מסוגלים להתקדם בעקבות אורה של רוח הקודש כיום, ואם אתם יכולים לתפוס את רצונו של אלוהים בדבריו ולהיווכח בדברים האלה, הרי שאתם מתקדמים בזרם של רוח הקודש.

מתוך 'הכירו את העבודה החדשה ביותר של אלוהים וצעדו בעקבות אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

כשמישהו מאמין באלוהים, שואף להיווכח בחיים ושואף לשינוי בטבעו, עליו לשלם מחיר ולהשיג מצב שבו הוא תמיד יהיה חסיד אל, בלי קשר למעשיו של אלוהים. זה דבר שבני האדם חייבים לעשות. אפילו אם אתם מצייתים לכל זה ככלל, עליכם לדבוק בכך, ובלי קשר לחומרת הניסיונות, אסור לכם להרפות מהקשר הרגיל שלכם עם אלוהים. עליכם להיות מסוגלים להתפלל, לקיים את חיי הכנסייה שלכם ולהישאר עם אחיכם ואחיותיכם. כשאלוהים מנסה אתכם, אתם עדיין צריכים לחפש את האמת. זה המינימום הנדרש מחיים רוחניים. החזקה תמיד בלב של שאיפה וחתירה לשיתוף פעולה, והקדשת כל האנרגיה לשם כך – האם ניתן להשיג זאת? על התשתית הזו, יכולת הבחנה והיווכחות במציאות יהיו דברים שתוכלו להשיג. קל לקבל את דברו של אלוהים כשמצבכם שלכם רגיל, כשלא מרגיש קשה להנהיג את האמת, וכשאתם מרגישים שעבודתו של אלוהים נהדרת. אולם אם מצבכם עלוב, בלי קשר לשאלה כמה נהדרת עבודתו של אלוהים, ובלי קשר לשאלה כמה יפה מישהו מדבר, אתם לא תתייחסו לכך. כשמצבו של האדם לא רגיל, אלוהים לא יכול לעבוד בו, והוא לא יכול להשיג שינויים בטבעו.

מתוך 'עליכם לשמור על מסירותכם לאלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אם לא יהיה לכם קשר הולם עם אלוהים, בלי קשר למה שתעשו כדי לשמר את הקשרים שלכם עם בני אדם אחרים, ובלי קשר לעבודתכם הקשה ולאנרגיה שתשקיעו, הקשר שלכם עם אלוהים עדיין יהיה מבוסס על תורת חיים אנושית. אתם משמרים את מעמדכם בקרב בני האדם מנקודת מבט אנושית ובהתאם לתורת חיים אנושית, כדי שהם יהללו אתכם. אתם לא יוצרים קשרים הולמים עם בני אדם בהתאם לדבר האל. אם לא תתמקדו בקשרים שלכם עם בני אדם, לא תשמרו קשר הולם עם אלוהים, ואם תהיו מוכנים להעניק את לבכם לאלוהים וללמוד להישמע לו, באופן טבעי מאוד, הקשרים שלכם עם כל בני האדם יהפכו להולמים. כך, הקשרים האלה לא יהיו מושתתים על בשר ודם אלא על יסודות אהבתו של אלוהים. כמעט אין אינטראקציות המבוססות על הבשר והדם, אך ברוח, יש שיתוף ואהבה, נוחות ואספקה הדדית. כל זה נעשה על התשתית של לב שמְרַצה את אלוהים. הקשרים האלה לא נשמרים על סמך תורת חיים אנושית, אלא שהם נוצרים באופן טבעי מאוד באמצעות עול העבודה למען אלוהים. הם לא דורשים מאמץ אנושי – הם מונהגים באמצעות העקרונות של דבר האל. ...קשר הולם בין בני אדם מיוסד על התשתית של הענקת הלב לאלוהים. הוא לא מושג באמצעות מאמץ אנושי. ללא אלוהים, קשרים בין בני אדם הם בסך הכל קשרים של בשר ודם. הם לא הולמים, אלא מתענגים בתשוקה – אלה הם קשרים שאלוהים סולד מהם ושונא אותם. אם אתם אומרים שרוחכם התרגשה, אך אתם תמיד רוצים לשתף עם בני אדם שמעניינים אתכם ועם כל מי שאתם מעריכים, ואם יש אדם אחר שמחפש ואשר לא מעניין אתכם, שיש לכם דעות קדומות מסוימות לגביו ולא תבואו איתו במגע, זו הוכחה נוספת לכך שאתם רגשניים ושאין לכם קשר הולם עם אלוהים כלל וכלל. אתם מנסים להוליך את אלוהים שולל ולחפות על הכיעור שלכם עצמכם. אפילו אם תוכלו לחלוק הבנה מסוימת אך כוונותיכם יהיו שגויות, כל מה שתעשו יהיה טוב רק לפי אמות מידה אנושיות. אלוהים לא יהלל אתכם – אתם פועלים לפי הבשר והדם ולא לפי העול של אלוהים. אם אתם מסוגלים להשקיט את לבכם בפני אלוהים ולקיים אינטראקציות הולמות עם כל בני האדם שאוהבים את אלוהים, רק אז אתם כשירים לשמש את אלוהים. כך, בלי קשר לאופן שבו אתם באים במגע עם הזולת, הוא לא יהיה בהתאם לתורת חיים, אלא שהוא יהיה חיים בפני אלוהים ובהתחשבות בעול שלו.

מתוך 'חשוב מאוד לייסד קשר הולם עם אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

3. באמונתכם באלוהים, עליכם לבנות קשר רגיל עם אלוהים.

3. באמונתכם באלוהים, עליכם לבנות קשר רגיל עם אלוהים.

דברי אלוהים רלוונטיים:

באמונתכם באלוהים, עליכם לכל הפחות לגמור בדעתכם לקיים קשר רגיל עם אלוהים. ללא קשר רגיל עם אלוהים, אובדת חשיבותה של האמונה באלוהים. הייסוד של קשר רגיל עם אלוהים מושג באופן בלעדי על ידי השקטת לבכם בנוכחותו של אלוהים. 

קשר רגיל עם אלוהים פירושו להיות מסוגלים לא לפקפק באף עבודה של אלוהים ולא להתכחש לאף עבודה שלו, וכן להישמע לעבודתו. יתרה מזאת, פירוש הדבר הוא להחזיק בכוונות הנכונות בנוכחותו של אלוהים, לא לחשוב על עצמכם, תמיד להחזיק בענייני משפחתו של אלוהים כדבר החשוב ביותר בלי קשר למעשיכם, לקבל את השגחתו של אלוהים ולהישמע להסדריו של אלוהים. אתם מסוגלים להשקיט את לבכם בנוכחותו של אלוהים בכל פעם שאתם עושים דבר כלשהו. אפילו אם אתם לא מבינים את רצונו של אלוהים, בכל זאת עליכם למלא את חובותיכם ואת אחרותכם כמיטב יכולתכם. לא מאוחר מדי לחכות שרצונו של אלוהים יתגלה לכם כדי שתוכלו להנהיג אותו. כשהקשר שלכם עם אלוהים יהפוך לרגיל, גם יהיה לכם קשר רגיל עם בני האדם. כל הדברים מבוססים על היסוד של דברי האל. באמצעות האכילה והשתייה של דברי האל וההנהגה לפי דרישותיו של אלוהים, תקנו את נקודות המבט שלכם ואל תעשו דברים שמתנגדים לאלוהים או מפריעים לכנסייה. אל תעשו דברים שלא מועילים לחייהם של האחים והאחיות, אל תאמרו דברים שלא תורמים לבני אדם אחרים, ואל תעשו דברים מבישים. פשוט היו מכובדים בעת עשיית כל הדברים ודאגו שהם יהיו ייצוגיים בפני אלוהים. על אף שהבשר והדם שלכם חלשים לפעמים, אתם מסוגלים לקשור את החשיבות הגבוהה ביותר להפקת תועלת למשפחתו של אלוהים, מבלי לחמוד תועלת לעצמכם, ולבצע מעשי צדק. אם תהיו מסוגלים לנהוג כך, הקשר שלכם עם אלוהים יהיה רגיל.

בכל פעם שאתם עושים כל דבר, אתם חייבים לבדוק אם המניעים שלכם תקינים. אם אתם מסוגלים לפעול בהתאם לדרישותיו של אלוהים, הקשר שלכם עם אלוהים תקין. זה הקריטריון המינימלי. אם כשתבדקו את המניעים שלכם, יתגלה שישנם כמה שאינם תקינים, ואם תהיו מסוגלים להפנות להם עורף ולפעול בהתאם לדברי האל, הרי שתהפכו לבני אדם שהם ישרים בפני אלוהים, מה שיוכיח שהקשר שלכם עם אלוהים רגיל, ושכל מה שאתם עושים הוא למען אלוהים ולא למען עצמכם. בכל פעם שאתם עושים משהו או אומרים דבר כלשהו, עליכם להסדיר את לבכם, להיות צדיקים ולא להיות עבדים לרגשותיכם או לפעול לפי הרצון שלכם עצמכם. אלה העקרונות שמנחים מאמינים באלוהים בהתנהלותם. אפשר לגלות את המניעים ושיעור הקומה של אדם בדברים הקטנים, ולפיכך, כדי שבני אדם יעלו על הנתיב של ההפיכה למושלמים בידי אלוהים, עליהם ראשית לברר את המניעים שלהם עצמם ואת הקשר שלהם עם אלוהים. רק כאשר הקשר שלכם עם אלוהים יהיה רגיל, תהיו מסוגלים להפוך למושלמים בידי אלוהים, ורק אז, הטיפול, הגיזום, הטלת המשמעת והזיכוך של אלוהים בכם יהיו מסוגלים להשיג את התוצאה הרצויה.

מתוך 'מה מצבו של הקשר שלכם עם אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אפשר לומר שתיקון הקשר של האדם עם אלוהים הוא השלב הראשון בפתיחה במסע הרוחני שלו. אף על פי שגורלו של האדם נתון בידיו של אלוהים ואף על פי שאלוהים גזר את גורלו מראש ושהאדם עצמו לא יכול לשנות אותו, השאלה אם תוכלו להפוך למושלמים או ליפול בנחלתו של אלוהים תלויה בשאלה אם יש לכם קשר רגיל עם אלוהים. אולי יש בכם חלק חלש ומרדני, אך כל עוד השקפתכם נכונה והמניעים שלכם תקינים, וכל עוד תסדירו את הקשר שלכם עם אלוהים ותהפכו אותו לרגיל, אתם תהיו כשירים להפוך למושלמים בידי אלוהים. אם לא יהיה לכם הקשר הנכון עם אלוהים, ואם תפעלו למען הבשר והדם או למען משפחתכם, הרי שגם אם תעבדו קשה מאוד, מאמצכם יהיה לחינם. אם יהיה לכם קשר רגיל עם אלוהים, כל השאר יסתדר. אלוהים לא מסתכל בשום דבר אחר, אך הוא מסתכל רק בשאלה אם ההשקפות שלכם בנוגע לאומנה באלוהים נכונות: במי אתם מאמינים, למען מי אתם מאמינים, ומדוע אתם מאמינים. אם תהיו מסוגלים להבין את הדברים האלה בבירור, ואם תהיו מסוגלים להסדיר את ההשקפות והנוהג שלכם, חייכם יתקדמו, ותהיו מסוגלים ללא ספק להעלות על דרך המלך. אם הקשר שלכם עם אלוהים לא רגיל, ואם השקפותיכם בנוגע לאמונה באלוהים הן סוטות, הדברים האלה ימנעו את כל הדברים האחרים. בלי קשר לאמונתכם באלוהים, לא תשיגו דבר. רק אם הקשר שלכם עם אלוהים יהיה רגיל, אלוהים יאשר אתכם כשתפנו עורף לבשר והדם, תתפללו, תסבלו, תשאו עול, תישמעו לאלוהים, תעזרו לאחיכם ואחיותיכם, תקדישו מאמצים רבים יותר לאלוהים וכן הלאה.

מתוך 'מה מצבו של הקשר שלכם עם אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אם אתם רוצים להשיג חיים רוחניים הולמים ולייסד קשר הולם עם אלוהים, עליכם ראשית להעניק לו את לבכם ולהשקיט את לבכם בפניו. רק לאחר שתקדישו את כל לבכם לאלוהים, תוכלו לפתח בהדרגה חיים רוחניים הולמים. אם בני האדם לא מעניקים לאלוהים את לבם באמונתם בו, אם לבם לא נתון לו, ואם הם לא מתייחסים אל העול שלו כאל העול שלהם, הרי שכל מה שהם עושים הוא לרמות את אלוהים, ומדובר אך ורק בהתנהגותם של בני אדם דתיים – לא ניתן לזכות כך לשבחים מאלוהים...

אפשר לראות מניסיון שאחד מהעניינים החשובים ביותר הוא השקטת הלב בפני אלוהים. זה עניין שנוגע לחייהם הרוחניים של בני האדם ולצמיחה של חייהם. רק אם לבכם יהיה שלו בפני אלוהים, עיסוקכם בחיפוש האדם והשינויים בטבע שלכם יישאו פרי. מפני שאלוהים העמיס עליכם עול, ומפני שאתם תמיד מרגישים שחסר לכם כל כך הרבה, שיש אמיתות רבות שאתם צריכים לדעת, שיש מציאות רבה שאתם צריכים לחוות, ושעליכם להקדיש את כל תשומת לבכם לרצונו של אלוהים, הדברים האלה תמיד מרחפים בדעתכם, ונדמה שהם דוחקים עליכם עד כדי כך שאתם מתקשים לנשום, ולכן אתם מרגישים שלבכם כבד עליכם (אך לא שאתם שרויים במצב שלילי). רק בני אדם כאלה כשירים לקבל את הנאורות שמעניקים דברי האל, ורק הם כשירים להתרגש מרוח האל. משום העול שלהם, משום שלבם כבד עליהם, ואפשר לומר גם שמשום המחיר שהם שילמו והעינוי שהם עברו בפני אלוהים, הם קיבלו את הנאורות וההארה שלו, מכיוון שאלוהים לא נותן לאף אחד יחס מועדף. הוא תמיד הוגן ביחסו כלפי בני האדם, אך הוא גם לא שרירותי באספקה שהוא נותן להם, והוא לא נותן להם דברים באופן שלא תלוי בדבר. זה היבט אחד של טבעו הצודק. בחיים האמיתיים, רוב בני האדם עדיין לא הגיעו למישור הזה. לכל הפחות, לבם לא סיים לגמרי לפנות אל אלוהים, ולכן עדיין לא חל שינוי משמעותי בטבע חייהם. זאת משום שהם רק חיים בחסדו של אלוהים, אך הם מעולם לא זכו בעבודתה של רוח הקודש. הקריטריונים לשימושו של אלוהים בבני האדם הם כדלקמן: לבם פונה אל אלוהים, הם מקבלים את דבריו של אלוהים כעול, יש להם לב מלא כמיהה, והם גמרו בדעתם לחפש את האמת. רק בני אדם כאלה יכולים לזכות בעבודתה של רוח הקודש ולזכות לעתים תכופות בנאורות ובהארה.

מתוך 'חשוב מאוד לייסד קשר הולם עם אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

התחילו ראשית מהתפילה: תפילה שלווה בפני אלוהים נושאת הכי הרבה פירות. לאחר מכן, אכלו ושתו את דברי האל, הגו בדברי האל ונסו לזכות באור, מצאו את נתיב הנוהג, דעו מה מטרותיהן של אמירות האל והבינו ללא סטייה. באופן שגרתי, התקרבו אל אלוהים באופן רגיל בלבכם, הרהרו באהבתו של אלוהים וחשבו על דברי האל, מבלי שדברים חיצוניים יפריעו ולכם. כשלבכם יהיה שלו עד כדי כך שאתם מסוגלים להרהר, כך שבתוך עצמכם, תהגו באהבתו של אלוהים ותתקרבו לאלוהים בלי קשר לסביבה שאתם מצויים בה, וכך שבסופו של דבר תגיעו לשלב שבו תהללו אותו בלבכם, והדבר יהיה טוב יותר אפילו מתפילה, הרי שיהיה לכם שיעור קומה מסוים. אם תהיו מסוגלים להשיג את המצבים המתוארים לעיל, הדבר יוכיח שלבכם באמת שלו בפני אלוהים. זה השלב הראשון, וזה תרגיל בסיסי. רק לאחר שבני האדם מסוגלים להיות שלבים בפני אלוהים, רוח הקודש יכולה לרגש אותם, להאיר אותם ולהפוך אותם לנאורים, ורק אז הם מסוגלים באמת לשתף עם אלוהים ולתפוס את רצונו של אלוהים ואת הכוונתה של רוח הקודש – ובכך הם עולים על דרך הישר בחייהם הרוחניים.

הרהור בדברי האל ותפילה בנוגע לדברי האל, תוך כדי אכילה ושתייה של דברי האל בהווה – זה השלב הראשון להשגת שלווה בפני אלוהים. אם תוכלו להיות שלווים באמת בפני אלוהים, הנאורות וההארה של רוח הקודש ישכנו בכם.

מתוך 'בנוגע להשקטת לבכם בפני אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

כשאנשים מתפללים, הקשר שלהם עם אלוהים הוא הקשר הישיר ביותר. הקשר בין בני אדם לבין אלוהים הופך לאינטימי ביותר במהלך התפילה. האם אתה בדרך כלל מסוגל לכרוע ברך ולהתפלל מייד כאשר אתה עושה דבר-מה? הקשר של אנשים לאלוהים הוא הקרוב ביותר כשהם כורעים ברך ומתפללים. כשאתה קורא את דבריו של אלוהים, אם תתפלל ואז תקרא שוב, אתה תרגיש אחרת. אם לא תתפלל במשך זמן-מה, לא תבין את דבריו של אלוהים כשתקרא אותם. לא תדע את משמעותם לאחר שתסיים לקרוא.

...התפילה נועדה לאפשר לבני אדם לשהות במחיצתו של אלוהים ולקבל את הדברים שאלוהים מתכוון לתת להם. אם לעתים קרובות תתפלל ותשהה במחיצתו של אלוהים, יהיה לך קשר רציף עם אלוהים, ואלוהים תמיד יניע אותך ויכלכל אותך; וכך יתחולל בכך שינוי, תנאי חייך ישתפרו תמיד ולא תחווה נסיגה. זה נכון במיוחד כאשר אחים ואחיות מתפללים בצוותא. עם תום התפילה, קיימת רמה גבוהה במיוחד של אנרגיה; פני כל הנוכחים מלאי זיעה והם מרגישים שזכו בדברים רבים. למעשה, לאחר ימים ספורים שהם בילו ביחד, הם לא דיברו הרבה ביניהם. התפילה היא זו שעוררה את האנרגיה שלהם, והם מקווים שהם יוכלו לנטוש את משפחותיהם ואת העולם בבת אחת; הם מקווים שהם יוכלו לוותר על הכול – על הכול מלבד אלוהים. אתה רואה שהאנרגיה שלהם היא אדירה.

מתוך 'תיעוד נאומיו של המשיח'

חיים רוחניים תקינים פירושם לחיות את חייכם בפני אלוהים. כאשר האדם מתפלל הוא יכול להשקיט את לבו לפני אלוהים, ודרך התפילה הוא יכול לחפש נאורות שבאה מרוח הקודש, להכיר את דברי האל ולהבין את רצונו של אלוהים. כאשר האדם אוכל ושותה את דברי האל, הוא יכול להבין בבירור רב יותר ובאופן צלול יותר את מה שאלוהים רוצה לעשות ברגע זה, יכול להיות לו נתיב חדש של נוהג, והוא יכול לא להיות שמרן. כך, כל הנוהג שלו יהיה מיועד להשיג התקדמות בחיים. לדוגמה, התפילות של אדם כזה לא נועדו להשמיע כמה מילים יפות או ליילל אל אלוהים כדי לבטא כמה הוא חב לאלוהים. במקום זאת, הן מהוות הנהגה של ביטוי רוח האדם, של השקטת לבו בפני אלוהים ושל חיפוש הכוונה בכל דבר. תפילותיו נועדו להפוך את לב האדם ללב שנמשך לאור חדש בכל יום, ולגרום לאדם להפסיק להיות פסיבי או עצלן ולעלות על דרך הישר של הנהגת דברי האל.

מתוך 'בנוגע לחיים רוחניים תקינים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אם אתם רוצים לחיות חיים רוחניים תקינים, עליכם לקבל אור חדש בכל יום, לשאוף להבין באמת את דברי האל ולהבין את האמת בצלילות. אתם זקוקים לנתיב שלפיו תוכלו לנהוג בכל תחום, ועל ידי כך שתקראו את דברי האל מדי יום, תוכלו למצוא שאלות חדשות ולגלות את החסרונות שלכם עצמכם. כך יצמח בקרבכם לב שצמא ומחפש, וכך כל הווייתכם תתחיל לפעול, ותוכלו להיות שקטים בפני אלוהים בכל עת ולפחד באמת שתישארו מאחור. אם יכול להיות לאדם מסוים לב צמא כזה ולב מחפש כזה, ואם הוא גם מוכן להיווכח ללא-הרף, הרי שהוא צועד בדרך הישר לחיים רוחניים. כל מי שיכול לקבל ריגוש מרוח הקודש, כל מי שרוצה להתקדם, כל מי שמוכן לשאוף להפוך למושלם בידי אלוהים, כל מי שכמה להבנה עמוקה יותר של דברי האל, כל מי שלא מחפש דברים על-טבעיים אלא משלם מחיר מעשי, כל מי שמגלה התחשבות מעשית ברצונו של אלוהים, כל מי שנוכח באופן מעשי, כל מי שהופך את החוויות שלו לאמיתיות ומציאותיות יותר, כל מי שלא מחפש מילים ריקות של דוקטרינה או תחושות על-טבעיות, כל מי שלא עובד אף אישיות גדולה – בני אדם כאלה נוכחו בחיים רוחניים תקינים, וכל מה שהם עושים נועד לקדם את חייהם, לשמור על רוחם רעננה ולא מעופשת, ולאפשר להם תמיד להיווכח באופן חיובי.

מתוך 'בנוגע לחיים רוחניים תקינים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אם אתם לא מסוגלים להתקדם בעקבות האור כיום, הרי שנוצר פער בקשר שלכם עם אלוהים – ייתכן שהוא אפילו ניתק – ואין לכם חיים רוחניים רגילים. קשר רגיל עם אלוהים מושתת על יסוד ההבנה את דברי האל כיום. האם יש לכם חיים רוחניים רגילים? האם יש לכם קשר רגיל עם אלוהים? האם אתם בני אדם שמתקדמים על פי עבודתה של רוח הקודש? אם אתם מסוגלים להתקדם בעקבות אורה של רוח הקודש כיום, ואם אתם יכולים לתפוס את רצונו של אלוהים בדבריו ולהיווכח בדברים האלה, הרי שאתם מתקדמים בזרם של רוח הקודש.

מתוך 'הכירו את העבודה החדשה ביותר של אלוהים וצעדו בעקבות אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

כשמישהו מאמין באלוהים, שואף להיווכח בחיים ושואף לשינוי בטבעו, עליו לשלם מחיר ולהשיג מצב שבו הוא תמיד יהיה חסיד אל, בלי קשר למעשיו של אלוהים. זה דבר שבני האדם חייבים לעשות. אפילו אם אתם מצייתים לכל זה ככלל, עליכם לדבוק בכך, ובלי קשר לחומרת הניסיונות, אסור לכם להרפות מהקשר הרגיל שלכם עם אלוהים. עליכם להיות מסוגלים להתפלל, לקיים את חיי הכנסייה שלכם ולהישאר עם אחיכם ואחיותיכם. כשאלוהים מנסה אתכם, אתם עדיין צריכים לחפש את האמת. זה המינימום הנדרש מחיים רוחניים. החזקה תמיד בלב של שאיפה וחתירה לשיתוף פעולה, והקדשת כל האנרגיה לשם כך – האם ניתן להשיג זאת? על התשתית הזו, יכולת הבחנה והיווכחות במציאות יהיו דברים שתוכלו להשיג. קל לקבל את דברו של אלוהים כשמצבכם שלכם רגיל, כשלא מרגיש קשה להנהיג את האמת, וכשאתם מרגישים שעבודתו של אלוהים נהדרת. אולם אם מצבכם עלוב, בלי קשר לשאלה כמה נהדרת עבודתו של אלוהים, ובלי קשר לשאלה כמה יפה מישהו מדבר, אתם לא תתייחסו לכך. כשמצבו של האדם לא רגיל, אלוהים לא יכול לעבוד בו, והוא לא יכול להשיג שינויים בטבעו.

מתוך 'עליכם לשמור על מסירותכם לאלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אם לא יהיה לכם קשר הולם עם אלוהים, בלי קשר למה שתעשו כדי לשמר את הקשרים שלכם עם בני אדם אחרים, ובלי קשר לעבודתכם הקשה ולאנרגיה שתשקיעו, הקשר שלכם עם אלוהים עדיין יהיה מבוסס על תורת חיים אנושית. אתם משמרים את מעמדכם בקרב בני האדם מנקודת מבט אנושית ובהתאם לתורת חיים אנושית, כדי שהם יהללו אתכם. אתם לא יוצרים קשרים הולמים עם בני אדם בהתאם לדבר האל. אם לא תתמקדו בקשרים שלכם עם בני אדם, לא תשמרו קשר הולם עם אלוהים, ואם תהיו מוכנים להעניק את לבכם לאלוהים וללמוד להישמע לו, באופן טבעי מאוד, הקשרים שלכם עם כל בני האדם יהפכו להולמים. כך, הקשרים האלה לא יהיו מושתתים על בשר ודם אלא על יסודות אהבתו של אלוהים. כמעט אין אינטראקציות המבוססות על הבשר והדם, אך ברוח, יש שיתוף ואהבה, נוחות ואספקה הדדית. כל זה נעשה על התשתית של לב שמְרַצה את אלוהים. הקשרים האלה לא נשמרים על סמך תורת חיים אנושית, אלא שהם נוצרים באופן טבעי מאוד באמצעות עול העבודה למען אלוהים. הם לא דורשים מאמץ אנושי – הם מונהגים באמצעות העקרונות של דבר האל. ...קשר הולם בין בני אדם מיוסד על התשתית של הענקת הלב לאלוהים. הוא לא מושג באמצעות מאמץ אנושי. ללא אלוהים, קשרים בין בני אדם הם בסך הכל קשרים של בשר ודם. הם לא הולמים, אלא מתענגים בתשוקה – אלה הם קשרים שאלוהים סולד מהם ושונא אותם. אם אתם אומרים שרוחכם התרגשה, אך אתם תמיד רוצים לשתף עם בני אדם שמעניינים אתכם ועם כל מי שאתם מעריכים, ואם יש אדם אחר שמחפש ואשר לא מעניין אתכם, שיש לכם דעות קדומות מסוימות לגביו ולא תבואו איתו במגע, זו הוכחה נוספת לכך שאתם רגשניים ושאין לכם קשר הולם עם אלוהים כלל וכלל. אתם מנסים להוליך את אלוהים שולל ולחפות על הכיעור שלכם עצמכם. אפילו אם תוכלו לחלוק הבנה מסוימת אך כוונותיכם יהיו שגויות, כל מה שתעשו יהיה טוב רק לפי אמות מידה אנושיות. אלוהים לא יהלל אתכם – אתם פועלים לפי הבשר והדם ולא לפי העול של אלוהים. אם אתם מסוגלים להשקיט את לבכם בפני אלוהים ולקיים אינטראקציות הולמות עם כל בני האדם שאוהבים את אלוהים, רק אז אתם כשירים לשמש את אלוהים. כך, בלי קשר לאופן שבו אתם באים במגע עם הזולת, הוא לא יהיה בהתאם לתורת חיים, אלא שהוא יהיה חיים בפני אלוהים ובהתחשבות בעול שלו.

מתוך 'חשוב מאוד לייסד קשר הולם עם אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה