20.2.20

כיצד ניתן לזכות בעבודתה של רוח הקודש?

כנסיית האל הכול יכול, ברק ממזרח, עבודתה של רוח הקודש

כיצד ניתן לזכות בעבודתה של רוח הקודש?



עבודתה של רוח הקודש משתנה מיום ליום ומעפילה מעלה ומעלה בכל שלב; הגילוי של מחר עולה על הגילוי של היום, בעלייה מתמדת עם כל שלב. כזו היא העבודה שבאמצעותה אלוהים עושה את האדם למושלם. אם האדם לא מסוגל לעמוד בקצב, הוא עלול להישאר נטוש מאחור בכל רגע. אם אין לאדם לב צייתן, הרי שהוא לא יכול להיות חסיד אל עד לסוף הדרך. העידן הקודם חלף, ועכשיו אנחנו בעידן חדש. ובעידן חדש יש לעשות עבודה חדשה. במיוחד בעידן האחרון, שבו אלוהים יהפוך את האדם למושלם, אלוהים יבצע עבודה חדשה אפילו מהר יותר מאשר בעבר. לפיכך, ללא לב צייתן, האדם יתקשה לפסוע בדרכו של אלוהים. אלוהים לא נשמע לאף כלל והוא לא מתייחס לאף שלב בעבודתו כקבוע ובלתי משתנה. במקום זאת, העבודה שהוא עושה מתחדשת ועולה בהתמדה. עבודתו הופכת ליותר ויותר מעשית בכל שלב, וליותר ויותר מותאמת לצרכיו הממשיים של האדם. רק לאחר שהאדם חווה עבודה כזו, יכול טבעו לעבור את השינוי הסופי. הידע של האדם על החיים עולה מעלה-מעלה, ובדומה לכך, גם עבודתו של אלוהים מגיעה לשיאים חדשים. רק כך יכול האדם להפוך למושלם ולהפוך לכשיר לשימושו של אלוהים. מצד אחד, אלוהים עובד כך כדי לפעול במנוגד ובסתירה לתפיסותיו של האדם, אך מצד שני, עבודתו נועדה להוביל את האדם למצב גבוה יותר ומציאותי יותר, למישור האמונה החזקה ביותר באלוהים, כך שבסופו של דבר, ניתן יהיה להגשים את רצון האל. אלוהים ייטוש את כל אלה שאופיים מרדני ואשר מתנגדים בזדון בשלב המהיר הזה בעבודתו שמתקדמת בקדחתנות. רק אלה שמוכנים להישמע לאלוהים ואשר מצטנעים בשמחה יתקדמו לסופה של הדרך. בעבודה כזו, כולכם צריכים ללמוד להישמע לאלוהים ולשים את תפיסותיכם בצד. עליכם להתקדם בזהירות בכל צעד. אם תהיו חסרי זהירות, לבטח תהפכו לאלה שרוח הקודש דוחה ולאלה שמפריעים לאלוהים בעבודתו. ...אלוהים עושה עבודה שונה בתקופות שונות. אם תפגינו ציות רב בשלב אחד, אך בשלב הבא תהיו פחות צייתנים או לא צייתנים בכלל, הרי שאלוהים ייטוש אתכם. אם תעמדו בקצב של אלוהים בעלייתו לשלב הזה, הרי שעליכם להמשיך לעמוד בקצב בעלייתו לשלב הבא. רק כך תישמעו לרוח הקודש. מכיוון שאתם מאמינים באלוהים, עליכם לשמור על ציות יציב. אתם לא יכולים פשוט להישמע לאלוהים כשמתחשק לכם ולא להישמע לו כשלא מתחשק לכם. ציות כזה לא מקובלת על אלוהים. אם אתם לא יכולים לעמוד בקצב של העבודה החדשה שבה אני משתף אתכם, ואם אתם ממשיכים להיאחז באמירות קודמות, איך ייתכן שתהיה התקדמות בחייכם? עבודתו של אלוהים נועדה לקיים אתכם באמצעות דבריו. כשאתם תשמעו לו ותקבלו את דבריו, רוח הקודש לבטח תפעל בתוככם. רוח הקודש פועלת בדיוק כפי שאני מדבר. עשו כדבריי, ורוח הקודש תפעל בתוככם במהירות. אני משחרר אור חדש כדי שתראו אותו וכדי להכניס אתכם לאור הנוכחי. עם כניסתכם לאור הזה, רוח הקודש תתחיל מיד לפעול בתוככם.

מתוך "מי ששומע לאלוהים בלב טהור ייפול לבטח בנחלתו" ב'הדבר מופיע בבשר'

ברגע זה, הנתיב שרוח הקודש צועדת בו היא דבריו הנוכחיים של אלוהים. על כן, כדי לצעוד בנתיב הזה, יש להישמע לאלוהים, לאכול ולשתות את דברי האל בהתגלמותו כבשר ודם כיום. אלוהים בהתגלמותו עושה את עבודת המילים, הכל מתחיל מדבריו, וכל דבר מבוסס על דבריו – דבריו כיום. כל אדם צריך להקדיש מאמץ רב בדברי האל, בין שאין לו ספקות לגבי אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם ובין שלא, ובין שהוא מכיר אותו ובין שלא. אחרת, בני האדם לא יוכלו להשיג שום דבר, והם יישארו ללא כלום. רק על ידי התוודעות לאלוהים וריצוי שלו על התשתית של אכילה ושתייה של דבריו, יכול האדם לייסד איתו קשר ראוי. אכילה ושתייה של דבריו והנהגת דבריו הם שיתוף הפעולה הטוב ביותר עם אלוהים, וזה הנוהג שנושא את העדות הטובה ביותר עבור אחד מאנשי האל. כשאדם מסוים מבין את מהות של דברי האל כיום ומסוגל להישמע לה, פירוש הדבר הוא שהאדם הזה חי בנתיב שמובילה רוח הקודש, ושהוא עלה על דרך הישר שבה אלוהים הופך את האדם למושלם.

מתוך "בני האדם שטבעם השתנה הם אלה שנוכחו במציאות של דבר האל" ב'הדבר מופיע בבשר'

אמת המידה הנמוכה ביותר שאלוהים דורש מבני האדם היא שהם יוכלו לפתוח את לבם בפניו. אם האדם נותן את לבו הַיָּשָׁר לאלוהים ואומר לאלוהים את מה שבאמת על לבו, אלוהים מוכן לעבוד באדם. אלוהים לא רוצה את לבו המעוות של אלוהים, אלא את לבו הטהור והכן. אם האדם לא אומר לאלוהים בכנות את מה שעל לבו, אלוהים לא מרגש את לבו של האדם ולא עובד בתוכו.

מתוך "בנוגע לנוהג התפילה" ב'הדבר מופיע בבשר'

בני האדם מאמינים באלוהים, אוהבים את אלוהים ומְרַצים את אלוהים באמצעות נגיעה ברוח האל בלבם, ועל ידי כך, הם מצליחים לְרַצות אותו. לפיכך, כשהם באים במגע עם דברי האל בלבם, רוח האל מרגשת אותם. אם אתם רוצים להשיג חיים רוחניים הולמים ולייסד קשר הולם עם אלוהים, עליכם ראשית להעניק לו את לבכם ולהשקיט את לבכם בפניו. רק לאחר שתקדישו את כל לבכם לאלוהים, תוכלו לפתח בהדרגה חיים רוחניים הולמים. אם בני האדם לא מעניקים לאלוהים את לבם באמונתם בו, אם לבם לא נתון לו, ואם הם לא מתייחסים אל העול שלו כאל העול שלהם, הרי שכל מה שהם עושים הוא לרמות את אלוהים, ומדובר אך ורק בהתנהגותם של בני אדם דתיים – לא ניתן לזכות כך לשבחים מאלוהים. אלוהים לא יכול לקבל דבר מבני אדם כאלה. בני אדם כאלה יכולים רק לשמש ניגוד לעבודתו של אלוהים, כמו קישוט בבית האל – הם תופסים מקום, והם חסרי כל ערך. אלוהים לא משתמש בבני אדם כאלה. בבני אדם כאלה, לא זו בלבד שאין הזדמנות לעבודתה של רוח הקודש, אלא שמעבר לכך, אין כל ערך של הבאה לידי שלמות. בני אדם כאלה הם "המתים המהלכים" האמיתיים. אין להם שום רכיב שיכול לשמש את רוח הקודש – השטן ניכס לעצמו את כל החלקים של בני האדם האלה, הוא השחית אותם עד היסוד, והם מושא הסילוק של אלוהים. נכון להיום, לא זו בלבד שרוח הקודש משתמשת בבני אדם בכך שהיא מגייסת את המעלות שלהם, אלא שהיא גם הופכת את החסרונות שלהם למושלמים ומשנה אותם. אם תוכלו להקדיש את לבכם לאלוהים ואם תוכלו להשקיט אותו בפניו, הרי שיהיו לכם ההזדמנות וההסמכות לשמש את רוח הקודש ולקבל את הנאורות וההארה של רוח הקודש, ויתרה מזאת, תהיה לכם ההזדמנות שרוח הקודש תפצה על החסרונות שלכם. כשתוכלו לתת את לבכם לאלוהים, תוכלו להיווכח באופן מעמיק יותר בהיבט החיובי ולהיות במישור נעלה יותר של תובנה. בהיבט השלילי, תהיה לכם הבנה טובה יותר של הפגמים והחסרונות שלכם עצמכם, תהיו להוטים יותר לשאוף לְרַצות את רצונו של אלוהים, ולא תהיו פסיביים, אלא תיווכחו באופן פעיל. פירוש הדבר יהיה שאתם בני אדם נכונים.

מתוך "חשוב מאוד לייסד קשר הולם עם אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר'

רוח הקודש עובדת על פי העיקרון הבא: באמצעות שיתוף הפעולה של בני האדם, באמצעות תפילתם הפעילה, חיפושם הפעיל אחר אלוהים והתקרבותם הפעילה לאלוהים, אפשר להשיג תוצאות ורוח הקודש יכולה להאיר את בני האדם האלה ולהפוך אותם לנאורים. רוח הקודש לא פועלת כאן באופן חד-צדדי, וגם האדם לא פועל באופן חד-צדדי. שניהם הכרחיים לפעולה וככל שבני האדם משתפים יותר פעולה, וככל שהם משתדלים יותר לעמוד ברף דרישותיו של אלוהים, כך רבה יותר עבודתה של רוח הקודש. רק שיתוף הפעולה האמיתי של בני האדם, יחד עם עבודתה של רוח הקודש, יכול להפיק חוויות אמיתיות ואת ההכרה המהותית של דברי האל. בהדרגה, באמצעות חוויה כזו, נוצר אדם מושלם בסופו של דבר. אלוהים לא עושה דברים על-טבעיים. בתפיסותיהם של בני האדם, אלוהים הוא כל-יכול, לאלוהים הוא זה שעושה את הכל – והתוצאה היא שבני אדם ממתינים באופן פסיבי, לא קוראים את דברי האל ולא מתפללים, ורק ממתינים למגע של רוח הקודש. לעומת זאת, זו אמונתו של מי שמבין את המצב כראוי: מעשיו של אלוהים יכולים להגיע רק עד שיתוף הפעולה שלי, והשפעתה של עבודת האל עליי תלויה במידת שיתוף הפעולה שלי. כשאלוהים מדבר, עליי לעשות כל שביכולתי לחפש את דברי האל ולשאוף אליהם. זה מה שעליי להשיג.

מתוך "כיצד להכיר את המציאות" ב'הדבר מופיע בבשר'

אפשר לראות מניסיון שאחד מהעניינים החשובים ביותר הוא השקטת הלב בפני אלוהים. זה עניין שנוגע לחייהם הרוחניים של בני האדם ולצמיחה של חייהם. רק אם לבכם יהיה שלו בפני אלוהים, עיסוקכם בחיפוש האדם האמת והשינויים בטבע שלכם יישאו פרי. מפני שאלוהים העמיס עליכם עול, ומפני שאתם תמיד מרגישים שחסר לכם כל כך הרבה, שיש אמיתות רבות שאתם צריכים לדעת, שיש מציאות רבה שאתם צריכים לחוות, ושעליכם להקדיש את כל תשומת לבכם לרצונו של אלוהים, הדברים האלה תמיד מרחפים בדעתכם, ונדמה שהם דוחקים עליכם עד כדי כך שאתם מתקשים לנשום, ולכן אתם מרגישים שלבכם כבד עליכם (אך לא שאתם שרויים במצב שלילי). רק בני אדם כאלה כשירים לקבל את הנאורות שמעניקים דברי האל, ורק הם כשירים להתרגש מרוח האל. משום העול שלהם, משום שלבם כבד עליהם, ואפשר לומר גם שמשום המחיר שהם שילמו והעינוי שהם עברו בפני אלוהים, הם קיבלו את הנאורות וההארה שלו, מכיוון שאלוהים לא נותן לאף אחד יחס מועדף. הוא תמיד הוגן ביחסו כלפי בני האדם, אך הוא גם לא שרירותי באספקה שהוא נותן להם, והוא לא נותן להם דברים באופן שלא תלוי בדבר. זה היבט אחד של טבעו הצודק. בחיים האמיתיים, רוב בני האדם עדיין לא הגיעו למישור הזה. לכל הפחות, לבם לא סיים לגמרי לפנות אל אלוהים, ולכן עדיין לא חל שינוי משמעותי בטבע חייהם. זאת משום שהם רק חיים בחסדו של אלוהים, אך הם מעולם לא זכו בעבודתה של רוח הקודש. הקריטריונים שלפיהם משתמש אלוהים בבני אדם הם כדלקמן: לבם פונה אל אלוהים, הם מקבלים את דבריו של אלוהים כעול, יש להם לב מלא כמיהה, והם גמרו בדעתם לחפש את האמת. רק בני אדם כאלה יכולים לזכות בעבודתה של רוח הקודש ולזכות לעתים תכופות בנאורות ובהארה.

מתוך "חשוב מאוד לייסד קשר הולם עם אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר'

יש תנאי אחד לעבודתה של רוח הקודש בתוך בני האדם. כל עוד הם צמאים ומחפשים, כל עוד הם לא מפקפקים במעשיו של אלוהים או מתייחסים אליהם לא בלב שלם, וכל עוד הם מסוגלים לשמר את החובה שלהם בכל עת, רק כך הם יכולים לזכות בעבודתה של רוח הקודש. בכל שלב בעבודתו של אלוהים, מה שנדרש מהאנושות הוא אמון עצום ועיסוק בחיפוש בפני אלוהים – רק באמצעות חוויות, בני האדם מסוגלים לגלות כמה אלוהים חביב וכיצד רוח הקודש עובדת בבני האדם. אם לא תחוו חוויות, אם לא תגששו, ואם לא תעסקו בחיפוש, לא תזכו בדבר. עליכם לגשש קדימה בחוויות שלכם, ורק באמצעות החוויות שלכם, תוכלו לראות את מעשיו של אלוהים ולזהות את המופלאות שלו ואת היותו בלתי נתפס.

מתוך "עליכם לשמור על מסירותכם לאלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר'

יש כלל המנחה את האופן שבו אלוהים הופך בני אדם למושלמים, והוא שהוא הופך אתכם לנאורים בכך שהוא משתמש בחלק רצוי שלכם כדי שיהיה לכם נתיב לנוהג ושתוכלו להפריד את עצמכם מהמצבים השליליים, מה שעוזר לרוחכם להשתחרר ומאפשר לכם יותר לאהוב את אלוהים. כך אתם מסוגלים להשליך מעליכם את הטבע המושחת של השטן. אתם טבעיים ופתוחים, אתם מוכנים להכיר את עצמכם, ואתם מוכנים להנהיג אמת. אלוהים רואה שאתם מוכנים להכיר את עצמכם ושאתם מוכנים להנהיג אמת, ולכן כשאתם חלשים ושליליים, הוא הופך אתכם לנאורים כפליים ועוזר לכם להכיר את עצמכם עוד יותר, להיות יותר מוכנים להכות על חטא ולהיות יותר מסוגלים להנהיג דברים שעליהם להנהיג. רק כך לבכם הופך לרגוע ונינוח. אדם שבאופן שגרתי נותן את דעתו להכרתו את אלוהים, להכרתו את עצמו ולנוהגו שלו יהיה מסוגל לקבל את עבודתו של אלוהים לעתים קרובות, ולקבל הכוונה ונאורות מאלוהים. אף על פי שהוא במצב שלילי, הוא מסוגל לשנות כיוון באופן מידי, בין שהודות למעשה מודע ובין שהודות לנאורות שמביא דבר האל.

מתוך "רק בני האדם שמתמקדים בנוהג יכולים להפוך למושלמים" ב'הדבר מופיע בבשר'

אלוהים עובד בבני האדם שעוסקים בשאיפה לדבריו ונוצרים אותם בלבם. ככל שתנצרו יותר בלבכם את דברי האל, כך רוחו תעבוד בקרבכם יותר. ככל שהאדם נוצר יותר את דברי האל בלבו, כך עולה סיכויו להפוך למושלם בידי אלוהים. אלוהים הופך למושלמים את בני האדם שבאמת אוהבים אותו. הוא הופך למושלמים את אלה שלבם שלו בפניו. אם תנצרו בלבכם את כל עבודתו של אלוהים, אם תנצרו בלבכם את הנאורות שאלוהים מעניק, אם תנצרו בלבכם את נוכחותו של אלוהים, אם תנצרו בלבכם את הדאגה וההגנה של אלוהים, ואם תנצרו בלבכם את האופן שבו דברי האל הופכים למציאות שלכם ולאספקה למען חייכם, אתם תהיו כלבבו של אלוהים יותר מכל אדם אחר. אם תנצרו בלבכם את עבודתו של אלוהים, ואם תנצרו בלבכם את כל מה שהוא עשה לכם, הוא יברך אתכם ויגרום לכל מה שיש לכם להתרבות.

מתוך "אלוהים הופך למושלמים את בני האדם שהם כלבבו" ב'הדבר מופיע בבשר'

קטעים לעיון מתוך דרשות ושיתוף:

רוח הקודש פועלת לפי דברי המשיח ובהתאם למידת קבלתם של אנשים את המשיח וציותם לו. רק אם אנשים מקבלים את המשיח ונשמעים לו הם יכולים לקבל את עבודתה של רוח הקודש. אם אנשים מתנגדים למשיח או מורדים בו, רוח הקודש לא תפעל עליהם. יכולתו של אדם לקבל עליו באמת את המשיח ולהישמע לו היא זו שקובעת עד כמה אמונתו באלוהים תושיע אותו. עבודתה של רוח הקודש מתבססת לגמרי על קבלתו של אדם את המשיח וציותו לו. בעידן החסד עבודתה של רוח הקודש נעשתה בהתאם לקבלתם של בני האדם את ישוע אדוננו, ציותם לו וסגידתם לו. בעידן המלכות עבודתה של רוח הקודש נקבעת לפי קבלתם של בני האדם את האל הכול יכול, ציותם לאל הכול יכול וסגידתם לאל הכול יכול. רוח הקודש פועלת גם לפי דברי האל הכול יכול במטרה למשוך מאמינים אל דברי האל, כדי שיזכו בישועה ויגיעו לכדי שלמות. זהו העיקרון עליו מתבססת עבודתה של רוח הקודש. מנהיגי דת רבים מתו כעונש על כך שגינו את המשיח. רבים האנשים הדתיים שהפסידו את עבודתה של רוח הקודש ונפלו אל החושך בשל סירובם לקבל את המשיח של אחרית הימים. רבים בבית האלוהים קמלו בעודם בחיים ופרשו בשל עיקשות תפיסותיהם אודות המשיח, ומרבים נשללה עבודתה של רוח הקודש בשל שהאמינו רק ברוח האל ולא במשיח. כל אלה נגרמו בגלל שאנשים לא קיבלו את המשיח ולא נשמעו לו. גישתו של המאמין למשיח היא זו שקובעת אם רוח הוקדש תפעל עליו. אם אדם מאמין אך ורק באלוהים שבשמיים, ואינו נשמע למשיח, רוח הקודש לעולם לא תפעל עליו. כיום יש עדיין אנשים רבים בכנסיות שונות שמאמינים אך ורק ברוח האל, אך אינם מאמינים במשיח, ולכן הם מאבדים את פעולתה של רוח הקודש. רבים מאמינים רק בדברי המשיח אך אינם נשמעים לו, ולכן אלוהים מתעב אותם. משום כך, קבלת המשיח והישמעות לו היא המפתח לקבלת עבודתה של רוח הקודש. רק מי שמקבל את המשיח ונשמע לו יזכה לישועה ויובא לכדי שלמות. ברור, אם כך, כי בכל עידן ועידן יש עקרון עליו מתבססת עבודתה של רוח הקודש. מי ידע כמה אנשים עדיין לא מבינים את חשיבות הציות למשיח. פעולתה של רוח הקודש תלויה לחלוטין בדברי המשיח. אם אנשים אינם מסוגלים לקבל את דברי המשיח, ממשיכים להאמין ברעיונותיהם באשר לדבריו ומתנגדים לדבריו, הם בשום פנים ואופן אינם יכולים לזכות בעבודתה של רוח הקודש. רבים המתפללים בשם האל הכול יכול, אך אינם נשמעים לעבודת המשיח ואינם מקבלים לגמרי את דברי המשיח. אנשים כאלה הם צוררי משיח, ורוח הקודש אינה יכולה לפעול עליהם בשום פנים ואופן.

משיתופיהם של בכירים

מטרתה העיקרית של עבודתה של רוח הקודש היא להנחות בני אדם להיווכח בדבר האל ולהבין את האמת. אילו היבטים כרוכים בהיווכחות בדבר האל? ההיווכחות בדבר האל אין פירושה שמישהו קורא משפט מסוים אחד מדברי אלוהים, מהרהר בו מעט ולאחר מכן זוכה בהבנה מעטה. זה לא שקול להיווכחות בדבר האל. זה שונה לחלוטין. הדבר החשוב ביותר הוא להיווכח בדבר האל דרך התנסות. "התנסות" זו כוללת מגוון רחב של התנסויות. להתנסותו של אדם אין רק היבט אחד, אלא יש לה היבטים רבים. מילוי חובתו של אדם מהווה התנסות בדבר האל. גם הנהגת האמת מהווה התנסות בדבר האל. במיוחד התנסות בסוגים שונים של ניסיונות וזיכוכים נחשבת עוד יותר כהתנסות בדבר האל. כל עוד תחווה את דבר האל, לא משנה באיזה הקשר או מהן הנסיבות, תוכל לזכות בעבודתה של רוח הקודש. לדוגמה, כאשר אנו נתקלים בניסיונות, אנו מתפללים לאלוהים ומנסים להבין את רצונו של אלוהים. כתוצאה מכך, רוח הקודש מאירה את עינינו ומאפשרת לנו להבין את רצונו של אלוהים. זה קורה מכיוון שהדבר קשור בהיווכחות בדבר האל. ... בנוסף, כל עוד אנו מתפללים לאלוהים, מחפשים את האמת ומנסים להבין את רצונו של אלוהים במהלך מילוי חובותינו ובמסגרת התנסותנו בחיי היומיום שלנו, נוכל לזכות בעבודתה של רוח הקודש ללא קשר למצב שבו אנו שרויים. הסיבה לכך היא שרוח הקודש מנחה אותנו בהיווכחות בדבר האל ובאמת. ישנם בני אדם שהתנסו רבות בהיבט זה. לא משנה באיזה מצב הם נתקלים או אילו אנשים הם פוגשים, הם מתפללים לאלוהים ומבקשים ממנו להפוך אותם לנאורים, להנחות אותם ולתת להם חוכמה ותבונה. אם בני אדם יחוו כך את עבודתו של אלוהים באופן קבוע, הם יבינו חלק גדול מדברי אלוהים. הם ידעו כיצד עליהם לנהוג ויעשו שימוש חיובי בדבר האל בפעולות מסוימות. זוהי הדרך להיווכח בדבר האל.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כיצד ניתן לזכות בעבודתה של רוח הקודש?

כנסיית האל הכול יכול, ברק ממזרח, עבודתה של רוח הקודש

כיצד ניתן לזכות בעבודתה של רוח הקודש?



עבודתה של רוח הקודש משתנה מיום ליום ומעפילה מעלה ומעלה בכל שלב; הגילוי של מחר עולה על הגילוי של היום, בעלייה מתמדת עם כל שלב. כזו היא העבודה שבאמצעותה אלוהים עושה את האדם למושלם. אם האדם לא מסוגל לעמוד בקצב, הוא עלול להישאר נטוש מאחור בכל רגע. אם אין לאדם לב צייתן, הרי שהוא לא יכול להיות חסיד אל עד לסוף הדרך. העידן הקודם חלף, ועכשיו אנחנו בעידן חדש. ובעידן חדש יש לעשות עבודה חדשה. במיוחד בעידן האחרון, שבו אלוהים יהפוך את האדם למושלם, אלוהים יבצע עבודה חדשה אפילו מהר יותר מאשר בעבר. לפיכך, ללא לב צייתן, האדם יתקשה לפסוע בדרכו של אלוהים. אלוהים לא נשמע לאף כלל והוא לא מתייחס לאף שלב בעבודתו כקבוע ובלתי משתנה. במקום זאת, העבודה שהוא עושה מתחדשת ועולה בהתמדה. עבודתו הופכת ליותר ויותר מעשית בכל שלב, וליותר ויותר מותאמת לצרכיו הממשיים של האדם. רק לאחר שהאדם חווה עבודה כזו, יכול טבעו לעבור את השינוי הסופי. הידע של האדם על החיים עולה מעלה-מעלה, ובדומה לכך, גם עבודתו של אלוהים מגיעה לשיאים חדשים. רק כך יכול האדם להפוך למושלם ולהפוך לכשיר לשימושו של אלוהים. מצד אחד, אלוהים עובד כך כדי לפעול במנוגד ובסתירה לתפיסותיו של האדם, אך מצד שני, עבודתו נועדה להוביל את האדם למצב גבוה יותר ומציאותי יותר, למישור האמונה החזקה ביותר באלוהים, כך שבסופו של דבר, ניתן יהיה להגשים את רצון האל. אלוהים ייטוש את כל אלה שאופיים מרדני ואשר מתנגדים בזדון בשלב המהיר הזה בעבודתו שמתקדמת בקדחתנות. רק אלה שמוכנים להישמע לאלוהים ואשר מצטנעים בשמחה יתקדמו לסופה של הדרך. בעבודה כזו, כולכם צריכים ללמוד להישמע לאלוהים ולשים את תפיסותיכם בצד. עליכם להתקדם בזהירות בכל צעד. אם תהיו חסרי זהירות, לבטח תהפכו לאלה שרוח הקודש דוחה ולאלה שמפריעים לאלוהים בעבודתו. ...אלוהים עושה עבודה שונה בתקופות שונות. אם תפגינו ציות רב בשלב אחד, אך בשלב הבא תהיו פחות צייתנים או לא צייתנים בכלל, הרי שאלוהים ייטוש אתכם. אם תעמדו בקצב של אלוהים בעלייתו לשלב הזה, הרי שעליכם להמשיך לעמוד בקצב בעלייתו לשלב הבא. רק כך תישמעו לרוח הקודש. מכיוון שאתם מאמינים באלוהים, עליכם לשמור על ציות יציב. אתם לא יכולים פשוט להישמע לאלוהים כשמתחשק לכם ולא להישמע לו כשלא מתחשק לכם. ציות כזה לא מקובלת על אלוהים. אם אתם לא יכולים לעמוד בקצב של העבודה החדשה שבה אני משתף אתכם, ואם אתם ממשיכים להיאחז באמירות קודמות, איך ייתכן שתהיה התקדמות בחייכם? עבודתו של אלוהים נועדה לקיים אתכם באמצעות דבריו. כשאתם תשמעו לו ותקבלו את דבריו, רוח הקודש לבטח תפעל בתוככם. רוח הקודש פועלת בדיוק כפי שאני מדבר. עשו כדבריי, ורוח הקודש תפעל בתוככם במהירות. אני משחרר אור חדש כדי שתראו אותו וכדי להכניס אתכם לאור הנוכחי. עם כניסתכם לאור הזה, רוח הקודש תתחיל מיד לפעול בתוככם.

מתוך "מי ששומע לאלוהים בלב טהור ייפול לבטח בנחלתו" ב'הדבר מופיע בבשר'

ברגע זה, הנתיב שרוח הקודש צועדת בו היא דבריו הנוכחיים של אלוהים. על כן, כדי לצעוד בנתיב הזה, יש להישמע לאלוהים, לאכול ולשתות את דברי האל בהתגלמותו כבשר ודם כיום. אלוהים בהתגלמותו עושה את עבודת המילים, הכל מתחיל מדבריו, וכל דבר מבוסס על דבריו – דבריו כיום. כל אדם צריך להקדיש מאמץ רב בדברי האל, בין שאין לו ספקות לגבי אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם ובין שלא, ובין שהוא מכיר אותו ובין שלא. אחרת, בני האדם לא יוכלו להשיג שום דבר, והם יישארו ללא כלום. רק על ידי התוודעות לאלוהים וריצוי שלו על התשתית של אכילה ושתייה של דבריו, יכול האדם לייסד איתו קשר ראוי. אכילה ושתייה של דבריו והנהגת דבריו הם שיתוף הפעולה הטוב ביותר עם אלוהים, וזה הנוהג שנושא את העדות הטובה ביותר עבור אחד מאנשי האל. כשאדם מסוים מבין את מהות של דברי האל כיום ומסוגל להישמע לה, פירוש הדבר הוא שהאדם הזה חי בנתיב שמובילה רוח הקודש, ושהוא עלה על דרך הישר שבה אלוהים הופך את האדם למושלם.

מתוך "בני האדם שטבעם השתנה הם אלה שנוכחו במציאות של דבר האל" ב'הדבר מופיע בבשר'

אמת המידה הנמוכה ביותר שאלוהים דורש מבני האדם היא שהם יוכלו לפתוח את לבם בפניו. אם האדם נותן את לבו הַיָּשָׁר לאלוהים ואומר לאלוהים את מה שבאמת על לבו, אלוהים מוכן לעבוד באדם. אלוהים לא רוצה את לבו המעוות של אלוהים, אלא את לבו הטהור והכן. אם האדם לא אומר לאלוהים בכנות את מה שעל לבו, אלוהים לא מרגש את לבו של האדם ולא עובד בתוכו.

מתוך "בנוגע לנוהג התפילה" ב'הדבר מופיע בבשר'

בני האדם מאמינים באלוהים, אוהבים את אלוהים ומְרַצים את אלוהים באמצעות נגיעה ברוח האל בלבם, ועל ידי כך, הם מצליחים לְרַצות אותו. לפיכך, כשהם באים במגע עם דברי האל בלבם, רוח האל מרגשת אותם. אם אתם רוצים להשיג חיים רוחניים הולמים ולייסד קשר הולם עם אלוהים, עליכם ראשית להעניק לו את לבכם ולהשקיט את לבכם בפניו. רק לאחר שתקדישו את כל לבכם לאלוהים, תוכלו לפתח בהדרגה חיים רוחניים הולמים. אם בני האדם לא מעניקים לאלוהים את לבם באמונתם בו, אם לבם לא נתון לו, ואם הם לא מתייחסים אל העול שלו כאל העול שלהם, הרי שכל מה שהם עושים הוא לרמות את אלוהים, ומדובר אך ורק בהתנהגותם של בני אדם דתיים – לא ניתן לזכות כך לשבחים מאלוהים. אלוהים לא יכול לקבל דבר מבני אדם כאלה. בני אדם כאלה יכולים רק לשמש ניגוד לעבודתו של אלוהים, כמו קישוט בבית האל – הם תופסים מקום, והם חסרי כל ערך. אלוהים לא משתמש בבני אדם כאלה. בבני אדם כאלה, לא זו בלבד שאין הזדמנות לעבודתה של רוח הקודש, אלא שמעבר לכך, אין כל ערך של הבאה לידי שלמות. בני אדם כאלה הם "המתים המהלכים" האמיתיים. אין להם שום רכיב שיכול לשמש את רוח הקודש – השטן ניכס לעצמו את כל החלקים של בני האדם האלה, הוא השחית אותם עד היסוד, והם מושא הסילוק של אלוהים. נכון להיום, לא זו בלבד שרוח הקודש משתמשת בבני אדם בכך שהיא מגייסת את המעלות שלהם, אלא שהיא גם הופכת את החסרונות שלהם למושלמים ומשנה אותם. אם תוכלו להקדיש את לבכם לאלוהים ואם תוכלו להשקיט אותו בפניו, הרי שיהיו לכם ההזדמנות וההסמכות לשמש את רוח הקודש ולקבל את הנאורות וההארה של רוח הקודש, ויתרה מזאת, תהיה לכם ההזדמנות שרוח הקודש תפצה על החסרונות שלכם. כשתוכלו לתת את לבכם לאלוהים, תוכלו להיווכח באופן מעמיק יותר בהיבט החיובי ולהיות במישור נעלה יותר של תובנה. בהיבט השלילי, תהיה לכם הבנה טובה יותר של הפגמים והחסרונות שלכם עצמכם, תהיו להוטים יותר לשאוף לְרַצות את רצונו של אלוהים, ולא תהיו פסיביים, אלא תיווכחו באופן פעיל. פירוש הדבר יהיה שאתם בני אדם נכונים.

מתוך "חשוב מאוד לייסד קשר הולם עם אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר'

רוח הקודש עובדת על פי העיקרון הבא: באמצעות שיתוף הפעולה של בני האדם, באמצעות תפילתם הפעילה, חיפושם הפעיל אחר אלוהים והתקרבותם הפעילה לאלוהים, אפשר להשיג תוצאות ורוח הקודש יכולה להאיר את בני האדם האלה ולהפוך אותם לנאורים. רוח הקודש לא פועלת כאן באופן חד-צדדי, וגם האדם לא פועל באופן חד-צדדי. שניהם הכרחיים לפעולה וככל שבני האדם משתפים יותר פעולה, וככל שהם משתדלים יותר לעמוד ברף דרישותיו של אלוהים, כך רבה יותר עבודתה של רוח הקודש. רק שיתוף הפעולה האמיתי של בני האדם, יחד עם עבודתה של רוח הקודש, יכול להפיק חוויות אמיתיות ואת ההכרה המהותית של דברי האל. בהדרגה, באמצעות חוויה כזו, נוצר אדם מושלם בסופו של דבר. אלוהים לא עושה דברים על-טבעיים. בתפיסותיהם של בני האדם, אלוהים הוא כל-יכול, לאלוהים הוא זה שעושה את הכל – והתוצאה היא שבני אדם ממתינים באופן פסיבי, לא קוראים את דברי האל ולא מתפללים, ורק ממתינים למגע של רוח הקודש. לעומת זאת, זו אמונתו של מי שמבין את המצב כראוי: מעשיו של אלוהים יכולים להגיע רק עד שיתוף הפעולה שלי, והשפעתה של עבודת האל עליי תלויה במידת שיתוף הפעולה שלי. כשאלוהים מדבר, עליי לעשות כל שביכולתי לחפש את דברי האל ולשאוף אליהם. זה מה שעליי להשיג.

מתוך "כיצד להכיר את המציאות" ב'הדבר מופיע בבשר'

אפשר לראות מניסיון שאחד מהעניינים החשובים ביותר הוא השקטת הלב בפני אלוהים. זה עניין שנוגע לחייהם הרוחניים של בני האדם ולצמיחה של חייהם. רק אם לבכם יהיה שלו בפני אלוהים, עיסוקכם בחיפוש האדם האמת והשינויים בטבע שלכם יישאו פרי. מפני שאלוהים העמיס עליכם עול, ומפני שאתם תמיד מרגישים שחסר לכם כל כך הרבה, שיש אמיתות רבות שאתם צריכים לדעת, שיש מציאות רבה שאתם צריכים לחוות, ושעליכם להקדיש את כל תשומת לבכם לרצונו של אלוהים, הדברים האלה תמיד מרחפים בדעתכם, ונדמה שהם דוחקים עליכם עד כדי כך שאתם מתקשים לנשום, ולכן אתם מרגישים שלבכם כבד עליכם (אך לא שאתם שרויים במצב שלילי). רק בני אדם כאלה כשירים לקבל את הנאורות שמעניקים דברי האל, ורק הם כשירים להתרגש מרוח האל. משום העול שלהם, משום שלבם כבד עליהם, ואפשר לומר גם שמשום המחיר שהם שילמו והעינוי שהם עברו בפני אלוהים, הם קיבלו את הנאורות וההארה שלו, מכיוון שאלוהים לא נותן לאף אחד יחס מועדף. הוא תמיד הוגן ביחסו כלפי בני האדם, אך הוא גם לא שרירותי באספקה שהוא נותן להם, והוא לא נותן להם דברים באופן שלא תלוי בדבר. זה היבט אחד של טבעו הצודק. בחיים האמיתיים, רוב בני האדם עדיין לא הגיעו למישור הזה. לכל הפחות, לבם לא סיים לגמרי לפנות אל אלוהים, ולכן עדיין לא חל שינוי משמעותי בטבע חייהם. זאת משום שהם רק חיים בחסדו של אלוהים, אך הם מעולם לא זכו בעבודתה של רוח הקודש. הקריטריונים שלפיהם משתמש אלוהים בבני אדם הם כדלקמן: לבם פונה אל אלוהים, הם מקבלים את דבריו של אלוהים כעול, יש להם לב מלא כמיהה, והם גמרו בדעתם לחפש את האמת. רק בני אדם כאלה יכולים לזכות בעבודתה של רוח הקודש ולזכות לעתים תכופות בנאורות ובהארה.

מתוך "חשוב מאוד לייסד קשר הולם עם אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר'

יש תנאי אחד לעבודתה של רוח הקודש בתוך בני האדם. כל עוד הם צמאים ומחפשים, כל עוד הם לא מפקפקים במעשיו של אלוהים או מתייחסים אליהם לא בלב שלם, וכל עוד הם מסוגלים לשמר את החובה שלהם בכל עת, רק כך הם יכולים לזכות בעבודתה של רוח הקודש. בכל שלב בעבודתו של אלוהים, מה שנדרש מהאנושות הוא אמון עצום ועיסוק בחיפוש בפני אלוהים – רק באמצעות חוויות, בני האדם מסוגלים לגלות כמה אלוהים חביב וכיצד רוח הקודש עובדת בבני האדם. אם לא תחוו חוויות, אם לא תגששו, ואם לא תעסקו בחיפוש, לא תזכו בדבר. עליכם לגשש קדימה בחוויות שלכם, ורק באמצעות החוויות שלכם, תוכלו לראות את מעשיו של אלוהים ולזהות את המופלאות שלו ואת היותו בלתי נתפס.

מתוך "עליכם לשמור על מסירותכם לאלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר'

יש כלל המנחה את האופן שבו אלוהים הופך בני אדם למושלמים, והוא שהוא הופך אתכם לנאורים בכך שהוא משתמש בחלק רצוי שלכם כדי שיהיה לכם נתיב לנוהג ושתוכלו להפריד את עצמכם מהמצבים השליליים, מה שעוזר לרוחכם להשתחרר ומאפשר לכם יותר לאהוב את אלוהים. כך אתם מסוגלים להשליך מעליכם את הטבע המושחת של השטן. אתם טבעיים ופתוחים, אתם מוכנים להכיר את עצמכם, ואתם מוכנים להנהיג אמת. אלוהים רואה שאתם מוכנים להכיר את עצמכם ושאתם מוכנים להנהיג אמת, ולכן כשאתם חלשים ושליליים, הוא הופך אתכם לנאורים כפליים ועוזר לכם להכיר את עצמכם עוד יותר, להיות יותר מוכנים להכות על חטא ולהיות יותר מסוגלים להנהיג דברים שעליהם להנהיג. רק כך לבכם הופך לרגוע ונינוח. אדם שבאופן שגרתי נותן את דעתו להכרתו את אלוהים, להכרתו את עצמו ולנוהגו שלו יהיה מסוגל לקבל את עבודתו של אלוהים לעתים קרובות, ולקבל הכוונה ונאורות מאלוהים. אף על פי שהוא במצב שלילי, הוא מסוגל לשנות כיוון באופן מידי, בין שהודות למעשה מודע ובין שהודות לנאורות שמביא דבר האל.

מתוך "רק בני האדם שמתמקדים בנוהג יכולים להפוך למושלמים" ב'הדבר מופיע בבשר'

אלוהים עובד בבני האדם שעוסקים בשאיפה לדבריו ונוצרים אותם בלבם. ככל שתנצרו יותר בלבכם את דברי האל, כך רוחו תעבוד בקרבכם יותר. ככל שהאדם נוצר יותר את דברי האל בלבו, כך עולה סיכויו להפוך למושלם בידי אלוהים. אלוהים הופך למושלמים את בני האדם שבאמת אוהבים אותו. הוא הופך למושלמים את אלה שלבם שלו בפניו. אם תנצרו בלבכם את כל עבודתו של אלוהים, אם תנצרו בלבכם את הנאורות שאלוהים מעניק, אם תנצרו בלבכם את נוכחותו של אלוהים, אם תנצרו בלבכם את הדאגה וההגנה של אלוהים, ואם תנצרו בלבכם את האופן שבו דברי האל הופכים למציאות שלכם ולאספקה למען חייכם, אתם תהיו כלבבו של אלוהים יותר מכל אדם אחר. אם תנצרו בלבכם את עבודתו של אלוהים, ואם תנצרו בלבכם את כל מה שהוא עשה לכם, הוא יברך אתכם ויגרום לכל מה שיש לכם להתרבות.

מתוך "אלוהים הופך למושלמים את בני האדם שהם כלבבו" ב'הדבר מופיע בבשר'

קטעים לעיון מתוך דרשות ושיתוף:

רוח הקודש פועלת לפי דברי המשיח ובהתאם למידת קבלתם של אנשים את המשיח וציותם לו. רק אם אנשים מקבלים את המשיח ונשמעים לו הם יכולים לקבל את עבודתה של רוח הקודש. אם אנשים מתנגדים למשיח או מורדים בו, רוח הקודש לא תפעל עליהם. יכולתו של אדם לקבל עליו באמת את המשיח ולהישמע לו היא זו שקובעת עד כמה אמונתו באלוהים תושיע אותו. עבודתה של רוח הקודש מתבססת לגמרי על קבלתו של אדם את המשיח וציותו לו. בעידן החסד עבודתה של רוח הקודש נעשתה בהתאם לקבלתם של בני האדם את ישוע אדוננו, ציותם לו וסגידתם לו. בעידן המלכות עבודתה של רוח הקודש נקבעת לפי קבלתם של בני האדם את האל הכול יכול, ציותם לאל הכול יכול וסגידתם לאל הכול יכול. רוח הקודש פועלת גם לפי דברי האל הכול יכול במטרה למשוך מאמינים אל דברי האל, כדי שיזכו בישועה ויגיעו לכדי שלמות. זהו העיקרון עליו מתבססת עבודתה של רוח הקודש. מנהיגי דת רבים מתו כעונש על כך שגינו את המשיח. רבים האנשים הדתיים שהפסידו את עבודתה של רוח הקודש ונפלו אל החושך בשל סירובם לקבל את המשיח של אחרית הימים. רבים בבית האלוהים קמלו בעודם בחיים ופרשו בשל עיקשות תפיסותיהם אודות המשיח, ומרבים נשללה עבודתה של רוח הקודש בשל שהאמינו רק ברוח האל ולא במשיח. כל אלה נגרמו בגלל שאנשים לא קיבלו את המשיח ולא נשמעו לו. גישתו של המאמין למשיח היא זו שקובעת אם רוח הוקדש תפעל עליו. אם אדם מאמין אך ורק באלוהים שבשמיים, ואינו נשמע למשיח, רוח הקודש לעולם לא תפעל עליו. כיום יש עדיין אנשים רבים בכנסיות שונות שמאמינים אך ורק ברוח האל, אך אינם מאמינים במשיח, ולכן הם מאבדים את פעולתה של רוח הקודש. רבים מאמינים רק בדברי המשיח אך אינם נשמעים לו, ולכן אלוהים מתעב אותם. משום כך, קבלת המשיח והישמעות לו היא המפתח לקבלת עבודתה של רוח הקודש. רק מי שמקבל את המשיח ונשמע לו יזכה לישועה ויובא לכדי שלמות. ברור, אם כך, כי בכל עידן ועידן יש עקרון עליו מתבססת עבודתה של רוח הקודש. מי ידע כמה אנשים עדיין לא מבינים את חשיבות הציות למשיח. פעולתה של רוח הקודש תלויה לחלוטין בדברי המשיח. אם אנשים אינם מסוגלים לקבל את דברי המשיח, ממשיכים להאמין ברעיונותיהם באשר לדבריו ומתנגדים לדבריו, הם בשום פנים ואופן אינם יכולים לזכות בעבודתה של רוח הקודש. רבים המתפללים בשם האל הכול יכול, אך אינם נשמעים לעבודת המשיח ואינם מקבלים לגמרי את דברי המשיח. אנשים כאלה הם צוררי משיח, ורוח הקודש אינה יכולה לפעול עליהם בשום פנים ואופן.

משיתופיהם של בכירים

מטרתה העיקרית של עבודתה של רוח הקודש היא להנחות בני אדם להיווכח בדבר האל ולהבין את האמת. אילו היבטים כרוכים בהיווכחות בדבר האל? ההיווכחות בדבר האל אין פירושה שמישהו קורא משפט מסוים אחד מדברי אלוהים, מהרהר בו מעט ולאחר מכן זוכה בהבנה מעטה. זה לא שקול להיווכחות בדבר האל. זה שונה לחלוטין. הדבר החשוב ביותר הוא להיווכח בדבר האל דרך התנסות. "התנסות" זו כוללת מגוון רחב של התנסויות. להתנסותו של אדם אין רק היבט אחד, אלא יש לה היבטים רבים. מילוי חובתו של אדם מהווה התנסות בדבר האל. גם הנהגת האמת מהווה התנסות בדבר האל. במיוחד התנסות בסוגים שונים של ניסיונות וזיכוכים נחשבת עוד יותר כהתנסות בדבר האל. כל עוד תחווה את דבר האל, לא משנה באיזה הקשר או מהן הנסיבות, תוכל לזכות בעבודתה של רוח הקודש. לדוגמה, כאשר אנו נתקלים בניסיונות, אנו מתפללים לאלוהים ומנסים להבין את רצונו של אלוהים. כתוצאה מכך, רוח הקודש מאירה את עינינו ומאפשרת לנו להבין את רצונו של אלוהים. זה קורה מכיוון שהדבר קשור בהיווכחות בדבר האל. ... בנוסף, כל עוד אנו מתפללים לאלוהים, מחפשים את האמת ומנסים להבין את רצונו של אלוהים במהלך מילוי חובותינו ובמסגרת התנסותנו בחיי היומיום שלנו, נוכל לזכות בעבודתה של רוח הקודש ללא קשר למצב שבו אנו שרויים. הסיבה לכך היא שרוח הקודש מנחה אותנו בהיווכחות בדבר האל ובאמת. ישנם בני אדם שהתנסו רבות בהיבט זה. לא משנה באיזה מצב הם נתקלים או אילו אנשים הם פוגשים, הם מתפללים לאלוהים ומבקשים ממנו להפוך אותם לנאורים, להנחות אותם ולתת להם חוכמה ותבונה. אם בני אדם יחוו כך את עבודתו של אלוהים באופן קבוע, הם יבינו חלק גדול מדברי אלוהים. הם ידעו כיצד עליהם לנהוג ויעשו שימוש חיובי בדבר האל בפעולות מסוימות. זוהי הדרך להיווכח בדבר האל.

מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה