2.12.20

מהם ההבדלים בין עבודתה של רוח הקודש ועבודתן של רוחות רעות?

מהי העבודה של רוח הקודש — מצאו כאן הארה חדשה — הנה התשובה

דברי אלוהים רלוונטיים:

אתם חייבים להבין אילו דברים נובעים מאלוהים ואילו דברים נובעים מהשטן. הדברים שנובעים מאלוהים גורמים לכם להבין בבירור רב עוד יותר את החזיונות, והם גורמים לכם להתקרב לאלוהים יותר ויותר ולחלוק אהבה עם האחים והאחיות שלכם. אתם מסוגלים לגלות התחשבות לעול של אלוהים, ולבכם מלא האהבה לאלוהים לא מפסיק לאהוב את אלוהים. יש לפניכם מסלול שאתם יכולים לצעוד בו. הדברים שנובעים מהשטן גורמים לכם לאבד חזיונות, וכל מה שהיה לכם בעבר איננו. אתם מתנכרים לאלוהים, אתם כבר לא אוהבים את האחים והאחיות שלכם, ויש לכם לב מלא שנאה. אתם הופכים לנואשים, אתם כבר לא רוצים לחיות חיי כנסייה, ולבכם המלא אהבה לאלוהים נעלם. זו עבודתו של השטן, וזו גם ההשלכה של עבודתן של רוחות רעות.

מתוך "פרק 22" ב'אמירותיו של המשיח בראשית' בספר 'הדבר מופיע בבשר'

אלוהים לא חוזר על עבודתו, הוא לא עושה עבודה שאינה מציאותית, הוא לא בא בדרישות מוגזמות מהאדם והוא לא עושה עבודה החורגת מגבול ההיגיון האנושי. כל העבודה שהוא עושה נמצאת בגבולות ההיגיון האנושי הרגיל והיא לא חורגת מגבולות ההיגיון של האנושיות הרגילה, ועבודתו עומדת בדרישות הרגילות של האדם. כשמדובר בעבודתה של רוח הקודש, האדם הופך אף לרגיל יותר ואנושיותו הופכת אף רגילה יותר. לאדם יש ידע הולך וגדל בנוגע לטבעו השטני המושחת, ובנוגע למהות האדם, וכמיהתו לאמת הולכת וגוברת. במילים אחרות, חיי האדם מתפתחים עוד ועוד וטבעו המושחת של האדם מסוגל עם הזמן ליותר ויותר שינויים – פירוש כל הדברים האלה הוא שאלוהים הופך לחיי האדם. אם דרך כלשהי לא מסוגלת לחשוף את הדברים שהם עצמם מהותו של האדם, לא מסוגלת לשנות את טבעו של האדם ויתר על כן, לא מסוגלת להביאו בפני אלוהים או להעניק לו הבנה אמיתית של אלוהים, והיא אפילו הופכת את אנושיותו לעלובה יותר ואת ההיגיון שלו לחריג יותר, הרי שזו אינה דרך האמת וייתכן שמדובר בעבודתה של רוח רעה או בדרך הישנה. במילים אחרות, זו לא עבודתה הנוכחית של רוח הקודש.

מתוך "רק מי שמכיר את אלוהים ואת עבודתו יכול לְרַצות את אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר'

עבודתה של רוח הקודש היא סוג של הכוונה פעילה ונאורות חיובית. היא לא מתירה לבני האדם להיות פסיביים. היא מביאה להם נחמה, מעניקה להם אמונה ונחישות ומאפשרת להם לעסוק בהפיכה למושלמים בידי אלוהים. כשרוח הקודש עובדת, בני האדם מסוגלים להיווכח באופן פעיל. הם לא פסיביים והדבר לא נכפה עליהם, אלא שהם נוקטים יוזמה באופן פעיל. כשרוח הקודש עובדת, בני האדם שמחים ונכונים, והם מוכנים להישמע לה, ושמחים להצטנע בפניה. אפילו שהם כאובים ושבירים מבפנים, הם נחושים בדעתם לשתף פעולה, הם סובלים בשמחה, הם מסוגלים להישמע לה, והרצון האנושי והחשיבה האנושית לא הכתימו אותם, וקל וחומר שלא הכתימו אותם רצונות ומניעים אנושיים. כשבני האדם חווים את עבודתה של רוח הקודש, הם קדושים במיוחד בתוך תוכם. בני האדם שמחזיקים בעבודתה של רוח הקודש מביאים לידי ביטוי את אהבתו של אלוהים, את אהבתם של האחים והאחיות שלכם, את העונג מהדברים שמענגים את אלוהים, ואת התיעוב של הדברים שאלוהים מתעב. בני האדם שעבודתה של רוח הקודש מרגשת אותם ניחנים באנושיות רגילה, והם עוסקים ללא-הרף בחיפוש האמת וניחנים באנושיות. כשרוח הקודש עובדת בתוך בני האדם, מצבם הולך ומשתפר, האנושיות שלהם הופכת ליותר ויותר רגילה, ועל אף שייכן שחלק משיתוך הפעולה שלהם טיפשי, המניעים שלהם נכונים, ההיווכחות שלהם חיובית, הם לא מנסים להפריע, ואין בהם שום כוונות זדון. עבודתה של רוח הקודש היא רגילה ואמיתית, רוח הקודש עובדת באדם לפי הכללים של החיים הרגילים של האדם, והיא הופכת את בני האדם לנאורים ומובילה אותם בהתאם לעיסוק הממשי של בני האדם הרגילים. כשרוח הקודש עובדת בבני האדם, היא מכוונת אותם והופכת אותם לנאורים בהתאם לצרכים של בני אדם רגילים, היא מקיימת אותם בהתאם לצרכים שלהם, והיא מכוונת אותם באופן חיובי והופכת אותם לנאורים על סמך מה שחסר להם ועל סמך הפגמים שלהם. כשרוח הקודש עובדת, העבודה תואמת את הכללים של החיים הרגילים של האדם. רק בחיים האמיתיים, בני האדם מסוגלים לראות את העבודה של רוח הקודש. אם בני האדם שרויים במצב חיובי בחיי היום-יום שלהם, ואם יש להם חיים רוחניים רגילים, הרי שעבודתה של רוח הקודש שורה עליהם. במצב כזה, כשהם אוכלים ושותים את דברי האל, הם מאמינים; כשהם מתפללים, יש להם השראה; כשמשהו קורה להם, הם לא פסיביים; כשהוא קורה להם, הם מסוגלים לראות את הלקחים שאלוהים דורש מהם ללמוד; הם לא פסיביים או חלשים ועל אף שהם חווים קשיים אמיתיים, הם מוכנים להישמע לכל ההסדרים של אלוהים.

(...)

איזו עבודה נובעת מהשטן? בעבודה שנובעת מהשטן, החזיונות בבני האדם מעורפלים ומופשטים, הם חסרי אנושיות רגילה, המניעים של מעשיהם שגויים, ועל אף שהם רוצים לאהוב את אלוהים, תמיד יש בהם האשמות, וההאשמות והמחשבות האלה תמיד מפריעות להם, מקשים על צמיחת חייהם, ומונעים מהם להשיג תנאים רגילים בפני אלוהים. במילים אחרות, ברגע שעבודתו של השטן חודרת אל בני האדם, לבם לא יכול להיות רגוע בפני אלוהים, הם לא יודעים מה לעשות עם עצמם, המראה של אספה גורם להם לרצות לברוח, והם לא מסוגלים לעצום עיניים כשאחרים מתפללים. עבודתן של רוחות רעות הורסת את הקשר הרגיל בין האדם ואלוהים ופוגמת בחזיונות הקודמים של בני האדם או בנתיב ההיווכחות הקודם שלהם בחיים. בלבם, הם לא יכולים לעולם להתקרב לאלוהים, תמיד מתרחשים דברים שגורמים להם להפרעה וכובלים אותם, ולבם לא יכול למצוא שלווה, מה שמרוחקן את חוזקה של אהבתם לאלוהים וגורם להם למפח נפש. אלה ביטויה של עבודת השטן. עבודתו של השטן מתגלמת בדברים הבאים: אי יכולת לעמוד על שלכם ולעמוד איתן, מה שגורם לכם להפוך לאשמים בפני אלוהים, ולבני אדם ללא נאמנות לאלוהים. כשהשטן מפריע לכם, אתם מאבדים את האהבה והנאמנות לאלוהים, אתם מאבדים את הקשר הרגיל עם אלוהים, את לא עוסקים בחיפוש האמת או בשיפור עצמי, אתם נסוגים לאחור והופכים לפסיביים, אתם מתפנקים, אתם משלחים רסן מהתפשטות החטא ואתם לא שונאים חטאים. יתר על כן, הפרעתו של השטן הופכת אתכם למופקרים, גורמת למגע של אלוהים לעזוב אתכם, וגורמת לכם להתלונן על אלוהים ולהתנגד לו, מה שמוביל אתכם לפקפק באלוהים, ואז עולה הסיכון שתעזבו את אלוהים. כל זה נובע מעבודתו של השטן.

מתוך "עבודתה של רוח הקודש ועבודתו של השטן" ב'הדבר מופיע בבשר'

אלוהים עובד בצורה מתונה, אוהבת, עדינה ודואגת, בצורה מדודה וראויה במיוחד. הצורה שבה הוא עובד אינה גורמת לכם להרגיש רגשות עזים, כמו: "אלוהים חייב לתת לי לעשות דבר אחד" או "אלוהים חייב לתת לי לעשות דבר אחר." אלוהים לעולם אינו מעורר בכם רגשות כה עזים או מביא אתכם להלך רוח כה עז הגורמים לדברים להיות בלתי נסבלים. האין זה נכון? כיצד אתם מרגישים כאשר אתם מקבלים את דברי השיפוט והייסור של אלוהים? אתם מרגישים שאלוהים הוא קדוש ושאין לחללו? האם אתם מרגישים את האלוהיות הבלתי ניתנת לערעור של אלוהים? (כן.) האם אתם מרגישים רחוקים מאלוהים בזמנים כאלה? האם אתם פוחדים מאלוהים? לא, במקום זאת, אתם מרגישים יראת כבוד כלפי אלוהים. האין בני האדם חשים את כל הדברים האלה רק בזכות עבודתו של אלוהים? (...)

...בכל הנוגע לעבודתו של השטן על האדם, יש לי שתי ביטויים שיכולים לתאר בתמצות את אופיו הזדוני והמרושע של השטן, שיכולים לאפשר לכם להכיר באמת את נתעבותו של השטן: לפי גישתו של השטן לאדם, הוא תמיד רוצה להחזיק ולשלוט בו, בכל אחד ואחד, עד שהוא מגיע למצב שבו הוא שולט באדם באופן מוחלט ומזיק לו, וזאת כדי שיוכל להשיג את מטרתו ושאיפתו הפרועה. מהי משמעות הביטוי "לכבוש בכוח"? האם זה קורה בהסכמתכם או שלא בהסכמתכם? האם זה קורה בידיעתכם או שלא בידיעתכם? זה קורה לגמרי שלא בידיעתכם! במצבים שבהם אינכם מודעים, כאשר ייתכן שהוא לא אמר דבר או לא עשה דבר, כאשר אין תנאים מקדימים, אין הקשר, שם הוא נמצא סביבכם, מקיף אתכם. הוא מחפש הזדמנות שאותה יוכל לנצל, ואחר כך הוא כובש אתכם בכוח, שולט בכם, ומשיג את מטרתו: לשלוט בכם לחלוטין ולהזיק לכם. זוהי המטרה האופיינית וההתנהגות האופיינית ביותר של השטן במלחמתו נגד אלוהים על האנושות.

מתוך "אלוהים עצמו, הייחודי ד'" ב'הדבר מופיע בבשר'

יש כאלה שאומרים שרוח הקודש עובדת בתוכם כל הזמן. זה בלתי אפשרי. אם הם היו אומרים שרוח הקודש תמיד שורה עליהם, זה היה מציאותי. אם הם היו אומרים שהחשיבה וההיגיון שלהם תמיד רגילים, זה היה מציאותי, וזה היה מוכיח שרוח הקודש שורה עליהם. אם אתם אומרים שרוח הקודש תמיד עובדת בכם, שאלוהים הופך אתכם לנאורים ושרוח הקודש מרגשת אתכם בכל רגע, ושאתם זוכים בידע חדש כל הזמן, זה לא רגיל. זה מאוד על-טבעי! ללא צל של ספק, בני אדם כאלה הם רוחות רעות! אפילו כשרוח האל מתגלמת כבשר ודם, יש רגעים שבהם היא חייבת לנוח, וחייבת לאכול – וקל וחומר שכך הדבר לגביכם. נדמה שבני האדם שרוחות רעות שולטות בהם נעדרים את חולשות הבשר והדם. הם מסוגלים לזנוח הכל ולוותר על הכל, הם קרי מזג, הם מסוגלים לסבול עינויים, והם לא מרגישים תשישות כלל, כאילו הם התעלו על הבשר והדם. זה על-טבעי עד מאוד, הלא כן? עבודתן של הרוחות הרעות היא על-טבעית, והאדם לא יכול להשיג את הדברים האלה. בני האדם שלא יכולים להבדיל מקנאים מאוד כשהם רואים בני אדם כאלה, והם אומרים שאמונתם באלוהים כה חזקה וכה טובה, ושהם לעולם לא חלשים. למעשה, זה הביטוי של עבודתה של רוח רעה. זאת משום שבני אדם במצב רגיל מתאפיינים באופן בלתי נמנע בחולשות אנושיות. זה המצב הרגיל של בני האדם שרוח הקודש שורה עליהם.

מתוך "נוהג (4)" ב'הדבר מופיע בבשר'

קטעים לעיון מתוך דרשות ושיתוף:

ההבדלים הברורים בין העבודות השונות של רוחות רעות לבין עבודת רוח הקודש מתבטאות ספציפית בהיבטים הבאים: רוח הקודש בוחרת בני אדם כנים שעוסקים בחיפוש האמת, בני אדם בעלי מצפון והיגיון. בתוך בני אדם כאלה רוח הקודש עובדת. רוחות רעות בוחרות בני אדם ערמומיים ומגוחכים שלא אוהבים את האמת, בני אדם חסרי מצפון והיגיון. בתוך בני אדם כאלה רוחות רעות עובדות. כשאנחנו משווים בין מי שנבחר לעבודת רוח הקודש לבין מי שנבחר לעבודת הרוחות הרעות, אנחנו יכולים לראות שאלוהים קדוש וצודק, שמי שאלוהים בוחר עוסק בחיפוש האמת, ושיש לו מצפון והיגיון, ושהוא יחסית ישר ואוהב דברים צודקים. מי ש רוחות רעות בוחרות הוא ערמומי, אנוכי ובזוי, אין בו אהבה לאמת, הוא חסר מצפון והיגיון, הוא לא עוסק בחיפוש האמת, והוא לא שייך לאנושות באמת. רוחות רעות בוחרות רק דברים שליליים. מכאן אנחנו מבינים שרוחות רעות אוהבות זדון וחושך, שהן שומרות מרחק מבני אדם שעוסקים בחיפוש האמת, ושהן ממהרות לתפוס את המעוותים והערמומיים הנשבים בקסמו של הרשע ושניתן בקלות לכשף אותם. לא ניתן להושיע את בני האדם שהרוחות הרעות בוחרות לעבוד בתוכם, אלוהים ישמיד אותם. מתי ובאיזה רקע עובדות רוחות רעות? הן עובדות כשבני אדם מתרחקים מאלוהים ומורדים בו. עבודתן של הרוחות הרעות מכשפת את בני אדם. כשבני אדם חוטאים, כשהם נמצאים בשיא חולשתם, במיוחד כשהם סובלים כאבים עזים בלבם, כשהם מרגישים מבולבלים ונבוכים, הרוחות הרעות מנצלות את ההזדמנות הזו להשתחל אליהם כדי לכשף ולהשחית אותם, כדי לזרוע חוסר הרמוניה בינם לבין אלוהים. כשבני אדם קוראים לאלוהים, כשלבם פונה לאלוהים, כשהם זקוקים לאלוהים, כשהם מכים על חטא בפני אלוהים, או כשהם מחפשים את האמת, רוח הקודש מתחילה לעבוד בהם. כל חלק בעבודתה של רוח הקודש נועד כדי להושיע את האדם, והיא מחפשת הזדמנויות להושיע את האדם, ואילו רוחות רעות מחפשות הזדמנויות להשחית בני אדם ולהוליך אותם שולל. אלוהים הוא אהבה, ורוחות רעות שונאות בני אדם. רוחות רעות הן נלעגות ורשעות, הן בוגדניות וזדוניות. כל מה שרוחות רעות עושות נועד כדי לטרוף את האדם, להשחית אותו ולפגוע בו, וכל מה שרוח הקודש עושה נועד למען אהבת האדם ולמען ישועתו. השפעות עבודתה של רוח הקודש מטהרות בני אדם, ומושיעות אותם משחיתותם. הן מאפשרות להם להכיר את עצמם ואת השטן, להיות מסוגלים למרוד בשטן, להיות מסוגלים לעסוק בעיסוק בחיפוש האמת, ובסופו של דבר להביא לידי ביטוי צלם אנוש. רוחות רעות משחיתות, מחללות ומעוורות בני אדם. הן מפילות אותם עמוק יותר ויותר לתוך חטא ומסבות כאב רב אף יותר לחייהם. לכן כשרוחות רעות עובדות בקרב בני אדם, הם גמורים. בסופו של דבר, השטן טורף אותם, וזו תוצאת עבודתן של רוחות רעות. עבודת רוח הקודש משפיעה על בני האדם בכך שהיא בסופו של דבר מושיעה אותם, גורמת להם להביא לידי ביטוי חיים אמיתיים, להיות חופשיים ומשוחררים לחלוטין ולקבל את ברכותיו של אלוהים. רוחות רעות מוליכות את האדם לחושך, הן מובילות אותו לתהום. רוח הקודש מוציאה את האדם מחושך לאור ואל החופש. עבודתה של רוח הקודש מאירה ומנחה את בני האדם. היא נותנת להם הזדמנויות, וכשהם חלשים וכשהם חוטאים, היא מספקת להם נחמה. היא מאפשרת לבני האדם להכיר את עצמם, היא מאפשרת להם לעסוק בחיפוש האמת, והיא לא מכריחה בני אדם לעשות דברים, אלא מאפשרת להם לבחור בעצמם את הנתיב שלהם, ובסופו של דבר היא מובילה אותם אל האור. רוחות רעות מכריחות בני אדם לעשות דברים, והן נותנות להם פקודות. כל מה שהן אומרות הוא שקר שמכשף בני אדם, מוליך אותם שולל וכובל אותם. רוחות רעות לא מעניקות חופש לבני האדם, הן לא מאפשרות להם לבחור, הן מאלצות אותם לעלות על מסלול ההרס, ובסופו של דבר הן מפילות אותם עמוק יותר ויותר לתוך חטא, מה שמוביל אותם אל מותם.


מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מהם ההבדלים בין עבודתה של רוח הקודש ועבודתן של רוחות רעות?

מהי העבודה של רוח הקודש — מצאו כאן הארה חדשה — הנה התשובה

דברי אלוהים רלוונטיים:

אתם חייבים להבין אילו דברים נובעים מאלוהים ואילו דברים נובעים מהשטן. הדברים שנובעים מאלוהים גורמים לכם להבין בבירור רב עוד יותר את החזיונות, והם גורמים לכם להתקרב לאלוהים יותר ויותר ולחלוק אהבה עם האחים והאחיות שלכם. אתם מסוגלים לגלות התחשבות לעול של אלוהים, ולבכם מלא האהבה לאלוהים לא מפסיק לאהוב את אלוהים. יש לפניכם מסלול שאתם יכולים לצעוד בו. הדברים שנובעים מהשטן גורמים לכם לאבד חזיונות, וכל מה שהיה לכם בעבר איננו. אתם מתנכרים לאלוהים, אתם כבר לא אוהבים את האחים והאחיות שלכם, ויש לכם לב מלא שנאה. אתם הופכים לנואשים, אתם כבר לא רוצים לחיות חיי כנסייה, ולבכם המלא אהבה לאלוהים נעלם. זו עבודתו של השטן, וזו גם ההשלכה של עבודתן של רוחות רעות.

מתוך "פרק 22" ב'אמירותיו של המשיח בראשית' בספר 'הדבר מופיע בבשר'

אלוהים לא חוזר על עבודתו, הוא לא עושה עבודה שאינה מציאותית, הוא לא בא בדרישות מוגזמות מהאדם והוא לא עושה עבודה החורגת מגבול ההיגיון האנושי. כל העבודה שהוא עושה נמצאת בגבולות ההיגיון האנושי הרגיל והיא לא חורגת מגבולות ההיגיון של האנושיות הרגילה, ועבודתו עומדת בדרישות הרגילות של האדם. כשמדובר בעבודתה של רוח הקודש, האדם הופך אף לרגיל יותר ואנושיותו הופכת אף רגילה יותר. לאדם יש ידע הולך וגדל בנוגע לטבעו השטני המושחת, ובנוגע למהות האדם, וכמיהתו לאמת הולכת וגוברת. במילים אחרות, חיי האדם מתפתחים עוד ועוד וטבעו המושחת של האדם מסוגל עם הזמן ליותר ויותר שינויים – פירוש כל הדברים האלה הוא שאלוהים הופך לחיי האדם. אם דרך כלשהי לא מסוגלת לחשוף את הדברים שהם עצמם מהותו של האדם, לא מסוגלת לשנות את טבעו של האדם ויתר על כן, לא מסוגלת להביאו בפני אלוהים או להעניק לו הבנה אמיתית של אלוהים, והיא אפילו הופכת את אנושיותו לעלובה יותר ואת ההיגיון שלו לחריג יותר, הרי שזו אינה דרך האמת וייתכן שמדובר בעבודתה של רוח רעה או בדרך הישנה. במילים אחרות, זו לא עבודתה הנוכחית של רוח הקודש.

מתוך "רק מי שמכיר את אלוהים ואת עבודתו יכול לְרַצות את אלוהים" ב'הדבר מופיע בבשר'

עבודתה של רוח הקודש היא סוג של הכוונה פעילה ונאורות חיובית. היא לא מתירה לבני האדם להיות פסיביים. היא מביאה להם נחמה, מעניקה להם אמונה ונחישות ומאפשרת להם לעסוק בהפיכה למושלמים בידי אלוהים. כשרוח הקודש עובדת, בני האדם מסוגלים להיווכח באופן פעיל. הם לא פסיביים והדבר לא נכפה עליהם, אלא שהם נוקטים יוזמה באופן פעיל. כשרוח הקודש עובדת, בני האדם שמחים ונכונים, והם מוכנים להישמע לה, ושמחים להצטנע בפניה. אפילו שהם כאובים ושבירים מבפנים, הם נחושים בדעתם לשתף פעולה, הם סובלים בשמחה, הם מסוגלים להישמע לה, והרצון האנושי והחשיבה האנושית לא הכתימו אותם, וקל וחומר שלא הכתימו אותם רצונות ומניעים אנושיים. כשבני האדם חווים את עבודתה של רוח הקודש, הם קדושים במיוחד בתוך תוכם. בני האדם שמחזיקים בעבודתה של רוח הקודש מביאים לידי ביטוי את אהבתו של אלוהים, את אהבתם של האחים והאחיות שלכם, את העונג מהדברים שמענגים את אלוהים, ואת התיעוב של הדברים שאלוהים מתעב. בני האדם שעבודתה של רוח הקודש מרגשת אותם ניחנים באנושיות רגילה, והם עוסקים ללא-הרף בחיפוש האמת וניחנים באנושיות. כשרוח הקודש עובדת בתוך בני האדם, מצבם הולך ומשתפר, האנושיות שלהם הופכת ליותר ויותר רגילה, ועל אף שייכן שחלק משיתוך הפעולה שלהם טיפשי, המניעים שלהם נכונים, ההיווכחות שלהם חיובית, הם לא מנסים להפריע, ואין בהם שום כוונות זדון. עבודתה של רוח הקודש היא רגילה ואמיתית, רוח הקודש עובדת באדם לפי הכללים של החיים הרגילים של האדם, והיא הופכת את בני האדם לנאורים ומובילה אותם בהתאם לעיסוק הממשי של בני האדם הרגילים. כשרוח הקודש עובדת בבני האדם, היא מכוונת אותם והופכת אותם לנאורים בהתאם לצרכים של בני אדם רגילים, היא מקיימת אותם בהתאם לצרכים שלהם, והיא מכוונת אותם באופן חיובי והופכת אותם לנאורים על סמך מה שחסר להם ועל סמך הפגמים שלהם. כשרוח הקודש עובדת, העבודה תואמת את הכללים של החיים הרגילים של האדם. רק בחיים האמיתיים, בני האדם מסוגלים לראות את העבודה של רוח הקודש. אם בני האדם שרויים במצב חיובי בחיי היום-יום שלהם, ואם יש להם חיים רוחניים רגילים, הרי שעבודתה של רוח הקודש שורה עליהם. במצב כזה, כשהם אוכלים ושותים את דברי האל, הם מאמינים; כשהם מתפללים, יש להם השראה; כשמשהו קורה להם, הם לא פסיביים; כשהוא קורה להם, הם מסוגלים לראות את הלקחים שאלוהים דורש מהם ללמוד; הם לא פסיביים או חלשים ועל אף שהם חווים קשיים אמיתיים, הם מוכנים להישמע לכל ההסדרים של אלוהים.

(...)

איזו עבודה נובעת מהשטן? בעבודה שנובעת מהשטן, החזיונות בבני האדם מעורפלים ומופשטים, הם חסרי אנושיות רגילה, המניעים של מעשיהם שגויים, ועל אף שהם רוצים לאהוב את אלוהים, תמיד יש בהם האשמות, וההאשמות והמחשבות האלה תמיד מפריעות להם, מקשים על צמיחת חייהם, ומונעים מהם להשיג תנאים רגילים בפני אלוהים. במילים אחרות, ברגע שעבודתו של השטן חודרת אל בני האדם, לבם לא יכול להיות רגוע בפני אלוהים, הם לא יודעים מה לעשות עם עצמם, המראה של אספה גורם להם לרצות לברוח, והם לא מסוגלים לעצום עיניים כשאחרים מתפללים. עבודתן של רוחות רעות הורסת את הקשר הרגיל בין האדם ואלוהים ופוגמת בחזיונות הקודמים של בני האדם או בנתיב ההיווכחות הקודם שלהם בחיים. בלבם, הם לא יכולים לעולם להתקרב לאלוהים, תמיד מתרחשים דברים שגורמים להם להפרעה וכובלים אותם, ולבם לא יכול למצוא שלווה, מה שמרוחקן את חוזקה של אהבתם לאלוהים וגורם להם למפח נפש. אלה ביטויה של עבודת השטן. עבודתו של השטן מתגלמת בדברים הבאים: אי יכולת לעמוד על שלכם ולעמוד איתן, מה שגורם לכם להפוך לאשמים בפני אלוהים, ולבני אדם ללא נאמנות לאלוהים. כשהשטן מפריע לכם, אתם מאבדים את האהבה והנאמנות לאלוהים, אתם מאבדים את הקשר הרגיל עם אלוהים, את לא עוסקים בחיפוש האמת או בשיפור עצמי, אתם נסוגים לאחור והופכים לפסיביים, אתם מתפנקים, אתם משלחים רסן מהתפשטות החטא ואתם לא שונאים חטאים. יתר על כן, הפרעתו של השטן הופכת אתכם למופקרים, גורמת למגע של אלוהים לעזוב אתכם, וגורמת לכם להתלונן על אלוהים ולהתנגד לו, מה שמוביל אתכם לפקפק באלוהים, ואז עולה הסיכון שתעזבו את אלוהים. כל זה נובע מעבודתו של השטן.

מתוך "עבודתה של רוח הקודש ועבודתו של השטן" ב'הדבר מופיע בבשר'

אלוהים עובד בצורה מתונה, אוהבת, עדינה ודואגת, בצורה מדודה וראויה במיוחד. הצורה שבה הוא עובד אינה גורמת לכם להרגיש רגשות עזים, כמו: "אלוהים חייב לתת לי לעשות דבר אחד" או "אלוהים חייב לתת לי לעשות דבר אחר." אלוהים לעולם אינו מעורר בכם רגשות כה עזים או מביא אתכם להלך רוח כה עז הגורמים לדברים להיות בלתי נסבלים. האין זה נכון? כיצד אתם מרגישים כאשר אתם מקבלים את דברי השיפוט והייסור של אלוהים? אתם מרגישים שאלוהים הוא קדוש ושאין לחללו? האם אתם מרגישים את האלוהיות הבלתי ניתנת לערעור של אלוהים? (כן.) האם אתם מרגישים רחוקים מאלוהים בזמנים כאלה? האם אתם פוחדים מאלוהים? לא, במקום זאת, אתם מרגישים יראת כבוד כלפי אלוהים. האין בני האדם חשים את כל הדברים האלה רק בזכות עבודתו של אלוהים? (...)

...בכל הנוגע לעבודתו של השטן על האדם, יש לי שתי ביטויים שיכולים לתאר בתמצות את אופיו הזדוני והמרושע של השטן, שיכולים לאפשר לכם להכיר באמת את נתעבותו של השטן: לפי גישתו של השטן לאדם, הוא תמיד רוצה להחזיק ולשלוט בו, בכל אחד ואחד, עד שהוא מגיע למצב שבו הוא שולט באדם באופן מוחלט ומזיק לו, וזאת כדי שיוכל להשיג את מטרתו ושאיפתו הפרועה. מהי משמעות הביטוי "לכבוש בכוח"? האם זה קורה בהסכמתכם או שלא בהסכמתכם? האם זה קורה בידיעתכם או שלא בידיעתכם? זה קורה לגמרי שלא בידיעתכם! במצבים שבהם אינכם מודעים, כאשר ייתכן שהוא לא אמר דבר או לא עשה דבר, כאשר אין תנאים מקדימים, אין הקשר, שם הוא נמצא סביבכם, מקיף אתכם. הוא מחפש הזדמנות שאותה יוכל לנצל, ואחר כך הוא כובש אתכם בכוח, שולט בכם, ומשיג את מטרתו: לשלוט בכם לחלוטין ולהזיק לכם. זוהי המטרה האופיינית וההתנהגות האופיינית ביותר של השטן במלחמתו נגד אלוהים על האנושות.

מתוך "אלוהים עצמו, הייחודי ד'" ב'הדבר מופיע בבשר'

יש כאלה שאומרים שרוח הקודש עובדת בתוכם כל הזמן. זה בלתי אפשרי. אם הם היו אומרים שרוח הקודש תמיד שורה עליהם, זה היה מציאותי. אם הם היו אומרים שהחשיבה וההיגיון שלהם תמיד רגילים, זה היה מציאותי, וזה היה מוכיח שרוח הקודש שורה עליהם. אם אתם אומרים שרוח הקודש תמיד עובדת בכם, שאלוהים הופך אתכם לנאורים ושרוח הקודש מרגשת אתכם בכל רגע, ושאתם זוכים בידע חדש כל הזמן, זה לא רגיל. זה מאוד על-טבעי! ללא צל של ספק, בני אדם כאלה הם רוחות רעות! אפילו כשרוח האל מתגלמת כבשר ודם, יש רגעים שבהם היא חייבת לנוח, וחייבת לאכול – וקל וחומר שכך הדבר לגביכם. נדמה שבני האדם שרוחות רעות שולטות בהם נעדרים את חולשות הבשר והדם. הם מסוגלים לזנוח הכל ולוותר על הכל, הם קרי מזג, הם מסוגלים לסבול עינויים, והם לא מרגישים תשישות כלל, כאילו הם התעלו על הבשר והדם. זה על-טבעי עד מאוד, הלא כן? עבודתן של הרוחות הרעות היא על-טבעית, והאדם לא יכול להשיג את הדברים האלה. בני האדם שלא יכולים להבדיל מקנאים מאוד כשהם רואים בני אדם כאלה, והם אומרים שאמונתם באלוהים כה חזקה וכה טובה, ושהם לעולם לא חלשים. למעשה, זה הביטוי של עבודתה של רוח רעה. זאת משום שבני אדם במצב רגיל מתאפיינים באופן בלתי נמנע בחולשות אנושיות. זה המצב הרגיל של בני האדם שרוח הקודש שורה עליהם.

מתוך "נוהג (4)" ב'הדבר מופיע בבשר'

קטעים לעיון מתוך דרשות ושיתוף:

ההבדלים הברורים בין העבודות השונות של רוחות רעות לבין עבודת רוח הקודש מתבטאות ספציפית בהיבטים הבאים: רוח הקודש בוחרת בני אדם כנים שעוסקים בחיפוש האמת, בני אדם בעלי מצפון והיגיון. בתוך בני אדם כאלה רוח הקודש עובדת. רוחות רעות בוחרות בני אדם ערמומיים ומגוחכים שלא אוהבים את האמת, בני אדם חסרי מצפון והיגיון. בתוך בני אדם כאלה רוחות רעות עובדות. כשאנחנו משווים בין מי שנבחר לעבודת רוח הקודש לבין מי שנבחר לעבודת הרוחות הרעות, אנחנו יכולים לראות שאלוהים קדוש וצודק, שמי שאלוהים בוחר עוסק בחיפוש האמת, ושיש לו מצפון והיגיון, ושהוא יחסית ישר ואוהב דברים צודקים. מי ש רוחות רעות בוחרות הוא ערמומי, אנוכי ובזוי, אין בו אהבה לאמת, הוא חסר מצפון והיגיון, הוא לא עוסק בחיפוש האמת, והוא לא שייך לאנושות באמת. רוחות רעות בוחרות רק דברים שליליים. מכאן אנחנו מבינים שרוחות רעות אוהבות זדון וחושך, שהן שומרות מרחק מבני אדם שעוסקים בחיפוש האמת, ושהן ממהרות לתפוס את המעוותים והערמומיים הנשבים בקסמו של הרשע ושניתן בקלות לכשף אותם. לא ניתן להושיע את בני האדם שהרוחות הרעות בוחרות לעבוד בתוכם, אלוהים ישמיד אותם. מתי ובאיזה רקע עובדות רוחות רעות? הן עובדות כשבני אדם מתרחקים מאלוהים ומורדים בו. עבודתן של הרוחות הרעות מכשפת את בני אדם. כשבני אדם חוטאים, כשהם נמצאים בשיא חולשתם, במיוחד כשהם סובלים כאבים עזים בלבם, כשהם מרגישים מבולבלים ונבוכים, הרוחות הרעות מנצלות את ההזדמנות הזו להשתחל אליהם כדי לכשף ולהשחית אותם, כדי לזרוע חוסר הרמוניה בינם לבין אלוהים. כשבני אדם קוראים לאלוהים, כשלבם פונה לאלוהים, כשהם זקוקים לאלוהים, כשהם מכים על חטא בפני אלוהים, או כשהם מחפשים את האמת, רוח הקודש מתחילה לעבוד בהם. כל חלק בעבודתה של רוח הקודש נועד כדי להושיע את האדם, והיא מחפשת הזדמנויות להושיע את האדם, ואילו רוחות רעות מחפשות הזדמנויות להשחית בני אדם ולהוליך אותם שולל. אלוהים הוא אהבה, ורוחות רעות שונאות בני אדם. רוחות רעות הן נלעגות ורשעות, הן בוגדניות וזדוניות. כל מה שרוחות רעות עושות נועד כדי לטרוף את האדם, להשחית אותו ולפגוע בו, וכל מה שרוח הקודש עושה נועד למען אהבת האדם ולמען ישועתו. השפעות עבודתה של רוח הקודש מטהרות בני אדם, ומושיעות אותם משחיתותם. הן מאפשרות להם להכיר את עצמם ואת השטן, להיות מסוגלים למרוד בשטן, להיות מסוגלים לעסוק בעיסוק בחיפוש האמת, ובסופו של דבר להביא לידי ביטוי צלם אנוש. רוחות רעות משחיתות, מחללות ומעוורות בני אדם. הן מפילות אותם עמוק יותר ויותר לתוך חטא ומסבות כאב רב אף יותר לחייהם. לכן כשרוחות רעות עובדות בקרב בני אדם, הם גמורים. בסופו של דבר, השטן טורף אותם, וזו תוצאת עבודתן של רוחות רעות. עבודת רוח הקודש משפיעה על בני האדם בכך שהיא בסופו של דבר מושיעה אותם, גורמת להם להביא לידי ביטוי חיים אמיתיים, להיות חופשיים ומשוחררים לחלוטין ולקבל את ברכותיו של אלוהים. רוחות רעות מוליכות את האדם לחושך, הן מובילות אותו לתהום. רוח הקודש מוציאה את האדם מחושך לאור ואל החופש. עבודתה של רוח הקודש מאירה ומנחה את בני האדם. היא נותנת להם הזדמנויות, וכשהם חלשים וכשהם חוטאים, היא מספקת להם נחמה. היא מאפשרת לבני האדם להכיר את עצמם, היא מאפשרת להם לעסוק בחיפוש האמת, והיא לא מכריחה בני אדם לעשות דברים, אלא מאפשרת להם לבחור בעצמם את הנתיב שלהם, ובסופו של דבר היא מובילה אותם אל האור. רוחות רעות מכריחות בני אדם לעשות דברים, והן נותנות להם פקודות. כל מה שהן אומרות הוא שקר שמכשף בני אדם, מוליך אותם שולל וכובל אותם. רוחות רעות לא מעניקות חופש לבני האדם, הן לא מאפשרות להם לבחור, הן מאלצות אותם לעלות על מסלול ההרס, ובסופו של דבר הן מפילות אותם עמוק יותר ויותר לתוך חטא, מה שמוביל אותם אל מותם.


מתוך 'דרשות ושיתופים על היווכחות בחיים'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה